Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

OE = original equipment (uleiul original de fabrica VW)

OEM = original equipment manufacturer (adica uleiul produs de cel care fabrica si OE dar sub brand propiu, cel mai probabil Castrol, mai precis un Castrol Edge Titanium FST)

Nu sunt acelasi lucru, OE este peste OEM, la fel ca la piese auto.

 

Modificat de Dolfin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.Imi zice si mie cineva axele cu came  se consuma la toate motoarele TDI PD sau numai la anumite coduri de motor.Vreau sa cumpar un passat Tdi din 2004 si as vrea sa stiu de care motoare sa ma feresc.Multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general la motoarele PD cu 8 valve se uzeaza axa cu came 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/3/2017 at 19:17, EEXCALADE a scris:

In general la motoarele PD cu 8 valve se uzeaza axa cu came 

Deci cele pana in  2005...si banuesc motivul fiind ulei ne schimbat la timp sau caracteristici ne corespunzatoare...sau gresesc. Mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PD-uri cu 8v s-au fabricat pana in 2010.Problema uzurii e stresul prea mare pentru un singur ax si intretinerea necorespunzatoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Nu știu dacă aici e locul cel mai bun ptr problema mea, dar văd că membrii de aici sunt foarte puși la punct în ce privește axa cu came. La ATD meu am următoarea problemă de când am cumpărat mașina în 2008 la 159k : cureaua de distribuție face un zgomot intermitent și se plimbă cam 2 mm pe ghidurile rolelor. Mecanicul mi-a zis că așa fac toate și să o las in pace. Pe 14 martie 2013 am făcut distribuția la 223kkm și la insistențele mele am înlocuit tacheții ( desi nu aveau nimic, dar aveam eu impresia că mașina mea e mai zgomotoasă că altele) cu originali, dar i-am păstrat și pe cei vechi și cuzineții de la axa cu came. Zgomotul intermitent de curea întinsă a rămas. Apoi la 244kkm am început eu să îmi schimb cureaua cu una Daico și pompa de apă cu una Hepu crezând că scap de zgomot. Am observat că fulia de la axa cu came e descentrată in rotație. Am înlocuit fulia și bucșa de cauciuc cu originale. Tot filează ! Concluzia axa mea cu came, probabil este cea originală, este strâmbă ! Drept pentru care vreau să o schimb cu una AE cod 928(680lei) sau 914(524 lei), dar care ar fi mai bună ? Se pare că ambele sunt din otel, diferă călirea, una fiind prin inducție. Axa nu are pic de uzură pe came ! Întinzătorul curelei este automat și încearcă să țină cureaua strânsă pentru că fulia de axă ba o întinde ba îi dă drumul. Se vede și cu ochiul liber puțin abaterea de care zic. Probabil dacă aveam axa de fontă de rupea până acum la 270kkm cât are mașina acum. Poate pun și un film. Ati mai auzit de așa ceva, a mai pățit cineva ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Problema nu e de la axa oe,NU recomand  AE.

Foloseste un ceas comparator si o sa afli care e problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O să o demontez și o să o pun pe o prismă cu ceas comparator. Sigur e strâmbă. Și în manualul de service se  arată că trebuie controlată cu ceas comparator. Deci se  poate și strâmba. Motiv pentru care am găsit și cuzineții uzați inegal când am schimbat tacheții hidraulici. Restul e totul nou, nu mai are ce sa mai fie altceva. Ce altă marcă să îmi iau dacă nu AE ? Si sa fie oțel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oem sh sau noua,care ti o permiti,si in functie de cat mai tii masina...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda. Și ăsta e un aspect. E de 2 luni de vânzare. Nu m-a întrebat nimeni de sănătate. Dar nici așa nu mai pot sta, dar nici bani nu as băga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cuzinetii nu se uzeaza la fel , inclusiv la o axa noua .Evita AE incearca  Kolbenschmidt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa o rezolvi cumva ca poate sa-ti produca cheltuiala mai mare, cumperi una sh si scapi mai bine.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu credeam că e cea mai bună e AE. KOLBENSMIT e un singur sortiment văd. 702 lei. O fi oțel ? Și dacă nu vine nimeni să o cumpere rămân cu ea. Coroziune nu are, ulei nu consumă, 240N/m are. Chiar merge bine in ciuda vechimii. Chiar și așa, nu îmi bat joc, dacă o fac, o fac cat de cât bine. Dacă nu aveam de gând să o vând o făceam pe original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Compara optic AE cu kolbenschmidt si ai sa-ti dai seama de ce nu AE .

Apoi AE mai genereaza si alte probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ptr cuzineti sa ma uit dupa GlycoN147/5STD  sau KOLBENSCHMIDT 77913600 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am folosit Glyco si au fost ok. Asa mi s-a recomandat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci voi face comanda foarte probabil de axa Kolbenschmith(736 de lei). Dar ma tot munceste un gand legat de AE. Codul cam 672 este axa din fonta(434 de lei), cam914 este otel calit prin inductie se pare(532 de lei). Si mai este un cod928 care este tot otel (680 de lei, observati diferenta de pret) . Poate asta o fi si mai buna, vreun inox foarte tare?! Nu am reusit sa aflu mai multe despre ea de pe nici un site. Stie cineva ceva legat de acest aspect, legat de materiale, calire pentru aceste axe ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit intr-un catalog al lui Federal Mogul , deci axa cu came AE cam672 - fonta, cam914 - fonta calita prin inductie, cam928- otel. Pe unele site apare ca 914 e otel, chiar si pe unul al lui Federal Mogul (aici :http://www.fmecat.eu/selProd2.asp?make=106&model=4383&litre=1.9 D&prdgrp=4&langID=1&engseal=0) , dar in alta parte am gasit un pdf tot al lui Federal Mogul dedicat grupului Wv unde la pagina 237 cam 914-e din fonta ultra calita si 928 - e otel ! Daca vreti sa va cautati si alte piese catalogul este util :http://federalmogul.com.tr/pdf/brosurler/CATMX1301.pdf, acopera toata gama de motoare. in foto este motorul ATD.

untitled.bmp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea e in felul urmator: au mai fost colegi care au incercat axe cu came de la AE + cuzineti Glyco si datorita finisarii slabe a axei cu came s-au uzat prematur cuzinetii. Apoi au trecut la Kolbenschmidt + Glyco si a fost ok, nu au mai avut probleme. 

Stiu ca pe hartie, din datele prezentate pare interesant sa iei de la AE, probabil cu cel mai dur material, dar nu stii cum sunt finisate si alea. + faptul ca in mecanica, ansamble si subansambluri, rezistenta materialelor e calculata a fi optima (contraexemplu: material dur vs material foarte moale = uzura prematura). Daca crezi ca ai bani sa faci teste pe diferite axe de la AE, go for it. Daca nu, mergi pe experienta colegilor. 

ps: orice decizie ai lua, lasa si aici un feedback. E util pentru ceilalti utilizatori. :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta colegilor este in mod cert valoroasa. Am hotarat totusi sa iau axa AE cam928 si va spun si de ce. La Kolbenschmith, pe linkul de la la autokarma al producatorului nu gasesc nici o informatie cum ca ar produce asa ceva, de unde trag concluzia ca si Kolbenschmith depune o activitate de ambalator precum Febi si Swag. Probabil colegii care au luat de la Kolben poate au prins un lot bun. Dar problema care ma framanta este ca Kolben( care nu este producator de prim montaj VAG, ci este aftermarket) nu spune din ce material este facuta! Si nu vreau nici un fel de fonta, indiferent ca este calita normal sau prin inductie. Fonta se poate rupe, stiu vreo 2 cazuri la niste Opel Corsa carora li s-a rupt axa cu came de la jumatate. Efectele produse la un diesel sunt catastrofale, asemanatoare cu ruperea curelei de distributie. Fonta (cea de calitate proasta) se poate farmita in particule fine care pot deveni abrazive, poate asta au patit colegii de le-a uzat cuzinetii, iar praful de fonta chiar amestecat cu ulei poate produce si alte nebunii in motor. Totusi din experienta colegilor nemultumiti de AE nu am reusit sa aflu ce axa au pus :AE cam674 care este fonta, cam914 apare sub diferite forme, ba e din fonta calita prin inductie ba e din otel(?) inclusiv pe siteul oficial Federal Mogul(am dat linkurile mai sus), iar cam928 este otel. Eu sunt mai nou putin aici si va spun cu tot respectul ca nu vreau sa contrazic pe nimeni, doar ca axele originale OE sunt din otel(!), iar asta este singura din otel la cel mai mic pret. Comerciantii toti mi-au recomandat fima AE. Apoi axa mea originala in momentul de fata este stramba, cred ca asta este mai degraba problema celor originale mai vechi. Imi pare tare rau de ea, pentru ca camele arata ca noi la 270k, dar daca aveam de fonta poate acum avea sa fie rupta, avand in vedere ca asa am cumparat masina in 2008 la 159k. Culbutorii au fost inlocuiti cu altii OE la 224k, desi cei vechi nu aveau nimic, doar ca eu credeam pe vremea aia ca o fac mai silentioasa. De fapt de aici a pornit problema, O sa o filmez sa vedeti ce zgomot face, nu tare, dar deranjant si cum fuleaza volant pe ea!  Mentionez ca buca din capatul ei si cu colanta dintata au fost si ele inlocuite cu OE! Din cauza ca axa este stramba intinde si destinde cureaua de distributie, compensarea o face intinzatorul automat si astfel se produce un zgomot intermitent ce curea intinsa prea tare. Cunoscand problema asta, ca axa se poate deforma, netii sa fi inventat special intinzatorul automat? iar motoarele cu axa din fonta( care nu se deformeaza, dar se pot rupe) sa aiba intinzatorul fix? Diseara voi incerca sa filmez sa vedeti volant descentrata si sa auziti zgomotul, iar daca voi reusi sa ma aprovizionez cu tot ce imi trebuie vineri sambata lucrez la operatia asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ax came stramb nu am intalnit pana acum. Nici nu are cum sa fie stramb fara sa rupa lagarele. faptul ca intinde si destinde cureaua se datoareaza altor factori./

este normal sa lucreze intinzatorul curelei de distributie, pe masura ce accelereaza arborele cotit in urma exploziilor din cilindri. AE este sub Kolben ca si calitate, eu am pus AE cam 928 si asa este cum s-a scris mai sus, au finisare proasta si deterioreaza cuzinetii. 

Daca te-ai uitat pe Federal Mogul ai fi trebuit sa vezi ca 928 nu se mai produce, este inlocuit de 914.  Era motoarelor PD a apus, astfel incat nu se mai justifica 928 - otel calit in inductie si este inlocuit de 914, otel simplu, mai ieftin. 

Kolben este producator , nu ambalator. In multe motoare VAG vei gasi pistoane, segmenti, biele, axe de echipare originala Kolben

Capture.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei sper sa ai dreptate. Autokarma spune de Kolben ca este producator aftermarket si nu OEM. Epiesa parca zice ca e OEM. In fine, in ce priveste cam 914 intr-un catalog Federal Mogul cu produse ptr grupul VAG zice ca e fonta (foto mai jos)! Acuma, cand iti spun 3 insi ca esti beat, mergi sa te culci. Am schimbat in comanda axa AE cu Kolben la confirmarea telefonica. Poate e mai bine sa nu ma risc. La urma urmei nu a scris nimeni ca i s-a rupt axa. De stramba este sigur prin eleiminare. Nu a mai ramas nimic acolo neinlocuit: cuzineti, bucsa elastica, roata dintata toate OE, iar joaca aia cu intinsul curelei a durat mult prea mult si e periculos. Ceasul comparator ne va spune adevarul, daca este sau nu stramba. Daca axa este incovoiata, se indreapta in lagare la montaj, dar va freca foarte tare in semi cuzineti, care la ora asta cred ca sunt dusi !  Fac si filmuletul diseara sper, dar abia maine am ceasul comparator, oricum, se vede cu ochiul liber. 

 

untitled.bmp

Modificat de lupo_bv
NU MAI DA QUOTE MESAJULUI ANTERIOR!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este destul de greu sa filmezi cu tableta și să ți un marker. Mai e ceva de adăugat, porțiunea de curea dintre pompa de apa și volant axei cu came vibrează tot din cauza bătăii axului. Este bucata de curea expusă vederii. Dacă apropii o cârpă strânsă ghem de porțiunea vibrantă si o apeși ușor nu mai vibrează și se face liniște ! Nu se mai aude zgomotul ăla intermitent de curea întinsă. La filmare motorul era rece. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat alta curea de ex. una Dayco(sunt mai silentioase), sa nu fie acolo problema, eu nu prea vad cum sa se ovalizele axa la cate puncte de sprijin are, fulia, e greu de crezut asta cu axa. e prima data cand aud asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ceva e stramb acolo,cureaua aia se balangane stanga -dreapta,se vede si la ochi...camele cum se prezinta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!