Jump to content

Probleme ax cu came 1.9 tdi


Alexandru P
 Share

Go to solution Solved by Bogdan.C,

Postare recomandată

Deschid acest topic pt a intreba colegii cu experienta ce parere au despre axa came aftermarket la 1.9 tdi. Din cate vad preturile incep de la 600 ron pe producator AE spre 2000 ron OE.

90% s-ar putea sa am nevoie de axa , tacheti , etc si as vrea pareri de la cei care au mai pus pe tdi-uri , ce au pus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deschid acest topic pt a intreba colegii cu experienta ce parere au despre axa came aftermarket la 1.9 tdi. Din cate vad preturile incep de la 600 ron pe producator AE spre 2000 ron OE.

90% s-ar putea sa am nevoie de axa , tacheti , etc si as vrea pareri de la cei care au mai pus pe tdi-uri , ce au pus.

Nu mai tin minte ce axa cu came am pus , nu era OEM dar nici balarie , clar e ca m-a costat 9 mil axa cu came , + chestii aferente ( tacheti , etc ) m-a ajuns la 13 toate distractia ( fara manopera )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar rog pe cei care au avut probleme sa imi spuna brand folosit, eventual si cauza ce a dus la uzura axei. Este vb de 1.9 tdi pd.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauza este schimbul rar sau prea tarziu al uleiului . Se "mananca" camele si devin aproape rotunde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recomandarea cu toata caldura este OEM, second, iar pt tacheti sa nici nu te gandesti altceva decat OEM noi si schimbati toti, pt ca vei regreta la scurt timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tachetii OM sunt Ina.S-a mai plans un coleg de forum ca si-a luat tacheti OM si ei erau INA la pret aproape dublu fata de varianta INA af.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Hai mai baieti, aruncati cu idei in mine. Inca nu mi-am facut destul curaj sa dau capacu jos sa ma uit la axa dar din experienta voastra daca la 260.000 ii schimb ax came,tacheti, cuzineti axa si (sper sa nu fie ) axe comanda injectoare, totul montat ca la carte, cu dinamettica pe suruburi .....o mai duce 150.000km.

Nu as da-o pt ca nu mi as permite decat un logan nou , si sincer as vrea sa raman la golf de 12 ani.

Manopera nu ma costa, sau mai bine zis ma costa f putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea mai de durata situatie e sa pui toul nou OEM, dar va costa.

Din ce poti sa tai, axa cu came sa o iei din dezmembrari, care poate sa fie in jur de 100eur, si se vede daca e ok sau nu la prima vedere. in rest cuzineti si techeti originali noi si ulei bun si schimbat la timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am montat unui prieten ax cu came OE sh si tacheti noi - tot OE, cuzineti ax cu came noi OE si merge fara probleme deja de vreo 120.000 de km.

Varianta nou AM ii suradea, dar nu recomand.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar un brand sa faca axe mai rezistente pt tdi nu exista? Gen ambreiajele sport pt cuplu marit ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil ar iesi foarte scumpe, plus ca ar trebuie solutie completa... ax, tacheti, cuzineti.

Altfel un ax foarte dur ar uza foarte repede tachetii si cuzinetii.

Deci probabil nu este rentabil dpdv economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

De cateva zile se amorseaza mai greu la mine un tachet si cam 3-4 secunde aud acel ticait pana se amorseaza. Peste 0 grade nu am nici o problema dar precizez ca se intampla numai dimineata la prima pornire nu tot timpul. Si acum revenind la topic: cand am schimbat oringurile la injectoare am vazut ca axul cu came e un pic uzat la injectorul cu nr. 3 si as vrea sa stiu de pe ce alt motor as putea sa pun un ax cu came iar codu  e038 109 101 R. Cu ATJ stiu ca merge dar poate mai exista si un alt tip de pe care s-ar potrivii. Vreau sa schimb totul o data daca inlocuiesc tachetii sau poate se aude si din cauza ca axul e uzat.

 

 

update: am gasit in etka si vreau sa mi se confirme daca e adevarat. se mai potrivesc de pe AVB,AVF,AWX

Modificat de zipp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

01. Ax cu came

 

Cod oe : 038109101R

0

Producator: CAMPRO

865

Cod producator: CP10249

0

02. Cuzineţi ax came

0

Cod oe: 038103673B

0

Producător : GLYCO

163

Cod producător : N147/5 STD

0

03. Semering  supape 

12

Coduri OE:027109675

0

Producător: ELRING

0

Cod producător: 701.289

0

04. Semering ax came

0

Coduri OE:  038103085A, 038103085C

0

Producator: ELRING

34

Cod producator: 129.780

0

05. Tacheţi hidraulici

0

Coduri OE:  038109309C

0

Producător: INA

368

Cod producător: 420 0209 10

0

06 Kit distribuţie

477

Coduri OE:  038198119

0

 -- fara  întinzător

0

07.Amortizor vibratii

0

Producator: INA

337

Cod producator: 533 0035 10

0

08. Pompa de apa

192

Coduri OE:  038121011C

0

Producător: HEPU

0

Cod producător: P550

0

09 Termostat

0

Coduri OE:  044121113,

0

Producător: BEHR THERMOT-TRONIK

49

Cod producător: TX 15 87D

0

10 Curea transmisie cu caneluri -- compresor clima

0

Coduri OE:  050903137B

0

Producător: CONTITECH

23

Cod producător: 4PK855

0

11 Curea transmisie cu caneluri -- servo+ alternator

49

Coduri OE:  038903137H, 038903137T, 38903197H, 7789700

0

Producător: CONTITECH

0

Cod producător: 5PK1432

0

12 Întinzător curea alternator+servo -- set

552

Coduri OE:  038903315D, 038903315P

0

Producător: INA

0

Cod producător: 534 0014 10

0

13 Intinzator curea clima

0

Producator: INA

126

Cod producator: 531 0309 10

0

14.SURUBURI AX CAME + INJECTOARE

56

15 ANTIGEL

66

16. ULEI FUCHS 5W40 PD

160

17. FILTRU ULEI + MOTORINA

105

MAHLE

 

TOTAL materiale

3634

Manopera

758

TOTAL GENERAL

4392

In aprrilie am facut distributia si la verificare am gasit axul cu came atacat si am luat hotararea sa-l schimb .

M-am interesat in service VAG -Germania -- ce monteaza si am ajuns la concluzia de mai sus . 

Am deja in jur de 20000 km si totul este OK

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ssoriteu multumesc de informatii, dupa ce trec sarbatorile trebuie sa iau si eu problema in dinti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare pentru cei care si-au schimbat axul cu came, in foto de mai jos acel suport care tine axul, am vazut intr-un tutorial de schimbare a axului ca sub primul suport si ultimul se pune un mastic de sigilare, intrebarea mea e: cine a schimbat axul a fost pus asa ceva sau a fost pus axul direct, fara nimic? Intentionez sa-mi schimb singur axul, tachetii si cuzinetii axului si vreau sa stiu daca e necesar acel mastic de sigilare.Vreau sa il schimb singur ca in mecanici nu prea am incredere plus ca am achizitionat toate sculele necesare inclusiv ceas comparator, masurator unghi(plus ca le pot folosii si la reglarea injectoarelor),cheie pt ax(T10051) si presa(10052),cheie dinamometrica cam absolut de ce nevoie.

post-46288-0-79545000-1392651000_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius.stanescu

Salut.Mie cand mi-a schimbat mecanicul chiulasa si a pus piesele inapoi nu a pus niciun mastic de sigilare deoarce oricum nu cred ca ar rezista la temperaturi ridicate.Din contra, eu cred ca suprafata respectiva trebuie sa fie cat mai curate sa se faca etansarea bine.Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai inceput bine.  ai toate sculele si ai vazut tutoriale, daca nu ai ce-i mai important, manualul de reparatii.

Da, asa se pune silicon acolo, citeste in fisierul atasat. se pune acolo si doar acolo pentru a nu exista pierderi de ulei la semering fulie sau la pompa tandem.

e o mica portiune unde nu etanseaza nici garnitura capacului de culbutori nici semeringul

vw-wi___rl_V.en-GB.K04507289.wi__34496346.xml_xsl=3.pdf

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cand am inlocuit axul came nu am pus nimic ptr etansare in acele zone marcate cu rosu si nu sunt probleme absolut de loc sau alte scurgeri. am doua recomandari: una daca tot umbli acolo inlocuieste si semeringul axei cu came  si doi cand o sa montezi capacul la culbutori curata garnitura, capacul si partea de pe chiulasa cu benzina si pune garnitura cu un strat subtire de silicon negru de la victor reinz.(30lei tubul) si nu ai treaba cu scurgerile

Modificat de kosmyn_aurel89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei prima data am facut rost de manual sa vad cuplu de strangere, ordinea desfaceri, etc si apoi de piese si sculele aferente iar dupa aia am gasit si tutorialul postat mai sus de kosmyn. La masina mea am mesterit mai multe, de la curatare injectoare, inlocuit oringuri, reglaj injectoare, reglat avans si multe altele, ideea e ca imi place foarte mult ca eu sa-mi fac masina de unul singur si ma descurc destul de bine si sper sa imi iasa si de data asta cu schimbatul axului si a distributiei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si daca ai manualul nu ai gasit si indicatia respectiva?  intreb de curios, nu ca te cert  :beer:

si eu am toata gama de scule si la fel, imi place sa mesteresc doar eu la masinile mele. Si pentru asta studiez tot timpul cand am nevoie, ELSA

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am inteles e vorba de un mastic dar ce fel asta era ideea si de unde sa-l procur, pe ETKA am gasit ceva pe original dar e cam destul de scump cam 100 ron si nu merita si vreau un inlocuitor. Am si eu ELSA.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pui un silicon de calitate, Reinz, wurth, kent care sa nu miroase a acid acetic.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc andrei de sfaturi, am sa revin cu noutati dupa schimbarea lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!