Jump to content

Zgomot indundat ..de unde ?


andrei007
 Share

Postare recomandată

Imi cer scuze daca am deschis un nou topic dar prin cautarile mele n-am vazut pe nimeni sa loveasca de problema mea.

Se da una bucata Skoda Fabia 1.4 tdi 2005 , 160.000 km in bord reali probabil peste 400.000, Fosta proprietara Petrom . Probrema sta asa : incepand cu plecarea de pe loc in orice treapta de viteza, in plaja de turatii 1200-2200 la accelerare se aude un zgomot infundat, cand ajung la aproximativ 2400-2500 rot/min sunetul dispare, auzindu-se doar motorul cum toarce, eventuale probleme de rulmenti, sistem de franare cu probleme, il exclud pentru ca la calcarea ambreiajului sau lasare pe liber sunetul dispare. Accelerata pe loc la ralanti nu se aude, doar in sarcina si doar in acea plaja de turatii, sincer devine enervant, adica nu mai pot merge constant la drum intins cu a 5-a la 2000 pt ca acel sunet iti infunda urechile, nu e metalic, nu-s trepidatii.

M-am gandit la ceva pe evacuare infundat. i-am incalzit motorul la temperatura optima si am parcurs traseul Ploiesti-Campina in a 4-a la 4000 rot/minut, in 30 km cred ca toate depunerile s-ar fi dus.

La ultima vizita la mecanic, tot traseul de evacuare pare intact, doar la finala, unde se termina finala si incep ultimii 10 cm am o mica gaura, dar zgmotul meu pare a veni din fata , compartimentul motor.

Tampoanele esapamentului sunt bune, am crezut ca intra intr-o oarecare rezonanata de la trepidatiile unui motor diesel subturat.

Sfaturi , pareri ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am si eu, iar mecanicul a spus ca e planetara de la cutia de viteze. E un zgomot exact ca cel descris de tine .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fă o îregistrare a sunetului şi pune-o aici, va fi mai uşor de dat cu parerea

Alinutz şi la tine dispare la apăsarea ambreiajului ca la colegul? dacă este aşa atunci nu cred că este planetara pt. că aia se învarte indiferent dacă ai sau nu apăsat ambreiajul.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lupo_bv: la mine nu dispare cand apas ambreiajul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul ăsta pot fi mai multe cauze, dacă la Andrei007 cauzele posibile rămân în zona motor-ambreiaj-cutie, la tine se extinde zona de investigat până la roată.

Fă şi tu o înregistrare, poate sunt colegi care au mai păţit şi îşi pot da cu părerea.

Modificat de lupo_bv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La calcarea ambreiajului zgomotul dispare si adaug ca daca am 90 km/h 2000rot/min zgomot pronuntat urmeaza o mica vale daca vreau sa mentin viteza pe masura ce sarcina motorului scade scade si zgomotul iar atunci cand am consum 0 ((frama de motor usoara) zgomot 0 si fenomenul devine invers daca la viteza initiala urmeazao mica rampa si sunt nevoit asa accelerez mai mult zgomotul creste , tutusi ramane de investigat , nu sunt sigur dar parca de la 2500 rotatii daca o las sa curga nu am zgomot insa apara undeva pe la 1700 -1600 devenind din ce in ce mai pronuntat cu scadea turatiei +cateva trepidatii normale le consider eu unui motor la acea turatie culplat la o anumita treapta de viteza.

voi incerca o inregistrare insa nu stiu cat de concludenta va fi,

eu sustectez problema la traseul esapament , sau sunt sigur ca motorul diesel si in 3 cilindri putin neechilbrat produce niste trepidatii care antrenate de ceva intra intr-o rezonanta continua ,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ia furtunele la pipait pe sub capota. Cine stie.

Poate sa sei auda si diferentialul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar ,in acea plaja de turatii ,se simt si vibratiile motorului ?

sau ,de exemplu ,la 1800rpm constante ,intr-a 2-a si intr-a 5-a ,se simte la fel ?

dar in usoara acceleratie in cele doua viteze ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce crezi ca are peste 400.000 ? ai impresia ca aia de la Petrom au dat km inapoi? sau ai luat prin intermediar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am vrut sa bat din gura, fiindca doreai tu foarte mult, macar o luna la masinuta ta sa cumperi doar odorizante si motorina...

Ok, eu pornesc de la ultima ta afirmatie, ma refer la cea din topicul ,,schimbare bucsa bascula", ce ai mai afirmat tu in acest topic....imi intareste convingerea ca te asteapta inlocuirea volantei, eu asta banuiesc ca este problema, mai ales daca ai si km respectivi. Eu asa stiu ca volant la diesel preia toate socurile de la cutie si motor, daca ma uit la afirmatia ta din topicul mentionat, cam asta pare a fi problema...motorul in plaja 1500-1800 rpm in sarcina trepideaza ....plus zgomotul care apare tot in plaja care am mentionat-o, ai spus-o si tu: ,,insa apara undeva pe la 1700 -1600".

Ar fi bine sa fie problema la traseul evacuarii, nu vreau sa iti spulber speranta, dar daca ma iau dupa afirmatia ta : ,,La calcarea ambreiajului zgomotul dispare", varianta asta se cam clatina.

Succes.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

floro_st205- vibratiile se simt in orice treapta in afara de prima in plaja de turatii 1500-2000 clar daca aceelerez.

Sudsemnatu- masina e fabricatie 2005, a mai avut un proprietar in afara de mine timp de un an apoi am luat-l de la intermediar, iar eu cred ca in 5 ani, o masina de firma face lejer 250.000 km, cu precizarea ca merge mereu la service.

carmina - voi face testul cu plecarea de pe loc fara accelerare in a 3-a si observ daca trepideaza. poate chiar e dusa volant, dar si in acest caz nu o voi schimba in 2012.

sincer si eu cred ca tot zgomotul pleaca de la ceva trepidatii care intra in rezonanta cu ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa ceva si pe 2013... :winter: si daca se poate colo prin vara, in rest ce sa zic...doar odorizante si motorina! :lol:

Bine glumesc, te rog sa nu te superi, inteleg cam prin ce treci tu, dar parca prea le iei in seama pe toate....masinile astea asa sunt...mai zornaie, mai troncane, ce poti sa faci? Si mie imi place sa mearga ,,ceas", dar eu nu le iau in seama chiar pe toate, cand o vad ingenuncheata si intinde mana, doar atunci mi se face mila de ea! :lol:

Numai de bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aici nu zici rau , doar ce prefer sa previn decat sa raman pe undeva la drum lung cu masina pe marginea strazii ca n-am vrut eu sa schimb ceva

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am incercat plecarea de pe loc in a 3-a fara sa accelerez, 2 din 4 incercari mi-a murit motorul, la incercarile reusite am niste vibratii decat atunci cand redic complet ambreiajul si "prinde" trepidatii care tin 2-3 secunde, pana se stabilizeaza turatia motorului apoi merge singura fara trepidatii, chiar bagat apoi a 4-a ridicat usor ambreiaj, tremura putin prinde si merge singura in regim de ralanti fara trepidatii deranjatoare, insa daca intind coarda si bag a 5-a atunci am avut intradevar trepidatii in toata caroseria, consider normale pentru a 5-a la nici 40km/h

totusi undeva trepideaza, probabil voi lasa acest zgomot sa-si faca de cap in acest decembrie si probabil in ianuarie voi merge la cineva sa-mi dea jos tampoanele motor cele de sus, cel de jos de la cutie l-am verificat e in regula, daca tampoanele sunt bune, vibratii pe evacuare nu am imi ramane de verificat volant.

Citisem undeva de senzorul de turatie care se murdareste cumva si provoaca ceva trepidatii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Martorul MIL aprins.

2. Motorul are la ralanti oscilatii mari

3. Motorul refuza sa mai porneasca de la prima cheie

4. Motorul masinii se opreste in mers

Nimic...nimic nu seamana cu simptomele pe care le-ai mentionat Andrei.

Tu ai afirmat ca ,,in plaja de turatii 1200-2200 la accelerare se aude un zgomot infundat" , in opinia mea si varianta asta cu senzorul de turatie se cam clatina...

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumva ,asa ai luat masina (cu zgomotul asta ) sau a aparut pe parcurs ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa de curiozitate...pe unde e senzorul asta de turatie, ca nu imi dau seama despre ce e vorba ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In opinia mea este ,,feedback-ul" pentru calculatorul masinii care regleaza parametrii masinii in functie de informatiile primite de la senzorul de temperatura, presiune, detonatii, etc... iar senzorul de turatie este unul dintre cei mai importanti si a carui functionare defectuoasa este usor de observat in functionarea motorului.

Aditule priveste:

post-25544-0-19514700-1355245846_thumb.j

post-25544-0-12546800-1355245886_thumb.j

post-25544-0-77098000-1355245898_thumb.j

post-25544-0-61394300-1355245911_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cumva ,asa ai luat masina (cu zgomotul asta ) sau a aparut pe parcurs ?

Nu, masina cand am cumparat-o nu avea la proba absolut nici un zgomot problema, toate apar pe percusr, spre exemplu la 3 zile am vrut sa-i verific filtrul de aer, fostul proprietar spunea ca masina are toate reviziile la zi, schimbate de curand si ca sa ma conving ...

stupoare :

post-60653-0-40758900-1355334305_thumb.j

filtrul de aer parea ca are 50.000km..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am o problema asemanatoare pe un 320 E46 pe care am pus volant monomasa in locul celei bimasa si acum s-a "blocat" geometria variabila a turbinei "pe inalte"(nu functioneaza capsula si nu trage pe joase ,doar peste 2000 RPM ) .acum ,nush ,am auzit ca motoarele de 1.4 tdi au de fabrica volant monomasa ,repet ,nu stiu , dar poate ai o problema de erogare putere .poate merita facut un log in mers .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

probabil coincidenta, poate m-am obisnuit cu zgomotul desi nu cred, am termionat mare parte din motorina ce o aveam in rezervor si am realimentat de la o benzinarie cu un flux mare de clienti peste jumatate de rezorvor, am cumparat un aditiv Power Service si tind sa cred ca zgomotul s-a atenuat. nu spun ca aditivul a facut asta, poate motorina mai buna , poate el , poate m_am obisnuit cu zgomotul.

Intr-o noapte inainte sa ma bag sa somn mi-am adus aminte ca la masina precedenta un Seat benzinar auzeam la 2500 rot/min, un zgomot foarte ciudat, iar dupa inspectii amanuntite s-a dovetit a vi protectia metalica de pe exteriorul podelei masinii , prinsa in oarece suruburi metalice, se rupsese un surub, si la o anumita turatie vibratiile produse de esapament se duceau la acea tabla care rezona ca un diapazon :).

Am fost fericit ca nu e nimic grav, masina am vandut-o , si la momentul actual vibreaza , dar noul proprietar prea putin baga de seama, el vrea " sa se invarta roata ".

Drumuri bune si curate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Zgomotul meu nu a disp[arut, probabil la diferite intensitati ,plaja de turatie a crescut uneori ajungand la 2500 rot/min. Zgomotul este insotit de trepidatii in bord/ caroserie.

Am fost din nou la service, cineva a dat o tura cu masina ..ca de fapt e motorul in 3 cilindri si de acolo zgomote si trepidatii, nu l-am crezut, mi-a pus-o pe elevator, a verificat tot traseul de evacuare care e 100% fix, toate suruburile sunt stranse, am pus-o pe tester, fara erori, injectoare in parametri (corectie 0.3 parca)

Mai am ca suspecti unul din tampoanele motorului , sau pe undeva traseul de evacuare infundat.

Zgomotul este asemanator cu cel al unui diapazon iar daca am usa torpedo deschisa si pun o cafea in acel spatiu in mers lingurita trepideaza de parca ar fi o membrana de difuzor.

Acum sunt in dubii tampon motor ? care ? oricare dintre ele sunt scumpe. sa schimb unul , sa constat ca la-m schimbat degeaba, apoi pe celelalt ..cam bani aruncati.

Cel anticuplu parca l-a dat jos mecanicul in fata mea, e f putin uzat, cel de langa vasul de expansiune cel hidroelastic daca incerc sa misc de el pare teapan, iar la celalat nu am ajuns, presupun ca e sub baterie.

II pot verifica intr-un fel fara a-i cumpara degeaba ?

Scuze de postul meu cel lung, dar deja dupa un drum lung cobor din masina cu urechile infundate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intreb doar daca ii pot verifica macar inainte de a cumpara o piesa de 2-300 ron si apoi sa-mi para rau de banii aruncati pe geam. Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu faci mătăluţă o înregistrare a sunetului şi să o pui aici? Aşa numai cu imaginaţia este mai greu :D .

...am cumparat un aditiv Power Service si tind sa cred ca zgomotul s-a atenuat. nu spun ca aditivul a facut asta, poate motorina mai buna , .....

Ba chiar aditivul ăla este de vină de scăderea zgomotului (scade zgomotul produs de pompa-la cele cu pompă- şi injectoare) şi acum s-ar putea să auzi mai pronunţat alte sunete.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!