Jump to content

bataie ciudata dupa pornirea motorului la frig, 1.9 tdi AJM


FloRio
 Share

Postare recomandată

De cand temperaturile au scazut sub 0 grade celsius am sesizat un lucru neobisnuit la masina mea.Pornesc dimineata sa zicem la -2 grade, dupa ce porneste se aude acel zgomot specific de la tacheti pana se umplu cu ulei,insa apare la interval de 2-3 secunde de la pornire o bataie ciudata,infundata parca de fier pe fier,se aude la motor,parca in el ceva bate asa,insa mi greu sa cred,deoarece dupa cateva secunde dispare,iar motorul merge rotund,nu e zgomotos,trage,nu prea scoate fum,valori ok pe injectoare,dar totusi ceva de speriat acel sunet.A mai patit cineva asa ceva?Pareri?

Alta chestie de data asta comuna pe care am sesizat-o la inca 2 golfuri 4 AJM e o trepidatie fina in relanti in reprize de cateva secunde,exact ca la mine,eu am crezut ca e de la volant insa am auzit ca majoritatea 1,9 TDI 116 cai AJM de pe golf/bora fac asa.(nu gasesc explicatii).Si tot la acele doua golfuri am mai sesizat exact ca la bora mea ca atunci cand sunt in viteza si iau picioru de pe pedala si accelerez din nou(repetat de 2-3 ori la rand) se simte o smacitura,ca si cum ar fi un tampon rupt,toba rupta,etc.. insa la fel ca la mine nici un tampon rupt,nici o problema.Sunt curios daca si altii cu asemenea masini au mai avut sau sesizat probleme de genu asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca nu avem acelas motor/masina si eu simt o smucitura cand iau piciorul din gaz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce zici cu zgomotul sau asa..asa mai face si a mea..si pe unde am intrebat pe forum am primit raspunsul " la PD , o normal , ca la rece sa aibe o usoara ezitare daca se poate numi asa " ceea ce descrii tu , asteptam mai multe pareri :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-am mai zis cum e faza cu cel mai bun mecanic...Obisnuinta :))

din ce ai povestit acolo...zici ca povestesti de a mea....exact la fel face in aceleasi situatii...

este exact zgomotul de tacheti pana se umplu cu ulei...si exact asta este cauza...uleiul fiind mai gros urca mai greu cand este rece afara....eu o sa urmaresc faza la mine ca mi-a spus cel de la care am cumparat uleiul(Ravenol) ca nu o sa mai fie asa zgomotoasa la pornire...

la fel si la mine se simte acel "joc" cand iei picioru de pe acc si o calci la loc....si tine cont ca am schimbat in martie ambreiaj+volant...deci au vreo 4-5000km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel a inceput sa faca si Golful meu, tot AJM, la pornire de cand au scazut temperaturile, deci...cred ca e ceva normal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa apesi pedala de ambreiaj in momentul ala si vezi daca mai face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zgomotul de tacheti il inteleg si e normal,insa acea bataie ma enerveaza,parca ar fi de motor de tractor fara ulei,bate cateva secumde 2,3 si dispare, apoi totul e ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca nu se ''renteaza'' sa schimbi uleiul in functie de anotimp:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ambreiaj sau volant nu cred sa fie...pentru ca ale mele au 5000km si tot asa face...

Am insa alta teorie...dar nu stiu daca este posibil...m-am tot gandit...POMPA TANDEM...

pompa este antrenata de camshaft (nu le-am inteles niciudata care e camshaft si crankshaft)...

post-14266-0-62402900-1354873485_thumb.p post-14266-0-70030400-1354873524_thumb.j post-14266-0-19440100-1354873724_thumb.j

1-camshaft

2-o "rotita" din pompa tandem...

Eu cand am schimbat garniturile la pompa tandemam observat ca acea rotita are putin joc...si ma gandesc acea bataie sa nu fie si de acolo...

post-14266-0-15761900-1354873727_thumb.j post-14266-0-58270800-1354873715_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa patesc si eu cand e frig afara. o pornesc si se aude zgomotul ala specific tachetilor cateva secunde . . plus o bataie la motor .. zici ca-i un zgomot de picamar. care se aude 4-5 secunde apoi pauza 4-5 secunde . apoi cand se incalzeste motoru nu se mai aude nimic si merge rotund motoru. bataia asta o am mai bine de un an de zile . cand am fost anu trecut si am schimbat antigelul , mecanicu de acolo a auzit zgomotu si mi-a zis ca s-ar putea sa fie volant . in rest merge bine masina, nu scoate fum, trage foarte bine. dar ma gandesc ca daca ar fi fost volant n-ar fi trebuit sa pice pana acum ? am facut cel putin 15.000 de kilometri de cand am schimbat antigelul.. si bataia o am mai de mult .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa se aude si la mine,posibil sa fie volntul.dar totusi acele mici intreruperi in relanti le are cineva?am vazut mai multe ajm-uri pe golf/bora cu aceasta pb.chiar daca calc pedala de ambreiaj tot asa face,insa numai cand o apuca

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie imi face asa florio, dar eu suspectez pompa de motorina :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceleasi probleme si la mine ca la "FloRio"(mai putin trepidatia care la mine nu exista) , la un g4 motor AXR. Bataia la pornire se aude cam de cand au scazut temperaturile sub 5 grade, insa smucitura aceea ma scoate din minti !!!!Poate ne lumineaza si pe noi cineva, de unde provin problemele astea si cum sa le remediem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu cred ca, cand apare acea smucitura nu este bine alimentat sistemul(o bula de aer, ceva). Si pe mine ma scoate din minti si incerc sa o rezolv, dar pana acum, fara rezultat. Toate injectoarele is aproape pe 0, motorina de calitate, toate filtrele noi. Si tot smuceste:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am observat toate PD-urile fac asa la frig,eu cred ca din cauza bujiilor ,daca nu lucreaza cum trebuie si camera de explozie e rece,pana se incalzeste merge ca in 3 pistoane si rezulta motorina nearsa,apoi fumega putin,toate astea in interval de cateva secunde,asa ma gandesc eu,nu sunt 100% sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai bujiile se verifica cel mai usor...le dai jos si le masori rezistenta...0.5 ohm ar trebui sa fie valoarea

Modificat de Lawrentzyu_86
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bataia pe care o auziti acum pe ger este de la injectoare, nu ca ar fi defecte ci din cauza motorinei care la ger se face gel. Eu in TDI bag in fiecare iarna minunea asta: http://www.oilmag.ro...1-p-435211.html apoi toarce ca o pisica :)) La diesel odata ce ti-a pornit motorul s-a cam terminat cu treaba bujiilor, deci n-au ele treaba cu batai si alte figuri. Incercati aditivul ala de la Liqui Moly, o spun din propria experienta ca face minuni si nici nu e scump.

PS: La min. 3:30 vedeti si cum se face motorina la ger: http://videosift.com/video/Top-Gear-Man-vs-Car-vs-Cold

Modificat de alexutzzzu1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e chiar asa, bujiile alea au si o perioada de afterglow in care functioneaza si dupa pornirea motorului, nu s-a terminat cu ele odada ce a pornit.

oricum sub 5 grade nu geluie nici o motorina, si daca geluie, automat nu mai porneste motorul, mie nici la -17 nu a fost cazul sa nu porneasca, si nu am bagat motorina alpin sau orice aditiv.

influenta este data de mai multi factori, de-obicei: uzura injectoarelor, a tachetilor, a uleilui folosit, viata uleiului, caliatea lui(nu toti folosim OEM), calitatea motorinei, mai o bujie arsa, mai o bateria mai descarfacata, toate astea impreuna cu temp scauzte au acest efect.

Sunt curios, cati se plang cu un MK7 cu 10k-50k la bord si consumabile oem de aceasta problema. daca multi, inseamna ca e o problema de design, acceptata sau de producator. ce sa-i mai ceri la un motor care a facut inconjorul pamantului de 7 ori perfectiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a zis nimeni ca nu-i porneste motorul, doar ca e zgomotos ca un tractor pe ger. Ce aratau in filmuletul pus de mine era motorina la -30 grade parca, sau ceva de genul, atunci e deja gel. N-am zis ca se face asa imediat cum a scazut sub 0 grade, dar nici nu mai are aceleasi proprietati si vascozitate ca la temperaturile cu +. Eu tot ce-am descris, a fost din experienta proprie cu un Passat 2003, 1.9 TDI care n-a facut inconjurul pamantului de 7 ori dar are 250k. Cum explici ca imediat dupa ce ii bag anticongelantul in motorina se simte aproape ca o benzinara desi inainte facea ca un tractor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, a facut-o de 6.25 de ori intr-adevar.

Nici eu nu am zis ca nu porneste, decat in cazul in care se geluie.

la astia pe site scrie ca 150ml la 75 de motorina, ceea ce nu coincide cu ce zic romanii de la oilmag.

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu l-a facut niciodata, cel mai lung drum l-a facut de la Bucuresti pana la Szeged, ca sa pastrez tonul ironic. Si de mermelit se mermeleste si la temperaturi nu chiar asa de joase, nu atat cat sa nu mai porneasca dar destul cat sa mearga ca dracu. Eu am flaconul de Liqui langa mine si scrie la fel ca la romanii de la oilmag.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

man, eu vorbeam de viata motorului, care e in cazul tau: 250.000/40.000(lungimea ecuatoriala)= 6.25, nu eram ironic, e o realitate.

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/produktdb.nsf/id/de_5130.html?OpenDocument&land=DE&voilalang=d&voiladb=web.nsf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!