Jump to content

New Skoda Superb


ARDEI_IUTE
 Share

Postare recomandată

Poate cu exceptia cand iti cumperi o masina de pe o platforma noua 100%, toate navigatiile OEM vor arata outdated la momentul cumpararii masinii.  

O platforma noua apare la 10 ani la vag (VW, Seat, Skoda), iar navi se schimba la 5 ani, timp in care tehnologia evolueaza foarte mult, producatorii specializati schimband 5 generatii de aparate...

Din acest motiv, eu nu mi-as lua navi oem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu da. nu enumar motivele aici.

ceea ce vroiam sa scot in evidenta este diferenta destul de mare intre ce primisem de la Opel si ce am primit de la Skoda. ma obisnuisem cu binele si ma asteptam la cel putin acelasi lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cipo vezi daca a aparut vre-un update de firmware pentru Columbus, poate au imbunatatit modul de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am depasit 7000km in vreo doua luni si jumatate in care intra si o vacanta in Kaprun.

 

sunt extrem de dezamagit de sistemul de navigatie. este imprecisa si multe dintre indicatii sunt inadecvate ori vin prea tarziu sau prea devreme:

- pe autostrada sau bifurcatii in unghi mic de multe ori spune sa "virezi" la stanga sau dreapta iar sageata indica intersectie de 90 de grade

- de foarte multe ori am ratat iesiri din sensul giratoriu pentru ca veneau prea tarziu ori am iesit prea devreme din cauza aceeasi semnalizari imprecise

- grafica este foarte incarcata, culorile prost alese ceea ce fac traseul greu de urmarit

 

- dupa noul update la ultima versiune de harti, traseul Focsani-Bucuresti il ruteaza pe la Faurei pe undeva

 

spun toate astea dupa ce am folosit multi ani navigatia de la Opel care este muuult mai precisa si ergonomica. ma suprinde calitatea hartilor intrucat furnizorul este acelasi pentru ambele marci: Navteq.

 

la drumuri lungi copiii obisnuiesc sa se uite la desene animate pe tableta pe care o infig intre scaunele din fata. de data asta am conectat-o prin BT la sistemul audio al masinii. daca filmele au o calitate buna si sunetul este pe masura (cu ceva bass), efectul surround ma face invidios pe copii :). efectiv iti da senzatia ca esti intr-o sala de cinema (cu exceptia ecranului de 10.1" :D).

din punctul asta de vedere sunt incantat.

Exceptand minusurile de soft navigatie si povestea cu rabatarea oglinzilor, ce impresii mai notezi ? Cum ti se pare dupa 7000km DSG? Ti se pare ca mai subtureaza in D, sau schimba ceva mai sus ?

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am plecat spre Austria seara iar pe autostrada aproape de Pitesti mi s-a aprins in bord martorul pentru presiune scazuta roti. Am oprit la prima benzinarie sa verific de unde provine problema speriat de posibilitatea unei pene de cauciuc avand inca peste o mie de km de mers. S-a dovedit a fi alarma falsa; am resetat din botonul de langa schimbatorul de viteze si nu s-a mai aprins nici pana astazi.

Concluzia: TPM = un sistem ineficient care mi-a cauzat emotii in situatia descrisa. Citeam pe briskoda ca acelasi sistem a anuntat in caz de roata desumflata/pana decat abia dupa cativa km buni, tardiv oricum.

 

DSG face condusul extrem de comod in special in oras si pe autostrada. In localitati pe DN si depasiri mai din scurt D nu este indicat. Tine motorul la fel de subturat ca la inceput. N-am observat nicio schimbare. La deceleratii se duce pana la 1200rpm, iar cand accelerez usor nu retrogradeaza treapta si vibreaza usor ca la cutia manuala bordul intrand in rezonanta. De multe ori apas acceleratia mai puternic tocmai pentru a schimba treapta si implicit turatiile.

Daca vreau sa fiu pregatit pentru depasiri, schimb in S unde raspunsul pedalei este mai prompt si incerc s-o tin cat se poate intre 2000 si 3000 rpm.

Pe drumuri virajate si serpentine S este o incantare.

 

Reversul este ca la kick down in S retrogradeaza 1-2 trepte si pica acceleratia la peste 3500rpm, turatie la care stim ca nu prea mai avem cuplu si o tine asa pana spre 5 mii. Au fost extrem de rare cazurile si incerc sa le evit.

Nu pot sa spun ca DSG m-a cucerit cum spun altii si n-as sterge de pe lista o cutie manuala la o viitoare masina, dar as inclina spre DSG fiind principalul motiv pentru care am ales Skoda.

 

De vreo cateva saptamani am observat ca dimineata la primele franari se aude un huruit destul de puternic care presupun ca provin de la depunerile de pe discuri/placute din timpul noptii. Aceeasi problema am avut-o si la Vectra. A disparut temporar dupa schimbarea tuturor discurilor si placutelor dar a aparut la cateva luni mai tarziu.

Voi ati remarcat asta?

 

Overall, Superb este o masina de familie corecta cu plusuri si minusuri. M-am mai obisnuit cu greierasii care apar la anumite turatii sau la denivelari, dau muzica putin mai tare, dar nu prea tare ca apoi baraie boxele :D.

 

Nu pot spune ca sunt fanul vreunei marci; desi am avut 3 Opeluri de fiecare data visam la VW. Acum ca am una din grup parca tanjesc dupa Opel. Va asigura ca nu este chestiune de obisnuinta ci mai degraba de ergonomie.

 

Ce apreciez la Vectra: consola centrala, pozitia mai sus a display-ului mai aproape de parbriz si a zonei de vizibilitate asupra drumului, navigatia mai precisa cu o grafica mai inteligibila, "zvacul" motorului diesel de 150CP (cine a condus PD si CR stie diferenta- e cumva pe aproape), materialul tapiteriei bej si bancheta din spate mai bine profilata.

Ce-mi place la Superb: DSG, spatiul urias din spate, xenon cu AFL, senzori de lumina si blocurile cu led, parbrizul incalzit + alte cateva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DSG face condusul extrem de comod in special in oras si pe autostrada. In localitati pe DN si depasiri mai din scurt D nu este indicat. Tine motorul la fel de subturat ca la inceput. N-am observat nicio schimbare. La deceleratii se duce pana la 1200rpm, iar cand accelerez usor nu retrogradeaza treapta si vibreaza usor ca la cutia manuala bordul intrand in rezonanta. De multe ori apas acceleratia mai puternic tocmai pentru a schimba treapta si implicit turatiile.

Daca vreau sa fiu pregatit pentru depasiri, schimb in S unde raspunsul pedalei este mai prompt si incerc s-o tin cat se poate intre 2000 si 3000 rpm.

Pe drumuri virajate si serpentine S este o incantare.

 

Reversul este ca la kick down in S retrogradeaza 1-2 trepte si pica acceleratia la peste 3500rpm, turatie la care stim ca nu prea mai avem cuplu si o tine asa pana spre 5 mii. Au fost extrem de rare cazurile si incerc sa le evit.

Nu pot sa spun ca DSG m-a cucerit cum spun altii si n-as sterge de pe lista o cutie manuala la o viitoare masina, dar as inclina spre DSG fiind principalul motiv pentru care am ales Skoda.

 

 

Pentru aceste momente exista padele.  Eu le folosesc destul de des, mai ales cand simt masina subturata. La 5 sec. dupa actionare, masina reintra in sistemul automat.

Modificat de crisss7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai pentru aceste cazuri mi-ar fi placut si mie dar pachetul Business include volan in 4 spite care implicit n-are padele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca poti face un update, probabil ar costa maxim 400-450 Eur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prea mult din punctul meu de vedere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adevarul este ca se poate conduce/traii si fara padele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare, poate idioata de aceea va rog sa ma scuzati, dsg nu are si un mod manual de a schimba vitezele din maciuca? Gen miscare in sus pentru a urca in trepte si miscare in jos pentru a retrograda?

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Modificat de bZ1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba da, dar e f incomod de folosit datorita etajarii scurte a treptelor si schimbi mai des decat la o manuala. mai mult stai cu mana pe schimbator si cu ochii pe turometru,

am folosit mai mult in rodaj pentru a pastra o anumita plaja de turatii, apoi doar experimental sau ca forta majora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incomod in oras sau pe autostrada as intelege dar, ai putea sa folosesti pe drumuri lungi pe DN unde mai faci depasiri, nu cred ca ar fi chiar atat de incomod la drumurile astea si ai avea control pe depasiri la limita. Pe autostrada sau in oras clar nu e nevoie si nu s`ar mai justifica sa ai DSG. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

... pe DN unde mai faci depasiri, nu cred ca ar fi chiar atat de incomod la drumurile astea si ai avea control pe depasiri la limita. .. 

 cea mai bună soluție este volanul cu padele ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te contrazic :)

Sent from my HTC One X using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul cu padele are farmecul lui, e cool in depasiri sau drumuri virajate, dar alegerea acestuia in configurarea Superbului prezinta un mare dezavantaj - pierzi pachet business.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Știu, e o chestie a cărei logică mă depășește. Deși volanul din pachetul business are butoane pentru telefon cu blutuf, nu se poate selecta volanul cu padele. Sau alta și mai tare. Deși în pachet sunt jante laurel, nu se poate selecta suspensia sport.

 

Dar la cât e de cool aș investi aftersale în volan cu padele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suplimentar, din cate stiu, trebuie schimbat si calculator coloana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volanul cu padele se poate lua de la carsystem.pl, dar, asa cum spunea si crisss7, posibil sa trebuiasca schimbat calc. de coloana

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suplimentar, din cate stiu, trebuie schimbat si calculator coloana.

Niciun un efort nu-i prea mare pentru combinația dsg+padele= :wub:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Astazi am decis si eu sa schimb golful si am cautat intre Superb si Passat (ambele DSG si 2.0TDI). In cele din urma am mers pe Skoda :)

Am luat varianta Ambition, cutie DSG, culoare blue pacific (nemetalizata) si dotarile: Pachet Business (jante 17, xenon, pregatire bluetooth, volan multifunctional), Duze stropitoare parbriz incalzite, Multimedia Device Interface, Parasolare mecanice pentru luneta si geamurile laterale spate, Parbriz incalzit, Plase fixare bagaje in portbagaj, Radio-CD & MP3-player Bolero 2 DIN cu touch screen si afisaj color si CD-changer integrat (6 CD-uri), Scaune fata incalzite, cu reglaj termic separat, Senzori parcare fata/spate, Tempomat, TPM - monitorizarea presiunii in pneuri.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desi la momentul comenzii mi s-a parut un moft acum imi pare rau ca n-am ales "Asistent parcare laterala, senzori parcare fata/spate si display Maxi-DOT" si mai ales carligul de remorcare din fabrica (pentru montarea suportului de biciclete). ambele ar fi fost in plus ~800E.

 

vezi daca te tenteaza vreuna dintre cele doua in functie de necesitatile tale.

 

BTW: cat a iesit pretul final?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul nu il pot posta fiindca am discount acordat de grupul VW pentru multinationala la care lucrez la nivel global si sunt fff mari...poate doar privat daca vrei sa stii

 

Singura greseala pe care cred ca am facut-o este ca am ales senzorii de monitorizare a presiunii, si am vazut ulterior ca exista un pachet cu hill hold control (care banuiesc ca imi adauga butonul pe consola si imi panta imi mentine masina in frana?!) si poate ca nu am luat 1.8tsi de 160cp. Altfel celelalte nu imi prea sunt necesare

Modificat de vlpix
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

HHC este foarte bun la cutie manuala. Eu am opțiunea e foarte comodă. După ce eliberez pedala roțile rămân frânate pentru 2 sec.

Având dsg, te poti lipsi de HHC. Eu am pornit în rampă cu dsg și nu pleacă la vale. E drept că nu trebuie să zăbovești după ce eliberezi pedala de frână ci trebuie să apeși mai alert pe accelerație.

  Senzorii de parcare măcar spate sunt utili...cel puțin pentru mine. LE(Acum am văzut că are și senzori de parcare)

Dă-mi te rog un pm cu discountul, mulțumesc!

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!