Jump to content

New Skoda Superb


ARDEI_IUTE
 Share

Postare recomandată

De la 2.0 170 HP la 175 HP (177 PS) i-au crescut cuplul maxim de la 350 N m la 380 N m. Asta e tot marketing ? Pai nu cred, altfel 2.0 140 HP-ul ar fi tot marketing fata de 170 HP-ul. Ca tot cuplul maxim difera si ghici cu cat? Exact 30 N m de la 320 la 350.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_CC

 

In January 2013 the previous engine option 2.0 TDI 170 PS (130 kW; 170 hp) was replaced by the uprated version with 177 PS (130 kW; 175 hp). The maximum torque increased from 350 to 380 Nm.

 

In ce priveste politica dealerilor, permite-mi sa raman la parerea mea, eu ma refeream la masini pe comanda nu in stoc, dar la masini unde valoarea optionalelor depaseste valoarea discount-ului acordat, cu alte cuvinte nu negociezi pretul de lista al variantei standard CL,HL etc.. ala e batut in cuie, oricum il platesti, negociezi optionalele. Asta este principiul. Ei bine treaba asta la Skoda ...

 

Dar revenind, imi place Superb FL, estetic vorbind, sa-l vedem si in realitate.

 

Dupa vehementa ta si dupa cum scrii (atat pe topicul asta cat si pe altele) te incadrezi in zona 20-25 de ani. E o varsta frumoasa, esti entuziast, poti crede ca le stii pe toate... Vorbesc general, nu o lua personal.

 

Hai sa nu mai fim soferi "de tastatura" si nici "cumparatori de tastatura"

 

Ca sa nu trebuiasca sa ma crezi pe cuvant, te invit sa te dai cu motoarele in ambele variante de putere, pe acelasi gen de caroserie si apoi sa scrii impresiile tale. Exact aia 30NM nu o sa-i simti vreodata, la fel ca aia < 10 cai putere.

 

In ceea ce priveste politica dealerilor, intr-un an am configurat si comandat 2 masini noi, in total am cumparat 3 masini grupul VAG. Cred ca am o oarecare experienta si cunostinte, mai ales ca niciodata n-am cumparat la lista. Nu voi da cifre absolute, pentru ca ma intereseaza sa manance si altii o paine. Dar, iti pot spune sa nu mai crezi toate povestile unora si altora. E mai simplu sa verifici personal.

parcă i-au luat puţin din imaginea aia impunătoare ... imi place spatele, e reusit, dar botul nu prea, asteptăm să o vedem pe stradă

Exact asta parca e si ideea mea. Parca e prea zvelta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa vehementa ta si dupa cum scrii (atat pe topicul asta cat si pe altele) te incadrezi in zona 20-25 de ani. E o varsta frumoasa, esti entuziast, poti crede ca le stii pe toate... Vorbesc general, nu o lua personal...

 

Ce frumos ar fi sa mai am macar 25 daca nu 20 ... :) Nu esti chiar clarvazator, ai dat putin rateu la cifra zecilor dar oricum din punctul meu de vedere sunt constructive atat vehementa mea cat si afirmatiile tale, m-ai trimis la manual sa verific cuplul maxim.. in manual (wiki in cazul de fata) scrie ca difera cu 30 N m, tot in manual scrie ca tot cu atat difera si 2.0 170 HP de 2.0 140 HP. Prefer sa nu comentez cate masini am cumparat si ce discount-uri am obtinut, cel putin nu aici si nu pe gratis, unii platesc bani grei pe cursuri de negociere. Altfel o dam in tatal meu il bate pe tatal tau :)).

In schimb, eu pot sa-ti spun ca din ce am citit ca ai postat, in general inteleg si in mai bine de jumatate din cazuri sunt de acord cu opiniile tale, astfel incat daca tu zici ca in realitate nu se simt cei 30 N m, te cred pe cuvant pana voi ajunge sa-l testez pe cel de 177 HP (daca se va intampla vreodata).

 

Eu cred ca Superb FL, va avea preturi de lista mai mici decat actualul data fiind amortizarea liniei de productie.

Modificat de iulianb2007
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca ai fost simpatic :) Poate bem si o bere daca ne intersectam :beer:

 

Eu am facut asa: obisnuit fiind cu passatul 2.0tdi cr 140, am facut drivetest cu G7 2.0tdi cr 150. Ma asteptam sa se miste mult mai bine in termen de motor, datorita puterii mai mari. Am constatat doar ca e mai agila masina - din sasiu si directia incisiva - dar la reprize nu am simtit absolut nicio diferenta.

Ca sa ma elucidez, m-a dat imediat dupa cu un G6 2.0tdi cr 140. DPDV al senzatiilor la accelerare si reprize, pe exact acelasi drum, in aceleasi conditii atmosferice nu am sesizat absolut nicio diferenta. Nu am masurat cu cronometrul - admit asta - dar ca feeling la volan n-am simtit.

 

De asta am spus ca recomand un test in paralel. Sunt de acord cu cifrele, nu le contest, dar tradus in experienta la volan nu am gasit nimic diferit.

 

De la 140 la 170, in schimb, cei 30CP se simt in acceleratiile brutale, sunt de acord. 177cp am condus doar pe A4, deci nu pot face o comparatie, dar m-as mira, avand baza de pornire atat de sus - 170cp- ca cei 7cp diferenta sa se simta.

 

Am fost mai direct in exprimare pentru ca sunt pe forum si colegi care fac "spam" pe principiul "dusmanii mor cand ne descurcam mai bine" :) . Sunt convins ca intelegi ce vreau sa spun.

 

Cele bune !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca facem niste calcule de genul (177-170)/170=4%

177 se va misca cu 4% mai bine ca 170 . Voi puteti simti acei 4%?

170 se misca cu 21% mai bine ca 140. Pe astia eu chiar ii simt...

Dar nu inteleg de ce aceasta discutie... Se va monta tdi 177 pe Superb 2 Facelift? Eu parca am vazut ca nu...

Noutatea ar fi combinatia dsg+4x4+tdi170

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ceva poze de la lansarea de la Shanghai. Arata bine breakul. Cu sedanul nu am gasit nimic poze reale

post-9928-0-99878500-1368166359_thumb.jp

post-9928-0-92089500-1368166370_thumb.jp

post-9928-0-21955400-1368166404_thumb.jp

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Poze "live"...

 

Combi-ul arata ok, dar sedan-ul mi se pare aiurea. Atat fata, cat si spatele cu muchii pronuntate nu cadreaza pe designul fluid, curat al restului caroseriei.

Noua fata se potriveste cu masivitatea spatelui pe Combi, dar Sedanul e :tuktuk:

DRL-urile fata sunt meschin de mici, iar taietura puternica a capotei portbagajului, stil Rapid, nu imi place deloc.

Cat despre volanul nou pe interiorul clasic, o tampenie, centrul volanului e din cu totul alt film.

 

Si oare, de ce a trebuit ca inscriptionarea "Skoda Superb" sa fie cu caracterele alea mari si grosiere ? La vechiul scria Superb cu un font subtirel, elegant...

 

Cat ma bucur ca mi-am luat versiunea fara FL ! Are o unitate, designul e tot din acelasi film - bun,rau cum o fi, dar macar e din acelasi film.

 

Voi ce ziceti ?

post-9928-0-13281800-1370349410_thumb.jp

post-9928-0-24008300-1370349430_thumb.jp

post-9928-0-17472500-1370349440_thumb.jp

post-9928-0-32833400-1370349450_thumb.jp

post-9928-0-52982000-1370349464_thumb.jp

post-9928-0-71760800-1370349475_thumb.jp

post-9928-0-23071600-1370349490_thumb.jp

post-9928-0-27307900-1370349501_thumb.jp

post-9928-0-92559100-1370349514_thumb.jp

post-9928-0-76564700-1370349523_thumb.jp

post-9928-0-80552600-1370349531_thumb.jp

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aşa mi se pare şi mie, parcă e o struţo-cămilă ori e elegantă ori are tenta asta modernă si mai sport, şi eu unu nu am văzut nici-o balenă facând sport.

dar sperăm că live e altfel. si dă poate mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aşa mi se pare şi mie, parcă e o struţo-cămilă ori e elegantă ori are tenta asta modernă si mai sport, şi eu unu nu am văzut nici-o balenă facând sport.

Buna asta cu balena si sportul... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Skoda a abordat face lift-ul doar de dragul de a face o schimbare, pentru a aduce masina in look-ul general. Cred ca si ei constientizeaza acest lucru ( nici prea frumoasa nu trebuie sa fie ! pentru a nu
canibaliza Passatul..), ramanand in aceiasi grila de preturi. In opinia mea, tragand linia avem urmatoarele :

Schimbari ratate:

Look fata - schimba imaginea unui tigru cu cea a unui catelus.

Look spate - complet neoriginal - imagine imprumutata de la Audi

DRL Led - un esec vizual

Embleme, in special cea din volan

 

Schimbari reusite:

De departe cel mai bun castig - DSG + TDi 170 Cp +4x4

Led lumini spate

Volan - in principal cel in trei spite - diminuat din pacate de emblema centrala

Alte gadgeturi : front line assist, start/stop - pentru TDi 170 scad emisiile CO2 la 139 g/kg, energy recover, etc

 

Oricum, daca as lua-o de la inceput, as cumpara tot Superb - de data asta in plus si 4x4.

 

Singurul regret care ma incearca uneori este ca nu am luat tapiterie/bord crem Ivory.

Modificat de crisss7
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bord/tapiterie crem/ivory nu la noi in ţară pentru că oricum trece ăla de la spălătorie cu furtunu de la aspirator pe langă si îţi mai lasă o amintire ... de asta am abordat eu negru-negru-negru :D , foarte faina e in schimb culoarea de la LK... marou+ul ăla ... ar fi interesantă o optiune de plafon negru..

si da 4x4+dsg=love dar ma asteptam si un tsi sa fie aşa...

cât despre drl led, astept să o văd live, poate poate...arată bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 Skoda a abordat face lift-ul doar de dragul de a face o schimbare, pentru a aduce masina in look-ul general. Cred ca si ei constientizeaza acest lucru ( nici prea frumoasa nu trebuie sa fie ! pentru a nu

canibaliza Passatul..), ramanand in aceiasi grila de preturi. In opinia mea, tragand linia avem urmatoarele :

Schimbari ratate:

Look fata - schimba imaginea unui tigru cu cea a unui catelus.

Look spate - complet neoriginal - imagine imprumutata de la Audi

DRL Led - un esec vizual

Embleme, in special cea din volan

 

Schimbari reusite:

De departe cel mai bun castig - DSG + TDi 170 Cp +4x4

Led lumini spate

Volan - in principal cel in trei spite - diminuat din pacate de emblema centrala

Alte gadgeturi : front line assist, start/stop - pentru TDi 170 scad emisiile CO2 la 139 g/kg, energy recover, etc

Absolut de acord cu tine.

 

Totusi, pe led spate, sunt de parere ca cele de L&K de la varianta fara FL arata mai bine decat astea noi, care arata pe stilul O3: dungi luminoase multiple, dar subtirele rau, care dau un aspect de "fragil" spatelui de Superb. La O3 merg mai bine pentru ca e capota portbagajului mai masiva

 

Gadgeturile noi ma lasa absolut rece :)

 

In schimb, regret ca nu am pus si senzori parcare fata, dar ii rezolv OEM retrofit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa apara poze oficiale cu FL cochetam cu ideea de a schimba S2-ul cu un FL. Dupa ce au aparut pozele mi-a trecut. Personal nu imi place fata gen Skoda Rapid, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se repeta povestea cu FL la Skoda... Si la O2 au dat gres dupa parerea mea cu faceliftul.

Lor le iese in general masina din prima si apoi se gandesc ce sa mai schimbe pana o strica.

 

Trebuiau sa se limiteze doar la:

- schimbare volan+ maciulie + sigle

- paleta de motoare/transmisii/cutii

- noi butoane climatronic

- noi optiuni gen lane assist, bolero nou

- schimbare doar stopuri (introducere LED)

- introducere DRL pe LED

 

Ce au facut:

- NU au schimbat climatronicul

- NU au schimbat navigatia si bolero (fix cu ce interactionez mai mult)

- au stricat botul (le fel cum au stricat si O2 FL)

- au stricat spatele la break

- au aliniat spatele sedanului cu rapidul - lipsa imaginatie . Ca sa repare golul din bara spate au adaugat 2 catadioptri rosii

 

 

Singurele FL reusite sunt cele de la Fabia 1 si 2 (au schimbat doar ce am scris eu mai sus)

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au cum sa monteze navigatia/Bolero-ul de pe O3 pe Superb. Sunt platforme diferite si nu mai merg mutate de colo-colo.

Cel putin pana acum nu a pus nimeni un aparat de Octavia3/Golf VII pe Octavia 2/ Golf V-VI...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot FL pe exterior si lipsa de FL pe interior (cel mai deranjant este ca nu au vrut sa umble macar putin la bord, sa-i schimbe ceva pe ici pe colo la cadrane sau consola) eu tot as lua un S2 peste 4-5 ani cand se va apropia de iesirea din productie, un 2.0tdi/dsg/4x4. Pana la urma masina e super si fiabilitatea este in top peste Passat si peste multe alte modele non VAG care nu iti ofera aceleasi in aceiasi bani.

 

Avand in vedere ca preturile nu s-au marit fata de S2 non-FL cred ca va avea vanzari bunicele la noi si mai ales in afara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu au cum sa monteze navigatia/Bolero-ul de pe O3 pe Superb. Sunt platforme diferite si nu mai merg mutate de colo-colo.

Cel putin pana acum nu a pus nimeni un aparat de Octavia3/Golf VII pe Octavia 2/ Golf V-VI...

Are dreptate Rave. De cand cu MQB-ul nu te mai poti juca in interior cu componentele. Inainte, luai un RN510 din Golf, il puneai in Superb cu rama adaptoare OEM si se numea Columbus.

Daca nu ma insel, primele Superburi 2 aveau Bolero un RCD510 cu rama adaptoare, dupa ceva vreme i-au schimbat panoul

 

La climatronic, la fel. Climatronicul de Passat merge la Golf 7 si Jetta. La O3 e altceva, iar S2 a ramas pe solutia de G6 cu panou schimbat.

 

Nu sunt designer, dar, daca ar fi sa-mi dau cu parerea, as spune asa:

E mult mai greu de facut un FL decat sa proiectezi o masina noua. Cand o iei de la 0 ai o oarecare libertate, poti imprima o tema, un stil designului. Il poti face fluid - gen Leonul vechi sau agresiv, cu multe muchii - gen Leonul nou.

In momentul in care te-ai dus foarte intr-o directie - fluiditate sau agresivitate - e foarte greu sa modifici doar marginal masina si sa iasa si bine.

 

dpmv, Passat B6 si B7 sunt exceptia care intareste regula. Nefiind foarte "fluid" B6-le, B7 au putut sa-l faca mai colturos fara sa para fortat, desi designul ala merge la fix pe Jetta. Pe Passat, e cam la limita...

 

La Superb, designul nou al marcii Skoda nu se potriveste. Rapid si Octavia au fost gandite asa. E greu sa pui liniile puternice de design pe Superb si sa arate si bine. De asta rezultatul este...ceea ce se vede.

 

Cat despre interior, daca s-ar fi apucat sa schimbe bordul si consola centrala pentru a acomoda noul sistem audio si noul climatronic, atunci nu ar mai fi fost doar FL, ar fi fost o masina noua - exceptand fetele de usi.

 

Poate gresesc, dar asta e senzatia mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gorillaz_Doktor

total nesatisfacator face-lift-ul. De altfel ma asteptam... Conceptul "minimalist" nu mi-a placut nici in cinematografie, daramite cand e vb de personalitatea unei masini. Daca minimalismul este la putere, apai Loganul e "ïn trend" inca de la aparitie. Ce observ este o dilutie a designului individual pe marci si modele, lucru care imi displace. Dispare caracterul individualist in favoarea unui consumism uniformizant. Fata seamana cu, spatele imprumuta caractere de la...

Stric estetic si la subiect (sau obiect), este cum spuneau si antevorbitorii mei o struto-camila. Usile, aripile, tot lateralul se vede ca a fost gandit in linii curbe, calde, fata/spatele este rece, in linii drepte, unghiuri evidente. Pur si simplu, fata nu-mi spune nimic, iar DRL-ul este usor jenant. Spatele, desi urat cu draci (beauty is in the eye of the beholder), macar era ceva caracteristic, vazand doar un crampei de stop puteai identifica marca si modelul. Acum ne pierdem in marea de modele "audi like".

Interesante optionalele noi si mai ales, mult asteptata TDI CR 170 Cp DSG 4x4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu tot FL pe exterior si lipsa de FL pe interior (cel mai deranjant este ca nu au vrut sa umble macar putin la bord, sa-i schimbe ceva pe ici pe colo la cadrane sau consola) eu tot as lua un S2 peste 4-5 ani cand se va apropia de iesirea din productie, un 2.0tdi/dsg/4x4. Pana la urma masina e super si fiabilitatea este in top peste Passat si peste multe alte modele non VAG care nu iti ofera aceleasi in aceiasi bani.

 

Sustin aceasta varianta de achizitie spre sfarsitul iesirii din productie. Justificare: discutam cu un vanzator de la VW si imi spunea ca nu se vor mai face masini ca in trecut (stiu, suna batraneste). Zicea ca datorita crizei mondiale, toti producatorii vor incerca sa-si minimalizeze costurile de productie. Ca urmare nu se stie cu siguranta daca viitoarele modele de Passat/Superb vor mai avea aceeasi constructie "sanatoasa".

Vis-a vis de asta, am observant la O3 o lista de "economii": fara pedala de acceleratie din podea, fara multi-link spate, fara rama plastic la manerele de deschidere usi din interior (acum ies direct din tapiterie fara o incadrare estetica), fara capacel de mascare a boltului fix de la broasca de inchidere hayon (cand deschizi se vede boltul si o gaura in jurul lui), fara burete in partea superioara a tapiteriei de usa (acum este  doar un material tare din cauciuc), etc

Acum se pune accent doar pe noxe si sisteme de siguranta.

 

Cat despre S2 FL, cam uratel. Partea fata nu prea le-a reusit (s-a dus aspectul putin agresiv si a venit ceva nedefinit), partea spate are prea multe taieturi drepte (varianta cu numarul de inmatriculare pe bara si capacul de la portbagaj simplu era infinit mai eleganta), DRL-urile ciudat pozitionate si cam mici.

Nu mai spun altceva, decat citez de la colegul nsm :salut: :

 

 

Se repeta povestea cu FL la Skoda... Si la O2 au dat gres dupa parerea mea cu faceliftul.

Lor le iese in general masina din prima si apoi se gandesc ce sa mai schimbe pana o strica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am fost aseara pe la PBN sa ridic pe Polo de la vopsit si uite peste ce am dat: noul SUperb 2 FL :)

Arata mai bine in realitate decat in poze. Ledurile fata/spate sunt de efect, finute si vin gratis :)

post-11675-0-44048000-1374231430_thumb.j

post-11675-0-26182000-1374231438_thumb.j

post-11675-0-35513000-1374231446_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Arata foarte bine.

Vrei sa spui sunt incluse in pret. Nimic nu vine gratis :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mda, stopurile parca sunt "obraji supti" :D, iar cine a ales fontul cu care scrie "skoda superb" a fost un badaran: a disparut eleganta si finetea scrisului. Ma rog, le poti da jos, dar nevertheless....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frumoas FL-ul, macar are identitate .. da fontul e cioplit parca e luat din bazar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am inceput sa vad pe strazi noul Superb FL :).

O imbunatatire ce mi se pare practica este noul mod de deschidere a twindoor: apesi pe butonul din mijloc si se dechide usa mica ; apesi pe butonul din dreapta si se deschide usa mare. E mult mai comfortabil, mai ales cand ai bagaje in maini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!