Jump to content

Este bine cu rezervorul de motorina full mereu?


calin.g
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor!Adesea de vreo doi ani de cand pretul motorinei a luat-o razna cu cresteri saptamanale am ajuns la concluzia ca este din ce in ce mai dificil sa-mi fac plinul la o singura alimentare costul ajungand la 360-380ron.deseori apar cheltuieli neprevazute(aniversari,nunti,iesiri spontane,petreceri) care diminueaza bugetul.Asa am zis sa tin rezervorul plin mereu prin a completa consumul saptamanal in weekend.Uneori motorina este mai proasta si cu un plin te chinui mult pana o aduci la ceea ce trebuie,asa se completeaza cu mai putin si nu se simte prea tare.Intrebarea mea este daca sistemul de alimentare,de injectie este supus vreunui stres din aceasta cauza.Stiu ca motorina la PD se incalzeste si este bine sa fie cat mai rece,ca are un radiator de racire pe traseu,ca nu face condens iarna cand este plin,nu se geluieste asa repede,nu se dezamorseaza asa usor circuitul si cam atat ce imi vine in minte.Astept pareri de la dvs.cei cu diesel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.si eu de 4 ani de cind am passatul am tinu rezervorul numai plin,si nu am avut nici o problema.Uni mecanici zic ca este mai bine sa mergi cu rezervorul plin ca protejeaza pompa de motorina, numai bine si drumuri bune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca accepti parerea unui benzinar convins : e foarte bine sa ai rezervorul plin (la munca lucrez cu fff multe diesel) pentru ca nu lasi loc de condens (apa). In urma trecerii prin pompa/e temperatura motorinei din retur care ajunge in rezervor e mai mare decat cea din rezervor si => condens (apa).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tata imi spunea " nu facem vara fullul ca vapori nustie de care..si tralala..si face bom.." :)) si eu mereu nu-l ascult..de obicei fac full-ul doar la drum lung..asa cand merg in oras..oschilez pe 1/2 - 3/4 ..ar fi bine..mai ales iarna..sa fie cat mai multa motorina..sau benzina :

)

Modificat de CT91MOC
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cateva luni am facut plinul si saptamanal bag diferenta de motorina consumata , chiar imi place sa vad la range 4 cifre :cheers:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina se evapora foarte usor iar o cantitate mare de benzina vara poate sa produca o presiune mare de vapori in rezervor.

Motorina, are un punct de inghet mai mare decat benzina (a se intelege mai apropiat de zero grade) si prin urmare ingheta mai repede iarna.

Astea sunt explicatiile dpdv chimic. Concluziile, le trageti si voi.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca ar fi o intrebare retorica :D . Indiferent de raspunsurile primite si opiniile colegilor de forum, mi-as dori rezervorul plin mereu. :RO flag:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am auzit pareri ca iarna rezervorul e bine sa fie spre plin, in special la diesel, din cauza temperaturilor joase, iar asa riscul de inghet al motorinei e mai mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Eu il umplu cand sunt pe rosu, cam doua plinuri pe luna, il umplu pana la gura, credeti ca afecteaza cu ceva ca il umplu pana se vede motorina?

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine sa il umpli pana la gura. Eu cand fac plinul astept sa sara pompa si mai bag benzina pana se face suma rotunda.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de ce crezi ca nu e bine?, eu nu stiu daca e bine sau rau si de aceea intreb

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este bine sa umpli pana in gura pt ca exista riscul sa ramana plutitorul din rezervor blocat in pozitia de sus(experienta personala) , s-ar putea sa ai plinul pt ceva timp chiar daca nu ai rezervorul full :))

Sent from my iPhone

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La diesel nu are nimic ca se umple rezervorul pana in gura dar la benzina este bine sa se umple pana decupleaza pompa si nu indesat cu scos aerul si clatinat masina. Am patit dupa ce am indesat banzina vara sa se aprinda becul de poluare excesiva si sa se stinga dupa un timp. Explicatia este ca se ineaca canistra de carbon care recupereaza vaporii din rezervor urmand sa ii bage in admisie si apoi la ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu fac plinul tot timpul pana la gat, si nu s-a blocat plutitorul, are 12 ani masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie imi place sa umplu cat mai rar rezervorul ca sa nu ma mai gandesc la cati bani dau pe motorina, si asa la fiecare 2 saptamani cate 4,5 mil, adica 9 mil pe luna sunt destui bani.

In fine asta este, trebuie sa mearga si ea cu ceva saraca, masinuta...

Modificat de valysor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are de ce sa fie rau, nu mereu si la orice masina se blocheaza plutitorul, sunt incidente izolate, mie nu mi s-a intamplat.

Totusi citisem undeva ca multi prefera sa mentina rezervorul plin undeva la 2/3 din capacitate pe timp de iarna.

Ganditi-va ca este totusi iarna, ca daca plecati la un drum mai lung vremea se poate inrautati, ca poti ramane blocat in zapada si ca trebuie sa te incalzesti pana te deszapezesc ,,drumarii''.

Din aceasta cauza, iarna nu se merge cu rezervorul sub 2/3 ca nivel. Mai degraba cat mai plin.

Va amintiti stirile TV din iarna trecuta?

Cati soferi au patit-o, cati au ramas blocati in zapada si au inghetat in masina impreuna cu familia din lipsa de combustibil?

Recomandata este motorina de iarna.

Daca mai adaugi si cativa ml. de Megasel in ea, pornesti fara probleme la temperaturi scazute.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da de cat aveti voi rezervoarele ca mie mai mult de 320 lei nu intra motorina (de obicei 275-300)? :|

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Octavia 1 diesel (stiu ca si Golf 4 este la fel), capacitatea rezervorului este de 55 l. Ceea ce-i asigura o autonomie de cca 900-1000 Km.

Deci un plin costa cam 330 lei.

Dar ai dreptate, ca doar nu lasi rezervorul sa ajunga pe zero si apoi alimentezi.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag cam de 4.3-4.4 mil, dar merg destul de mult pe rosu si bag pana in buza. nu am fost atent la nr de litrii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu bag cam de 4.3-4.4 mil, dar merg destul de mult pe rosu si bag pana in buza. nu am fost atent la nr de litrii

Pai, de 420 lei, avand in vedere ca 1liru costa cca 6 lei, ar veni cam 70 litri!

Ceva nu-i ok la tine. Nu conteaza cat mergi pe rosu.

Rezervorul de Golf 4 are 55 litri.

Sau poate ca alimentezi si suplimentar cate putin, nu ai cum sa faci doar un plin cu banii astia.

Daca ai fi furat la pompa, ar fi prea mult si asta nu se intampla mereu.

Revenind la topic, da, e ok ca rezervorul pe timp de iarna sa fie cat mai plin. Cel putin din motivul expus mai sus.

Am alimentat full si vara si n-a fost nici o problema, chiar daca masina a stat in parcare, in soare, cateva zile cu rezervorul plin.

Stiu ca busonul permite eliminarea eventualelor gaze...si mai e si ,,rezerva '' aia a rezervorului, de cca 7 litri. Rezerva care creste capacitatea rezervorului la 55 + 7 litri si care n-ar trebui umpluta daca nu circului imediat, vara.

Poate asa se explica la tine, valysor, ca ai alimentat cu 55 +7 litri (rezerva) si ai pus motorina ceva mai scumpa decat de 6 lei.

http://vwforum.promo...or-sau-rezerva/

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un aspect pe care vad ca nu l-a sesizat nimeni e faptul ca daca circuli tot timpul cu rezervorul full, ai si o greutate in plus pe care o duce masina (50-60 kg),plus daca mai ai si 2 -3 pasageri in masina deja se simte si la consum si la demaraj,pt ca,conteaza orice greutate in masina indiferent ca e soferul+pasager sa zicem sau sofer+rezervor plin(50-60 kg).Da,cand ai de facut un drum lung e normal sa faci plinul ,dar sa te plimbi zilnic prin oras cu rezervorul full nu vad rostul,cand sunt atatea statii de alimentare .De stricat cred ca nu se strica nimic,eu alimentez cat am nevoie,2-3 zile sau mai mult,plinul doar la distante lungi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am GPL, asa ca rezervorul de benzina are maxim 1 [cenzurat].

Bineinteles la drum lung e mai mult pe la jumate, insa plinul nu l-a mai vazut saraca de nu stiu cand.

li niuta e cuvant cenzurat? :))))

Modificat de turbonic
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un aspect pe care vad ca nu l-a sesizat nimeni e faptul ca daca circuli tot timpul cu rezervorul full, ai si o greutate in plus pe care o duce masina (50-60 kg),plus daca mai ai si 2 -3 pasageri in masina deja se simte si la consum si la demaraj

Asa este, insa cu observatia ca daca circuli iarna, nu prea ai de-a face cu demarajul si cu accelerarile bruste necesare unei depasiri.

Iarna depasirile in trafic le faci mai rar, nu-ti permite drumul, care deseori nu are curatate complet ambele benzi.

Si nu-ti permite eventualul strat de zapada sau gheata.

Spun asta pentru ca suntem in acest sezon, cand ne asteptam si la zapada pe strazi.

Dar vara, daca pleci undeva mai departe?

Sa luam cazul celor care pleca pe distante lungi, in afara Tarii, pe autostrazi, cu persoane mai multe in masina, cu bagaje.

Oare risca sa nu-si faca plinul? Merg ei cu rezervorul umplut la 1/2 din capacitate, pentru a avea un consum mai mic? Nu cred.

Cei cca 55-60 litri din rezervor nu constituie o ,,povara'', daca te uiti in Certificatul de Inmatriculare si vezi cat poate duce masina.

De-aia ,,neamtul'' a proiectat masina asa cum este ea, ca sa mearga cu rezrvorul ,,full'', si cu pasageri, fara s-o ,,doara''.

De-aia nu i-a pus rezervor de 100 litri, ca la camioane.

Nu pentru ca n-ar fi putut sa-i faca in proiect un rezervor mai mare, ci pentru ca atat este normal pentru un autoturism, avand in vedere si consumul motorului, dupa caz.

Modificat de Topp
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un aspect pe care vad ca nu l-a sesizat nimeni e faptul ca daca circuli tot timpul cu rezervorul full, ai si o greutate in plus pe care o duce masina (50-60 kg),plus daca mai ai si 2 -3 pasageri in masina deja se simte si la consum si la demaraj

Asa este, insa cu observatia ca daca circuli iarna, nu prea ai de-a face cu demarajul si cu accelerarile bruste necesare unei depasiri.

Iarna depasirile in trafic le faci mai rar, nu-ti permite drumul, care deseori nu are curatate complet ambele benzi.

Si nu-ti permite eventualul strat de zapada .

Deci daca nu pleci tare de pe loc si nu depasesti, nu ai consum mai mare din cauza greutatii suplimentare?

Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca tot s-a vorbit de rezervor full.......va intreb si eu opusul adica daca am prea putina benzina in rezervor.

obisnuiesc sa umplu cam pana pe la a-2a a-3ea linie, deci nici jumatate...si uneori circul si pe rezerva.

circul asa de cand am masina adica de vreo 3 ani.

daunez cu ceva in afara de faptul ca sunt sanse sa traga mizerie de pe fundul rezervorului? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!