Jump to content

Rezervor Sau Rezerva


leo_cumeteo1
 Share

Postare recomandată

ce se consuma prima data?

rezerva sau rezervorul?

imi da impresia ca rezerva se consuma prima

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa nu fiu prost informat, dar din cate stiu eu.... exista un rezevor, iar rezerva este denumirea teoretica a ultimei cantitati de 6/7 litrii pe care o mai ai in rezervor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daaaa si eu am la fel impresia..... cand fac plinul merg cam 100 -130 km fara sa coboare acul

eu situ ca e un butonas mic sub buson pe care se apasa sa se "eliereze" rezerva, poate ne spune cineva cand se poate elibera si daca e adevarat ce zic eu aici, fiindca am lasat-o odata pana s-a aprins becul, am apasat butonasul cu rpicina si nu s-a intamplat nimic, e posibil sa se blocheze pe deschis?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data se consuma motorina/benzina :lol:

Imi spune si mie cineva care este relevanta aflarii solutiei acestui adevarat nod gordian? Ce importanta are care se consuma prima... ??? Oricum se consuma fara sa apesi nimic... Acel butonas il apesi doar la alimentare, nu trebuie sa il apesi si ca "folosesti" carburantul stocat acolo, daca asta va era nedumerirea :lol:

Eu inteleg placerea de a deschide un topic, dar haideti sa o facem pentru a afla ceva, nu ca sa vorbim discutii... :(

LE:

daaaa si eu am la fel impresia..... cand fac plinul merg cam 100 -130 km fara sa coboare acul

eu situ ca e un butonas mic sub buson pe care se apasa sa se "eliereze" rezerva

Stai linistit ca la toata lumea e la fel, nu are legatura cu acea rezerva cu butonas... Eu nu am apasat niciodata acel butonas si si la mine la inceput scade f greu acul, apoi din ce in ce mai repede... Deci nu acea rezerva este cauza...

Modificat de BogdanS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate ma lumineaza si pe mine cineva care este rolul acelui butonas?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit mai de mult pe forum ca in bazul benzinei este contra indicat sa actionezi la alimentare acel buton din gatul rezervorului. Se spunea ca actionarea lui face posibila umplerea cu benzina a unei incinte (considerata de unii "rezervor suplimentar") care are rol de echilibrare a presiunii de vapori, iar in cazul umplerii acesteia cu lichid (benzina) se distruge un senzor din ea (inlocuirea acelui senzorului fiind foarte dificila).

De atunci eu unul nu am mai umplut rezervorul decat pana la oprirea automata a pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lacaru, la UNELE modele de masini, pe "gatul" de la rezervor, in partea stanga, exista un tzamburus/butonas (cum vrei sa-i spui) pe care il poti apasa cu teava de la pompa de carburant dupa ce ai facut un plin. In acel moment se poate adauga in rezervor o cantitate suplimentara de carburant care variaza in functie de model de masina (la Audi A4 este cam 8-10 litrii de ex). Ce face exact acel butonas nu stiu (au fost discutii ca lasa aerul sa iasa si astfel intra mai mult carburant, sau da acces la acea "rezerva") si pana la urma nu conteaza decat ce efect are pentru tine ca sofer (banuiesc ca asta te interesa nu functionarea mecanismului in sine...pentru asta vorbeste eventual cu un mecanic). Am spus mai sus ca la "unele" modele, pt ca nu toate au. Din experimentul facut insa cu Baracuda mai demult, am ajuns la concluzia ca noi doi avem acelasi rezervor chiar daca in carte la mine spune ca are capacitate de 70 litri si la el de 60 (sau 62, nu mai tin minte exact). Diferenta este ca el are acel buton si mai poate adauga 8-10 litrii ajungand la exact aceeasi capacitate rezervor cu mine care am 70 litrii dar nu am butonasul.

Sper sa te fi lamurit in legatura cu rolul si utilitatea lui. Pe scurt, daca-l apesi, mai poti baga ceva litrii in plus. NU are legatura cu "rezerva" prezenta la toate masinile si care reprezinta ultimii 5-10 litrii din rezervor (cand se aprinde becu).

LE: SAlex, in acest caz, nu vad motivul pentru care producatorii l-ar fi pus acolo. Este aiurea sa faci un sistem care se strica sigur daca il folosesti conform specificatiilor. Daca a fost facut, a fost facut pentru a fi folosit, nu pentru a ne uita la el. Explicatii ca cele pe care le-ai auzit tu imi par explicatii din alea facute cu cuvinte foarte tehnice/stiintifice dar care de fapt nu explica nimic... "echilibrarea presiunii de vapori"..ce-i asta? Echilibrare cu ce? Cu mediul exterior? La ce-i bun senzorul ala care se strica? Sa fiu mai clar ca sa nu se interpreteze... nu DE TINE zic ceva rau ci de cel care ti-a dat explicatia asta. Imi pare foarte implauzibila. Daca se strica asa repede acel senzor din "rezervorul suplimentar", era mult mai simplu sa il proiecteze astfel incat carburantul sa nu intre acolo. Si al naibii senzor...face figuri doar la benzina? Adica daca ii pui motorina nu "plange" nu se strica... Prea e de copii mici explicatia. Aceasta suplimentare cu carburant o vad ca pe o crestere a autonomiei...probabil de asta unele modele au direct rezervorul mai mare si nu mai au butonasul...ca s-a dovedit inutil. Parerea mea

Modificat de Rapier
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

SAlex are dreptate. NU umpleti acea "rezerva"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum acel butonas se apasa automat el singur prin insurubarea capacului de la rezervor. Deci pana la urma oricum se apasa acel butonas fara voia ta :rolleyes:

Nu are nici un fel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ciclul - "De la colegi de forum adunate" cateva afirmatii:

Din cartea tehnica: “Cand pistonul de umplere se decupleaza prima data, rezervorul este "plin". Nu mai alimentati, se umplu spatiile destinate dilatarii combustibilului, acesta revarsandu-se la incalzire”

“Motivul pentru care butonul este pus chiara acolo este acela de a fi actionat de catre buson; dupa alimentare, cand pui la loc busonul acesta apasa pe buton si astfel se face eliberarea vaporilor.”

“Pentru motorina nu e o problema ca nu face vapori. Pentru benzina, este problema, pentru ca exista un filtru de carbon activ si un senzor. Acel filtru daca se imbiba in benzina si adio senzor, adio captare si recirculare vapori de benzina. Rezultat - orori prin ECU si schimbarea "canistrei" de carbon. Cost .....cam mare pentru cei 4-7 litri in plus de benzina.”

“Nu exista 'rezerva' in plus la niciun model de masina pe benzina.Acel rezervor suplimentar este o canistra are in componenta un filtru cu carbon activ(active charcoal) prin care trec vaporii de benzina catre admisia de aer(norma euro3-4) prin electrovalva N80-magnet ventil comandata de ECU.Deci daca se umple cu benzina canistra se va aprinde sigur martorul motor pe ceasurile bord iar la o diagnosticare cu vag-com va apare defectul 'incorrect purge flow'.

La motoarele diesel nu exista aceasta canistra (cred ca nimeni nu a auzit de recirculare vapori motorina)”

Din moment ce sunt plantate benzinarii din 10 in 10 km chiar nu vad rostul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce a zis SAlex poate ridica probleme doar la benzina ? Sau este valabil si pentru majoritate, adica diesel ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea: acel buton de la buson comanda cred ca o clapeta/supapa/valva ce o fi, care se deschide si mai poti baga cativa litri intr-un rezervor suplimentar. motorina de aici se consuma prima data. desi ar fi mult mai fain sa se consume la final ca sa fie mai mic riscul sa ramai in pana (stiti voi care). asta am observat-o pentru ca am facut plinul si cu rezerva si fara si distanta parcursa pana acul incepe sa se miste difera cam cu 100km (deci la mine is cam vreo 6 litri).

nu cred ca este nici un sistem de echilibrare a presiunii de vapori, pentru ca daca nu impingi cu pompa acel butonel supapa/clapeta/valva ramane inchisa. si atunci nu are ce sa se egalizeze.

tot legat de asta: exista niste pareri, ca daca faci un plin pana la buza nu stiu ce rau ti se poate intampla. mit sau adevar? mie imi place sa ma duc cat mai rar la pompa si cand merg fac plinul la buza + rezerva si merg pana se aprinde becu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cei care nu au acel buton?... Ce-i cu afirmatia "la motoarele diesel nu exista acea canistra"? Pai atunci la Baracuda ce-i? Ca el are rezervor de 60 si are buton si daca-l apasa mai intra 10 litri. Eu nu am buton si am capacitate de 70 litrii.

P.S. SAlex sa nu intelegi tu sau altcineva gresit...nu fac "scandal" sau flame, da? Vreau doar sa inteleg... Si tocmai am adus dovada ca exista si motorina acel buton.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In topicurile din fata erau mai multe masini pe benzina si numai la ele pot sa apara probleme cu filtrul de carbon+senzor.

Rapier vad ca ai diesel si in acest caz faptic nu o sa ai nici o problema la masina datorata umplerii rezervorului oricat vrei pana la deversare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu unul de foarte multe ori am umplut rezervorul pana in buza. De vreo juma de an nu mai fac chestia asta! pana acum nici o eroare nici o problema. Oricum sunt curios... :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Folositi functia search si veti gasi in aria Polo/Fabia discutii despre aceasta "rezerva". Veti gasi acolo toate explicatiile, scheme si desene, precum si recomandari. Succes.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am folosit search si nimic...

eu em diesel si UMPLU spatiul ascuns, am busonel, valva, clapeta, ce voiam sa aflu, am aflat, deci, in concluzie (spatiul ascuns) nu e pt combustibil si cind e , se consuma primul, merci

PS : voiam sa fac o proba si poate ramineam in virful muntilor in pana de ... idei :vaidecapulmeu:

Modificat de leo_cumeteo1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am o mare dilema nu stiu daca e bine ce am facut ? astazi am facut plinul si tipul de la rompetrol ma intrebat daca baga sau nu in rezerva eu i-am spus sa umple totul a apasat pe un buton cu capatul de la pompa si parca prin minune a disparut benzina a mai bagat cca 5-6 litri pina a umplut-o ochi ce rol are acel butonel va influenta cumva motorul ca am tot gasit discutii despre rezerva si nici una nu m-a lamurit daca e bine sau nu sa umpli si rezerva ce rol are rez suplimentara va rog ajutati-ma va multumesc anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel butonel are rolul de a deschide drumul spre rezerva de combustibil... care are o capacitate de vro 7 litri. Nu influentzeaza cu nimic motorul doar ca se mai creste putin autonomia. Eu, de cate ori fac plinul umplu si rezerva... din comoditate ca sa nu mai bag 7 litri peste o saptamana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc mult de informatie caci ma cam speriasem am crezut ca am bulit motorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu umplu tot timpul rezerva, adica la fiecare plin.

Daca am drum lung, umplu tot, pina in gura ( pina da peste )

Faptul ca este plin ochi, si cu motorina de la o pompa care nu mi-a facut probleme, imi da senzatie de siguranta, la drum lung.

Cu rezerva cu tot, merg de voie 1100 km ( de fapt la 1100 km nu s-a aprins becul ) in afara.

Rezerva se umple ultima, se cheltuie prima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mario zaccaria

Eu umplu la fel pana la maxim, dar apasand pe acel butonas nu se umple rezerva ci se elimina aerul dinn rezervor ca sa intre mai multa motorina.

Rezerva se consuma ultima incepand din momentul in care apare pe bord "pompa" si mesajul "BITTE TANKEN" cine nu crede sa citeasca in cartea masinii din torpedou daca stie germana.Eu am una in romaneste cumparata de la reprezentanta din Timisoara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu umplu la fel pana la maxim, dar apasand pe acel butonas nu se umple rezerva ci se elimina aerul dinn rezervor ca sa intre mai multa motorina.

Rezerva se consuma ultima incepand din momentul in care apare pe bord "pompa" si mesajul "BITTE TANKEN" cine nu crede sa citeasca in cartea masinii din torpedou daca stie germana.Eu am una in romaneste cumparata de la reprezentanta din Timisoara.

La care aer sa dea drumul??? e vreo clapeta, ceva care da voie doar la motorina sa treaca si nu are loc aerul sa iasa pe langa cand intra motorina......

Dupa cum a scris si mai sus rezerva aceea unde intra motorina cand apesi butonasul se umple ultima si se cheltuie prima..... eu nu ma chinui sa o umplu niciodata :D

Ca o chestie eu am observat ca daca o tii apasata se duce motorina, cum ii dai drumul nu se mai duce, deci cred ca e o canistra separata care se umple numai de sus, deci nu da drumul motorinei deja existenta in rezervor in ea, deci dupa parerea mea e in cu totul alta parte si cred ca are alt rost decat sa o umpli ca sa cresti autonomia....daca era vorba de aer era suficient sa o apesi o data si sa dea drumul la aer si apoi fara sa o mai tii apasata sa-ti intre cei cca. 7 litri, sau daca dadea drumul motorinei deja existente in alt rezervor, la fel era sufic. sa o tii 10-15 sec. apasata si apoi sa mai bagi inca 7-8 litri, insa nu e asa, daca nu o tii apasata in timp ce alimentezi motorina nu se mai duce....

In concluzie, habar nu am ce e cu ea si nici din ce spuneti voi nu sunt foarte lamurit da' eu cred ca e mai bine sa nu o umplem si sa lasam butonelul sa se apese singur cand punem busonul la loc ca stie el neamtu de ce a pus butonelul ala acolo ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce am citit si experimentat, =>

la benzina => nu se umple rezerva ca ar fi pt temperaturi mari ( vara ) cind faci plinul si lasi masina in soare creste benzina in densitate ... si vapori

la motorina => nu are nici un efect, doar 7 l ... mai mult

acum ca o fi adevarat sau nu, eu la motorina o tot umplu si ... se consuma prima, merg cam 150 km pina incepe sa se miste acul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

oricum acea clapeta se apasa automat cand rotiti busonul ... deci se umple rezerva aceea fie ca nu vrea utilizatorul si asta pana se te urci la volan ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!