Jump to content

AC sau climatronic - montare aftermarket


zorg
 Share

Postare recomandată

pentru cei care vor AC sau Climatronic

va trebuie

-radiator de apa pentru masinile cu aer conditionat (radiatorul de apa pentru masinile cu aer conditionat este mai mare)

-radiator aer conditionat (radiatorul care se afla in fata radiatorului de apa)

-compresor de aer conditionat

-conducte (ma refer la toate conductele cele care vin de la compresor cat si cele care vin de la radiator)

-radiator aer conditionat (cel din aeroterma)

-panou comanda cu butoane pentru AC

-instalatia electrica(aici vreau sa intreb pe cineva care sa lovit de sitoatie)...trebuie schimbat si ECU?sau merge legat senzorul de turatie la ECU vechi (cel care a fost pe motorul fara AC)?

aceste chestii sunt pentru montarea AC

pentru cei care vor Climatronic

va trebuie

-radiator de apa pentru masinile cu aer conditionat (radiatorul de apa pentru masinile cu aer conditionat este mai mare)

-radiator aer conditionat (radiatorul care se afla in fata radiatorului de apa)

-compresor de aer conditionat

-conducte (ma refer la toate conductele cele care vin de la compresor cat si cele care vin de la radiator)

-radiator aer conditionat (cel din aeroterma)

-panou comanda tip climatronic

-instalatia electrica

-senzor temperatura exterioara

-senzor demperatura interioara

-aeroterma cu toate motorasele specifice climatronicului (nu cred ca merge montat pe o aeroterma simpla sau pe o aeroterma AC)

deci pentru a monta un Ac sau climatronic este o operatiune costisitoare

Pentru cei care au AC si vor sa isi puna Climatronic

va trebui schimbat

-panou comanda (panou comanda AC cu panou comanda climatronic)

-aeroterma (aeroterma AC cu aeroterma de climatronic)

-senzor temperatura exterioara

-senzor temperatura interioara

-cablaje comunicare panou climatronic - aeroterma

(de asemenea nu stiu daca climatronicul se poate conecta la ECU vechi sau trebuie schimbat si ECU)

in mare cam acestea trebuie schimbate sau adaugate.....daca am omis ceva ....va rog sa completati

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LA trecerea de la AC la Clima mai trebuie blocul electronic care furnizeaza treptele de viteza, senzorul de radiatii solare,

Problema ta se poate rezolva foarte ieftin de catre un electronist priceput. Acel buton care regleaza volumul de aer are o placuta electronica cu rezistoare ce se inlocuiesc foarte usor si se gasesc in magazinele cu piese electronice. Din pacate, sunt din Iasi si nu-ti pot recomanda pe cel ce mi-a rezolvat mie o problema asemanatoare, insa nu ma indoiesc ca vei gasi in Bucuresti pe cineva care sa se priceapa (nu neaparat in domeniul auto). Succes!

Arata-mi si mie rezistoarele din panoul de comanda. Ai desfacut tu sa vezi ce e acolo? Daca nu stii nu mai da sfaturi aiurea. Acolo nu sunt dect niste contacte, care se incalzesc si se topeste plasticul pe care sunt puse iar rezistentele sunt ain aeroterma si nu se pot schimba separat. E ceva ce se schimba, dar te las pe tine sa descoperi ce e . Se arde si nu mai merge decat tr4. Bafta.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte de toate, hai sa lamurim rolul acestui forum. Din cate stiu eu, este pentru a oferi ajutor si/sau informatii in legatura cu anumite probleme celor care au masini din grupul VAG si nu numai. Asa ca hai sa fim on-topic si sa postam doar daca avem ceva de oferit si nu doar de dragul de a posta. Observ ca ai foarte multe postari (si asta iti confera credibilitate si experienta prin politica forumului), dar daca sunt la fel de acide si lipsite de subsanta ca acesta, eu unul nu le vad rostul.

Pantru colegul cbucur, cu riscul de a ma repeta, incerc sa fiu mai explicit si sa-l lasam pe el sa hotarasca daca sfatul este <aiurea>:

- nu e nevoie sa comanzi intregul panou de ventilatie

- m-am confruntat cu aceeasi problema si a fost rezolvata de catre un prieten electronist

- imi pare rau ca nu-ti pot spune cu exactitate cum se numeste piesa si unde este dispusa (si nici nu vreau sa descopar) eu nefiind in domeniu

- este posibil ca in functie de model, sa fie dispuse pe aeroterma desi ma indoiesc, eu avand tot G4 2001

- pentru rezolvare, la mine nu s-a umblat la aeroterma ci doar la consola centrala

- nu da atentie scepticilor si rezolva problema neconventional, costurile sunt infinit mai mici

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca stiu destul de bine care e rolul forumului, crezi ca e nevoie sa-l lamuresti tu?

Nici eu nu vad rostul unor posturi sfaturi care nu sunt corecte ca ale tale.

CA sa o lamurim: nu exista rezistente in panoul de comanda, crede-ma pe cuvant, am desfacut destule. Rezistentele prin care se obtin treptele de viteza sunt in tubulatura aerotermei (Fabia) sau in carcasa aerotermei (g4, O1) pentru a fi racite deoarece se incalzesc foarte tare.

Deci si la tine G4 2001, rezistentele sunt in partea de jos a carcasei aerotermei.

Rolul forumului e sa dai sfaturi, dar din cele bune, nu de genul: a facut la mine cineva, dar nu stiu cum sau ce.

Pentru cbucur si pentru tine: cred ca mai am un bloc de AC manual defect prin boxa, o sa-l caut si o sa pun poze, daca-l mai gasesc. Dar daca e blocat pe treapta 2 si nu se mai intampla nimic, solutia e inlocuirea.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pentru raspunsuri. Am elucidat probema pana la urma. Am fost la un service mi-a desfacut butonul si problema era o lamela rupta care facea legatura intre niste contacte care regla puterea ventilatorului. Deocamdat singura solutie este gasirea unui bloc de butoane la dezmembrari, ca piese de schimb nu se gasesc.

Cunoasteti firme de dezmembrasi in apropiere de bucuresti sau buzau de unde pot sa iau asa ceva? Am sunat la un site gasit pe net (nu mai stiu adresa acum) care mi-a cerut 300 ron pe panoul cu 3 butoane. Asta e pretul ... sincer mi se pare un pic cam mult ?

peste 2 saptamani ma duc la un electrician bun, cu recomandare, sa vad daca se poate monta clima.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe original e intre 40 si 70 euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am si eu Golf 4 si as fi interesat sa-mi instalez AC.

La ce costuri m-ar ajunge?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema !Stie cineva unde e pozitionat releul climatronicului la vw bora 1,9 TDI 116cp an 2001 sau ce cod are?daca stie cineva va rog sa ma ajutati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

care imi zice si mie unde e montat senzorul de temperatura interioara?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In unitatea de climatronic. Are un mic ventilator in fata.

Am si eu o problema !Stie cineva unde e pozitionat releul climatronicului la vw bora 1,9 TDI 116cp an 2001 sau ce cod are?daca stie cineva va rog sa ma ajutati.

Releu ventilatoare, care comanda si compresorul (nu stiu alt releu la climatronic) sub lonjeronul stanga fata, sub baterie.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Salut!

Am si eu Golf 4 si as fi interesat sa-mi instalez AC.

La ce costuri m-ar ajunge?

Salut, Pentru instalatia interioara ai nevoie de o aeroterma care contine si evaporatorul instalatiei, cablajul aferent si panoul de comanda AC (care are in plus fata de cel vechi) butonul AC. In compartimentul motor: compresorul, conductele, presostatul, relee comanda ventilatoare, ventilator si radiator AC. Instalatia interioara (completa), plus panoul comanda, bloc relee comanda ventilatoare #####

Modificat de WNS
Ofertele se fac numai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru cei care vor AC sau Climatronic

va trebuie

-radiator de apa pentru masinile cu aer conditionat (radiatorul de apa pentru masinile cu aer conditionat este mai mare)

-radiator aer conditionat (radiatorul care se afla in fata radiatorului de apa)

-compresor de aer conditionat

-conducte (ma refer la toate conductele cele care vin de la compresor cat si cele care vin de la radiator)

-radiator aer conditionat (cel din aeroterma)

-panou comanda cu butoane pentru AC

-instalatia electrica(aici vreau sa intreb pe cineva care sa lovit de sitoatie)...trebuie schimbat si ECU?sau merge legat senzorul de turatie la ECU vechi (cel care a fost pe motorul fara AC)?

aceste chestii sunt pentru montarea AC

pentru cei care vor Climatronic

va trebuie

-radiator de apa pentru masinile cu aer conditionat (radiatorul de apa pentru masinile cu aer conditionat este mai mare)

-radiator aer conditionat (radiatorul care se afla in fata radiatorului de apa)

-compresor de aer conditionat

-conducte (ma refer la toate conductele cele care vin de la compresor cat si cele care vin de la radiator)

-radiator aer conditionat (cel din aeroterma)

-panou comanda tip climatronic

-instalatia electrica

-senzor temperatura exterioara

-senzor demperatura interioara

-aeroterma cu toate motorasele specifice climatronicului (nu cred ca merge montat pe o aeroterma simpla sau pe o aeroterma AC)

deci pentru a monta un Ac sau climatronic este o operatiune costisitoare

Pentru cei care au AC si vor sa isi puna Climatronic

va trebui schimbat

-panou comanda (panou comanda AC cu panou comanda climatronic)

-aeroterma (aeroterma AC cu aeroterma de climatronic)

-senzor temperatura exterioara

-senzor temperatura interioara

-cablaje comunicare panou climatronic - aeroterma

(de asemenea nu stiu daca climatronicul se poate conecta la ECU vechi sau trebuie schimbat si ECU)

in mare cam acestea trebuie schimbate sau adaugate.....daca am omis ceva ....va rog sa completati

Nu este nici o problema cu ECU. Climatronicul nu se conecteaza direct la ECU (informatiile privind viteza de deplasare se iau din bord).

Trecerea de la AC la Climatronic m-a costat 250 Euro (doar piesele si reincarcarea instalatiei, pentru ca transformarea am facut-o singur).

Cred ca montarea AC face cam tot atat, pentru ca sunt necesare elementele din compartimentul motor, amintite mai sus.

Ma interesa mai mult daca se poate monta clima de pe un diesel pe un benzinar. Adica daca am gasit o masina avariata diesel, daca as putea sa ii iau clima sa o pun pe benzinar. In cazul acesta 'ar trebui' sa fie toti senzorii indiferent ca e AC sau climatronic.

Salut. Daca instalatia este in buna stare, se poate monta fara probleme si va functiona. Este nevoie de ceva pricepere pentru schema electrica, dar nu de doctorat. Ca recomandare este bine sa cumperi si instalatia electrica de sub bord. Nu costa mult, dar te va ajuta la schimbare (mai ales daca este vorba de o instalatie Climatronic).

In rest, optimism si ceva munca. Dar va merita.

Chiar daca a trecut mai bine de un an de la ultimul post, apar si eu cu o problema.

Am o Bora din 2001, 1.6 benzina, AKL, aer contidionat manual. De curand mi s-a defectat butonul pentru intensitatea ventilatiei (a ramas blocat la pozitia 2, iar in orice parte rotesc de el ... nu se mai intampla nimic.) In consecinta am fost la magazinul de piese auto sa imi comand panoul de ventilatie. Am aflat ca asa ceva nu prea se gaseste, iar conform datelor din talon, modelul meu aparea ca avand climatronic.

Mi s-a spus de la magazin, ca acest model a venit cu ambele sisteme montate (manual, climatronic) iar daca cumpar modulul de climatronic se poate monta destul de usor de un electrician, mufele existand deja pentru montaj.

Mai stie cineva de asa ceva? Nu as vrea sa ma duc la electrician sa rada ala de mine.

Multumesc.

Salut, Nu se poate schimba doar panoul de comanda. Cel de la magazin este se pare doar un vanzator.

Ma interesa mai mult daca se poate monta clima de pe un diesel pe un benzinar. Adica daca am gasit o masina avariata diesel, daca as putea sa ii iau clima sa o pun pe benzinar. In cazul acesta 'ar trebui' sa fie toti senzorii indiferent ca e AC sau climatronic.

Salut, Inteleg ca masina ta nu are nici un fel de clima (AC sau ACC). Daca poti procura la un pret rezonabil elementele instalatiei, la vara ai sa vezi ca a meritat. Nu este nici foarte scump, nici foarte greu. Trebuie insa altceva - hotarare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

exista diferente intre modulele de climatronic dintre anii, in special la Golf IV ?

Sambata imi ajunge o masina completa cu clima si trapa si vroiam sa stiu daca le pot monta fara probleme pe masina mea (eu am doar AC). Masina donatoare este un golf fabricat 11.1998 iar cea receptoare 08.2000.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am o mica problema! Am fost la service sa-mi incarc instalatia cu freon pt ca nu mai racea. Baga mecanicul presiune in sistem si scapa pe undeva in partea dreapta a masinii cum te uiti la motor, in coltul din dreapta jos al radiatorului. Omul a zis ca e condensorul sau o-ring-urile acestuia sau, in cel mai rau caz, toate. Este cineva care s-a mai confruntat cu aceasta problema sau are cineva o schema cu sistemul de climatizare ca sa-mi dau seama exact care e piesa sau macar codul acesteia. Mersi mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inainte sa-ti bage freon in instalatie se baga o solutie colorata ca sa vada pe unde ai pierderi...asta la un service autorizat.....asa particular nu este recomandat...mai dai si 80 ron degeaba

Modificat de gianys
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

salutare , am si eu o problema cu Aerul Conditionat (climatronic)

problema mea este ca nu mai merge deloc ...nu stiu din ce cauza.

am schimbat filtrele de ulei, motorina, aer, polen si un furtun (care banuiesc ca este de vacum)....

In tot acest timp am lucrat fara baterie pe masina...

M-am prins abia a doua zi ca nu mai merge AC-ul... am verificat toate mufele de pe langa filtre si furtun, toate sigurantele din bord si pare a fi totul OK.

Sigurantele de pe baterie vizual par a fi OK.

Aveti vreo idee? un sfat ce sa mai verific...

Multumesc anticipat,

George

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut! am studiat toata treaba asta cu schimbatul de la AC in climatronic. intrebarea mea este posiblila modificarea aerotermei deja existenta, fara a o schimba complet? si dac nu poate sa-mi zica cineva dece?ce are diferit intre una si alta? inafara de servo motorase si senzori. cutia de la aeroterma nu e acceasi caformat? si se pot adapta tot ce rebuie pus pentru a efectua modifica? daca e cineva dispus sa-mi raspunda la aceste intrebari astept cu nerabdare multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci nu e nimeni care sa-mi zica nimc despre aceasta modifica? chiar nimeni nu a schimbat aeroterma si nu sa uitat sa vada diferenta de la una la alta?e cineva care poate sa-si dea o parere macar?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In teorie nu se poate, decat schimband housing-ul aerotermei. Cel de la climatronic are prinderile pentru motorase, plus vreo 2 senzori in plus, pe ea. Eu la mine, la Passat B5, mi-am pus climatronic de B5.5 - asta in plus are si PTC - rezistenta electrica in aeroterma.

Plus ca la recirculare (cel putin la Passat) climatronicul are 2 clapete care inchid-deschid, iar AC-ul are una singura.

Ca sa fixezi servomotoarele pe housing-ul de AC si sa le faci sa si functioneze perfect.....e mare durere de cap.....si poate sa iasa o tiganie...in sensul ca poate sa nu functioneze cum trebuie.

Ca idee, la tine, pt transformare iti trebuie

-housing-ul aerotermei cu tot cu servomotoare

-unitatea de comanda a climei

-senzor soare - cel de pe bord

-senzor temperatura exterioara - daca nu ai BC

-instalatia electrica - mufele, releul, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da florin, e asa cum zici tu dar punctele de prindere a motoraselor sint deja, si se monteaza destul de usor desfacind doar tunelul central sa ai un pic de spatiu si sa se miste fantele de aer ptr. picioare. trebuie schimbata doar o pirghie de la directionarea aerului pe mijloc,ca nu se potriveste cu cea de acolo. la partea mecanica e ok se poate face fara probleme. la partea electrica cum si de unde se alimenteaza? daca ai ceva cunostinte de asta? vazind ca ai facut deja modifica. ai facut tu treaba sau la un atelier? multumesc penrtu raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da....la atelier...in parcare :lol:

La mine nu mergea sa folosesc carcasa de AC ca am vrut si PTC-ul... dar sa stii ca mai sunt diferente intre ele...nu sunt chiar identice...cel putin cea de B5 cu cea de B5.5.

Transformarea electrica la mine a fost un pic mai complicata....avand in vedere ca masina e B5 si clima e de B5,5. Nu e vorba de unde se alimenteaza.....ca nu e incarcator de telefon :lol: ... ci ce comanda, de unde culege informatiile, etc.

In pricipiu te legi de instalatia de AC, elimini vreo 3 relee, adaugi unul, te legi la ECU, CAN, cluster si prin pillar-ul stanga....si cam asta este.

Iti dau schemele, cand vrei sa te apuci de treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da! ok! chiar te rog sa mi le dai schemele. eu am demontat tot ce trebuie de pe un golf 4. am cam toata instalatia electrica cu senzori sii tot. am firele care duc la ecu in mufa aia portocali care sint 4 fire care se duc la clima si mai sint 3 care sint taiate si nu stiu unde se duc. ai schema cu culorile firelor prezente pe mufa masini si cu cele care le adaugi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 4......si vrei sa pui pe B5.5 ? ce an era Golf-ul.?

S-ar putea sa nu mearga fara sa schimbi unitatea de comanda.... ca la tine, la B5,5, clima culege temperatura exterioara de pe CAN....iar la G4 nu. Oricum, montezi si vezi daca e asa.....am unitate de clima de B5.5...ca la mine a fost exact invers.

Schema dupa care am lucrat......

climatronic b55 2002.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da! multumesc mult asta schema o am si eu si nu inteleg nimic. unde leg cablajul ala care vin colegate toate (servomotorasele,sensori,......etc.) ramin 2 mufe in aer. de acolo trebuie sa adaptez alimenterea si restul firelor care duc unde? si ince ordine accea schema o vreau mai detaliata sa o inteleg (culori, nr de pin de pe mufa ....etc.)

golful e din 2002 are aproape totul la fel ca la passat si se potriveste aeroterma dar eu nu vreau sa dau jos bordul mai ales ca am posibilitate de a adapta tot pe acolo cu mai putina munca.

cind o sa incep treaba o sa fac poze si o sa le public pe forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E cea mai detaliata schema posibila. Scrie culorile firelor si pinii. Ai separat instalatia de clima de cea a masinii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!