Jump to content

Schimbare volant masa dubla (DMF) cu volant cu masa simpla (SMF)


Xeo
 Share

Postare recomandată

D@ny

pt ca nu ''cade'' - este lifetime :))  chiar nu ti-ai imaginat!? si pt ca da este mai ieftina. :)

Aum ca esti si moderator poti sa imi dai un avertisment ;)

Modificat de JoeBlack1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nimic nu este lifetime dar fie! Banii tai, masina ta, alegerea iti apartine!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutari tuturor, 

 

postez aici pt ca este o sectiune generala si vreau sa va povestesc experienta mea legata de aceasta conversie. 

 

la masina din semnatura, 170 mii km 110 cp 5 viteze masa dubla din fabricatie, aveam simptomele specifice: 'batai' la rece si in treapta a 4a, clancanit la relanti, mici trepidatii. avand in vedere ca urmeaza vara si concedii, etc si ca urmeaza sa fac minim 6.000 km, am preferat sa ma scap de aceasta grija. am facut research extins (ce inseamna fiecare, avantaje/dezavantaje, preturi si oferte). 

 

intr-un final m-am hotarat sa fac conversia la masa simpla, cu ajutorul unui service 'de cartier' dar foarte profesionist din bucuresti, unde imi duc masina si prietenii de 2 ani. cu totul am ajuns la 2200 lei - stiu, cam piperat, dar cand vine vorba de siguranta mea si lucruri importante (ca de ex. ambreiaj, motor, frana) nu ma zgarcesc la cateva sute de lei. 

 

pot sa va spun ca sunt de-a dreptul incantat de alegerea facuta. masina se comporta excelent, pedala moala si, mai ales, un raspuns foarte bun de la motor. masina are acum zvâc, simt ca prinde mai repede putere in a 2a si a 3a. cu pornitul de pe loc nu simt nici o diferenta sau poate mi-am adaptat eu deja stilul la noua pedala. si cei de la service au spus ca masina se preteaza la conversie si ei erau entuziasmati de schimbare. 

 

despre vibratii/trepidatii extra sau alte chestii - nu simt nimic si sincer, nu cred ca ma mai intereseaza la momentul asta. fata de cum se comporta masina, eu unul sunt fericit cu alegerea facuta. 

Modificat de iliescu902
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am mai discutat pe aici...la motor ca al tau merge fara probleme. Impedimentele sunt la alte motoare, in speta PD-urile de dupa 2005 in 6 trepte. Sunt diferente colosale de comportament la conversie intre unele si altele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari tuturor, 

 

postez aici pt ca este o sectiune generala si vreau sa va povestesc experienta mea legata de aceasta conversie. 

 

la masina din semnatura, 170 mii km 110 cp 5 viteze masa dubla din fabricatie, aveam simptomele specifice: 'batai' la rece si in treapta a 4a, clancanit la relanti, mici trepidatii. avand in vedere ca urmeaza vara si concedii, etc si ca urmeaza sa fac minim 6.000 km, am preferat sa ma scap de aceasta grija. am facut research extins (ce inseamna fiecare, avantaje/dezavantaje, preturi si oferte). 

 

intr-un final m-am hotarat sa fac conversia la masa simpla, cu ajutorul unui service 'de cartier' dar foarte profesionist din bucuresti, unde imi duc masina si prietenii de 2 ani. cu totul am ajuns la 2200 lei - stiu, cam piperat, dar cand vine vorba de siguranta mea si lucruri importante (ca de ex. ambreiaj, motor, frana) nu ma zgarcesc la cateva sute de lei. 

 

pot sa va spun ca sunt de-a dreptul incantat de alegerea facuta. masina se comporta excelent, pedala moala si, mai ales, un raspuns foarte bun de la motor. masina are acum zvâc, simt ca prinde mai repede putere in a 2a si a 3a. cu pornitul de pe loc nu simt nici o diferenta sau poate mi-am adaptat eu deja stilul la noua pedala. si cei de la service au spus ca masina se preteaza la conversie si ei erau entuziasmati de schimbare. 

 

despre vibratii/trepidatii extra sau alte chestii - nu simt nimic si sincer, nu cred ca ma mai intereseaza la momentul asta. fata de cum se comporta masina, eu unul sunt fericit cu alegerea facuta. 

Cu ce marca de SMF ai schimbat??eventual cod de produs.Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trecut si eu la SMF Valeo pe un A6 2.0 TDI 136 CP din 2006 si nu am facut decat un drum scurt cu ea dupa aceea... este masina tatalui meu. Simtomele inainte de schimbarea kitului: vibratii cam in orice treapta si carait la debreiere, sesizabil preponderent in trepte inferioare.

Din observatiile mele, nu mi s-a parut o conversie foarte reusita:

- la rece, timp de 1 minut, turatia varia puternic intre 800 si 1000 rpm, dupa care se stabiliza pe la 850 si se mentinea;

- cursa pedalei de ambreiaj era foarte ciudata, in sensul ca nu cupla progresiv si previzibil, fara sa se modificat cursa pedalei sau regiunea in care cupla... parca aluneca foarte rapid. Am mai intalnit un comportament asemanator pe Matiz (ciudata comparatie :dry:). Personal nu m-a impresionat, dar cred ca poate intra in obisnuinta si nu mai deranjeaza dupa o vreme. Tatal meu n-a sesizat nici o schimbare, in sensul ca lui oricum nu i se parea nimic ciudat in functionarea ambreiajului nici inainte de a-l schimba  :icon_bounce: .

Masina rulase doar 300 - 500 km de la modificare si ii fusese schimbata distributia in acelasi timp (toata... inclusiv pompa de apa). Este posibil ca variatia turatiei la rece sa aiba vreo legatura cu schimbarea distributiei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logic:).Parca mai mult din cauza distributiei decat din cauza volantei.


salutari tuturor, 

 

postez aici pt ca este o sectiune generala si vreau sa va povestesc experienta mea legata de aceasta conversie. 

 

la masina din semnatura, 170 mii km 110 cp 5 viteze masa dubla din fabricatie, aveam simptomele specifice: 'batai' la rece si in treapta a 4a, clancanit la relanti, mici trepidatii. avand in vedere ca urmeaza vara si concedii, etc si ca urmeaza sa fac minim 6.000 km, am preferat sa ma scap de aceasta grija. am facut research extins (ce inseamna fiecare, avantaje/dezavantaje, preturi si oferte). 

 

intr-un final m-am hotarat sa fac conversia la masa simpla, cu ajutorul unui service 'de cartier' dar foarte profesionist din bucuresti, unde imi duc masina si prietenii de 2 ani. cu totul am ajuns la 2200 lei - stiu, cam piperat, dar cand vine vorba de siguranta mea si lucruri importante (ca de ex. ambreiaj, motor, frana) nu ma zgarcesc la cateva sute de lei. 

 

pot sa va spun ca sunt de-a dreptul incantat de alegerea facuta. masina se comporta excelent, pedala moala si, mai ales, un raspuns foarte bun de la motor. masina are acum zvâc, simt ca prinde mai repede putere in a 2a si a 3a. cu pornitul de pe loc nu simt nici o diferenta sau poate mi-am adaptat eu deja stilul la noua pedala. si cei de la service au spus ca masina se preteaza la conversie si ei erau entuziasmati de schimbare. 

 

despre vibratii/trepidatii extra sau alte chestii - nu simt nimic si sincer, nu cred ca ma mai intereseaza la momentul asta. fata de cum se comporta masina, eu unul sunt fericit cu alegerea facuta. 

 

 

Fara suparare,dar daca ai scos volant veche cu masa dubla si ai pus una noua cu masa simpla nu inseamna ca problema era volant cu masa dubla si tu ai reusit sa gasesti problema care cei din fabrica nu si-au dat seama ei.Iti spun eu ca daca puneai alta volant noua cu masa dubla mergea la fel de bine.Zvacul de care vorbesti nu se datoreaza volantei cu masa simpla cum am spus nu ai gasit tu problema masinii care a fost fabricata...Am vazut postul tau de cum l-ai postat,nu am zis nimic,dar induci lumea in eroare.Sincer iti zic...fara suparare!

 

Si numai spun ca atunci cand schimbi volant e bine sa schimbi si placa,disc,rulment.Daca faci o treaba fa-o pana la capat.

Modificat de topgear4all
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa am presupus si eu. N-am mai mers cu ea de atunci, gandindu-ma ca daca pe tata nu-l deranjeaza, n-am de ce sa-mi bat capul. Doar ca inca ma mai roade curiozitatea ocazional sa-i mai fac o proba. Trebuie sa-i fac revizia foarte curand si voi avea atunci ocazia. O voi duce la acelasi service si voi intreba daca a fost reglat avansul dupa schimbarea distributiei. Atunci mi s-a spus ca da, insa avand in vedere ca intreaga lucrare (plus schimbat discuri si placute pe fata) s-a desfasurat intr-o singura zi, e posibil ca acest aspect sa fi fost totusi omis.

Voi reveni cu impresii noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai ales la A6 ar trebui sa apara un martor la cea mai mica dereglare si orice chestie...Oricum nu are voie sa faca asa la relanti.Una e sa se duca de exemplu la 1000  si sa scada la 900 si dupa 15-20 minute la 800 ,dar nu sa varieze gen 800-900-1000-900-1000-800 si tot asa:).O problema acolo tot are daca zici ca asa variaza turatia.In rest si eu imediat cum aud un sunet sau simt ceva ma duc sa ma interesez sau orice sa o duc la service sa pun tester pe ea,in schimb taikmiu e ca in cazul tau,el nu aude chestii minore si nu-l deranjeaza:)),dar eu insist asupra problemei daca sunt sigur de ceva care nu e la locul lui.

Modificat de topgear4all
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am fost in service cu masina respectiva. Banuiala ca variatiile de turatie descrise mai exact de topgear4all in postul anterior nu se datoreaza conversiei, se confirma. De vina ar fi O-ring-urile injectoarelor si vor trebui schimbate candva. Avansul fusese intr-adevar reglat dupa schimbarea distributiei. Cum de data aceasta am avut ocazia s-o plimb mai mult, pot confirma ca se simte o diferenta fata de DMF, dar dupa nici 10 km in trafic urban normal m-am obisnuit si imi mentin parerea ca dupa o vreme nu mai deranjeaza absolut deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu la masina din semnatura am schimbat acum 70 000 km kitul ambreiaj si volant . Am pus kit ambreiaj Valeo si volant cu masa simpla si nu am nici o problema cu el.

Nu tremura , pedala moale , nu trepideaza etc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Luchian_steiner88

Desi e cam vechi ultimul raspuns, pentru cei ce citesc in continuare, spun ca pe golf 5 cod motor bls, nu stiu cutia ce cod are, am pus cu masa simpla, volant si restul kitului! Nicio modificare majora! De ce? E simplu! La volant cu masa dubla, acele arculete de pe discul ambreiajului sunt montate in volant si nu mai exista arcuri pe discul ambreiajului! volant cu masa dubla, dupa parerea mea este proiectata strict in scop comercial pentru a se strica mai des si a fi nevoiti sa o schimbam mai des! Deci eu recomand volant cu masa simpla! Eu am pus un kit de la valeo, special conceput pentru marca vw, dar nu numai!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

volant cu masa dubla e bine gandita, pt a oferi un confort mai bun, o absorbtie mia buna a vibratiilor. Pbma se pune ca acele arcuri de pe volant se decalibreaza si de aici pbmele.

Cu cat un lucru e mai complicat aici gandindu-ma nu doar la complexitate ci si la cerintele de calitate, e mai predispus defectelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da asa e,cum e adevarat ca motorul diesel este mult mai complicat ca cel benzinar si cu atat mai defectuos si mai scump de reparat.Dar daca masina are volant cu masa dubla din fabrica ,nu-i faci tu conversie ca esti "nea dorel" si trage mai bine masina si se simte mai bine si nush ce.Ori la fel de bine este ori mai rau daca faci aceasta schimbare.Exista carcotasi aici care spun "ca e mult mai bine de departe"...dar se mint singuri.Cum un coleg de mai sus zicea ca a dat vechea volant cu masa dubla jos si a pus una noua simpla.Dar inainte de asta a luat alta dubla noua sa vada diferenta intre vechi si nou?el crede acuma ca a gasit problema masinii din fabrica si anume "volant cu masa dubla trebuie inlocuita cu volant masa simpla".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e ceva gen : ia piese AM ca sunt acelasi lucru cu alea OE, doar ca si-au pus sigla pe ele si platesti mai mult "ca prostu"  :lol:

 

Scuze de off-topic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai asa si este la UNELE piese AM.Exemplu bucsa bascula mare plina Lemforder cu jumatate de sigla VW si 0000 ramasa raschetata de pe cauciuc.NU trebuie generalizat si end off-topic.Un lucru este clar urmatorul volant(probabil la primavara) o sa fie smf.

Modificat de Fiestax
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce?se strica des cea cu masa dubla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, eu am un passat din 2003 si va trebui sa ii schimb volant si ambreajul, practic tot kitul si vreau sa ii pun masa simpla. Stiti de vreo problema pe modelul acesta cu motor avf si cutie in 6 trepte care ar contraindica operatiunea?

Am un prieten care a pus pe un golf 1.9 de 105 cai si 5 trepte, are si soft si nu are nici o problema, singura diferenta simtită a fost in momentul in care oprea motorul se simte mai violenta oprirea, in rest nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totuși ai putea rămâne la cel cu masa dubla. Cred ca nu o sa îl mai schimbi cât vei tine tu mașină. Nu știu cum se comportă cutiile în 6 trepte cu volant cu masa simpla. Din punctul meu de vedere nu ar trebui sa fie probleme dacă apelezi de exemplu la kitul Valeo. Este un producător foarte mare care echipeaza și din fabrica diverse modele de la alți producători.

La tine oprirea aia violenta o va compensa clapeta de la egr, antishudder valve.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina am de gand sa o tin mai mult, eventual sa nu o mai dau dar ma gândeam pe viitor si la un soft mic si de asta as vrea totusi masa simpla daca nu sunt probleme... Si mai e si problema banilor ca am de schimbat si kitul de brate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Folosesc ca masina de servici o skoda octavia 1 motor AXR - 2008, 113.000 km, la care zilele trecute a fost schimbat kitul de ambreiaj fara a fi necesara si inlocuirea volantei care este din fabrica SMF.

Mecanicii de la Avia Motors au fost nevoiti sa daca retur la volant, caci ei se asteptau sa vina una DMF, crezand ca de la volant se aud batai.

Acum nu se mai aud batei, pleaca minunat de pe loc, nu vibreaza la plecare, nu tremura la rece, etc, asa cum am citit pe aici.

Pedala insa e f.f. moale.

La ridicarea usoara a pedalei, fara accelerare, masina se pune in miscare fara sa tremure.

Cam asta am observat de 3 zile de la inlocuire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceva nu se leaga aici...Din ce ai scris tu s-ar intelege ca au pastrat kitul de ambreiaj ala sosit impreuna cu volant si ca au returnat doar volantul? Pai kitul de ambreiaj pt DMF nu este la fel ca cel de SMF..nu prea aveau cum sa-ti puna ambreiaj de DMF pe SMF...Iar AXR-ul eu stiu ca are volant DMF. probabil s-o fi facut vreo conversie in trecut la masina respectiva...sau o fi fost echipare de taxi din fabrica...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu le-am zis sa inlocuiasca tot: ambreiajul si volantul.

au comandat dupa serie de sasiu si a venit volant masa simpla, ei se asteptau la masa dubla.

cand au desfacut masina au constat ca masina din fabrica a plecat intr-adevar cu masa simpla si nu au mai inlocuit volantul pt ca era in bune conditii si au inlocuit numai kitul ambreiaj, volantul nou returnandu-l.

masina a fost cumparata de la ei, avia motors, la inceputul lui 2009.

nu s-a mai inlocuit niciodata ambreiajul, pana acum.

tot service-ul, din 2009 pana azi, a fost facut numai la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Pentru un golf 6 gti de la masa dubla Sachs la simpla (single mass Sachs performance)primele constatari dupa instalare:


Pro


Intra usor in viteze si foarte precis, pedala tine sus, abia calci ambreiajul si iti intra in viteza. Accelereaza mult mai repede.


Ce nu imi place e ca:


-pedala destul de tare, cu asta trebuie sa ma obisnuiesc.


-zgomotul la relantiu variaza, cateodata nu se aude deloc apoi cateodata e sesizabil dar nu deranjant pt cineva care asculta motorul (alte zgomote) si stie cum mergea inainte. 


-la decelerare in ture mari 3000+ la fel apare un zgomot suplimentar insa sub 3000 ture se reduce pana la a nu se mai auzi deloc.


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

salut.la masina din semnatura,motor bxe 5 trepte,am schimbat volant dmf cu smf valeo,si in treapta intai cand o las sa mearga singura fara sa accelerez se aud diverse zgomote in zona cutieo si ambreiajului,parca nu se invarte rotund.in mers normal nu se mai aude nimic.credeti ca ar fi de vina amreiajul valeo?merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian pinned this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!