Jump to content

T3 - Reglare timonerie


rtanase
 Share

Postare recomandată

Salut , am un T3 din 90 la care am problema cu schimbatul vitezelor . Am dat odata motorul jos si nu am desfacut dinainte timoneria de pe cutie . A stat cutia ``cazuta`` cu timoneria legata . Ieri am desfacut ultimul segment dintre rezervor si cutie , am curatat vasilina veche , am pus una noua si am inceput reglajul .

Am pozitionat la cutie intre treapta 2 si 3 , la fel am procedat si la schimbator in masina apoi am strans surubul de fixare ale segmentelor care se afla langa rezervor .

Problema e ca mi se blocheaza rau de tot schimbatorul in fata cand schimb . la un moment dat trebuie sa schimb cu 2 maini ... din ce am observat acest blocaj este din cauza bilei de plastic care are la un capat prinderea de stutul din cutie care face posibila schimbarea vitezelor ....aceasta bila isi are locatia intr`un ``paharel`` in care se afla vasilina apoi pe el un mic burduf de cauciuc .

Ma poate ajuta cineva cu indicatii privind reglarea acestui schimbator ? cutia este in 5 trepte : 1 stanga jos , R stanga sus , 2 centru sus , 3 centru jos , 4 dreapta sus , 5 dreapta jos .

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica si ansamblul de articulatii de deasupra rotii de rezerva. Din cate stiu are si acolo niste "patine" de plastic ce trebuie unse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mult ca sigur problema este undeva in spate si nu`mi dau seama . Daca e cineva si are de vanzare o timonerie completa il rog sa ma anunte

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Buna, am un T3 - 84', am avut pe el un motor de 1,6 d cu o cutie in 4 trepte. Schimbatorul mergea bine, mai putin cand vroiam sa bag in marsarier. Dar nu avea o pozitie fixa cand eea in viteza. Adica nu iti dadeai seama dupa el daca era in treapta 1 sau 2,3 si 4. Intra in viteza dupa care revenea ca la punctul mort. Acuma vreau sa imi pun un motor de 1,6 TD cu o cutie in 5 trepte, de pe o alta dubita care la fel era si la ea cu schimbatorul. Fostul propietar al dubei cu 5 trepte a zis ca normal era in 4, dar si-a schimbat cutia. Am intrebat in stanga si dreapta pt a afla ce e de facut sa intre frumos in toate vitezele si sa stea schimbatorul la locul lui. Uni mi-au spus ca imi trebuie o timonerie de 5 trepte, alti au zis ca nu trebuie pt ca se potriveste f bine cea de 4. Daca cumva stiti despre ce e vorba, v-as ruga sa-mi spuneti si mie. Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, si eu am avut o duba pe care aveam timonerie de 4+1 si cutie in 5. S-au potrivit foarte bine, cel putin dupa parerea mea. Acum am si cutia si timoneria de 5+1 si vreau sa-ti spun ca e o diferenta. Jocul ala de care zici s-ar putea sa apara din cauza bucsii de teflon care se afla in capatul levierului. Daca bucsa asta se strica e posibil sa apara fenomenul de "amestecat in mamaliga". Eu zic sa verifici bucsa aia intai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Timoneria de 5 trepte e diferita de cea de 4. Sa le incrucisezi e posibil dar nu ideal ...  desi multi dintre cei care au facut conversia zic ca e posibil, sa ai o cutie in 5 trepte cu timonerie de 4 trepte este incomensurabil mai dificil (de manevrat) decat o cutie imperecheata cu timoneria ei.

Recomandarea mea este sa cauti timoneria completa, nu se te chinui cu chestii facute pe jumatate.

De asemenea, schimba si bucsele/nucile de la timonerie.  Se gasesc toate la magazinele de piese la preturi decente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Am un T3 furgoneta din 1983, 1.6D in 4 trepte. Am o problema:
Am schimbat cilindrul receptor(ambreiaj) de la cutia de viteze si cand am vrut sa incerc sa schimb vitezele mi-a sarit levierul cu "bila" din cutie din "paharelul" de la timonerie. Nu mai pot sa schimb vitezele deloc. Am schimat si toate bucsele de plastic de la maneta schimatorului. Nu stiu ce s-a intamplat !!!

IMG_0327.JPG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
On 2/19/2014 at 10:16 PM, Komissar said:

Timoneria de 5 trepte e diferita de cea de 4. Sa le incrucisezi e posibil dar nu ideal ...  desi multi dintre cei care au facut conversia zic ca e posibil, sa ai o cutie in 5 trepte cu timonerie de 4 trepte este incomensurabil mai dificil (de manevrat) decat o cutie imperecheata cu timoneria ei.

Recomandarea mea este sa cauti timoneria completa, nu se te chinui cu chestii facute pe jumatate.

De asemenea, schimba si bucsele/nucile de la timonerie.  Se gasesc toate la magazinele de piese la preturi decente.

am avut pana de curand cutie in 5 trepte cu timonerie de 4 trepte (inclusiv caseta cu patine). Functioneaza perfect cu o exceptie: ca sa bagi in viteza I trebuie sa apesi de schimbator vertical in jos, ca si pentru inapoi. In rest nu am sesizat nicio diferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!