Jump to content
Sign in to follow this  
gabriel

Mi se aburesc farurile

Recommended Posts

gabriel

Adevarul este ca si la inceput se abureau dar nu stiam ca au ceva, credeam ca e normal.

Dar azi am fost la ei la skoda si au zis ca nu e normal.

Se mai intampla la careva sa se abureasca?

Au zis ca imi fac poza la ea cu ele aburite si daca e asa mi le schimba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
vladp

Nu este normal sa se abureasca.

Probabil au o fisura pe unde intra apa. Daca se constata ca puteau sa crape din cauza unei lovituri sau atlceva nu cred ca le schimba pe garantie.

Sa ai noroc sa fie un defect de fabricatie!

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Eu am unul din proiectoarele de ceata cu ceva mai mult decat condens, are adica adevarate picaturi de apa in partea frontala a sticlei.

Am intrebat sambata la dealer si mi s-a spus ca ar fi vorba de un orificiu de evacuare a vaporilor care ar fi astupat si sa merg mai mult timp cu proiectoarele aprinse. Asa am facut, dar nu s-a rezolvat nimic.

Trebuia sa revin dupa cateva zile la dealer, dar n-am mai avut cand ...

... deocamdata urmaresc topicul. :(

Edited by razdan

Share this post


Link to post
Share on other sites
toni

Din ce am citit la Leon e o treaba normala (si la mine face), unii le-au schimbat pe garantie, dar nu la noi, in tari mai evoluate.

Eu zic sa stai cu aparatul la tine si cand face tragi in poza si le schimbi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ncristi

In cartea tehnica la megane II scrie ca este normal sa se abureasca farurile insa chestia asta ar trebui sa dispara in timp. Daca nu, probabil ca devine o problema.

Acolo spune ca-i un fenomen normal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
X-Ecutor

Si la ibiza mea se abureste farul din dreapta.

Si la ibiza lui FLP se abureste si a lui e nou nouta.

Am mers cu farurile aprinse si s-a rezolvat! Dar dupa aproape o luna. Imi spunea si lumea la intalniri ca am farul aburit. M-am obisnuit atat de mult sa merg cu faza scurta ca si acum dupa ce s-a rezolvat problema mai merg cu ea aprinsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ncristi

Mentionez ca la mine nu s-a intamplat insa am o cunstinta (cu MII si tot cu xenon :( ) caruia i s-a intamplat si am impresia ca i l-au schimbat in garantie chear daca in manula scrie ca-i normal. Eu nu am xenon.

Probabil ca doar la masinile astea mai procopsite (cu xenoane adica) le ploua in faruri :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabriel

Faza este ca ei au zis ca trebuie schimbate si mi le schimba daca e ceva

Am schimbat ieri la octavia 1 farul din stanga pt ca era spart si cel nou pana acasa s-a aburit.I-am sunat si nu m-au crezut , apoi au zis sa ma duc sa vada .

Au vazut si au facut gura ca ii trece ca nush ce ,si pana la urma l-au schimbat , dar cu interventii si cu gura mare .Deci de ce naiba au mai zis ca nu e normal daca nu vor sa il schimbe mai bine taceau din gura si nici nu ma deranja .Prostia lor,:) acum daca imi fac mai des o sa le schimbe sigur.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
chris

Si mie mi se abureste farul din stanga si ma enerveaza la culme :)

probabil are o fisura ceva.

Daca scot capacul din spatele farului si becul de pozitie si merg cu faza scurta se dezabureste...dar nu imi place sa tot fac manevra asta asa ca o sa schimb farurile cat de curand......angel eyes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Stiu ca e vbechi, dar nu am gasit in alta parte.

Masina e din 2004, cumparata in 2008. Intr-un an jumate nu am patit chestia asta deloc. In timp ce spalam masina, s-au aburit farurile in partea de jos.

Sunt cu Xenon OEM. E posibil cauza sa fie alta? Ceva de genul, aerisiri infundate, sau altceva. Din cauza faptului ca nu mi s-a intamplat pana acum, iar intre timp nu a suferit vreun accident, sau lovitura care sa fisureze carcasa farurilor, ma intreb, de unde umezeala asta in faruri, si de ce nu iese pe aerisiri? Daca sunt aerisirile infundate, de ce nu iese pe unde a intrat?

Apropos, unde sunt aerisirile la O2? Tamburusul ala din fata dinspre grila radiatorului?

Share this post


Link to post
Share on other sites
gabriel

Daca le tragi afara le gasesti , daca vrei iti fac eu o poza dar stai calm ca infundate nu sunt , e normal sa se abureasca acuma, e diferenta de temoperatura intre apa cu care ai spalat si interiorul lor, si mie mi se aburesc cateodata la spalare...Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Sper sa fie numai asta. Azi de dimineata erau curate, desi masina era plina de broboane de roua (condens). Am gasit pe poza din manual cam pe unde ar fi si cum arata aerisirile. Nu stiam la ce folosesc ţ

Share this post


Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu

ceva urme de praf tot exista inauntru chiar si la un far "etans", deci condensul va lasa urme de uscare discrete

solutia e desigur sa le cureti cu solutii alcoolice speciale pe interior - se va vedea atunci diferenta intre un far proaspat curatat si unul "etans" :huh:

condensul apare la un far "etans" tocmai prin intrarea vaporilor prin orificiile de aerisire

cel mai bun "tratament" e sa lasi capacul din spatele farului deschis cateva zile cand e uscat afara (de preferat ziua si cu motorul cald, noaptea inchizandu-l)

:angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

La asta m-am gandit si eu. Eventual cu farurile aprinse, sa mearga mai repede. Mai gasisem pe undeva o metoda cu feonul.

De curatat cu alcool, mi se pare aproape imposibil fara sa dezlipesc sticla, asa ca eu cautam cauza, ca sa o elimin si sa nu se mai intample. O sa urmaresc atunci, periodic, sa mai deschid capacelele de cauciuc din spate, cand merg mai mult cu ea. Sper sa nu devina o obisnuinta ca si completatul cu ulei :huh: bine, ala e mai rar, sau cu lichid de parbriz.

Multumesc Gabriel si Fabian pentru raspunsuri :angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu

...cu farurile aprinse evident :angry:

sau desigur uscate in casa; la O2 oricum se dau jos usor

nu trebuie dezlipita "sticla" pt curatare pe interior insa e munca de chinez folosind ceva care se poate invarti prin gaurile becurilor - dezavantaj la far xenon = o gaura in minus :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Ieri mi s-au aburit farurile iar (s-a mai intamplat sporadic de la ultima abureala). Ieri erau afara 12

Share this post


Link to post
Share on other sites
valibb

Cred ca problema e de la capac mai exact de la garnituri Pune foarte putin ulei pe garnitura de jur imprenjur si vezi daca se mai aburesc Nu are ce sa se strice

Share this post


Link to post
Share on other sites
hbogdan

Incercati sa faceti o analogie cu interiorul masinii, cand vi se aburesc geamurile/parbrizul si de ce: cand e umezeala afara (asta incluzand dupa o sedinta la spalatorie), cand faceti cald in habitaclu. Aerul intra peste tot, in masina si in faruri, pentru ca nimic nu e etans (pentru eliminarea presiunilor non-atmosferice, la trantitul usilor sau la incalzirea aerului din far din timpul functionarii becurilor). Masina/farurile 'respira', in felul asta intrand aerul umed, care se condenseaza nu pe scaune, nu pe becuri sau pe oglinzi, ci pe elementele reci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Multumesc de raspunsuri.

Eu ma asteptam ca acele furtunase de aerisire, sa faca exact acest lucru: sa aeriseasca interiorul farurilor. Se pare ca de fapt pe acolo ar intra aerul umed. Valibb, cred ca daca as pune ulei pe garnitura, nu cred ca as rezolva mare lucru. Garniturile sunt in perfecta stare si se muleaza perfect pe buza farului. poate doar daca as astupa acele furtunase. Daca ar ramane vreo neetanseitate intre garnitura si buza farului ar trebui sa se aeriseasca mai bine. Am desfacut ieri garniturile alea putin, cat sa nu le dau jos de tot, si pana seara s-au aerisit. Acum, solutia, nu cred ca e sa merg cu garniturile date jos. Nu cred ca e normal. Sa mai verific si garnitura de la faza scurta, care e xenon OEM?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Nu stiu ce sa ma mai fac :(

Am umblat aproape o saptamana cu capacele din spatele farurilor desfacute putin. Nu am avut absolut nici o problema. In seara asta am iesit sa dau o tura prin oras, si, inainte sa plec, am pus capacele la loc. Cand am ajuns acasa, dupa aprox o jumatate de ora, farurile erau aburite :)

E posibil, ca dupa o perioada de timp (4-5 ani) sa crape masticul, sau cu ce o fi lipit geamul de far, si sa lase sa intre apa pe acolo? Sau s-o fi deteriorat garnitura de la capacul care tine balastul, si intra pe acolo? E posibil sa fi patit ceva balastul si sa elimine vapori? Parca as avea o sursa de vapori in interiorul farului. :coffee_lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
plus8

exista un spray cu ceara pt caroserie,acopera suprafetele cu o pelicula (contra ruginii),eu l-am folosit la chederele unde aveam infiltratii de apa....functioneaza perfect.(merci GTO pt recomandare)

nu lipeste definitiv,si se poate curata destul de usor.

eu ti l-as recomanda sa pulverizeri pe marginea farului unde banuiesti ca ai fisuri

Share this post


Link to post
Share on other sites
FABIAn RuSu
Nu stiu ce sa ma mai fac :blink:

Am umblat aproape o saptamana cu capacele din spatele farurilor desfacute putin. Nu am avut absolut nici o problema. In seara asta am iesit sa dau o tura prin oras, si, inainte sa plec, am pus capacele la loc. Cand am ajuns acasa, dupa aprox o jumatate de ora, farurile erau aburite :icon_redface:

Monteaza capacele DUPA ce dai tura, iar in compartimentul motor e deja cald

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

O sa incerc si asa.

Azi a stat masina in parcare cu capacele puse la faruri, de ieri seara, si nu au avut nimic pana in seara asta. Dupa ce am plecat cu ea si am ajuns la munca, m-am trezit cu ele aburite. Le-am intredesfacut putin sa se aeriseasca, iar maine merg cu ele desfacute spre casa, si le pun la loc cand ajung. Sa vad ce se intampla.

Probabil ca s-a fisurat masticul sau lipiciul dintre geam si far din cauza "batranetii" acestuia. Cred ca o sa ii dau o pelicula de silicon transparent de jur imprejur poate rezolv ceva.

Multumesc de raspunsuri. Un an nou fericit! :biggrin:

Share this post


Link to post
Share on other sites
plus8

au inceput si ale mele sa se abureasca :lol:

sunt noi,au 3 luni,amandoua

cred ca e de la montajul XE AM,pe la gaurile date in capace

Share this post


Link to post
Share on other sites
mario75

Pai la tine e simplu, daca deja stii sursa :Driver:

Am venit acasa cu ele cu capacele desfacute si faza scurta aprinsa. In parcare acasa, dupa ce am oprit motorul, am pus capacele la loc, si am incuiat masina. Pana acum, seara, nu s-au mai aburit, desi a scazut temperatura de la vreo 14

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri