Jump to content

Motor 1.6 ALZ problema


pyttbull
 Share

Postare recomandată

Schimbat..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoare noi spui...le-ai verificat pe bancul de probe sa vezi in ce stadiu sunt???
Crede-ma ca am bagat 2.500 Lei in toate porcariile de piese si senzori degeaba.
Eu am scapat ma masina mea numai cu un curatat de injectoare electrostatic 100Lei, verificate pe bancul de probe 100Lei si...resetat calculatorul motorului (ECU) ca de fabrica din VAG-com....de atunci masina mea pornest brici, trage mai biene, a scazut si putin consumul.
Daca ai GPL pe motor...trebuie si calculatorul aluia resetat.
Vezi ca de la atatea rateuri ai si bujiile inegrite....
La rece o poti porni cu spray pe tulumba ce vine de la filtru de aer in spre clapeta de acceleratie....asta e doar o solutie de pornire, atat!!!
 

 

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele sunt noi din reprezentanta. Am gasit acea plosca de pe admisie care nu lucreaza. E posibil sa fie si de acolo?  Resetare ecu o pot face din vag com?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Repet, degeaba ai pus injectoarele noi daca NU le-ai verificat inaite sa le pui pe masina pe bancul de probe, injectoarele in depozite stau aruncate intr-o cutie, poate au zacut acolo cu anii si duzele au fost pline de mizerie...da este posibil, ramane jos pe deschis si NU face treaba....am spus deja mai sus ca resetare ECU ca de fabrica se face cu VAG-com!
De curiozitate, cat ai dat pe injectoarele noi si ce ai facut cu cele vechi???

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Injectoarele noi au fost in jur de 1900 de lei .cele vechi le am in masina..mi se pare suspect pt ca nu s a schimbat nimic cu injectoarele noi. Cum se face acea resetare cu vcds?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WOW....ai dat banii degeaba pe ele, poate le poti returna, incerca.
Ia legutura cu @F l o r i n, mie el mi-a resetat ECU ca de fabrica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok.zici sa fie sigur de acolo? Ideea e ca am gasit plosca aia defecta de pe admisie...sa nu influenteze deloc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totul influenteaza daca NU functioneaza cum trebuie...

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare si La Multi Ani!

           Am urmatoarea problema:eroare pe pompa de aer secundar,cand porneste, cand nu, si check aprins tot timpul,masina merge fara probleme.Acum cateva zile am observat cateva picaturi de apa pe scut in dreptul pompei.Tragand un pic de furtunul de la pompa spre motor am reusit sa-l rup,din el curgand ceva apa.L-am lasat asa pentru ca am zis ca mai bine totusi acel condens sa  nu ajunga in pompa si s-o strice.Sunt constient de faptul ca trebuie sa schimb acea supapa de aer secundar(640 lei:banghead: )dar pana atunci ar trebui sa infund furtunul spre supapa sau nu?

           Va rog un sfat:beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu despre ce pompa de aer vorbesti, dar nu e nimic grav pana ajungi la un mecanic...o supapa de aer costa de la 10- la 80lei.
Poate ne urici o poza, link ceva cu pompa aia la care faci referire da ai gasit-o tu la 640Lei!
PS: Scoate mufa de la debimetru de aer...vezi daca porneste mai bine.
 

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

               Marius,masina porneste foarte bine.Pompa de aer secundar are rolul de a introduce aer proaspat (din filtrul de aer) spre catalizator pentru a compensa amestecul bogat de la pornirea motorului si de a aduce catalizatorul la temperatura optima,reducand astfel poluarea.Aceasta pompa functioneaza doar la pornirea la rece a motorului timp de aproximativ 20-30 sec.Fluxul de aer generat de pompa trece printr-o supapa de aer secundar (pneumatica,comandata de presiunea aerului suflat de pompa),doar in sensul spre motor.Daca acea supapa se strica si lasa sa treaca aer cald dinspre motor ,se formeaza condens pe furtunul de legatura cu acea pompa de aer si apa intra in rotorul ei,stricand-o.

               Codul supapei este 7.22778.99.0  PIERBURG

               Codul pompei este  7.22738.08.0 PIERBURG

               Codul furtunului dinspre pompa spre supapa 114729 TOPRAN

                PS:  Piesele le ai si tu pe masina ta!

Modificat de cfl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă supapa nu are solenoid (este simplă,  nu are nici o mufă în ea) nu trebuie înfundat neapărat pentru că în mod normal ea se deschide atunci când presiunea aerului atinge o anumită valoare. La cele care au şi solenoid înăuntru ar trebui înfundat pentru că deschiderea ei se face elctronic de către ECU.

Eu zic să dai pompa jos şi să o desfaci pentru că este foarte posibil să aibă apă în ea, este un caz frecvent când se defectează supapa.

Problema a mai fost dezbătută şi pe acest topic

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

            Supapa e simpla.Ma gandesc sa nu fie blocata pe semideschis si sa traga aer fals in timpul functionarii motorului.Am citit ca intai se strica supapa asta,apoi condensul rezultat strica si pompa.Tocmai de aceea deocamdata o las cu furtunul rupt,ca sa nu stric si pompa(care functioneaza fara zgomote suspecte).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

48 minutes ago, cfl said:

               .Fluxul de aer generat de pompa trece printr-o supapa de aer secundar (pneumatica,comandata de presiunea aerului suflat de pompa),

               

esti informat gresit.supapa este comandata de ECU printr-un solenoid care deschide circuitul de vaccum ce o deschide.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

          Nu te contrazic dar la o prima privire prin acel motor ingramadit nu vad nici o legatura cu vreun furtun de vacuum sau solenoid .Nici din poza piesei pe net nu reiese ca ar intra in ea un furtun de vacuum,toate pozele gasite de mine fiind facute din acelasi unghi.De altfel ,alte supape similare ,pe alte motoare au un "t,umburus" a carui functionalitate e evidenta!Din cautarile mele reiese ca aceasta supapa merge doar pe motoare ALZ.

          Orice idee e binevenita!

 

Modificat de cfl
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are dreptate RZF, la ALZ este comandată de vacuum (m-am exprimat greşit mai sus, trebuie să aibă furtunaş nu mufă)

ALZ.JPG.d57c7b71f32f777e7ce82c7544b669dc.JPG

În plus în schema electrică apare un solenoid pentru controlul  pompei de aer (de exemplu la motoru BSE care sigur nu este comandat de vacuum nu apare acel solenoid)

Şi în Etka apare în poză acel furtunaş de vacuum. Codul original pentru valva de combinare este 06B131101J (06B131101F la motoarele de pe Audi)

Uite AICI deşi în poză nu apare furtunaşul de vacuum, în schema ataşată apare. Probabil că multe poze sunt generice.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@cfl multumesc pentru explicatiile detaliate, dar tu spuneai in prima postare ca, citez: "cand porneste, cand nu, si check aprins tot timpul"... eu ma indoiesc ca ai ceva pe admisie aer, e pentru prima data cand aud asa ceva la ALZ ca ar fi stricat,  suspectez un senzor ceva....fa-i o diagnoza VAG si spune-ne ce eroare iti da.
Vezi parametrii de admisie aer, verifica clapeta de acceleratie...reseeteaza motorul din VAG ca de fabrica...ECU modifica parametrii motorului in timp!
Injectoarele, le-ai curatat vro data?
Ai o postare mai sus...sa nu faci ca mine!
Am schimbat mai toti senzorii pana i-am dat de cap.
Fa un drum la Bucuresti si cauta-l pe colegul nostru @F l o r i n, stie el ce trebuie sa scaneze si sa-i faca la acest motor....asta daca nu ai unul la fel destept pe zona ta!

PS: Gasim piese mai ieftine...da verifica ce ti-am sugerat.

https://www.autodoc24.ro/topran/8210672

Modificat de mariuscbn
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

11 hours ago, cfl said:

          

          Orice idee e binevenita!

 

intra pe output tests si verifica fiecare componenta(releu,solenoid,pompa) si daca sunt ok atunci verifica furtunasele vacuum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 hours ago, mariuscbn said:

citez: "cand porneste, cand nu, si check aprins tot timpul"... eu ma indoiesc ca ai ceva pe admisie aer, e pentru prima data cand aud asa ceva la ALZ ca ar fi stricat,  suspectez un senzor ceva....fa-i o diagnoza VAG si spune-ne ce eroare iti da.

Cred că la pompă s-a referit când a spus că porneşte când vrea ea şi a spus că are eroare pe acea pompă (probabil că este ceva de genul 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected)

Probleme de genul ăsta au mai fost întâlnite pe aici pe forum, pe topicul indicat de mine mai sus sunt cel puţin 3 cazuri. Referitor la tipul valvei de combinare cred că s-au pus ambele tipuri pe acest model de motor. AICI este unul care a zis că a pus codul original echivalent cu ce are @cfl  şi a spus că nu are ştuţul pentru vacuum, iar AICI cineva a spus că are modelul comandat de vacuum.

Oricum eu m-am uitat în autodata şi apare acea electrovalvă N112 dar în Elsa deşi în partea mecanică apare electrovalva N112 (poza pusă mai sus) curios este că în partea de schemă electrică nu apare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar exista doua tipuri de supapa pe acelasi motor ALZ chiar daca sunt din acelasi an.

De exemplu a mea nu are vacum pe supapa si implicit nici N112 care o comanda

Cand am schimbat ecu aveam eroare pe N112 ca nu exista pe masina mea.

Rezolvarea a fost sa pun o rezistenta pe pinii din ecu corespunzatori la N112 ca sa pot stinge chek engine

Pompa de aer secundar am aruncat-o de vreo 5 ani si de atunci nici o problema .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

              Dupa ceva kilometri de mers cu acel furtun rupt am simtit miros de esapament in habitaclu,deci consider ca acea supapa este blocata pe deschis.Am blocat furtunul care vine din ea cu un dop de pluta,pompa de aer porneste doar ca da aerul aiurea prin compartimentul motor,o sa-i sting  check-ul si sa vad daca-l mai aprinde.                                            O sa revin cu detalii pe topicul dedicat !

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Solutia ar fi sa schimbi supapa dar este cam scumpa pentru ceea ce face si sa schimbi tubulatura pompei.

Asta este solutia scumpa

Solutia ieftina este sa lasi supapa veche cu dopul aferent si sa decuplezi pompa de aer.

Nu va da eroare pe calculator deoarece este comandata prin releu.

Eu asa am procedat de mai multi ani si nici o problema de atunci, singurul efect ar fi incalzirea catalizatorului mai greoaie

adica ajunge la temperatura de lucru cand este eficient cu cateva minute mai tarziu.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

             In prima faza am sa aplic varianta ieftina,dar daca-mi pica vreo supapa sh la pret mic o sa trec la " varianta scumpa".Multumesc foarte mult pentru sfat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!