Jump to content

Chiulasa


mielu80
 Share

Postare recomandată

pai da au mers foarte bine cam 7000 de km pina cind am pierdut apa si s-a supraincalzit.

suruburile de linga cureaua de distributie/primele 4/ nu erau deloc strinse.nu stiu care ar putea fi alta explicatie.......... :( eu am strins cealalta garnitura si sunt destul de meticulos.

am masurat si garnitura in 4 puncte la fiecare cilindru si e aceeasi peste tot 1.70mm.....

dar asta e deja trecut.am terminat azi cu furtunele si am facut primii 25 de km de proba,asa mai incetisor(sub 80 km/ora).

si mi se pare ca merge destul de ok-adeca chiar e ok-

aku o nelamurire:stii cum sa destringe surubul ala din fulia de la arborele cotit al motorului??? :P ca am traaaaas de el de m-am spetit si nik :) oare merge numai cu cheie de impact???????

ca as vrea sa schimb si cureaua la distributie

e strans la cuplu ala e destul de greu de desfacut, dar ca sa schimbi cureaua de distributie nu trebuie sa desfaci pinionu, doar fulia de la pompa de apa care e prinsa in 3 imbusuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aveti o preferinta la alegerea suruburilor pentru chiulasa?inafara de arp

Stretch bolts. luni merg la magazin :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la golfuletu meu, i-am dat chiulasa jos in ideea de a schimba garnitura si am observat ca intre supape e sparta chiulasa. stiti daca se poate suda si daca da, stiti si ceva scoruri, service, sau tre sa ma orientez spre una noua?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o problema la golfuletu meu, i-am dat chiulasa jos in ideea de a schimba garnitura si am observat ca intre supape e sparta chiulasa. stiti daca se poate suda si daca da, stiti si ceva scoruri, service, sau tre sa ma orientez spre una noua?

Se poate completa, unii zic ca merge, unii zic ca tine, altii zic ca au avut dupa aceea probleme.

O chiulasa noua destul de scump, ... poti cauta in dezmembrari mai bine, una fara fisuri(fct de ce vrei pe ea, este intre 100 lei, si 400 lei), acuma fa-ti si tu un calcul, si vezi pt ce optezi. cea noua e o alegere buna, dar cu banii aia cumperi un motor TD SB complet.... :P

Cauta una care sa nu fie fisurata (eu mai am una rezervata - daca nu plange dupa ea miercuri.... vb).

Rectificarea completa, nu cred ca depaseste 4-500 lei, cu scaune, planat, supape, ghinturi....... deci, tot una noua o sa fie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

păi ... 10q very much:D de sfaturi şi dacă zici că există şanse să se anuleze rezervarea pt cea care o ai tu, aştept pe miercuri un pm sau pe mess: ko5t1qx şi dacă tu spui că nu e nici fisurată vin şi o iau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred sa gasiti sh vreuna de sb nefisurata la nici un piston..intre valve. decat poate un motor giugiuc, gen 5k km.

am mai zis de ce crapa, scaune din fier,si chiulasa din aluminiu

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost atent si la ce ai zis tu, dar sper si eu ca ala micu' care inca crede in mos craciun:P, oriqm zilele astea cumpar prezoanele si garnitura si le pun sa vad daca nu cumva presiunea prea mare din instalatia de racire a fost din cauza garniturii de chiulasa, si daca e asa, asa o las

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

toarna cu supapele inchise motorina,sau ceva, in porturile de admisie si evacuare, si vezi daca scade nivelu , si pa unde, e posibil sa curga putin printre supape si scaune, datorita depunerilor de carbon, + ca se mai misca si scaunele alea, si nu mai inchid supapele perfect,... treaba e sa nu iti curga prin crapaturile dintre scaune, sau sa fie fisurata undeva intre porturi si traseu de apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mai fratilor, am rezolvat problema, dupa 3 saptamani grele. problema mea a fost presiune prea mare in sistemul de racire din cauza garniturii sau probabil chiulasa ovalizata(stramba sau oriqm da' numa' dreapta nu)...am fost cu ea la rectificat, adica refacuta planeitatea, verificat scaune, supape, schimbat semeringuri, astea la un nenea dan care lucreaza la un service langa basarab, nea...mesteru:D mi-a luat 250 roni pt toata treaba asta, si am pus-o pe masina, si :RO flag: surpriza, aceeasi problema, am urmat sfatul cuiva sa o duc la un doctor(service auto) si sa nu mai umblu pe la vraci si acolo mi s-a zis, ca in 90% e fisurata chiulasa si presiunea din pistoane mi-o da in sistemu de racire(asta dupa ce am pus chiualsa la loc, cu garnitura noo si suruburi noi). am dat iar chiulasa jos, m-am dus la un nene in pitesti mi-a bagat presiune in sistemu de racire, mi-a bagat chiualsa sub apa si nici o bula :Driver: , deci chiualasa era buna apoi a verificat planeitatea, cica era ca drumurile din romania:D, si mi-a facut-o frumos, cu piatra incat a iesit neteda precum geamu, deci omu de la basarab(bucuresti) mi-a luat banu' a dat oleaca cu cutitu'(Asa am auzit termenu) peste ea, si nici nu stiu nici pana acu daca mi-a schimbat semeringurile sau nu. sper ca acest roman o sa ii fie de folos si altcuiva si sa nu treaca prin aceealsi palpitatii ca mine ca as avea chiulasa fisurata. p.s. nenea la care am fost a 2a oara a facut toata treaba cu mine de fata si nu m-a chemat a 2-a zi dupa chiulasa. p.s.2 evitati-l pe nea dan la care am fost si eu ca v-o luati in freza fix ca mine.

p.s.3 multumesc tuturor pt sfaturi si in special lu' cornel :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

Am dat de belea mare si am nevoie de ceva sfaturi de la cunoscatori.

Am motor 1.6 D simplu tip JK. Initial apareau doar mici bule de aer in vasul de expansiune, pana vineri cand mi s-a umflat vasul de expansiune ca un cimpoi si mi-a sarit un furtun.

Am reumplut instalatia, am pornit motorul si surpriza, scuipa apa pe la coltul chiulasei dinpre cutia de viteze.

Cu toate ca mi s-a parut exagerat, am zis ca poate scap doar cu garnitura de chiulasa. Dar surprizele continua. M-am apucat de demontat chiulasa si surubul din coltul cu pricina se misca cam usor. Este slabit zic. Bine ar fi fost, este rupt, retezat la 2 cm deasupra blocului motor, si dupa cum arata este rupt demult. Deci, de la cine am luat masina mi-a tras tapa sau cine i-a reparat masina i-a tras tapa.

Am desfacut restul suruburilor pana la penultimul, la care m-am impotmolit. Dupa ce a trosnit o data nu am mai reusit sa-l mai misc, si dupa ceva incercari l-am stricat.

Acum ce ma sfatuiti sa fac?

As incerca cu un burghiu mare sa "tocesc" tot capul surubului pana ramane doar axul, ca sa pot scoate chiulasa, apoi vad ce noroc am sa scot suruburile din blocul motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca sudezi pe capul al surubu intepenit o piulita, si o umpli cu sudura, nu crezi ca isi da drumu, ori se rupe, si dupaia ai alte sanse cu chiulasa data jos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate, nu am aparat de sudura, incerca sa fac singur operatia de inlocuire a garniturii. Am manual si m-am documentat pe YouTube.  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am confruntat cu un caz ca al tau, la un peugeot, unde s-au stricat 4 din10 (capuri de surub) si dupa ce le-am "mancat" cu masina de gaurit si am scos chiulasa, s-au desfiletat la mana .oricum, daca urmezi aceasta cale, dupa "extragerea" chiulasei, ai mai mult spatiu pentru a putea scoate suruburile .

noroc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru confirmare. Asta am vrut sa stiu daca a mai incercat cineva aceasta metoda si a reusit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cu niste burghie ff bune .... bafta la rontait  si eu am patit la fel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa-mi reuseasca. La 17 ma reapuc de lucru.

Am luat suruburi noi Victor Reinz. Parca nu seamana cu ce am pe motor, sunt mai tapene.

post-9858-0-11403300-1383050728_thumb.jp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am reusit sa demontez chiulasa. Surubul rupt si cel intepenit au fost mancate de rugina.

post-9858-0-96915200-1383119118_thumb.jppost-9858-0-14488400-1383119129_thumb.jppost-9858-0-19260000-1383119145_thumb.jppost-9858-0-48230100-1383119272_thumb.jppost-9858-0-83633600-1383119338_thumb.jp

 

Modificat de claudiumarin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pornit motorul si surpriza, merge.

Am avut ceva emotii din cauza distributiei care s-a dereglat si a blocat motorul, dupa care a cedat si electromotorul (l-am fortat) si in final a murit si bateria.

Dar tot raul spre bine, cand am vazut ca un electromotor de la dezmembrari este 300 lei, m-am apucat sa-l repar pe al meu. Sarise un suport de carbune. Cu aceasta ocazie am gresat si bucsele. Merge mai bine. Este construit ca pentru tanc, mare, greu, solid si usor de montat demontat.

Am invatat sa montez si distributia cu aceasta ocazie.

Ce bine este acum fara bule in vasul de expansiune.

Modificat de claudiumarin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai strans cu dinamometrica  conform instructiunilor din ambalajul garnituri?   

daca nu o strangi bine si cu suruburi noi,  tot o sa ai suprize.   

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus si eu relativ recent un JK pe dubita ...  ref. la suruburi am constatat o chestie foarte suparatoare la suruburile de chiulasa :

 

In garuile blocului motor pt suruburi, primii 7mm-1cm de gaura NU au filet. Alte coduri motor AU filet.

 

Masurand surubul original (de 115mm ) pus in chiulasa (+ garnit de chiulasa) si scazand lungimea partii fara filet mi-a rezultat ca filetul "util" este prea scurt.   (am avut candva o experienta proasta cu un motor CR (care au suruburi de 11mm si un design f prost) caruia strangand dupa cotele din carte suruburile i-am distrus 2 filete din bloc , cu suruburile lui, originale luate dupa cod, strangerea facand-o dupa indicatiile producatorului garnit de chiulasa ( Elring) )

 

Drept urmare am decis sa pun suruburi mai lungi (cat permite - am masurat adancimea gaurii cu coada sublerului , si am lasat cativa mm liberi , si am calculat ca mi-ar trebui niste suruburi de 123mm ).

 

Am cumparat de la Rocast suruburi cu cap imbus duritate 12.9 de 130mm lungime   (cele originale au duritate 10.9 )  si le-am scurtat la 123 mm .  Le-am si finisat capul la strung, dar acest lucru nu e obligatoriu, eu pur si simplu am avut acces la un strung.

Dupa aceea am instalat chiulasa cfm instructiunilor din man. de reparatie si de pe foaia garnit de chiulasa.

 

Chestia asta cu lungimea suruburilor e o "problema" pe care as verifica-o inainte de a reinstala o chiulasa. 

 

In mod particular motoarele KY nu au filet pe prima parte din gaura in bloc.

 

 

 

Si referitor la motoarele CR  (cum a avut initiatorul topicului , in 2005 ) - sunt niste motoare foarte slabe si nereusite dupa parerea mea.  Sunt prima generatie de motoare 1.6 D si banuiesc ca au avut ceva probleme corectate ulterior.

Una ar fi problema cu suruburile de 11mm  cu pas ciudat.  
SI mai erau cateva probleme - asemenea persoanei ce a initiat topicul, motorul meu se supraincalzea, baga gaze in vasul de expansiune, ulei in vasul de expansiune si pocneau furtunele de racire ca la balamuc.  Dupa 2 chiulase, 3 garnituri de chiulasa si 2 termostate inlocuite in decurs de 5-6 luni am schimbat motorul cu totul si l-am aruncat pe cel vechi la fiare.  Nu am mai avur probleme de atunci.

Aici e un articol:

http://mk1diesel.weebly.com/engines.html

A 1.5l has a bad tendency if it overheats
up to weaken and cause the head gasket to fail which requires immediate
replacement. The later 1.6l diesel had a 12mm head bolt that was capable of much
higher clamping pressure which increased pressure and heat tolerances
significantly.   

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La motoarele pe care le-am avut eu ( KR, 9A PB) e la fel gaura de la surub, incepe filetul mai inauntru. La 16v suruburile sunt de 11mm si sunt si destul de lungi, n-ar trebui ca la alte motoare sa fie probleme cu rezistenta lor.

In mod normal suruburile de chiulasa au anumite specificatii, trebuie sa permita o anumita elasticitate, deoarece chiulasa se dilata si contracta de multe ori, si sa mentina tensiunea constanta in timp. Nu stiu cat e de ok sa pui diverse modele de suruburi pe acolo. Nu zic ca nu merge, dar s-ar putea sa nu fie valabil chiar cu orice motor sau orice surub.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu zic ca solutia e buna, insa masurand mi-a reiesit o lungime de filet mult prea mica, si aproape un cm de filet (excluzand spatiul liber ce trebuie sa ramana in gaura ) nefolositi.

 

Acel 16V de care spui tu e diesel sau benzina ?  La benzina presiunile sunt mai mici, drept urmare n-ar trebui sa fie o mare problema.

Dar la diesel problema e reala - in afara de articolul citat de mine mai sus, plus ce am patit cu CR-ul meu,  pot sa dau si alte exemple de pe internet:

http://www.vwdieselparts.com/forum/viewtopic.php?t=10519

http://www.vwdiesel.net/forum/index.php?PHPSESSID=25a8b4b4f45f57b9123d17dc6c15331b&topic=21948.0

 

The 1.5L  diesel (engine code CK)  and the 1.6L diesel (engine code CR) as used in  MK1 VW’s from 1975 till 1981 (sometimes early ’82) used 11mm head bolts (can be identified by an allen head).. These bolts only thread into the block approximately one half of an inch (or 12.7mm for you metric people) at best..   Since such a small amount of the block is used to hold the head on an engine making 400psi (27.6 bar) of compression and up there simply is not enough surface area to properly hold the bolt in place and maintain a proper seal..   Additionally since such a small area is utilized to hold such a large amount of force, this can cause the engine block to crack around the head bolt holes..  

Most commonly the holes crack when tightening the head down after replacing the head gasket..  Generally the most common holes to crack on these blocks are the ones on the four corners of the block, and the second hole in from the left of the car towards the front (the hole in which the oil is fed to the head). Although it is not impossible for any of the other holes to crack as well.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi un 16v poate sa duca puteri de 3-4 ori mai mari decat dieselul din discutie. Nu presiunea de compresie creeaza cele mai mari solicitari ci aia de explozie, care e dependenta de puterea motorului.

 

E clar ca tipul ala de motor are niste probleme de proiectare, eu nu contest asta. Nu stiu exact cat filet prind suruburile la 16v, dar o sa verific cand am ocazia. Mai poate fi si o problema cauzata de materialul blocului, de exemplu la blocurile mai noi mi s-a parut materialul mai prost si la fel apareau fisuri in jurul gaurii de la surub in bloc. La generatia de motoare 1.8 in schimb n-am auzit niciodata de asta. Surubul mai lung, ca sa prinda mai mult filet, rezolva din probleme fiindca se distribuie altfel solicitarile, dar daca e problema structurala tot ajungi sa arunci motorul cum ai patit si tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi un 16v poate sa duca puteri de 3-4 ori mai mari decat dieselul din discutie. Nu presiunea de compresie creeaza cele mai mari solicitari ci aia de explozie, care e dependenta de puterea motorului.

 

De dragul dezbaterii stiintifice iti zic ca nu e chiar asa - exista o relatie directa intre rata de compresie si presiunea in cilindru in momentul exploziei:

http://www.qrg.northwestern.edu/thermo/design-library/otto/otto.html

In particular graficul asta care indica o crestere liniara a temperaturii in relatie cu crestera CR :    http://www.qrg.northwestern.edu/thermo/design-library/otto/Otto-maxP.gif

Deci diesel-ul ala amarat de 1.5/1.6 fara turbo are o presiune mai mare in cilidnrii decat un benzinar 16V de pe un GTI sau alta masina mult mai moderna si performanta.

 

 

Si nu in ultimul rand, puterea unui motor nu este totul - mai conteaza si cuplul, cateodata mult mai mult.

Vezi o comparatie intre sa zicem aceste diesel-uri 1.6 si un motor de motocicleta de 1000-1200 cmc.  Puterea in CP e mai mare la motorul de motocicleta, dar in realitate f multe din fortele ce apar in el sunt mai mici decat la motorul de 1.6 pus pe o duba, din aceasta cauza si componentele sunt mai mici (subdimensionate), cateodata consumul e si el mai mic (chiar daca e vorba de combustibili diferiti, etc ) .

Modificat de Komissar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am terminat de montat chiulasa, ca altfel verificam si eu lungimea suruburilor.

Chiulasa are fisuri intre supape, dar nu-mi influenteaza inca pornitul si  bule in vasul de expansiune nu sunt, iar lichidul este curat.

Am facut cativa km cu ceva panta de 10% inclinare si acul la temperatura sta sub ledul rosu.

I happy :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!