Jump to content

Chiulasa


mielu80
 Share

Postare recomandată

desfa filtru de ulei, dai termoflotu jos.. astupi unul din stuturile cicuitului de apa, iar in celalat stut.vezi cum conectezi un furtunu de la un compresor,.bagi presiune , daca rasulfa in circuitul de ulei e bulit

si iti baga ulei in apa

mersi fain de mesaj am conectat impreuna furtunele de la apa cu o teava si am vazut ca la termoflot apare ulei.dar aku s-a spart unul dintre furtune asa ca am de gasit si un furtun pe linga termoflot :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,stie cineva care este diferenta dintre o chiulasa de turbo si una de simplu,are ceva daca pun pe turbo una de simplu ?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfa filtru de ulei, dai termoflotu jos.. astupi unul din stuturile cicuitului de apa, iar in celalat stut.vezi cum conectezi un furtunu de la un compresor,.bagi presiune , daca rasulfa in circuitul de ulei e bulit

si iti baga ulei in apa

salutare

am reusit cumva sa cirpesc furtunele sparte cu sirma pina cind gasesc mai bune.si m-am gindit sa spal(cu detergent de spalat vase--o fi bine??) motorul de uleiul scurs in el-am scos termostatul- o fi bine?

am descoperit cu surprindere ca unul din furtunele dela radiatorul climatizare-cel de la teava de la pompa e rece(10

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai c-am facut-o de oaie..cu detergentu de vase, ca romanu mai pa romaneste adica

trebuia sa clatesti de cateva ori instalatia doar cu apa... bine in cazu in care aveai doar pete mici pe vasu de expansiune cu ulei, daca era 3 L ...in instalatie,.trebuie spalat si radiatoru ..cu benzina cred

oricum,majoritatea uleuiului se duce la clatire,

radiatoru de climatizare, parca, e un dop de aerisire pe unu din furtunele de la acesorii

daca desfaci dopul de la vas,.si lasi motoru sa mearga la relantiu, pana dupa ce se deschide termostatu,...isi face aerisirea singura

verifica termostatu..sa deschida la 87 grade, ca agent de racire, foloseste antigel 50%50 mix cu apa, antigelu ridica punctul de fierbere, iar sistemu trebuie presurizat, adica dopu sa fie strans, verifica furtunele sa nu traga aer pa undeva

cand ,crapa garnitura de la chiulasa, iti arunca apa din borcan afara-cand dai la cheie,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai c-am facut-o de oaie..cu detergentu de vase, ca romanu mai pa romaneste adica

trebuia sa clatesti de cateva ori instalatia doar cu apa... bine in cazu in care aveai doar pete mici pe vasu de expansiune cu ulei, daca era 3 L ...in instalatie,.trebuie spalat si radiatoru ..cu benzina cred

oricum,majoritatea uleuiului se duce la clatire,

radiatoru de climatizare, parca, e un dop de aerisire pe unu din furtunele de la acesorii

daca desfaci dopul de la vas,.si lasi motoru sa mearga la relantiu, pana dupa ce se deschide termostatu,...isi face aerisirea singura

verifica termostatu..sa deschida la 87 grade, ca agent de racire, foloseste antigel 50%50 mix cu apa, antigelu ridica punctul de fierbere, iar sistemu trebuie presurizat, adica dopu sa fie strans, verifica furtunele sa nu traga aer pa undeva

cand ,crapa garnitura de la chiulasa, iti arunca apa din borcan afara-cand dai la cheie,

salut.

eu am umblat cu masina cam 3 saptamini pina sa-mi fac rost de termoflot ......tot am complectat cu ulei.....si s-a cam ingrosat uleiul ala in apa

e cam ca o vaselina mai lichida.

la masina mea nu e aerisitor la radiatorul de climatizare.

termostat am luat nou

din pacate asa e:cind pornesc morotul imi arunca apa afara din borcan=garnitur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar, alta garnitura

recomandat sa nu mai mergi deloc pana nu o schimbi

sa desfaci ciuloasa cu motoru rece, sa nu o strambi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e clar, alta garnitura

recomandat sa nu mai mergi deloc pana nu o schimbi

sa desfaci ciuloasa cu motoru rece, sa nu o strambi

miine e programat

mersi de sfaturi :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un tutorial mic cum se face treaba, nu stiu daca a mai fost pus.

hai sus cu fumigenele :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehe... si eu care dadeam sfaturi. :D .

am ajuns sa cer sfaturi.. ;)

chiulasa, care ii treaba cu crapaturile intre supape ,e crapata la toate 4 pistoanele,... din ce se observa nu au ajuns in stadiul de a afecta scaunele supapelor,blanosu celalalt desi a fost fiert,si omorat,desfacut si refacut de 10 ori na avut nici macar la un piston problema asta.

o las asa?. sau incerc incarcarea cu sudura in zona respectiva..si freza ?

ii injuram pa brazilieni ca n-au facut jp-u mai fiabil, acum imi retrag cuvintele, ii injur pa nemti ca au folosit un material de c....at la motoru astalaltu desi aveau experienta ,au facut ca ala, lasa ba ca merge asa

nu prea cred ca o sa am somn..muullt.timp de acum incolo cu chestia asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ehe... si eu care dadeam sfaturi. :blah: .

am ajuns sa cer sfaturi.. :)

chiulasa, care ii treaba cu crapaturile intre supape ,e crapata la toate 4 pistoanele,... din ce se observa nu au ajuns in stadiul de a afecta scaunele supapelor,blanosu celalalt desi a fost fiert,si omorat,desfacut si refacut de 10 ori na avut nici macar la un piston problema asta.

o las asa?. sau incerc incarcarea cu sudura in zona respectiva..si freza ?

ii injuram pa brazilieni ca n-au facut jp-u mai fiabil, acum imi retrag cuvintele, ii injur pa nemti ca au folosit un material de c....at la motoru astalaltu desi aveau experienta ,au facut ca ala, lasa ba ca merge asa

nu prea cred ca o sa am somn..muullt.timp de acum incolo cu chestia asta

eu ultima data cind am desfacut motorul am vazut aceasi chestie la kiulasa.

mecanicul m-a linistit zicind ca e destul de normal la motorul de 1.6 vag.si dac nu sunt pierderi de putere sa-l las asa ca nu nik grav.crapaturi superficiale......

...........e tot asa de v-o 30.000km.................si e ok inca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu ultima data cind am desfacut motorul am vazut aceasi chestie la kiulasa.

mecanicul m-a linistit zicind ca e destul de normal la motorul de 1.6 vag.si dac nu sunt pierderi de putere sa-l las asa ca nu nik grav.crapaturi superficiale......

...........e tot asa de v-o 30.000km.................si e ok inca.

tind sa cred,.la cele cu inductie fortata,temperatura din camera de ardere e mai mare,fata de normal aspirat

oricum adio "tyuning" asa ramane stock..59kw...fara twekuri si asa e fortat destul..pentru 1.6

DACA AVETII DUBII in LEGATURA CU POMPA DE APA...cand umblati la pompa de injectie , atunci e momentul,....ca e haraiala naibi sa umbli pa urma la ia..si trebuie data pompa de injectie jos

TD-urile au axa cu came diferita de Normal aspirate? la normal aspirat se deschid simultan 1 supapa de admisie de la un piston ..si 1 evacuare de la alt piston... e ,la asta e ceva intarziere intre ele,ori sunt tacheti hidraulici.si de aici..diferenta

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gasii si motivul.crapaturilor...

chiuloasele de TD au scaune din OL tratat presate in corpu de aluminiu,...coeficienti de dilatare diferiti ,aii materialelor... aluminiu si fier..face poc in timp..de la atatea contractari -dilatari

chiulasa cealalta de aspirat-facuta in BR... are scaunele frezate in corpu de aluminiu,...fiind acelasi material corp comun..daia nu a crapat

Modificat de ct03tvy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gasii si motivul.crapaturilor...

chiuloasele de TD au scaune din OL tratat presate in corpu de aluminiu,...coeficienti de dilatare diferiti ,aii materialelor... aluminiu si fier..face poc in timp..de la atatea contractari -dilatari

chiulasa cealalta de aspirat-facuta in BR... are scaunele frezate in corpu de aluminiu,...fiind acelasi material corp comun..daia nu a crapat

deci cum s-ar zice "cauze naturale".si nik deosebit de periculos.

eu am terrminat azi cu lucrul:am schimbat garnitura si e totul ok.mai lipsesc doar furtunele.

cind am desfacut ieri motorul am vazut ca primele 4 suruburi dinspre cureaua de distributie sa desfac ff usor .cind am luat chiulasa jos am vazut ca nu era ciupita nicaieri.in schimb era afumata intre cilindul 1 si 2......chiulasa a scapat nevatamata pentru ca s-au lungit suruburile refolosite.

chiar ca nu credeam ca am sa am asa un noroc pentru am refolosit suruburile. :blush:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg si suruburile refolosite,nu cred sa se alungeasca,cand cedeaza se rup pur si simplu,...

sa tasat garnitura..dupa un nr de km..si a inceput sa sufle..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merg si suruburile refolosite,nu cred sa se alungeasca,cand cedeaza se rup pur si simplu,...

sa tasat garnitura..dupa un nr de km..si a inceput sa sufle..

pai da au mers foarte bine cam 7000 de km pina cind am pierdut apa si s-a supraincalzit.

suruburile de linga cureaua de distributie/primele 4/ nu erau deloc strinse.nu stiu care ar putea fi alta explicatie.......... :)) eu am strins cealalta garnitura si sunt destul de meticulos.

am masurat si garnitura in 4 puncte la fiecare cilindru si e aceeasi peste tot 1.70mm.....

dar asta e deja trecut.am terminat azi cu furtunele si am facut primii 25 de km de proba,asa mai incetisor(sub 80 km/ora).

si mi se pare ca merge destul de ok-adeca chiar e ok-

aku o nelamurire:stii cum sa destringe surubul ala din fulia de la arborele cotit al motorului??? :P ca am traaaaas de el de m-am spetit si nik :) oare merge numai cu cheie de impact???????

ca as vrea sa schimb si cureaua la distributie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da au mers foarte bine cam 7000 de km pina cind am pierdut apa si s-a supraincalzit.

suruburile de linga cureaua de distributie/primele 4/ nu erau deloc strinse.nu stiu care ar putea fi alta explicatie.......... :blink: eu am strins cealalta garnitura si sunt destul de meticulos.

am masurat si garnitura in 4 puncte la fiecare cilindru si e aceeasi peste tot 1.70mm.....

dar asta e deja trecut.am terminat azi cu furtunele si am facut primii 25 de km de proba,asa mai incetisor(sub 80 km/ora).

si mi se pare ca merge destul de ok-adeca chiar e ok-

aku o nelamurire:stii cum sa destringe surubul ala din fulia de la arborele cotit al motorului??? :blink: ca am traaaaas de el de m-am spetit si nik :P oare merge numai cu cheie de impact???????

ca as vrea sa schimb si cureaua la distributie

surubu ala e strans bine de tot, se desface, cand, e motorul jos..se blocheaza volant..cumva, si se invarte cu o cheie buna si un prelungitor

cum e pa masina,.bagi o cheie tot asa buna..o proptesti in ceva, inasa fel incat sa se desfaca surubul cand invartesti arborele invers acelor de ceasornic cand esti cu fata la volant,..dupa ce te asiguri ca ai proptit cheia in ceva, si nu mai e nimeni langa masina,..te duci si dai o cheie la electromotor,.si ai sa vezi cum se desface :) :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

surubu ala e strans bine de tot, se desface, cand, e motorul jos..se blocheaza volant..cumva, si se invarte cu o cheie buna si un prelungitor

cum e pa masina,.bagi o cheie tot asa buna..o proptesti in ceva, inasa fel incat sa se desfaca surubul cand invartesti arborele invers acelor de ceasornic cand esti cu fata la volant,..dupa ce te asiguri ca ai proptit cheia in ceva, si nu mai e nimeni langa masina,..te duci si dai o cheie la electromotor,.si ai sa vezi cum se desface :) :(

aku e gata .cu cureaua schimbata parca e ca nou.sa vedem ce bele mai apar in viitor.mersi fain de sfaturi :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

si eu ma apuc sa fac saptamina asta motorul: golf 2 td.

Problema: ulei in apa si presiune mare in sistemul de racire!

singura retinere care o am este ca nu stiu cum se face stringerea prezoanelor chiulasei.

Spune-mi tu te rog la tine cum ai facut.

Le-ai strins in mai multe etape? La ce momente de stringere? Ai facut pauza intre stringeri? Intre etape?

Imi este frica sa nu rup ceva!

Multumesc frumos pentru ajutor!

Modificat de mishaolah
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu ma apuc sa fac saptamina asta motorul: golf 2 td.

Problema: ulei in apa si presiune mare in sistemul de racire!

singura retinere care o am este ca nu stiu cum se face stringerea prezoanelor chiulasei.

Spune-mi tu te rog la tine cum ai facut.

Le-ai strins in mai multe etape? La ce momente de stringere? Ai facut pauza intre stringeri? Intre etape?

Imi este frica sa nu rup ceva!

Multumesc frumos pentru ajutor!

e destul de simplu:

unii pa aicea pa forum si in cartile de la vw zic ca se face stirngerea in zig-zag si diagonala.pe garnitura mea era o hirtie care indica stringerea in spirala de la centru spre margini.surubul nr 1 e cel din mijloc spre fata masiniinr. 2 e cel din spatele lui ,3 de linga 2 in spate-dreapta,4 e linga 1-fatza.pe hirtia aia a mea era indicat:1.-4kgf

2.-6kgf

3.-90

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ordinea de strangere :

8 6 2 4 9

10 3 1 5 7

prima data la 60NM toate suruburile

pentru suruburi care nu sunt noi mai strangi inca o data la 90 grade si apoi inca o data 90 grade :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic sa nu te iei dupa nimeni.urmeaza doar instructiunile producatorului garniturii si o sa fie ok.eu cred ca cine face garnitura stie cel mai bine.noi numai ne dam cu presupusul.

bafta

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super multumesc frumos pentru suport!

chiulasa este jos .. merge azi sau miine la verificat ghiduri, scaune supape, verificat/facut planul

are crapaturi intre supape!!!!!!!!!!!!

sa spun sa le incarce cu sudura?

am inteles ca asta ar fi cauza pentru presiune in sistemul de racire si pentru uleiul ce ajunge in apa!!

acuma ca tot este jos .. o sa vad cit ma costa intii.

am sa fac si ceva poze .. dupa ce vine chiulasa :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca crapaturile nu sunt adanci decat la suprafata de contact cu blocu ,intre scaune, mai merge cu conditia sa nu sufle in spatele supapelor,dupa ce sau inchis acestea

sa ii faci un test de etanseitate,inainte de montaj, intorci chiulasa cu gaurile de la galerii in sus, si torni in supapele de sunt inchise .apa motorina,benzina- si vezi daca iti curge in zona unde se pupa cu blocu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

super multumesc frumos pentru suport!

chiulasa este jos .. merge azi sau miine la verificat ghiduri, scaune supape, verificat/facut planul

are crapaturi intre supape!!!!!!!!!!!!

sa spun sa le incarce cu sudura?

am inteles ca asta ar fi cauza pentru presiune in sistemul de racire si pentru uleiul ce ajunge in apa!!

acuma ca tot este jos .. o sa vad cit ma costa intii.

am sa fac si ceva poze .. dupa ce vine chiulasa :)

sanse foarte mari ca uleiul in apa sa fie din cauza termoflotului.e piesa dreptunghiulara deasupra filtrului de ulei.are 2 furtune ce duc apa la ea.

la mine aia a fost sparta cind am avut probleme.poti vedea daca e sparta dupa ce ai pus sus chiulasa.scoti furtunele de la termoflot si pornesti motorul.daca curge ulei prin gaurile unde circula apa ai raspunsul.dar intrebare:cum ai ajuns de tre sa dai jos chiulasa?oare uleiul tau nu trecea pe la garnitura de chiulasa in apa???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare! am si eu o mica intrebare pt cei care stiu ... arborele cu came la motorul meu este prins doar in 4 paliere - 1,2,3 si 5, fiind chiar si numerotate astfel, palierul numarul 4 fiind practic inexistent ... asha este la modelele astea? mie mi se pare un pic ilogic dar daca asha l-au facut cei de la vw asha il las iar daca nu e ok sa stiu sa caut rezolvare - motorul meu 1.6 benzina carburator din 1989 cod RF; compresia la motor am masurat-o acum 2 zile si au iesit asha: la rece cilindrul 1 - 11,9; 2 - 11,65; 3 - 11,65; 4 - 11,65 iar la cald cilindrul 1 - 11,55; 2 - 11,55; 3 - 11,65; 4 - 11,7 ; manualul de haynes spune ca normalul este intre 9 si 12, minimul la 7,5 iar diferenta maxima admisibila intre cilindrii de 3.

Modificat de miki_21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!