Jump to content

Chiulasa


mielu80
 Share

Postare recomandată

Salut.

O mare problema pe capul meu (inca una,din cele 1000 :lol: )

Astazi am aflat ca e foarte posibil sa am chiulasa fisurata :) .De cand am luat masina,am observat ca ajungea ulei in vasul de expansiune,si initial am zis ca este din cauza garniturii de chiulasa.Am schimbat garnitura si atunci cand am demontat chiulasa am observat niste fisuri intre supape,dar nu le-am dat prea mare importanta.Au trecut 2 saptamani de cand am schimbat garnitura si tot mai apare ulei in vasul de expansiune,oricum,mult mai putin decat aveam inainte.I-am povestit azi unui batran diesel-ist,si mi-a spus ca de la fisurile alea ar fi problema.

Voi ce parere aveti ?

Are cineva o chiulasa de vanzare ?

Motor tip CR, 1600 cmc, diesel.

Mutumesc mult. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare.

Iti dau si eu un raspuns pt ca am avut un passat din 82, 1.6D, acelasi motor - CR.

Problema cu fisurile dintre supape am avut-o si eu. Acele fisuri vor afecta mersul motorului, puterea, pornirea, dar nu vor cauza aparitia si uleiului in antigel. Fisurile respective se pot suda. Eu le-am sudat. Dar acum nu mai exista atelierul acela . Se intampla acum 7 ani. La aparitia acelor fisuri vei putea observa un flux puternic de gaze in carter - recircularea gazelor de carter - acel furtun care iese din capacul chiulasei si intra in filtrul de aer si pe la busonul de ulei. Daca ai flux de gaze, vei avea si ulei in filtrul de aer.

Buuun, sa trecem peste fisuri. Cea mai plauzibila chestie la tine cred ca este planeitatea chiulasei. Chiar daca ai schimbat garnitura, poate nu a fost planata chiulasa si atunci vei obtine si ulei si chiar gaze arse in circuitul de racire. Alta problema, si care nu este imposibila, sa ai o fisura in chiulasa, cauzata de o incalzire excesiva (si fisurile dintre supape apar tot din aceasta cauza) fie din inghetarea lichidului de racire in motor.

Daca dai chiulasa jos cauta cu mare atentie pe garnitura unde exista ulei pe garnitura inspre circuitul de racire.

Ca sa te mai linistesc. La passat cea mai grava problema a mea, a fost strangerea peste masura, de catre un mecanic al lui peste prajit, a injectorului in guler. Si a facut poc. Am schimbat chiulasa - din targ ca nu am gasit atunci altceva, supapele, semeringurile de supapa. Dupa 1000 km mi s-a gripat o supapa de evacuare, care s-a dovedit a fi fost fisurata. S-a si rupt in motor. Si s-a infipt in scaunul ei. Distrugere majora a chiulasei in acea zona. Pistonul, din fericire, a scapat intreg. Dar nu am disperat. Am gasit acel atelier, cu un batranel pe post de mester. Mi-a sudat fisurile dintre supape (ca eu am crezut cand am cumparat chiulasa ca asa e modelul - erau toate fisurate), mi-a scos scaunul vechi al supapei - acre era varza, a incarcat cu sudura scaunul supapei. Mi-a refacut scaunul dintr-unul de fonta de la un camion, l-a presat in chiulasa, am schimbat supapa cu una noua, si a mai mers inca ...... 200.000 km. Pana cand am vandut-o. Noul proprietar a tras de ea iinca 50.000 km si acum a suferit un transplant de motor. Daca mai ai intrebari te pot ajuta cu ce stiu si cat mai stiu. Poate ne putem intalni sa vedem despre ce e vorba.

Modificat de horgarban
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,asa este,chiulasa n-a fost planata,iar garnitura de chiulasa am cumparat-o mai groasa decat cea veche(sunt cumva pe cote).La aceeasi treaba m-am gandit si eu,sa fie fisurata chiulasa ,undeva in ea,nu stiu ce sa mai cred...

Apropo de ce spuneai tu,da intr-adevar,ajunge ulei si in filtrul de aer...

Tre sa-ti mai zic ca inainte sa schimb garnitura cu asta noua,se facea si presiune in vasul de expansiune.

Mersi mult de informatii.

Iti raman dator... :angry:

Modificat de mielu80
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garnitura este bine sa n-o fi aruncat pe cea veche. Pe la mijloc are o "iesitura" si acolo are un numar de gauri. Acelea reprezinta grosimea garniturii. Mai groasa nu e bine pt ca micsorezi presunea de compresie. mai subtire - risti sa-ti loveasca pistoanele in supape.

Aici ai un link pentru strangerea chiulasei. Ai si dimensiunile - nr de gauri http://vwforum.ro/index.php?showto...748&hl=chiulasa.

Hai succes si spor la treaba. Si mai cauta pe forum. E viorelc, si altii care stiu foarte multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista in tara ateliere specializate in reconditionarea chiulaselor din aluminiu. Au sudura in mediu protector de argon, au masini de rectificat plan-de supape-de scaune de supape, utilaje de verificare a fisurilor in chiulasa etc. Cunosc unul care costa cei drept dar lucreaza bine.

In privinta garniturii de chiulasa, grosimea ei se determina in functie de cota la care iese pistonul din blocul motor in PMS. De regula sant 3 cote.

Dar cand ai schimbat garnitura de chiulasa ai schimbat si suruburile de strangere a chiulasei ? Este obligatoriu!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da,asa este,chiulasa n-a fost planata,iar garnitura de chiulasa am cumparat-o mai groasa decat cea veche(sunt cumva pe cote).La aceeasi treaba m-am gandit si eu,sa fie fisurata chiulasa ,undeva in ea,nu stiu ce sa mai cred...

Apropo de ce spuneai tu,da intr-adevar,ajunge ulei si in filtrul de aer...

Tre sa-ti mai zic ca inainte sa schimb garnitura cu asta noua,se facea si presiune in vasul de expansiune.

Mersi mult de informatii.

Iti raman dator... :D

Si la mine face presiune in vasul de expansiune, si eu cred ca la toate face asa pt. ca circuitul se afla sub presiune si atunci cand creste prea mult, ar trebuie sa refuleze pe la busonul de la vas. :D

Cu fisurile intre supape, cica la toate ar fi asa. Mi-au spus si mecanci si vanzatorii de la sh.

Oricum si eu cred ca problema ar fi planeitatea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Presiune in vasul de exapnsiune e normal sa se faca, dar sa-ti mai apara si ulei acolo, nu e chiar bine. Iar daca ai fisura in garnitura si intra gaze arse in circuitul de racire poti observa prezenta unor bule de aer in vasul de expansiune si scaderea nivelului lichidului de racire.

Ce mai poti verifica, dupa ce s-a incalzit motorul, vezi daca ai o spuma maronie in ulei, pe joja sau pe busonul de ulei. Pe buson, acum e normal sa apara spuma, ca se face condens dimineata, dar dupa ce se incalzeste, nu ar mai trebui sa apara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba este ca fenomenul se intampla intr-un singur sens,adica doar uleiul ajunge in circuitul de racire.

Lichid de racire nu ajunge in ulei,am verificat chestia asta si uleiul e curat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba este ca fenomenul se intampla intr-un singur sens,adica doar uleiul ajunge in circuitul de racire.

Lichid de racire nu ajunge in ulei,am verificat chestia asta si uleiul e curat.

Ai racitor de ulei?MIe mi s-a intamplat sa fie spart racitorul prin interior si imi aparea ulei in vasul de expansiune.Insa nu aveam apa in ulei .Daca ai racitor incearca sa vezi in ce stare e

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

John K,fi te rog mai exact cu racitorul de ulei,unde este si cum arata ?

Presupun ca nu te referi la radiator de ulei... :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul CR parca nu are. De la JK este introdus din cate stiam.

Dar mai bine verifica. Este pe filtrul de ulei, de fapt filtrul de ulei se insurubeaza intr-o smecherie din care mai ies cateva conducte de lichid de racire. Acela este racitorul de ulei (asa aveam si eu) pus after-market de la demontari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu avut aceeasi problema. Am gasit ulei in apa. Am schimbat garnitura de chiulasa si s-a rezolvat. Dar nu-mi place k parca miroase motoru a ars dupa ce sta mai mult pornit. Aveti vreo idee?? Cu 200 euro iti poti cumpara chiulasa de 1,6 TD + turbosuflanta (pt golf 2, asta am cautat). Lasa mesaj pe www.dezmembrari.ro/ si te cauta cei cu sh. De cele mai multe ori chiulasele is bune. daca vrei sa treci pe turbo tre sa schimbi si galeria de evacuare. E putin diferita

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

salutare am si eu o intrebare este obligatoriu sa fac planul la chiulasa? mi-e ciupita garnitura si imi baga gaze in vasul de expansiune la un vento 1.8?pls un raspuns concret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

obligatoriu

am patit eu la mk4 cand am avut ciupita garnitura si nu am facut planeitatea

iarasi a bagat presiune in circuit

am dat din nou jos chiulasa si am planat-o

acum nu am probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E si pacat sa nu o faci, gandeste-te cata munca e sa o dai jos si sa o pui la loc

Eu zic ca e obligatoriu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu de abia am terminat de o luna cu chiulasa, de schimbat, mie imi fierbea apa in vasul de expansiune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica ce ai schimbat

ca nu se intelege nimic din postu tau

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce am spalat instalatia de racire, dadusem jos termostatul, a inceput sa mi fiarba in vasul de expansiune apa, am dat chiulasa jos si am vazut ca era fisurata intre 3 si 4. am schimbat chiulasa cu una din dezmembrari am planato am rectificat supapele si am schimbat 3 dintre ele, toata distractia m a costat cam 1400 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

250ron

plan +axa ''la curat''+montat ghiduri si simeringuri

simeringuri +ghiuduri supape-64ron

total 314ron

aaa garnitura chiulasa +garnitura capac-75ron

deci 389ron

cu manopera fiecare cum va descurcati :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

IMI POATE SPUNE CINEVA DACA MERGE chiulasa 068103373 M PE UN MOTOR JR? SAU DACA CHIULOASELE DE MOTOARE D MERG SI PE MOTOARE TD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Totisi,am inteles ca se poate face o smecherie,renuntand la calitatile unui motor turbo. O chiulasa diesel pe un bloc de turbo cu admisie si evacuare diesel si cu alim modificata[injectoere sa deschida mai usor si poate ceva la pompa]. Nu stiu pompa de ulei daca merge[fiind suntat circuitul la turbina],fiind cred o presiune mai mare. Bielele daca incurca cu ceva,iar pistoanele turbo stiam ca au o fanta in fusta[deci mai usoare]. Ar putea fi o rezolvare cand crapa chiulasa si turbina. Poate ajuta cineva??? SI MERSI MULT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Ai racitor de ulei?MIe mi s-a intamplat sa fie spart racitorul prin interior si imi aparea ulei in vasul de expansiune.Insa nu aveam apa in ulei .Daca ai racitor incearca sa vezi in ce stare e

salut.

exista cumva vreo metoda de a diagnostica care e problema-racitorul de ulei spart sau "chiulasa strimba",fisurata-fara a desface motorul?

adeca e chiar obligatoriu sa desfacem motorul pentru a vedea care e problema???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

desfa filtru de ulei, dai termoflotu jos.. astupi unul din stuturile cicuitului de apa, iar in celalat stut.vezi cum conectezi un furtunu de la un compresor,.bagi presiune , daca rasulfa in circuitul de ulei e bulit

si iti baga ulei in apa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!