Jump to content

Se clatina Polo - de ce?


Cristache1.2
 Share

Postare recomandată

Pai daca amortizoarele si sistemul bara-bielete antiruliu nu sint in stare buna,in special amortizoarele,cine atenueaza oscilatiile de ruliu produse de manevre bruste,in special la viteze mari?Daca aveam amortizoarele praf,ma rasturnam sigur,deoarece,in anumite conditii,din dorinta de a redresa masina,prin manevrarea volanului,multi nu fac altceva decit sa amplifice oscilatiile de ruliu.Una peste alta,ca sanu fiu off topic,mie unul,amortizoarele mi-au permis sa trec printr-o situatie de genul "camila care trece prin urechile acului" si de aceea,kilometrii si anii conteaza pentru mine la toate piesele masinii referitor la suspensii,amortizoarele la 50.000 km,bucsele suspensiei la 2 ani,etc;indiferent de starea lor,ca viata mea conteaza si nu niste procente exprimate de niste aparate de verificare.Doar nu degeaba se verifica la fiecare 20.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, din postul #24 nu reisea asta, si parea mai degraba offtopic.

Amortizoarele sunt f importante. degeaba ai anvelope bune daca nu are cine sa ti le tina in contact cu solul.

Pe de alta parte aici se discuta de clatinarea masinii, iar ca si concluzie...e bine noi ne-am spus parerile.

Drumuri line!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

off-topic, dar nu ma pot abtine... mai e o pedala la mijloc :icon_thumleft: ... drum intins si liber!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Nu stiu ce ce unii ironizeaza, eu vorbesc de un lucru clar, mai ales ca se simte din ce in ce mai rigida, ca si cand amortizoarele nu si-ar face treaba. Mergand numai eu cu masina, este normal sa o cunosc cel mai bine. Apropo se misca si cand o spal la spalatorie, iar in curbe mai largi se lasa cam mult pe-o parte. Sunt de acord ca incepe sa se simta uzura dupa un anumit timp si doresc sa rezolv cu cele mai mici costuri situatiile aparute, caci specialistii au un tarif cam piperat pentru buzunarele unora. Este intr-adevar talonul mare, dar daca e asa, asta inseamana ca trebuia sa faca de cand a iesit pe portile fabricii(iese din calcul). Suspensii sensibile? Nu fratilor!, ceva scartaie acolo si vreau sa aflu ce. Multumesc, pentru timpul vostru!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

[cu un an intarziere]

 

Dan, la 135Km/h iti ia cam 6-6,5s si 220-230m sa ajungi de la 25m in spatele unui TIR la viteza maxima pana la 25m in fata acelui TIR. Daca vorbim de o depasire la limita, chiar si fara accelerare, iti ia probabil cam jumatate din timp si distanta. Restul e adrenalina.

P.S. TIR-urile sunt limitate la 90Km/h.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intervin si eu cu o parere,

 

mi se pare si mie ca pe drum cu denivelari se cam balaseaza masina, si stanga - dreapta cam mult, si fata - spate, mai mult fata se lasa

 

partea ciudata e ca acest aspect incepe sa dispara daca pun greutate pe masina si parca la viteza mai mare, cei drept si drumul e mai bun atunci

 

eu cred ca problema deriva din amortizoare, mai cu seama cele de pe fata zic eu la mine

 

din ce am gasit pe sachs: http://www.autokarma.ro/amortizor/sachs/vw/polo-v/1-4-16v/16300/10111/10221/32

 

pe fata sunt bitubulare si de obicei sunt cu gaz dar au un model doar pe ulei

pe spate sunt doar cu gaz si pot fi monotub sau bitubulare

stie cineva care sunt diferentele de comportament?

 

arcurile chiar daca poate s-au mai inmuiat/lasat nu cred ca e justificata financiar inlocuirea lor, bucsele mari de pe puntea fata sunt modelul nou in X si arata bine, inca n-am tras de ele cu un levier sa vad mai clar ce e cu ele

 

acum eu stau si ma gandesc ce ar fi mai nimerit pentru mine dintre aceste tipuri de amortizoare pentru confort si au o viata mai lunga pe drumurile noastre, nu conduc sportiv dar mai circul si pe drumuri rele, se prea poate sa cerem si noi prea mult de la o masina cu gabarit mic

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemplul a fost mai mult sugestiv,dat fiind circumstantele acelui eveniment,nu m-am dat jos cu ruleta sa masor nimic,exemplul a fost dat avind o marja,privind estimarea facuta de mine,a acelor distante.Daca din plictiseala ati facut un calcul exact al distantelor,asa cum fac teoreticienii zilelor noastre,practica va demonstra altceva.Eu am subliniat cit se poate de clar importanta amortizoarelor intr-o situatie limita,nicidecum o descriere super fantastica si extrem de precisa a unui eveniment rutier,a carui importanta este irelevanta,privind titlul topicului curent.

Subiectul principal ar fi sa dam un sfat colegului Cristache si  nu sa facem analize balistice.Amortizoarele in curbe largi permit inclinarea si noi si uzate.Diferente majore se pot vedea doar daca sint scurse.De ce nu faci un test de amortizoare,ca nu e scump si afli exact.Amortizoarele opun rezistenta mare la alungire si mai putin la contractie,deci cu o masina incarcata e normal sa se estompeze fenomenul cu balansul,datorita tensionarii arcurilor.Eu le-am dat jos de pe masina sa pot sa vad starea lor,scos arcurile si am constatat,la nici 55.000 km ca unul era praf...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideal e ca tot ce tine de franarea, directia si stabilitatea masinii sa functioneze mereu perfect pentru ca sunt vitale. Poate si acceleratia... Celelalte sunt nice to have si atat :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!