Jump to content

Kit Distributie Passat B6


Paparazzi
 Share

Postare recomandată

Din pacate, nu am avut nici un semnal de alarma, cat de mic precum ca poate ceda ceva in zona distributiei (pompa de apa inclus).

Nu am auzit scartait, huruit, specific unui rulment cu uzura...

Pur si simplu in mers a scazut nivelul lichid de racire, m-i s-a aprins martorul in bord - asta probabil pentru ca a cedat rulmentul pompei si a aruncat lichidul pe langa ax, si in cateva secunde m-am trezit cu motorul oprit.

Ce se vede in fotografiile de mai sus este cureaua de distributie taiata longitudinal, probabil in rola rupta a pompei de apa.

Ce a ramas din curea pe rotile dintate este destul de tensionata, fara dinti sariti...

Acum, depinde ce va gasi mecanicul cand va incerca sa monteze un kit nou...🥺

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Imposibil sa nu fi avut zgomote , mai ales ca s-a blocat pompa de apa. Ai mers ceva kilometrii de s-a facut in halul ala.

Axa din spate este sarita de la punct, sau defazate amandoua. Si sau fata de arbore. Cel putin asta se vede in poza.

Oricum motorul a scapat sigur. Distributie noua si aia.

Screenshot_20220716-222204_Gallery.thumb.jpg.3e9fa7108d612252e1eba90ea90199b0.jpg

 

Cam aceiasi situatie a fost si aici, tot sarita de la punct si motor oprit in mers. 

Totul de la o interventie asupra filtrului dpf, se vede din poza de unde lipseste surubul si saiba de ghidare surub. 

2.0tdi bmr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update. 

Astăzi am reușit si am luat-o din service. 

Intervențiile la ea, 11200 RON:

-kit complet distributie + pompa apa, Continental, respectiv Hepu;

-refăcut chiulasa, ghidaje supape, scaune supape, simeringuri, test de fisuri și planeitate;

-schimbat tacheți pe evacuare (erau toți sparți);

-cuzineți axe cu came;

-cablaj incandescente (era rupt de fragmentele sărite);

-turbina noua (recondiționata de fapt);

-senzor temperatura turbina nou;

-garnituri motor, capac colbutori, admisie, evacuare, DPF,... toate noi;

-prezoane noi;

-șuruburi chiulasa noi;

-șuruburi pompe duze noi;

-simeringuri axe cu came noi;

-ulei motor nou;

-antigel nou;

-curățat clapeta de accelerație, EGR, tubulatura admisie;

-filtru carburant, aer, ulei,... toate noi;

-curățat DPF;

-discuri și plăcute fata/spate noi;

-mici elemente de mecanica, bucșe, bielete, fata/spate schimbate;

-lichid de frână nou;

-arcuri și flanșe punte fata noi (la constatare am găsit pe cel din stânga cu o spira rupta);

Am terminat banii de concediu😅

 

Acum am o mica întrebare pentru experți.... Nu trebuia făcută o adaptare a clapete de accelerație, EGR, MAF, după ce au fost curățate? 

 

Întreb asta deoarece simt ca acceleratia răspunde oarecum lent... 

 

Nu vreau nici sa ma mai duc în alte service-uri, nici macar la cel la care am fost. 

 

Din păcate, nu mai sunt mecanicii de alta data, acum toți sunt buni doar la schimbat piese probabil defecte cu altele noi... Și zic asta pentru toată zona Sucevei și împrejurimi. 

 

Mulțumesc anticipat! 

 

 

 

On 7/16/2022 at 10:33 PM, kosmyn_aurel89 said:

Imposibil sa nu fi avut zgomote , mai ales ca s-a blocat pompa de apa. Ai mers ceva kilometrii de s-a facut in halul ala.

Axa din spate este sarita de la punct, sau defazate amandoua. Si sau fata de arbore. Cel putin asta se vede in poza.

Oricum motorul a scapat sigur. Distributie noua si aia.

Screenshot_20220716-222204_Gallery.thumb.jpg.3e9fa7108d612252e1eba90ea90199b0.jpg

 

Cam aceiasi situatie a fost si aici, tot sarita de la punct si motor oprit in mers. 

Totul de la o interventie asupra filtrului dpf, se vede din poza de unde lipseste surubul si saiba de ghidare surub. 

2.0tdi bmr

Totul pare sa se fi datorat antigelului probabil diluat, care a distrus rulmentul pompei de apa din interior

In motor am găsit depunere de rugina pe circuitul de răcire. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 minutes ago, axxell311 said:

In motor am găsit depunere de rugina pe circuitul de răcire. 

Trebuie curatata instalatia,altfel rugina va reveni in antigel

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update 29.08.2022.

 

Îmi cer scuze membrilor si administratorilor, deoarece știu ca am deviat de la subiectul principal, si anume kit-ul de distribție, dar simt necesar sa fac cunoscut colegilor, atât celor vechi cat si celor noi care citesc acest topic, cum a decurs totul de la distrugerea distributiei din cauza pompei de apa, pana astazi, cand am simtit pentru prima data ca motorul pe care l-am reparat are din nou viata, respira si trage de rupe asfaltul.

 

Aveam o acceleratie lenta, asa cum am ziz si mai sus. Dupa ce am ascultat diferite păreri ale colegilor de pe forum, ieri am mers la cei de la care am achizitionat turbina reconditionata. Am cerut sa se faca o diagnoza a instalatiei de vacuum si a sistemului de supra-alimentare cu aer a motorului.

Dupa scanare erori, au descoperit un low boost pe turbina, am schimbat debitmetru, acelasi lucru...

Au efectuat intr-un final un test de presiune pe tubulatura instalatiei de admisie, si surpriza, pierdea presiune pe undeva pe la galeria de admisie.

 

Astazi am demontat galeria de admisie, care la modelul meu e de plastic. De cum am dat-o jos am observat ca in zona imbinarii intre tija de actionare a clapetelor si ax uzura era asa de mare, incat bucsele de plastic de etansare erau sarite, lasand un gol destul de mare, pe unde se pierdea presiunea turbo.

Am achizitionat una SH, de aluminiu, 500 RON, si garnitura, pe care le-am montat singur in parcarea din spatele blocului.

 

Morala:

1. Schimbati la timp kit-ul de distributie si pompa de lichid de racire, poate chiar mai repede decat la intervalele de timp si km. indicate in fisele tehnice ale producatorilor, fie ca sunt ele OEM ,fie ca sunt After Market; nu va doresc sa aveti parte de experienta pe care am avut-o eu!

2. Verificati mereu uleiul motorului, unul imbacsit poate duce la uzura prematura a componentelor turbinei;

3. Periodic, daca aveti timp, si un mecanic de incredere, faceti cate o verificare preventiva a accesoriilor si ce echipeaza motoarele din dotarea masinilor dumneavoastra.

 

Eu asta o sa fac de acum inainte, imi voi intocmi un plan de verificari saptamanale/lunare/anuale, pe care le voi tine din scurt eu, cu pix si carnetel. 

 

Sa aveti parte de plinuri ieftine in rezervoare si de drumuri line!

 

Multumesc!

Cu stima, 

Sandu I. / axxell311

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
On 13.11.2021 at 22:32, K a scris:

@UNHleaSHD

 

Despre ce antigel b a s f este vorba?

 

Apoi ce este g12 b u b? 
 

Ultima versiune este g12 Evo --> pe original. Cel puțin pentru b6 aflat în posesia personală. Gata preparat / mixat. 

 

Mulțumesc anticipat pentru lămuriri.

 

Eu folosesc antigelul OE de la VAG,tot gata preparat G12E050A2.

Inainte de a pune antigelul nou clatesc cu apa si pun coolant flush / radiator flush de la Wynns/BG dupa care clatesc cu apa distilata si pun antigelul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 13.11.2021 at 22:32, K a scris:

@UNHleaSHD

 

Despre ce antigel b a s f este vorba?

 

Apoi ce este g12 b u b? 
 

Ultima versiune este g12 Evo --> pe original. Cel puțin pentru b6 aflat în posesia personală. Gata preparat / mixat. 

 

Mulțumesc anticipat pentru lămuriri.

 

Eu folosesc antigelul OE de la VAG,tot gata preparat G12E050A2.

Inainte de a pune antigelul nou clatesc cu apa si pun coolant flush / radiator flush de la Wynns/BG dupa care clatesc cu apa distilata si pun antigelul nou.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut.

La CBAB-ul din semnatura, pompa de apa (Hepu) a inceput sa piarda brusc lichid de racire dupa 5 ani si 9 luni de activitate, km 65-70k, 2/3 in oras. Am utilizat antigel Hepu G12, diluat 1:1. 

Presupunand ca pentru distributie este inca de actualitate recomandarea curea Dayco, role INA, pompa Hepu, am apelat la 3 magazine online mai cunoscute dar nu mi-au gasit prezoanele si suruburile ce necesita inlocuire, astfel ca am comandat kit Contitech 1134 K1,  pompa Hepu si curea accesorii Dayco. Am refuzat kit-ul pentru ca cele 4 role pareau a fi realizate de 4 producatori diferiti: rola cu intinzator Littens, rulmentul nu stiu de unde, suportul metalic fabricat in Romania, rola de ghidare - cea mare - INA, o rola mica inscriptionata Continental, iar a 2-a rola mica nu parea a avea nicio inscriptie.

Pe curelele din kit-urile INA scrie ca sunt fabricate in Romania.

Mi s-a spus ca rolele INA comandate separat nu includ si suruburi/prezoane.

Am incercat, fara succes, sa-mi reinstalez Elsa pentru a obtine codurile suruburilor ce necesita inlocuire, inclusiv cele de la rolele ce antreneaza pompa de inalta presiune si axa cu came, chiar si cele de la suportul motorului.

Ma poate ajuta cineva cu aceste coduri? Daca nu cer prea mult, as avea nevoie si de cuplurile de strangere.

Vreau sa schimb singur distributia, deoarece am obosit sa platesc pentru servicii care nu sunt intotdeauna la nivelul asteptarilor. De exemplu, distributia actuala a fost montata initial gresit, axa cu came intarziata, cei de la service nu au recunoscut greseala si am mers la un alt service unde am corectat problema, cu alti bani. Dupa cateva zile am sesizat un zgomot generat de unul din suruburile de la suportul motor care se slabise si lovea in contra aripa, adica dadusem de alti meseriasi. Ambele service-uri erau conduse de apropiati cu care nu am vrut sa generez discutii. Ma chinuisera inainte si cu un CAYC, astfel ca am avut libertatea sa-i evit la urmatoarele reparatii :)

Cureaua dintata Dayco am observat ca poate fi gasita in doua variante: cutia jumatate albastru deschis/jumatate albastru inchis sau cea integral albastru inchis, pe care scrie HT si pare teflonata. Sper sa o gasesc pe a doua.

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

 

 

Modificat de Accurate
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

litens = ina.
Iti bati capul prea mult... Pune un set de distributie CONTI sau DAYCO cu pompa de apa originala si gata. Mergi la unul din colegii de pe forum sa ti-o faca, ca nu e de joaca cu distributia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce qm pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

20230413_101649.jpg

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce qm pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce am pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce am pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce a20230413_101649.thumb.jpg.a85e466f900f4291393ddd429ebfadb8.jpgm pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce am pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce am pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

20230413_101649.jpg

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce am pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut!Am schimbat distribuția la passat b6 BMR.Toata lucrarea a fost făcută cu cale,am strâns întinzător la semn.Dupa ce am pornit acea "Limba "a fugit mai în fata.Este normal asa sau am gresit ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura spune ca nu se porneste motorul ci se invarte 2 ture, si daca nu revine la semn se reia calarea si intinderea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

@axxell311 Cum merge masina dupa ultimul service? Vreau si eu sa schimb distributia zilele urmatoare. Am citit ca tu ai schimbat cu "kit complet distributie Continental + pompa apa Hepu". Sunt ok? Ce antigel ai pus - G12? Detin acelasi model de masina.

 

Am citit ca este recomandata si curea Dayco + role INA, sau kit complet la Dayco/INA, deorece cea de la Contitech ar fi zgomotoasa in primii 10.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ce-o fi.. cA nu moare de la nici una.. cred ca mai bine o duci la service si ii lasi pe ei sa se ocupe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ValBMR Merge superb. Am pus mereu Conti si Hepu, si pe Passat, si pe Golful 4 pe care l-am avut inainte. La Passat iti recomand sa mergi la un service, sau mecanic bun sa schimbi distributia. E o operatiune ce necesita cale si scule adecvate, si sunt cativa pasi, care trebuie executati corect.

Legat de zgomot, sa stii ca nu am observat modificari majore, nici pe plus nici pe minus, dupa schimbarea distributiei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am cumpărat kitul de distribuție pentru un passat b6, cbdc. Anul trecut am găsit undeva pe forum procedura de înlocuire a distribuției, era un PDF foarte bine explicat. În principiu știu ce am de făcut dar vreau să mă mai uit pe procedură ca să fiu sigur, dacă o mai are cineva și o poate posta. Mulțumesc!

IMG_20230619_200835.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai bine stai cuminte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut,

 

Am schimbat recent distribuția la un motor 2.0 bkp. La service au comandat kit conti si au folosit cale de blocare la montaj. Dupa 200km întinzătorul nu pare sa mai fie la semn iar o rola are vaselina ieșită. Este normal? Nu imi inspira încredere aceasta rola cu vaselina ieșită dupa asa puțini km. A mai întâlnit cineva? Se poate bloca in viitor rola? 

 

Motorul pare sa funcționeze ok dar cu un consum mai mare cu noua distribuție. 

 

Mulțumesc 

Screenshot_20230713-201251_Gallery.jpg

Screenshot_20230713-201242_Gallery.jpg

Modificat de atv_mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Distributia prea intinsa forteaza rolele.

Pune intinzatorul la semn

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc. O sa incerc. Trebuie calata iar distribuția?

 

Rola mai prezintă garanție, tine pana la urmatorul schimb? Sau necesită schimbată. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu trebuie calata.

Sterge vasilina si vezi dupa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu trebuie cale, dar trebuie trasa la punct cand refaci intinderea curelei. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!
Detin un Passat B6 2.0 TDI BMP (model 2007) si urmeaza sa-i schimb distributia (+revizie).

Inca nu m-am convins din acest topic ce tip de curea sa folosesc, Contitech sau Dayco, la Conti am citit ca se aud zgomote iar la Dayco ca se uzeaza mai repede.

 

Despre filtre stiu ca cele mai intalnite sunt cele de la MANN, rolele si pompa de apa vor fi cele pe care le-am intalnit cel mai des in topic, INA respectiv HEPU.

 

Insa intrebarea mea este, ce curea pentru distributie imi recomandati si daca trebuie schimbata si cureaua pentru transmisie?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

conti 

 

da, se schimba si cureaua de accesorii si intiznatorul, plus fulia la alternator

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus in cos contitech, oricum in caz ca am probleme cu ea voi incerca si Dayco.

  • Curea de distributie CONTITECH CT1028
  • Rola intinzator curea distributie INA 531 0565 30
  • Rola ghidare / conducere curea distributie INA 532 0349 10
  • Pompa apa HEPU P550

Cureaua de accesorii si fulia de la ce brand imi recomanzi sa le iau?

Modificat de R_a_z_v_a_n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!