Jump to content

Incarcare


serban84
 Share

Postare recomandată

Salut. Am o problema la incarcare si ma gandeam ca poate ati mai dat de asa ceva. Am schimbat dinamul cu un alternator, alternator pe care l-am legat dupa figura din poza. Am scos releul de incarcare din schema si am legat firul de la alternator direct la becul martor din bord. Rezultatul, becul nu se stinge si alternatorul nu incarca. Daca iau firul cu +12 de la socul carburatorului si il leg la alternator in locul celui care pleaca la martorul din bord, surpriza... alternatorul incarca, dar se si incalzeste. Deci ce sa fie? Sa fie puscate ceva diode din releul alternatorului? Sa dea undeva curent aiurea catre masa? Daca stiti voi, lamuriti-ma si pe mine ca sa stiu ce sa schimb.

Multam!

post-18901-0-94952300-1348753557_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca becul nu se stinge cand alternatorul se invarte, atunci al doilea fir de la bec - cel care pleaca spre contact presupun ca e pus la masa in loc sa fie + contact.

Verificarea e simpla... scoti firul care vine de la bec de pe alternator, si il pui la masa. Daca becul se aprinde cand pui contactul si se stinge cand il iei, atunci e ok.

Se vede si in schema, ca scrie Do not ground.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. E clar ca becul ala nu e cuplat corect. Teoretic in vitezometru e cuplat la + , iar in alternator ar fi - (desi e impropriu zis ) ... ideea e ca trebuie sa ai un + la bec, in vitezometru.

Cel mai bine ar fi sa cauti schema corecta pt modelul tau http://www.thesamba.com/vw/archives/info/wiringt1.php - cauta dupa an, si sa urmaresti legarea corecta a zonei aleia. Cu siguranta ca vei constata ca nu mai ai firele originale si/sau sunt pline de improvizatii.

2. Se incalzeste... in mod normal nu ar fi voie sa se incalzeasca, desigur. Poti sa incerci sa schimbi releul (atentie! - diodele/puntea de diode nu este in releu, ea este in int. alternatorului) sa vezi daca mai face. Si mai bine ar fi sa duci alternatorul la un electrician auto (poate sunt diodele, cum ai zis tu, poate sunt infasurarile in scurt...etc). Totusi, desi mai putin probabil, cauza poate fi si "mecanica" . De exemplu, placa rotunda cu 4 suruburi ce se prinde de tulumba are pe partea dinauntru tulumbei un canal pt ventilarea alternatorului. Poate e ceva in neinregula acolo. (si alternatorul se incalzeste doar atunci cand apare campul electromagnetic intre armaturi si opune rezistenta la invartire, cand merge in gol (cuplat)... nu opune nimic rezistenta )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma inclin pt promptitudine =) Am pus firul de la bec la masa asa cum spuneti voi. Lucreaza normal. Se aprinde cand pun contactul si se stinge cand il iau. Chestia e ca in mers, pe borna aia D+ de la alternator mie imi apare masa, si din cauza asta imi sta becul aprinc continuu. E normal sa fie masa acolo :question:

Modificat de serban84
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu... in mers, adica atunci cand alternatorul se invarte ar trebui sa ai 12v. Deci probabil ca e ceva din alternator...

Dar pe de alta parte ziceai ca daca ii dai 12v pe D+ incepe sa incarce... deci ma duce cu gandul ca nu primeste excitatie calumea prin becul din bord. Ce bec ai acolo? Este cel original? Daca ai unul mai mare sau cu cine stie ce filament, s-ar putea sa nu ii dea excitatie la alternator. Zic si eu... La fel si in cazul in care becul ala e ars.. dar nu e cazul.

Modificat de xellex
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excitaţia nu şi-o ia prin bec, ci printr-un fir legat prin contact la +12V. Pe D+ are o înfăşurare specială, care dă ceva aproape de 12V, printr-o diodă de curent mic, special pentru a crea un +12V pe o bornă a becului, când alternatorul se învârte, în timp ce, cealaltă bornă a becului de idiot, conform schemei, este legat la +12V prin contact, practic, 0V, în acest caz, pe bornele becului, deci, nu se aprinde.

Pentru iniţiatorul topicului, măsoară tensiunea pe bornele bateriei când merge motorul. Indiferent de consumatori, tensiunea pe aceste borne trebuie sa fie cuprinsă între 13,7V şi 14,4V, cu o marjă mică de eroare, de două, maxim trei zecimi de volt. Dacă ai sub, e o problemă. Dacă ai tensiunea la bornele bateriei cuprinsă între aceste valori şi becul stă tot aprins, nu-i problemă. După cum am spus mai sus, becul martor de idiot este aprins, sau stins de o înfăşurare auxiliară, special proiectată pentru acest scop, care, însă, nu are legătură directă cu încărcarea propriu-zisă. Dacă alternatorul încarcă (tensiunea la bornele bateriei cuprinsă între cele două valori), iar becul stă tot aprins, e posibil să ai ceva probleme cu lamelele de contact din soclul cu cele 3 borne de papuci de pe alternator. Curăţă-le şi s-ar putea să se remedieze problema.

Modificat de bogdanawo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu zic ca daca ii da pe direct 12 v si se incinge e ceva in scurt inauntru... sau ii incarca in functie de turatie, urcand pana la...posibil si 18 volti- (incalzirea arata o suprasarcina. sau un contact ce tinde spre scurtcircuit )

cum zice mai sus, e ceva putred in danemarca... :icon_cheesygrin: aaaa.. in alternator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Excitaţia nu şi-o ia prin bec, ci printr-un fir legat prin contact la +12v

Probabil gresesc, dar eu asa stiam... excitatie isi ia de la baterie, prin contact, apoi prin filamentul becului, pana pe borna d+. Si firul asta de care zici -de unde vine si cum ajunge la alternator? ca acolo ai doar d+ si +'ul mare catre baterie...

Si daca scoti becul sau se arde, sau pui led sau bec necorespunzator, de ce nu mai incarca?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ah, eram un pic beat aseară şi n-am observat că e versiunea cu releu încorporat.. Excitaţia şi-o ia din plusul acela care vine de la baterie. Prin bec îi vine un plus din contact, necesar doar la startul încărcării, adică, un fel de tensiune de start, o tensiune care nu face altceva decât să asigure un curent de polarizare al unui tranzistor din schema releului, care absoarbe un curent foarte mic, de câţiva miliamperi. Apoi, excitaţia se alimentează din borna de plus de pe baterie. Nu poate fi alimentată prin bec, pentru că înfăşurarea rotorului, adică cea de excitaţie, ia un curent destul de mare, în jur de 1A. Tot ce-am scris mai sus e valabil pentru alternatorul cu releu extern, aşa cum am eu la a mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha, acum am inteles si eu un pic mai bine ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai primit sms-ul?

eu zic ca daca ii da pe direct 12 v si se incinge e ceva in scurt inauntru... sau ii incarca in functie de turatie, urcand pana la...posibil si 18 volti- (incalzirea arata o suprasarcina. sau un contact ce tinde spre scurtcircuit )

cum zice mai sus, e ceva putred in danemarca... :icon_cheesygrin: aaaa.. in alternator.

Io zic să te-nchizi în casă! Fără provizii, evident! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci eu sunt atat de beat intr-o (corect scris) crasma in cluj incat habar nu am daca eu am lansat intrebarea asta pe forum, habar nu am daca am masina asta care nu incarca bateria acasa, si abia va astept la Vatra 4ornei la mine, incat va multumesc pt tot. Veniti? Poate imi reparati careva alternatorul :) eu vorbesc serios!

Ma semnez: Serban :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ups :) Ajung diseara acasa si de maine ma dau la cercetat problema din nou. Mmultumesc de sfaturi. Am va va tin la curent sa va spun ce fu rau. Numai bine! Serban

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai primit sms-ul?

eu zic ca daca ii da pe direct 12 v si se incinge e ceva in scurt inauntru... sau ii incarca in functie de turatie, urcand pana la...posibil si 18 volti- (incalzirea arata o suprasarcina. sau un contact ce tinde spre scurtcircuit )

cum zice mai sus, e ceva putred in danemarca... :icon_cheesygrin: aaaa.. in alternator.

Io zic să te-nchizi în casă! Fără provizii, evident! :D

io zic ca vorbeste vodca stricata din tine. :coffee_lol: pune si gheatza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nush ce bec ai la martorul de incarcare dar controleaza sa fie de minim de 3 w

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mi se pare mie sau se editeaza doar selectiv??? ce e ,,in plus''??

parca mai devreme am scris:

eu zic ca daca ii da pe direct 12 v si se incinge e ceva in scurt inauntru... sau ii incarca in functie de turatie, urcand pana la...posibil si 18 volti- (incalzirea arata o suprasarcina. sau un contact ce tinde spre scurtcircuit )

cum zice mai sus, e ceva putred in danemarca... :icon_cheesygrin: aaaa.. in alternator.

Io zic să te-nchizi în casă! Fără provizii, evident! :D

io zic ca vorbeste vodca stricata din tine.. :tuktuk: mai pune si gheata...

Modificat de KRAKEN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum ma bag si eu,acest model de alternator are releul incorporat in el? daca da schema este ok si se recomanda bec de cel mult 2w.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!