Jump to content

Instalare ESP aftermarket


dolphspeed99
 Share

Postare recomandată

Din ce am vazut in ETKA, circuitul de franare care se duce la roti vine pe mai multe segmente:

1. de la pompa ABS pana la acuplare frana - conducta metalica

2. acumplare frana

3. conducta metalica frana de la acuplare frana pana la furtun frana

4. furtun frana

Imi poate spune cineva din ce material este facut acuplare frana? Este tot metalic sau din cauciuc? Ideea este ca, fiind nevoit sa schimb 2 conducte, ma intereseaza pana unde anume trebuie sa le schimb, adica trebuie sa ma duc pana la furtunul de la roata sau pot schimba doar primul segment, astfel incat in acuplarea frana sa intre conducta de 6mm si sa iasa conducta de 5mm?

Sau ... ar fi posibil sa fac o tiganie si pe undeva pe parcursul primului segment, pe unde nu se vede, sa sudez conducta de 6mm de cea de 5mm? Cu toate ca nu as vrea sa ajung la tiganii din astea si nici nu stiu cum se va comporta sudura in timp.

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dolphspeed99

    23

  • F l o r i n

    11

  • Al Bundy

    8

  • florin TGV

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut tuturor sunt nou pe aici dar as vrea sa stiu ce problema are masina mea si cum o pot rezolva.

1) Imi sta martorul aprins de la abs in bord si nu functioneaza atat abs cat si esp.

2) De curand mi-se mai aprinde si martorul de la frana de mana si suna de 3-4 ori dupa ce se opreste dar martorul tot aprins ramane.

SI AM INTELES DE LA CINEVA CA LA PROBLEMA CU ABS-UL IMI TREBUIE CEVA COD.PUTETI SA-MI SPUNETI CARE ESTE ACEL COD.

Ma scuzati daca nu am postat in loc gresit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu.... codul il gasesti scris pe unitatea de ABS. Cel mai probabil, la cum se manifesta, s-au dus ceva lipituri din unitatea de ABS.

Variante - ori reparata ori cumperi alta.

Oricum, intai incearca sa faci o scanare si vezi daca se poate accesa ABS-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai nevoie de niciun cod.

Intra cu VCDS-ul pe 03-ABS - si posteaza codul de eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am descoperit problema, a trebuit reconfigurat sistemul de abs pentru ca nu mai stia saracu pe ce masina este.

Iar cauza era una banala de tot. Am avut luata jos bateria de pe masina timp de 4 zile cat a fost caseta la reconditionat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a pierdut ABS-ul codarea.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut!

Am si eu o skoda superb din 2005 motor AWX (passat intreg) de 96 kw, si am doar ABS- ASR -EDL fara ESP. Vreau sa imi montez pe aceasta si ESP-ul. Am inteles, din ceea ce am citi, ca sunt necesare urmatoarele : senzor G200 (acceleratie laterala), senzor G202 (rotatie axiala), senzor rotatie volan G85 si calculator ABS cu ESP. Intrebarea e daca pot schimba doar calculatorul ABS fara ESP cu un alt calculator ABS cu ESP fara sa fie nevoie si de pompa ABS ( calculatorul este prins de unitatea ABS cu cateva suruburi).

PS. Am facut o comparatie intre skoda mea si un passat si unitatea de ABS este la fel (passat-ul avand si ESP) si par la fel si au acelasi cod!

Modificat de florin TGV
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie inlocuita pompa cu totul.

g202 si g200 - sunt corp comun, la Passat si Superb.

in afara de cele mentionate de tine, trebuie refacuta instalatia electrica.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de toate aceste piese, precum si de refacerea instalatiei electrice, aproape sigur vei avea nevoie sa schimbi si 2 conducte de frana, cele de pe partea stanga a masinii, deoarece toate pompele ABS cu ESP pe care le-am vazut au aceste 2 conducte mai groase decat conductele de frana care duc la rotile de pe dreapta, conductele de pe stanga fiind de acelasi diametru cu cele 2 conducte care comunica cu servofrana. Pompele ABS fara ESP au (nu stiu daca toate) acelasi diametru la toate cele 4 conducte de frana care se duc la roti. Eu cel putin la asta m-am blocat si stau asa blocat de vreo 3 saptamani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce sa te blochezi? Gasesti conducta de cupru la orice dimensiune, precum si holendere. Schimbi conducta cu totul la un pret derizoriu, daca nu ai de unde sa iei originala. Daca diametrul interior al conductei e la fel, pui o reductie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau neaparat originala insa ... azi am gasit pompa ABS cu ESP care are conductele de frana la fel ca masina mea. O primesc in cateva zile si poate weekendul asta reusesc sa fac tranzitia. Oricum ar fi, postez aici. Presimt insa ca imi voi prinde urechile la partea de soft.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Si eu sunt nou pe aici... Am un VW Passat 1999, problema pe care o am este ca unitatea ABS (partea electrica de pe pompa) este stricata, am incercat sa repar lipitura crapata dar "meseriasul" la care am fost mi-a rupt firele alea mici, poate ati vazut cum arata un modul desfacut. Acum trebuie sa schimb modulul cu totul, sper doar partea electrica. Vreau sa stiu daca se poate pune un modul care sa aiba acelasi cod dar litera de la sfarsit se nu fie aceeasi?? Mentionez ca am VCDS si daca este nevoie de codare cred ca ma pot descurca singur.

Va multumesc!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa fie aceeasi litera, implicit cod.

da, trebuie facuta codarea.

meserias.... meseriasul.....

P.S. - aici e DIY-ul cu reparatia modulului electronic

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Am verificat si am comparat Superbul meu (fara ESP) cu un Passat (cu ESP) si intr-adevar la ambele masini sunt doua conducte mai groase si doua mai subtiri, insa difera modul in care sunt pozitionate-adica la mine sunt 6 conducte din care 4 (doua mai subtiri doua mai groase se duc spre habitaclu in acceasi directie) si 2 in exteriorul pompei (se duc spre podea), la passat sunt 6 conducte: 4 (doua mai subtiri doua mai groase-se duc in parti opuse la 180 grade) si 2 in exteriorul modului spre podea. Nu stiu ce inseamna asta! Lamuriti-ma si pe mine, va rog!

P.S. Am intrebat un electrician AS, la Skoda - Reprezentanta Targoviste, si mi-a spus ca teoretic nu ar trebui sa schimbi pompa ABS cu totul ci doar computerul ABS cu ESP si bineinteles montati ceilalti senzori si modificata instalatia electrica, o activare cu VAG-COM-ul, pentru a avea ESP.

Cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca nu o sa iti mearga doar cu inlocuirea controlerului.... crezi ca VAG nu facea tot asa, daca era ok - si lor le convenea, sa reduca costurile.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am spus si intr-un post precedent, din pompa ABS pleaca 6 conducte: 4 se duc la roti si 2 se duc in servofrana. Cele 2 care se duc in servo le-am vazut mai groase la orice passat m-am uitat. Cele 4 care se duc la roti sunt de 2 tipuri: ori toate 4 sunt subtiri, ori cele care se duc la rotile din dreapta masinii sunt mai subtiri, iar celelalte 2 care se duc la rotile de pe stanga masinii sunt mai groase (imi zicea un mecanic ca la masinile mai noi vin asa ca sa nu se incurce la montaj, nu stiu daca e adevarat sau nu). La tine probabil este altfel pozitionat traseul conductelor. Trebuie sa iei o pompa ABS care sa aiba gaurile pt conducte la fel ca la tine. Nu ma refer neaparat la pozitionarea conductelor cand intra in pompa ABS, ci la diametrul conductelor.

Cele 2 conducte care la tine zici ca pleaca de pe exteriorul pompei (banuiesc ca te referi la lateralul pompei, partea dinspre motor), ar trebui sa duca ori la rotile din fata, ori la cele din spate (nu mai retin exact) - astea la tine sunt subtiri sau groase? Tu vei pastra conductele de pe masina ta, deci te intereseaza ca pompa ABS pe care o vei monta pe masina sa aiba acelasi diametru la gauri.

Chiar daca poti schimba doar calculatorul (si eu ma indoiesc), cam aceeasi bani ii vei da la SH pe calculator, cat ai da pe pompa ABS cu tot cu calcutator. Asta in varianta in care va fi cineva dispus sa iti dea doar calculatorul. Si spun de varianta SH, deoarece varianta noua cu siguranta nu atrage pe nimeni. pompa ABS cu ESP costa cca 7400 RON pe producator si cca 9300 RON pe original. Nu am pus nici un zero in plus, si eu m-am speriat cand am vazut preturile.

Mai asteapta pana maine sa primesc eu pompa ABS si iti spun exact daca a mers sa pastrez conductele, fara sa fac modificari la ele. Intre timp spune si tu cum ai cele 4 conducte care se duc la roti: acelasi diametru toate 4 sau 2 diametre diferite?

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Cele doua conducte-din exteriorul pompei, spre motor si care pleaca spre podeaua masinii (nu le-am verificat unde se duc) sunt mai subtiri . Am gasit la un tip de la dezmembrari din Targu-Jiu urmatoarele piese: DOAR calculatorul de ABS cu ESP 400 lei garantie 6 luni, si senzorii G200-G202 200 lei, iar daca le iau impreuna dau doar 550 lei. Problema e ca omul mi-a spus ca nu are mufa de la calculatorul de la ABS cu ESP si nu stiu daca se potriveste asta a mea care o am pe masina acum. Dealtfel trebuie si mufele de la cei doi senzori sub bancheta din spate, pe care nu ii are. Intrebarile sunt: am senzorul G85 (ala de la volan)? Cum pot afla? Astept cu nerabdare sa vad ce faci maine ca si mie mi-a urlat sa pun ESP pe masina :D .

Cu stima!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa arata la mine modulul ABS:http:<script src='http://img842.imageshack.us/shareable/?i=fotografie0100.jpg&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>fotografie0100.jpg</noscript>

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cele 2 conducte care sunt mai groase duc lichid de la pompa centrala de frana la pompa de abs iar celelalte 4 conducte care sunt mai subtiri duc la fiecare roata. Cand vrei sa schimbi pompa de abs pe langa partea electronica te mai intereseaza si pozitionarea conductelor si marimea holenderelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e cam aceeasi pompa ca a mea din ce imi dau seama. Mufa nu se potriveste, tu ai mufa cu 32 pini, iar mufa de la pompa ABS cu ESP are 42 sau 5 zeci si ceva de pini. Citeste tot topicul, vei afla exact cum sta treaba. Maine primesc pompa si, daca este cu mufa de 42 pini, tot maine definitivez si instalarea ESP-ului si te pot ghida mai precis.

Te sfatuiesc sa cumperi senzorul G200 cu tot cu mufa. Daca nu ai ESP, nu ai senzor G85, deci iti trebuie si ala si la fel, tot cu mufa sa ti-l dea, si cu spira airbag-ului. Si te mai sfatuiesc sa cumperi si instalatia electrica cu totul, sa ti-o dea cat de intreaga se poate. Eu asa am luat si imi vine f usor sa fac legaturile la senzori. Inplus, iti vor ramane o groaza de mufe de care poate vei avea nevoie.

Cele 2 conducte care sunt mai groase duc lichid de la pompa centrala de frana la pompa de abs iar celelalte 4 conducte care sunt mai subtiri duc la fiecare roata. Cand vrei sa schimbi pompa de abs pe langa partea electronica te mai intereseaza si pozitionarea conductelor si marimea holenderelor.

Daca nu se pozitioneaza perfect conductele se mai poate trage putin de ele, nu e bai. Insa la holendere trebuie sa aiba grija, ca eu am primit o pompa care nu se potrivea, am dat-o inapoi si acum astept sa vina una care se potriveste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am primit pompa si se pare ca a fost o problema de comunicare intre mine si vanzator, pompa pe care am primit-o este la fel cu cea pe care am returnat-o. Se pare ca nu gasesc nicaieri pompa ABS cu ESP care sa aiba acelasi diametru la toate cele 4 conducte care duc lichidul de frana la roti. Asa ca am comandat si cele 2 conducte mai groase, care duc la rotile de pe stanga, si sper sa le primesc marti sau miercuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! dolphspeed99 ai rezolvat ceva cu montarea ESP-ului la passat? Sunt tare curios ca vreau si eu la Superb-ul meu sa ii pun ESP! O seara buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!