Jump to content

Instalare ESP aftermarket


dolphspeed99
 Share

Postare recomandată

Pentru ca nu am gasit nici un topic pe tema asta (pt passat ma refer), il voi deschide eu deoarece sunt direct interesat.

Asa cum spune si titlul, nu am ESP si vreau sa-mi pun. M-am documentat putin si am vazut ca acest sistem presupune mai multi senzori si piese:

- senzori viteza roata (ii am, deoarece am ABS si ASR)

- senzor deviatie verticala

- senzor rotatie volan (G85) - il am

- senzor de acceleratie laterala

- buton ESP plus cablajul aferent

- pompa ABS cu ESP

Imi poate spune cineva care este treaba cu calculatorul care comanda ESP-ul? Am inteles ca la alte masini ar fi un calculator independent, imi poate cineva confirma sau infirma acest lucru la passat?

Ma mai intereseaza si senzorii de acceleratie laterala si cel de inclinatie verticala (parca asa se cheama) unde vin pe masina, ca sa stiu ce sa cer la dezmembrari. De asemeni, m-ar ajuta mult un cod de pompa ABS cu ESP. Atasez o poza cu pompa mea ABS.

Multumesc

post-36091-0-74080000-1347819920_thumb.j

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 60
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dolphspeed99

    23

  • F l o r i n

    11

  • Al Bundy

    8

  • florin TGV

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

E un singur modul montat sub bancheta spate si are 2 senzori: de acceleratie laterala si rotatie axiala.

Nu exista alt modul de ESP decat cel incorporat in electronica de la modulul ABS (bineinteles cu ESP)/

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aha, am inteles cu senzorii. Cu pompa de ABS cred ca voi cere pur si simplu la dezmembrari pompa ABS cu ESP si sper sa mi-o dea corect. Dupa ce montez modulul de sub bancheta si pompa ABS si butonul ESP, mai trebuie sa-i da vreo "activare" din VAG? Sau sa mai fac vreo setare ceva? Si, referitor la senzorul din volan, ala nu trebuie totusi sa-l leg la pompa ABS? Ca daca eu nu am ESP, cu siguranta nu am acolo nici cablajul aferent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se face calibrarea tuturor senzorilor montati pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva idee cum se face aceasta calibrare? Adica este in VCDS optiune pt aceasta calibrare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, intri pe ABS si acolo dupa ce te loghezi faci setarile de baza pe canalele aferente fiecarui senzor. Ai procedurile pe www.wiki.ross-tech.com

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un filmulet la mufa ABS, se vede mai bine decat intr-o poza:

Imi poate spune cineva la ce pozitii trebuie sa leg senzorii de acceleratie laterala, rotatie axiala si rotatie volan?

DA, intri pe ABS si acolo dupa ce te loghezi faci setarile de baza pe canalele aferente fiecarui senzor. Ai procedurile pe www.wiki.ross-tech.com

Am citit si este f bine descris pe ross-tech.com ce trebuie sa fac. Am insa o nelamurire la partea de login si codare: Si loginul, si codarea, se "genereaza" ca sa zic asa pe baza codurilor de productie. In cazul meu vreau sa fac recodare pe alt cod de productie. Adica eu acum am 1AJ (ASR/ESP/EDL) si vreau sa activez 1AS (ASR/ESP/EDL/ESP). Unde folosesc acest nou cod? La login sau si la login si la coding? Ca banuiesc ca la coding cu siguranta trebuie sa-l folosesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti era mai usor sa-i numeri tu decat noi ?

Sunt 2 coduri diferite ce le folosesti la login si la coding dupa ce schimbio modulul electronic si mufa de la ABS.

Ai 31 pini ?

Ai doar ABS, pentru ESP mufa e cu 42 sau 88 pini in functie de anul de fabricatie. Dupe ce te hotarasti ce achizitionezi iti postez schemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu credeam ca ramane aceeasi mufa, in care se introduc firele si contactele metalice. Acum am inteles ca pinii de fapt se refera la maximul de legaturi care se pot face in fisa. Scuza-mi nepriceperea, dar chiar sunt varza in domeniul electronicii. Credeam ca pur si simplu leg senzorii noi in mufa existenta, insa imi dau acum seama ca trebuie sa leg absolut toate firele din nou la noua mufa. Daca nu se respecta culorile firelor de pe mufa noua si firele care le am pe masina ... 99% sunt sigur ca ard ceva, e imposibil sa nimeresc eu toate firele bine din prima :(

Joi primesc piesele necesare (pompa ABS cu ESP, mufele aferente, cablajele, senzorul G85 si modulul ce sub bancheta). Pana atunci insa nu pot spune nimic cu siguranta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

TE astept atunci cu codul piesei si iti postez schema de care ai nevoie. Din ce stiu eu se respecta culorile firelor existente, la care se adauga noile legaturi.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, iti voi spune joi si codul, si numarul de pini. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ai doar ASR, masina nu e dotata cu G85 ci doar cu spira simpla, pentru airbag si claxon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul G85 il pot monta pe spira simpla sau trebuie sa schimb si spira de la airbag?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cu totul, nu are legatura cu modelul care il ai tu. Oricum, pe SH e undeva pe la 200-250 lei - totul - G85 cu tot cu spira.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit la SH pompa ABS cu ESP, senzorul G85 (cred ca fara spira, deci trebuie sa cer si spira) si modulul de sub bancheta spate, cu cei 2 senzori, si cablajele aferente, totul la 250 RON + transport. Am rotunjit la 350 ca sa se acopere si manopera in service. Aceste componente care tin strict de ESP sunt ieftine deoarece se vand f greu, cel putin asa mi-a explicat tipul de unde le-am comandat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil, cine stie... G85-urile se cam vand....

da, cere sa fie complet - G85-ul cu tot cu spira pe el.. ca am vazut si oameni care le desfac si le vand separat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut si spira, a zis ca asa imi trimitea, complet, ca el nu desface. Mai dureaza insa inca o zi, ca le ia mult sa scoata toata instalatia intreaga, asa cum i-am rugat.

Intre timp, tot analizand ce voi avea de facut sambata, au mai aparut niste intrebari la care sper sa gasesc un raspuns la Al Bundy sau Florin, sau oricine altcineva se pricepe:

1. Am auzit pareri impartite referitor la mufa pompei ABS: unii zic ca trebuie schimbata si mufa, altii zic ca se pot pune papuceii de metal in locurile libere la mufa mea, ca cica sunt pe acelasi soclu. Indiferent cum ar fi, voi avea nevoie sa scot/introduc niste fire cu papucei in acele locasuri. Am inteles ca ar fi o trusa speciala pt asa ceva, speciala pt VW. Imi trebuie neaparat o astfel de trusa sau se poate rezolva problema si cu alte scule?

2. Legaturile senzorului G85 la CAN unde anume le fac? Ca sunt o groaza de fire in CAN si ma gandesc ca nu am unde sa ma intep, probabil trebuie trase pana la un capat ... aici imi este f neclar cum trebuie sa fac legaturile.

3. Eu acum am buton de ASR, situat in stanga climatronicului. Pot sa mai adaug si buton de ESP in dreapta si sa fie ambele functionale? Sau atunci cand opresc ESP-ul se va dezactiva automat si ASR-ul, si astfel sa nu-mi fie utile 2 butoane? Legaturile la butonul ESP in ce releu trebuie facute?

4. Dupa inlocuire am inteles ca trebuie sa fac aerisire la pompa ABS, si asta cica se face din VAG. Imi poate explica cineva cum se face aceasta aerisire? Intre timp voi mai cauta pe forum sa vad cu aceasta aerisire, parca imi aduc aminte ca am mai citit ceva despre asta intr-un topic, dar mai de mult, nu mai stiu topicul.

Edit: am gasit procedura de aerisire a pompei ABS pe rossi-tech, insa este descrisa pt Jetta si Audi. Este la fel si la Passat?

Dupa ce selectez ABS brakes, merg pe Basic Settings - 04, apoi pe grupul 001 sau 002?

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 se schimba mufa. Ai nevoie de un depinator, altfel te chinui cu o agrafa de par.

2 la 2 fire de can din bord, o sa te dumiresti dupa ce primesti schema.

3 NU , nu poti. Se inlocuieste ASR cu ESP.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit urmatoarele explicatii pe passatworld:

Steering Angle Sensor (5-pin connector)

T5/1→Ground (G30 in relay panel)

T5/2→CAN Orange/Brown→ Cluster → T42/40

T5/3→CAN Orange/Black→ Cluster → T42/24

T5/4→ Fuse 16 in panel

T5/5→T42/23

Deci din CAN ma duc in ceasuri si apoi in pompa ABS. Dar unde anume in ceasuri? In fine, astept sa primesc mufa si iti spun cati pini are, poate reusesti sa-mi trimiti schema ca nu am gasit pe nicaieri. SI cu schema in fata poate ii dau de cap.

Astia de pe passatworld tot zic ceva de cancelling ring. Este acelasi lucru cu spira airbag-ului?

DEPINATOR - imi poti zice sub ce denumire il gasesc in comert? Ca depinator nu apare pe nciaieri.

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

http://www.my-gti.com/1801/purchasing-terminal-kits-or-tools-for-your-volkswagen-audi-skoda

canceling ring = spira de airbag.

Din senzorul G85 te duci iun ceasuri, din ceasuri exista deja fire de CAN pana la ABS.

Nu te mai complica, cand ai pompa de ABS cu ESP iti furnizez schemele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Maine dimineata pe la 11 primesc pompa, cum o primesc numar pinii si iti spun exact ce mufa am.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A venit si pompa: mufa cu 42 pini. Am o cutie de cabluri si mufe, deja am emotii daca voi reusi sa ma descurc. Astept sa-mi trimiti schema aia pt mufa cu 42 pini.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite schema pentru 42 pini si totodata schema cu ce ai tu pe masina.

tcs pdf

42.pdf

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc frumos, le-am luat si acum ma indrept spre service. Poate reusesc sa fac suficiente poze si, daca iese operatiunea, sa fac si un DIY.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu am reusit sa termin azi instalarea ESP-ului. Motivul este unul de care nu stiam: pompa de ABS cu ESP are conductele de frana care se duca la roata stanga fata si stanga spate mai groase, de acelasi diametru cu conductele care se duc in servofrana. La mine pe masina toate conductele care dun la roti sunt de subtiri, de diametru 5mm, in timp ce astea groase au diametrul 6mm. Si uite-asa mai am de asteptat cateva zile pana fac rost de cele 2 conducte necesare.

In plus, am pierdut cam 3 ore sa scot firele cu tot cu papucei din mufa pompei de ABS, deoarece nu am depinator si m-am chinuit cu o agrafa :(

In principiu am vazut cam ce mai este de facut si pare relativ simplu, mai postez un tutorial cat mai complet cand termin operatiunea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!