Jump to content

Cum aflu daca am ESP?


dolphspeed99
 Share

Postare recomandată

Ma intereseaza sa stiu cum pot afla daca am sau nu ESP? Masina este varianta full (cea din semnatura), am ASR, insa nu am butonul de ESP. Imi poate explica cineva ce trebuie sa fac pentru a afla cu siguranta daca am sau nu ESP pe masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • dolphspeed99

    22

  • Al Bundy

    8

  • F l o r i n

    5

  • GABIVVX

    3

Am vazut passat-uri cu ambele functii, si ASR, si ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se aprinde ASR-ul si este functional. Ma intereseaza insa daca am sau nu ESP, deoarece am o eroare care zice ca nu se poate comunica cu senzorul G85, iar acest senzor de pe axul volanului da comanda ESP-ului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut masini doar cu ESP, masini doar cu ASR si masini cu ambele (ma refer la passat-uri), insa am vazut doar butoanele de pe plansa bord. Nu mai stiu daca persoanele la care am vazut ambele butoane au pus butoanele doar de aspect.

Deci, ma poate lamuri cineva cum verific daca am sau nu ESP? Si, daca nu am, ce ar trebui sa fac ca sa montez?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai aflat de eroare?In mod normal daca defectul vizeaza ESP-ul ar trebui sa se aprinda martorul de defect ESP in bord.Inclin sa cred ca nu ai.

Cel mai bine mergi la reprezentanta VW , nu cred ca te costa mult sa verifici,daca doatrea nu este din fabrica nu cred ca mai poti adauga asa ceva iar dpdv financiar nu cred ca merita.Fa-i sa-i mearga corect tot ceea ce are ea in echipare de serie si nu e nevoie de altceva.

Daca vrei neaparat ESP solutia este sa o vinzi si sa iei altceva cu dotarea care te intereseaza .

Modificat de adeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut o scanare completa cu VAG-COM-ul si mi-a dat aceasta eroare:

00778 - Steering Angle Sensor (G85)

49-00 - No Communications

Insa eu am schimbat volanul la masina si nu stiu daca volanul pe care l-am pus a fost luat de pe o masina cu sau fara ESP. Vazand aceasta eroare am inceput sa ma intreb daca nu cumva am ESP si nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie neaparat sa verifici cu sasiul de la cea de unde ai luat volanul si cu sasiul tau sa vezi dotarile fiecareia,altfel nu prea vad cum.

Modificat de adeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volanul l-am luat acum 1 an de la dezmembrari, iti dai seama ca nu mai am cum sa aflu seria sasiului de la masina de provenienta. La masina mea, pe baza sasiului, cum as putea sa-i aflu dotarile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu seria de sasiu sau codurile pe care le ai in portbagaj poti afla daca ai esp sau nu pe masina, gratuit !

ps:sunt colegi pe forum care iti pot scoate o lista cu tot ce a venit masina din fabrica spunandule doar seria de sasiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

WVWZZZ3BZ2P120655 - Ma poate ajuta cineva amabil si dragut cu optiunile la aceasta masina?

Tind sa cred totusi ca nu am ESP. In conditiile in care achizitionez senzorul care masoara pozitia masinii fata de verticala, imi poti spune daca pot instala ESP-ul pe masina?

In afara de acest senzor stiu ca ar mai trebui senzorul de pe coloana volanului (il am), senzorii de rotatie roti (ii am, ca am ABS) si modulator hidraulic de franare (cred ca e acelasi lucru cu ce am eu pe masina, avand ABS).

Daca cineva cunoaste acest sistem (ESP) mai bine, il rog frumos sa-mi dea mai multe detalii. Fac si donatie daca trebuie :)

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie schimbat modulul de ABS, mai ai nevoie de 2 senzori de rotatie axiala si acceleratie laterala.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit pe net ca ar fi posibil sa mai am nevoie si de calculatorul EPS (cica e calculator separat), stii ceva de asta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da bancheta din spate jos si vezi daca mai ai acolo un senzor ESP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu vreau sa par necioplit, dar vad ca discutia deriva spre bicieta mea are suspensii, si mi-a zis mie tata.... Solutia pentru problema ta a zis-o si mihaita27 ,si anume iti mai repet odata si eu in caz ca nu ai citit : cauta in portbagaj stikerul cu coduri , intri pe forum la noi " aicisea" si gaseste explicatia. Ai sa te lamuresti singur ! spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP-ul este sistemul de control al stabilitatii, care te protejeaza impotriva subvirarii si supravirarii si contine absolut toate sistemele de siguranta activa inclusv ASR care este controlul antiderapaj, ce-ti taie puterea motorului cand rotile patineaza, respectiv ABS care este sistemul de antiblocare a rotilor care iti dozeaza frana astfel incat sa nu-ti blocheze roata.

Deci daca ai ESP, poti spune ca le ai pe toate.

Daca ai ASR ai doar controlul antipatinare si nu ai controlul stabilitatii.

Deci e oarecum incorect spus ca are si esp si abs, deoarece prin definitie ESP-ul e sistemul complet.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit acele coduri din portbagaj, insa 3 coduri sunt indescifrabile, din cauza ca acel sticked este putin rupt. Insa ce am verificat nu a zis nimic de ESP. Am dat jos bancheta, nu vad nici un senzor pe acolo, doar 3 suruburi iesite din sasiu, care se vad ca asa sunt din fabrica, insa nu este nimic prins de ele.

Totusi, introducand gresit un cod mi-a datd efinitia de ESP. Acel cod este 1AS deci aviz amatorilor care citesc acest topic, daca aveti acest cod pe stickerul din portbagaj, aveti ESP (banuiesc ca este acelasi cod pt toate modelele).

Multumesc tuturor de sfaturi, au fost f utile.

Modificat de dolphspeed99
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa iei o curba stransa cu un pic de viteza pe o portiune de drum pietruit-prundis, sa vezi daca te pune pe traiectorie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In mod normal daca nu a fost umblat la masina, daca ai un buton pe care scrie ESP ai esp, daca ai buton cu ASR ai doar ASR.

ASR-ul il testezi incercand sa pleci in forta de pe un teren necompactat ( nisip, prundis insa atentie la pietrele ce-ti pot deteriora caroseria) si ar trebui sa simti cum iti taie din turatie pentru a tine patinarea sub control, respecgiv sa-ti clipeassca martotul in bord.

ESp-ul precum colegul anterior a spus, il poti testa incercand sa intrii intr-o curba f strans astfel incat masina sa subvireze si sa vezi daca te repune pe traiectorie, insa ai grija sa nu faci vreun accident. De aceea bine ar fi sa faci testul pe un drum necirculat.

Esp-ul va intra atunci cand se va detecta o rotire a masinii in jurul axei sale si cand traiectoria masinii e alta decat indica senzorul de la volan.

La fel, cand intra espul tot la fel iti clipeste martorul in bord. Daca ai esp, e doar un martor ce clipeste ori de cate ori intra in functiune, fie ca intra sa te repuna pe traiectorie, fie ca iti controleaza demarajul.

E mai riscant de testat controlul stabilitatii deoarece e mai periculos. Insa, iarna, pe zapada il vei putea testa mult mai usor.

Totul sa ai rabdare pana la prima zapada.

Insa, e bine de retinut ca desi in teorie sitemul esp e unul ce are rol de a te proteja, el nu poate trece de limitele fizicii, astfel incat daca se pierde aderenta intre cauciuc si suprafata de rulare, nici mama ESP-ului nu te scapa de accident.

Asadar, chiar daca aveti esp pe masina tot trebuie sa manifestati prudenta.

Drumuri bune.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am vazut Passat,care nu avea nici ASR nici ESP,a avut un coleg al meu,era adus din Belgia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit pe net ca ar fi posibil sa mai am nevoie si de calculatorul EPS (cica e calculator separat), stii ceva de asta?

ESP este in modulul de ABS, de asta am zis ca trebuie schimbat.

FA o diagnoza si vezi ce apare in campul de sus pe modulul de ABS, scrie ESP ai ESP.

Am folosit acele coduri din portbagaj, insa 3 coduri sunt indescifrabile, din cauza ca acel sticked este putin rupt. Insa ce am verificat nu a zis nimic de ESP. Am dat jos bancheta, nu vad nici un senzor pe acolo, doar 3 suruburi iesite din sasiu, care se vad ca asa sunt din fabrica, insa nu este nimic prins de ele.

Totusi, introducand gresit un cod mi-a datd efinitia de ESP. Acel cod este 1AS deci aviz amatorilor care citesc acest topic, daca aveti acest cod pe stickerul din portbagaj, aveti ESP (banuiesc ca este acelasi cod pt toate modelele).

Multumesc tuturor de sfaturi, au fost f utile.

Ai doar 3 suruburi, nu ai senzorul de acceleratie laterala si rotatie axiala, deci nu ai ESP.

Scoate volanul si vezi daca ai spira de volan cu senzor de rotatie.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca sa iei o curba stransa cu un pic de viteza pe o portiune de drum pietruit-prundis, sa vezi daca te pune pe traiectorie

Asta m-a dus si pe mine capul sa fac, dar ma interesa sa aflu daca am ESP fara sa ma apuc sa fac incercari din astea :) In plus, acum 2 ierni am intrat intr-o curba in care pe uscat intram cu cel mutl 100 km/h, insa atunci am intra cu 100 km/h pe zapada batatorita (oboseala) si am avut mare noroc ca nu am lovit masina, am iesit pe camp si am ramas suspendat pe zapada.

In mod normal daca nu a fost umblat la masina, daca ai un buton pe care scrie ESP ai esp, daca ai buton cu ASR ai doar ASR.

ASR-ul il testezi incercand sa pleci in forta de pe un teren necompactat ( nisip, prundis insa atentie la pietrele ce-ti pot deteriora caroseria) si ar trebui sa simti cum iti taie din turatie pentru a tine patinarea sub control, respecgiv sa-ti clipeassca martotul in bord.

ASR stiu ca am, stiu sa-l folosesc si sa-l testez.

Insa, e bine de retinut ca desi in teorie sitemul esp e unul ce are rol de a te proteja, el nu poate trece de limitele fizicii, astfel incat daca se pierde aderenta intre cauciuc si suprafata de rulare, nici mama ESP-ului nu te scapa de accident.

Asadar, chiar daca aveti esp pe masina tot trebuie sa manifestati prudenta.

Drumuri bune.

Tocmai, ESP-ul intra in functiune atunci cand simte ca se pierde aderenta. Chiar daca ai pierdut aderenta si nu ai ESP, vei redresa masina din volan, frane si acceleratie. Din pacate insa nu ne iese redresarea mereu, asa ca de asta e bine sa fie si ESP, macar sa previna.

Scoate volanul si vezi daca ai spira de volan cu senzor de rotatie.

Volanul a fost schimbat, deci nu este relevant ce senzor este pe el. Insa cu siguranta este senzorul G85 parca, deoarece VAG-ul imi da lipsa de comunicare intre senzor si calculator, deci l-a vazut ca este.

Multumesc inca o data tuturor pt raspunsuri si, deoarece nu am gasit nici un topic pe tema asta, voi deschide topic separat pt instalare ESP aftermarket.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!