Jump to content

Fierbe apa in motor - ventilator mort


Aurelian 6n2
 Share

Postare recomandată

Salut, aseara mi s-a intamplat o faza de tot rahatul, in sensul ca s-a ridicat apa la 120 de grade si mi-a dat afara tot ce era in vasul de expansiune.

Faza ciudata este ca nu a pornit ventilatorul deloc, am masurat si nu primeste tensiune decat atunci cand pornesc A/C dar pe viteza 1 (cea mica) insuficient sa-mi raceasca motorul. Deci NUMAI atunci am tensiune pe pinul 1 din dreapta (-) si cel din mijloc (+), pe cel din stanga nimic. Toate sigurantele de pe baterie sunt bune. Ce dracu sa fie, cumva termocupla, releul sau ce ?

Cum se probeaza termocupla si releul ca sa-mi dau seama unde-i buba ?

Daca scanez imi da vreo eroare sau scanez degeaba ?

Help, ca am lasat masina abandonata la vreo 10 km de casa - nu am gasit pe nimeni sa-mi dea o branca pana la mine in parcare.

:sick:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand, chiar si fara ventilatoare, in mers la o viteza decenta nu are voie sa-ti fiarba apa in motor. Parerea mea e ca ti s-a blocat termostatul astfel incat nu mia da voie apei sa circule prin radiator.

E posibil sa fie ceva si de la modulul de comanda ventilatoarele, insa eu prima data as schimba termostatul si as vedea apoi cum se manifesta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, sa spunem ca s-ar fi blocat si termostatul dar de ce nu a pornit ventilatorul ?

Cum se probeaza termocupla si releul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despaci mufa la electroventilator.mufa in ea are 2-3....pini,la care pui un fir electric,adica un capat pe un pin,celalat pe alt pin...incerci pe bajbaite,sa faci o legatura directa intre pini.daca functioneaza electroventilatorul e posibil sa fie termostatul,sau termocupla.la termocupla uneori se mai depun reziduri calcificate din apa motorului sau ulei de la racitorul de ulei,in cazul ca e fisurat,si necesita curatire,iar la tine daca e cazul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta si tu in topicul de functionare ventilatoare, e un post al meu in care este descris pas cu pas cum se verifica.

despaci mufa la electroventilator.mufa in ea are 2-3....

Poate aia de la termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la mine la golf, 14 16V AXP, cand s-a dus termostatul nu porneau ventilatoarele, iar apa fierbea. ventilatoarele sunt controlate de termostat la acest model, din cate am inteles de la mecanic. oricum daca pui mana pe furtune ai sa vezi ca unul e f fierbinte, iar altul destul de rece, in comparatie cu celalalt. la mine erau in dreapta cum te uiti la motor 2 furtune groase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta si tu in topicul de functionare ventilatoare, e un post al meu in care este descris pas cu pas cum se verifica.

despaci mufa la electroventilator.mufa in ea are 2-3....

Poate aia de la termocupla.

Am cautat de ma doare capul si tot nu am gasit topicul de care spui. Imi poti da un link te rog ?

Multumesc.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica mie imi spune asa: daca termostatul s-a blocat iar apa nu mai circula prin radiatoare, teoretic degeaba ar si fi pornit ca nu faceau nimic, deoarece apa racita de ventilatoare nu trece prin blocul motor sa-l raceasca.

Nu stiu cine comanda ventilatoarele la polo e posibil sa aiba chiar termostatul un contact ce actioneaza ventialtoarele. Insa sigur fierberea apei in motor se datoreaza termostatului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fratilor....urmatorul lucru posibil ar mai infundarea traseului de circulare a apei.daca e infundat pe undeva si apa abia mai pisca.....caz vazut la un opel corsa 2004,si dupa schimbarea unui radiator de propietar tot la fel fierbea.nu a mai ramas decat sa mearga la unmecanic care ala ia bagat o solutie pe baza de soda,si numai dopulete de mizerie iesea din instalatia de racire.incearca si asa ceva,dar daca daca incerci vezi la un service daca au asa ceva,ca mecanicul asta avea un bidon de 10 litri.era ceva pt.uz industrial sa-i spun asa,pt.service.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logica mie imi spune asa: daca termostatul s-a blocat iar apa nu mai circula prin radiatoare, teoretic degeaba ar si fi pornit ca nu faceau nimic, deoarece apa racita de ventilatoare nu trece prin blocul motor sa-l raceasca.

Nu stiu cine comanda ventilatoarele la polo e posibil sa aiba chiar termostatul un contact ce actioneaza ventialtoarele. Insa sigur fierberea apei in motor se datoreaza termostatului.

Deci sa eliminam putin din discutie termostatul si sa ne bazam pe partea electrica, respectiv termocupla si releu. Cum se probeaza ca sa vad care e defect si care nu... :(

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termostatul e blocat, apa nu ajunge in radiator ca sa incalzeasca termocupla (fixata in radiator) si aceasta sa porneasca ventilatorul. Cand zici tu ca motorul e fierbinte, radiatorul cum e? Furtunurile care intra/ies din radiator cum sunt, fierbinti sau reci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai perfecta dreptate ( si ceilalti care au afirmat asta), se pare ca termostatul e blocat pe inchis, radiatorul ramanand rece, deci nu are temperatura de actionare a termocuplei.

Ce marca de termostat imi redomandati, avand in vedere ca asta care-i acum pe masina a fost schimbat in primavara si e Vahler. :sly:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

agitatie mare, pentru o problema cunoscuta la 6n2...ventilatoarele sunt f proaste..pica pe capete...eu am patit acelasi lucru...am schimbat ventilatorul si am rezolvat problema...se poate proba simplu...aer dat drumu, masurat tensiune pe mufa ventilatorului...daca este...concluzia este clara...(termostatul nu obtureaza total apa din motor catre radiator...trebuia sa se incinga si radiatorul la un moment dat...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ventilatoarele pica pe capete acum la 6n2 pentru ca deja au sarit de 10 ani vechime si le-a cam venit randul. Chiar daca termostatul nu obtureaza total apa dupa cum spui tu, cea care trece catre radiator este insuficienta pentru a porni termocupla, sa nu uitam ca o masina poate merge fara ventilator pornit dar termostatul deschis - asta insemnand ca viteza de deplasare si temperatura exteriora creeaza conditii suficiente pentru racire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sharky, citeste primul post, mersi.

La mine termostatul inchide complet circuitul, nu partial, poate la altele e altfel.

O sa cumpar azi un termostat sa vad daca se remediaza situatia.

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, revin cu noutati, am desfacut termostatul si se pare ca defectiunea se datoreaza acelei flanse de prindere, in care intra si se opreste acul termostatului. Ei bine la mine s-a rupt bucatica aia de plastic in care intra acul pt. a putea actiona deschiderea termostatului si de asta a ramas pe inchis.

Acum am comandat si acea flansa cu tot cu termostat nou, cu toate ca probabit termostatul vechi nu are nimic.

Ce ma nelinisteste pe mine este acea bucatica de plastic de 1 cm lungime si 0,5 cm latime pe care nu am mai gasit-o. Cum termostatul este pe retur inseamna ca s-a dus in radiator sau exista posibilitatea sa fi ajuns deja in pompa ? :unsure:

Modificat de Aurelian 6n2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!