Jump to content

amortizoare


suciu
 Share

Recommended Posts

In primul rand, am deschis un nou topic din doua motive:

1. pentru a se discuta problemele avute cu amortizoarele la Polo, mai ales in primii 10k km

2. pentru a discuta de locuri unde se pot testa amortizoarele

Ideea e ca am 5000 km cu masina si "sare" foarte mult la orice denivelare. Sunt aproape sigur ca sunt defecte amortizoarele, problemele sunt ca:

1. nu-mi dau seama daca doar cele de pe fata sau si pe spate;

2: desi am programat-o la PBN pt. garantie, ma tem ca o sa-mi spuna ca nu sunt defecte iar eu nu pot sa demonstrez pt. ca nu bat sau ceva grav;

3:nu stiu unde as putea sa merg sa fie testate ca sa am un argument solid cand merg la PoRo.

Orice ajutor legat mai ales de punctul 3 este binevenit

Link to comment
Share on other sites

  • Administrator

incearca prin Sama service sau Autozone sa faci un test de amortizoare si sa-ti scoata rezultatul pe hartie. In functie de ce iese sti daca mai merita sa faci si la porsche cheltuiala sau nu (foarte posibil cu niste amortizoare in parametrii tu vei plati la Porsche si constatarea lor )

Link to comment
Share on other sites

Ridica masina pe elevator sau pe cric la fiecare roata. Uita-te daca sunt scurgeri de ulei din amortizoare. daca sunt scurgeri atunci sigur sunt duse. Daca nu, atunci e de discutat.

Link to comment
Share on other sites

multumesc pt. raspunsuri.

nu stiam ca se plateste constatarea daca nu gasesc nici o problema. Pe de o parte e normal sa fie asa pentru a prevenii abuzuri, dar e destul de ciudat, mai ales daca cineva nu intentioneaza sa abuzeze.

ramane intrebarea daca a mai avut cineva pb. cu amortizoarele ca defect de fabricatie (adica in primii 5-10k km)

Link to comment
Share on other sites

barabas leiba

Din cate stiu eu, daca amortizorul este defect, nu mai topaie deloc masina, ci ia toate gropile foarte relaxata. Sa stii ca POLO (apropo, nu imi dau seama ce POLO ai, nu ai trecut cod de caroserie, dar presupun ca e cel putin 9N) e foarte rigid si cel putin pe piatra cubica topaie ca o minge.

Cand mor amortizoarele, masina face foarte urat in gropi si la viteza mare simti ca trage stanga/dreapta pe sosea.

La Polo 6N2 se ucid foarte repede flansele de amortizor, insa amortizorul nu moare.

Repet, Polo e o masina foarte rigida, cel putin asa am vazut la 6N, 6N2 si un coleg de la ziar care are un 9N se plange la fel (omul vine dupa Renault Megane 1)

Ca o curiozitate: Ai mai avut inainte vreodata masina germana, VW in special?

Edited by barabas leiba
Link to comment
Share on other sites

Cum adica la 6N2 se distrug flansele? Ce sunt astea ... se schimba odata cu amortizorul?

Ca o alta curiozitate ... care e faza cu masina germana ? :)?

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu eu, daca amortizorul este defect, nu mai topaie deloc masina, ci ia toate gropile foarte relaxata. Sa stii ca POLO (apropo, nu imi dau seama ce POLO ai, nu ai trecut cod de caroserie, dar presupun ca e cel putin 9N) e foarte rigid si cel putin pe piatra cubica topaie ca o minge.

Cand mor amortizoarele, masina face foarte urat in gropi si la viteza mare simti ca trage stanga/dreapta pe sosea.

La Polo 6N2 se ucid foarte repede flansele de amortizor, insa amortizorul nu moare.

Repet, Polo e o masina foarte rigida, cel putin asa am vazut la 6N, 6N2 si un coleg de la ziar care are un 9N se plange la fel (omul vine dupa Renault Megane 1)

Ca o curiozitate: Ai mai avut inainte vreodata masina germana, VW in special?

Am Polo 9N2, stiu ca este foarte rigid, si stiu ca face ca o minge pe piatra cubica, dar am inceput sa observ comportamentul dupa 4000km la drum in afara localitatii. Ideea e ca vibreaza sus-jos la viteza mare (foarte putin dar se simte) pe drumuri unde, inainte, nu se misca pe verticala deloc.

Nu am mai avut masina germana pana acum, dar cum am mai spus compar comportamentul masinii doar cu comportamentul ei anterior, in nici un caz cu alta masina.

Link to comment
Share on other sites

barabas leiba

@Borris: flansele sunt niste piese de cauciuc, care au insertii de metal pe interior si un rulment in mijloc. La 6N2 au trei suruburi de prindere, ca amortizorul. Amortizorul nu se prinde direct de caroseria masinii, ca ar torsiona-o si s-ar indoi, la fel si amortizorul. Astfel, exista aceste tampoane (flanse) care preiau tot greul. Se schimba o data cu amortizorul, daca se rup sau nu isi mai fac treaba bine (nu mai tin amortizorul ca lumea), etc. Ca pozitie, se afla intre amortizor si caroserie, dar se monteaza pe interior, nu se vad

@suciu: este posibil, dar cred ca este efectul de auto-sugestie. Mi-e greu sa cred ca au ceva amortizoarele, mai degraba ti se pare. Amortizorul cand cade (niciodata mai devreme de 50.000, decat daca il dai numai in gropi non-stop) face urat rau de tot, nu doar mici balansuri. Raman la parerea mea ca e iluzie, dar trebuie un test, ca sa te calmezi

Edited by barabas leiba
Link to comment
Share on other sites

E posibil sa mi se para, de aia am deschis postul asta, sa vad daca au mai fost probleme.

Stiu ca doar un test ma calmeaza :) dar nu prea am timp pt. asta, asa ca dupa ce s-a scris pe aici cred ca o sa aman povestea cu PBN pana dupa sarbatori.

Multumesc inca o data pt. opinii

Link to comment
Share on other sites

Incerca un test empiric: apasa pe unul din colturile masinii, daca revine brusc la pozitia initiala fara sa oscileze amortizorul e in regula, daca revine greu si oscileaza pana se stabilizeaza amortizor defect.

Verifica toate colturile masinii si incearca sa observi daca sunt diferente intre ele.

Edited by toni
Link to comment
Share on other sites

Cum adica la 6N2 se distrug flansele? Ce sunt astea ... se schimba odata cu amortizorul?

Ca o alta curiozitate ... care e faza cu masina germana ? :(?

offotopic putin:

Masinile germane au in general suspensiile tari, spre deosebire de frantuzoaice unde in general suspensiile sunt foarte moi si parca plutesti peste gropi. Eu in schimb prefer cum sunt astea germane, sunt mai fiabile si asigura o stabilitate mai buna. Plus ca te fac sa incetinesti la gropi, asa ca mai menajezi si tu masina :)

O exceptie la masinile germane cred ca o face opelul, tatal meu are o Vectra B care are suspensii destul de moi, dar cred ca se compenseaza cu garda la sol extrem de joasa.

Link to comment
Share on other sites

In primul rand, am deschis un nou topic din doua motive:

1. pentru a se discuta problemele avute cu amortizoarele la Polo, mai ales in primii 10k km

2. pentru a discuta de locuri unde se pot testa amortizoarele

Ideea e ca am 5000 km cu masina si "sare" foarte mult la orice denivelare. Sunt aproape sigur ca sunt defecte amortizoarele, problemele sunt ca:

1. nu-mi dau seama daca doar cele de pe fata sau si pe spate;

2: desi am programat-o la PBN pt. garantie, ma tem ca o sa-mi spuna ca nu sunt defecte iar eu nu pot sa demonstrez pt. ca nu bat sau ceva grav;

3:nu stiu unde as putea sa merg sa fie testate ca sa am un argument solid cand merg la PoRo.

Orice ajutor legat mai ales de punctul 3 este binevenit

Poti sa iti dai cu parerea cat vrei.eu sunt sigur ca masina nu are nimik.Asa facea si a mea la inceput ,dar apoi "s-a mai calmat" :) .

Vrei sa te convingi....fa un test al amortizoarelor pe un stand specializat...Spre exemplu,la City Center de pe Blvd Poligrafiei au unul de acest fel folosit pentru testarea amortizoarelor masinilor din service sau pentru ITP.In urma testului vei vedea o diagrama si o eficienta a amortizarii (exprimatat in %)...

Sa stii ca la orice service care se respecta amortizoarele nu se schimba pe garantie numai ca i se pare lui X sau Y,ci in urma unor dovezi clare....sau in urma diagnosticarii pe stand..

Link to comment
Share on other sites

Poti sa iti dai cu parerea cat vrei.eu sunt sigur ca masina nu are nimik.Asa facea si a mea la inceput ,dar apoi "s-a mai calmat" :) .

Vrei sa te convingi....fa un test al amortizoarelor pe un stand specializat...Spre exemplu,la City Center de pe Blvd Poligrafiei au unul de acest fel folosit pentru testarea amortizoarelor masinilor din service sau pentru ITP.In urma testului vei vedea o diagrama si o eficienta a amortizarii (exprimatat in %)...

Sa stii ca la orice service care se respecta amortizoarele nu se schimba pe garantie numai ca i se pare lui X sau Y,ci in urma unor dovezi clare....sau in urma diagnosticarii pe stand..

Dupa cum am scris mai sus, am postat tocmai pt. a afla si alte pareri legate de aceasta pb. "Mi-am dat cu parerea" pt. a descrie ceea ce mi se pare mie in neregula la masina fara sa am experienta ta care dupa cum vad te face sa stii sigur un lucru despre o masina pe care nu ai vazut-o pana acum.

Nici nu ma asteptam sa imi schimbe amortizoarele pe garantie doar asa ca vreau eu, ci exact cum ai spus tu dupa o testare pe stand.

Link to comment
Share on other sites

Scuze,n-am vrut sa te ofensez.....

Si eu am patit aceeasi chestie,chiar pe piatra cubica cand mergeam incet parca lovea ceva,adik se ducea amortizoarele la capat de cursa (destindere)dupa vreo piatra sau ceva mai mare...acum "s-a mai calmat".

Eu zic ca e din cauza suspensiei..e configurata mai mult catre sportivitate decat comfort..

numa bine!

Link to comment
Share on other sites

No offence taken.

Din toate posturile de aici reiese clar ca e vorba de suspensia sportiva a masinii. Tot ce pot sa spun in acest caz esta ca s-a mai intarit un pic fata de cand era noua.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

la mine bate ceva pe fata pe stanga se aude cand dau in gropi ceva ca niste fiare am doar 19000km sa se fii dus ceva asa repede

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

daca tot nu mai zice nimeni nimic pe aici hai ca zic eu: acum 2 zile am observat ca daca dau de volan spre exemplu stanga 5 centimetri simt cum botul masini o ia spre stanga si spatele o ia spre dreapata dupa care masina intra intr-un balans mic stanga-dreapata dar doar spatele. mie mi se pare o probleme destul de grava, practic e o senzatie ca si cum te-ar fura. asta m-a pus pe ganduri si m-am uitat pe la rotile din spate. am observat ca plasticul care protejeaza amortizorul din dreapta (practic carcasa) este spart in partea de sus dar ca si cand cineva l-ar fi taiat cu flexul pe orizontala. practic doar o bucatica de 3-4 centimetri mai sta unde trebuie, iar restu carcasei se propteste in ceva. (intre ele e o distanta de vreo 20 cm).

cineva mi-a spus ca e dus amortizorul dar sincer nu am observat la gropi. ce poate fi?

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Andrey_sxg, vad ca nu a raspuns nimeni insa sunt cuiros ce anume era si cum s-a rezolvat...

Link to comment
Share on other sites

Salutare...sunt mai nou prin zona. Am o Skoda Fabia din 2003 si am patit si eu acelasi lucru cu amortizoarele. Senzatie de barca pe apa. Am fost la reprezentanta Skoda si am facut un test la amortizoare. Baietii mi-au spus ca trebuie schimbate, fiind aproape de cotele 55-58% fata si 64-65% spate. Concluzie: schimbate de urgenta. In alta ordine de idei, cei care aveti Skoda Fabia 1,4 mpi cu transmisie pe lant, cat aveti consumul la benzina? Pe mine ma cam rupe.

Link to comment
Share on other sites

la polo mai ales happy orice este posibil mai ales ca aud tot felul de zgomote ciudate prin spate mai ales la denivelari

Link to comment
Share on other sites

si eu aud prin spate la denivelari. am mai vb cu un coleg care si el aude... Si noi le aveam made for germany. Asta e probabil ceva al lor. Am facut si eu test de amortizoare si mi-a iesit ok. Fata 81% st si 79% dr. Spate 71% st si 72 dr. Pe spate mi-au zis ca sunt cam pe la limita. In rest mi-au zis ca am niste bucse uzate, ei le-au zis de confort. Cica astea influenteaza stabilitatea masinii. Mentionez ca am facut un test complet jocuri, frane, amortizoare. Eu zis ca masina e OK. Problema sunt bucsele alea de la brate care sunt duse. Eu sper sa fie de incredere verdictul lor.

Link to comment
Share on other sites

Andrey_sxg, vad ca nu a raspuns nimeni insa sunt cuiros ce anume era si cum s-a rezolvat...

scuze pentru intarziere dar nu am mai intrat pe forum. care a fost problema? rotile de pe spate desumflate :Driver: :P . si imi faceam griji cu amortizoare, flanese etc. presiunea la rotile din spate era ceva de genul 2 bar.

Edited by Andrey_sxg
Link to comment
Share on other sites

Ciudat, tot comportamentul ala aiurea doar din cauza aia? Eu am 2,3 parca pe spate, iar producatorul recomanda vreo 2,1 pe spate...Deci nu e mare diferenta fata de cei 2 despre care zici tu.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salutare tuturor...am si eu o problema...imi trebuie amortizoare noi pe fata, ca acestea sunt tasnitori...ce imi recomandati si cam intre ce preturi se invart acestea? este necesara si schimbarea arcurilor cand se schimba amortizoarele? De asemenea se schimba si flansele?

Link to comment
Share on other sites

  • NuCeTaNu locked this topic
Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!