Jump to content

DIY: Iluminare portbagaj Passat Variant B7


Geisterfahrer
 Share

Postare recomandată

Asa dupa cum am promis pe alt thread, revin cu un DIY despre cum se poat monta surse suplimentare de iluminare in portbagajul unui Passat Variant. Durata estimata: circa 2-3 ore. O comparatie before/after se poate vedea aici: http://vwforum.promo...ttach_id=325874

Dupa cum se stie, la Variant exista o singura sursa de lumina in portbagaj, o lampa pe plafon. Problema e ca lumina e destul de slaba si complet inutila cand "jaluzeaua" acopera portbagajul - nu se vede nimic dedesubt. De aceea m-am gandit cum sa fac sa adaug niste surse de lumina in capitonajul lateral, sub jaluzea. Nu sunt singurul care a facut asta, am vazut pe alte forumuri idei similare.

Pe scurt, ce-am facut: am confectionat un cablu care se leaga la firele lampii de plafon si duce curent la lampile suplimentare instalate de mine in stanga si dreapta. Am folosit numai componente originale, de la lampi la cabluri:

- 2x Lampa + bec (7L6 947 101 A) - lampa de plafon B7 Variant;

- 2x Mufa (1J0 971 972) - mufa pentru lampa de mai sus;

- 2x Cablu cu pini (000 979 131 E) - Cablu de ca. 40 cm cu pini la capete; pinii intra in mufa de mai sus;

- cativa metri de cablu litat (0,75);

- banda izolatoare textila, de preferat flausata, manson termic de izolat cabluri electrice;

- set surubelnite Torx, cateva chei tubulare, un cutter bine ascutit, Dremel 4000 pentru ajustat lampile.

Componentele VW m-au costat 32,30 EUR la care se adauga ati cativa EUR pentru restul materialelor (cablu, banda izolatoare etc.). Sculele le aveam deja ;)

post-94553-0-95978900-1346833496_thumb.jpost-94553-0-63261100-1346831709_thumb.j

Am folosit cam 2.5 m de cablu litat (dublu!) in felul urmator: la mijlocul lui am dezizolat o zona pe care am prins 2 cabluri de ca. 20 cm fiecare. Am izolat zonele respective cu izolatie termica, dupa care le-am infasurat cu banda izolatoare. Cablurile de 20 cm se vor lega la alimentarea plafonierei, cele 2 capete ale cablului de 2.5m vor cobori de pe plafon in stanga si in dreapta, in spatele capitonajului portbagajului.

post-94553-0-37588500-1346831710_thumb.jpost-94553-0-04477800-1346831711_thumb.j

Cablurile cu pini se taie in doua, pinii se monteaza in mufe si se izoleaza. Pentru ca cablurile erau ambele galbene, am marcat unul din ele.

post-94553-0-83125900-1346831711_thumb.j

In principiu, acum se pot lega cablurile galbene la cele albastru/maro. Eu am facut acesta legatura dupa montajul cablului principal in masina, de teama sa nu estimez gresit lungimea totala a cablului.

Intre timp, am decupat capitonajul portbagajului. Am folosit un cutter foarte solid si bine ascutit, capitonajul este foarte gros (ca. 3-4 mm). Pentru asta, am cautat un loc in care aveam suficient loc in spatele capitonajului (il mai desfacusem si stiam deja unde!). Pe o bucata de scotch am desenat cu maker permanent bucatile ce trebuie decupate (75 x 20 mm). Scotch-ul l-am lipit in locurile unde urma sa decupez. Lampile au trebuit si ele un pic ajustate, au o gheara care pe tine pe loc, aceasta trebuie insa modificata putin ca sa prinda bine de capitonajul cel gros.

post-94553-0-03819500-1346831713_thumb.jpost-94553-0-31250700-1346831714_thumb.jpost-94553-0-56028000-1346831715_thumb.j

A urmat montajul in sine al cablului in masina si cuplarea electrica a cablurilor cu mufe la capat.

Mai intai se desface partea de jos a pragului portbagajului. Are 2 suruburi Torx, dupa care se ridica pur si simplu, are 4 clipsuri:

post-94553-0-70753300-1346833194_thumb.j

Apoi se desface masca de plastic de pe plafon. Se trage in jos de ea, cu grija. Are numai 5 clipsuri:

post-94553-0-77831300-1346833193_thumb.j

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca forumul nu-mi permite sa adaug prea multe poze per post, voi continua aici, in alt post. As ruga insa un admin sa "lipeasca" aceste posturi impreuna, daca se poate.

--------------------------------

Se desfac cele 2 suruburi care fixeaza podeaua portbagajului si se scoate afara:

post-94553-0-34463100-1346833945_thumb.j

Se desfac suruburile si piulitele care fixeaza ramele de plastic din jurul vanei in care sta roata de rezerva:

post-94553-0-43262300-1346833946_thumb.jpost-94553-0-51291200-1346833947_thumb.j

Se continua cu demontarea punctelor de fixare cromate din capitonajele laterale (cate 2 suruburi Torx). Se ridica de clapetele de rabatare a scaunelor; sub fiecare clapeta este cate un clips de plastic care se scoate usor, cu o surubelnita plata. Se scoate afara ansamblul clapetei, sub ea mai este un surub Torx:

post-94553-0-53109300-1346833948_thumb.jpost-94553-0-64001800-1346833949_thumb.j

Se trage (cu putere, dar cu grija!) de capitonajele laterale, Sunt fixate in 2 clipsuri pe stalpul D si inca 4 clipsuri de-a lungul ramei inferioare a geamului lateral. Atentie, clipsurile ies cateodata impreuna cu partea "mama" care ar trebui sa ramana fixata de rama geamului! Daca au iesit, se fixeaza la loc:

post-94553-0-46547500-1346835423_thumb.jpost-94553-0-83938200-1346835422_thumb.j

Se demonteaza mastile de plastic de pe colturile de sus (stanga si dreapta) ale portbagajului. Sunt fixate cu 2 clipsuri:

post-94553-0-51388200-1346833950_thumb.j

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru ca forumul nu-mi permite sa adaug prea multe poze per post, voi continua aici, in alt post. As ruga insa un admin sa "lipeasca" aceste posturi impreuna, daca se poate.

--------------------------------

Sub mastile de plastic se pot vedea cateva cleme care fixeaza niste cabluri deja existente; de aceste cleme ne vom folosi pentru a fixa si cablul nostru:

post-94553-0-97546600-1346835671_thumb.j

Se trage putin in jos de capitonajul tavanului, acolo se vede deja plafoniera si cablurile sale. De aceste cabluri vom conecta bucatile de 20 cm din cablul confectionat anterior (vezi primul post!). Locurile se izoleaza bine cu banda flausata:

post-94553-0-92117000-1346835670_thumb.jpost-94553-0-14224900-1346835675_thumb.jpost-94553-0-75391300-1346835675_thumb.j

Cablul nostru se trece acum pe sub capitonajele din stanga si din dreapta, se fixeaza in clemele mentionate anterior si se scurteaza in asa fel incat sa nu lasam prea mult cablu atarnand intre capitonaje si tabla (nu vrem sa zdrangane nimic, nu?). De cablul scurtat am cuplat apoi mufele pregatite in prealabil (vezi primul post!). Atentie mare la culorile cablurilor si firele marcate! Acestea le-am izolat cu manson termic si apoi cu banda flausata:

post-94553-0-95425000-1346835672_thumb.jpost-94553-0-09092500-1346835674_thumb.jpost-94553-0-78911300-1346835676_thumb.jpost-94553-0-78541100-1346835677_thumb.j

Se verifica daca lampile aditionale functioneaza corect, si se monteaza totul la loc in secventa inversa. Ar trebui sa arate cam asa:

post-94553-0-36495900-1346836701_thumb.jpost-94553-0-56485900-1346836699_thumb.j

In final, o comparatie a luminarii inainte si dupa instalarea luminilor aditionale:

post-94553-0-38696100-1346836700_thumb.j

Modificat de dinu_s
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Foarte frumos realizat, de-a dreptul profi.

Zi-mi te rog cat costa o lampa dintr-aia si de unde ai luat banda de izolat textila-flausata ca nu gasesc nicaieri si caut de cativa ani buni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LAmpile de la reprezentanta OEM si banda o gasesti la reprezentanta, dar cam scumpa sau in targ in Vitan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu cat am platit pe o lampa, parca vreo 7 EUR...mergi insa la VW si vezi tu cat iti cer pe una... Banda izolatoare am luat-o de pe amazon.de parca, nu mai tin minte exact. Erau multe variante, latimi diferite etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foarte frumos montajul. Ciudat totusi ca cei de la VW nu s-au gandit la acest aspect nici macar la B7. S-au zgarcit la 50 de euro pentru ca oricum ce ai facut tu ar fi facut si ei, nu ca ar fi reinventat roata?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 years later...

unde se afla modulul ce trimite curent la lampa din portbagaj? Broasca este ok, dar lampa nu se aprinde. Celelalte lumini din habitaclu functioneaza. Nu apare eroare.

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

6 hours ago, yuk said:

unde se afla modulul ce trimite curent la lampa din portbagaj? Broasca este ok, dar lampa nu se aprinde. Celelalte lumini din habitaclu functioneaza. Nu apare eroare.

este centrala electrica a masinii, BCM.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Celelalte lumini functioneaza, se poate strica numai pt lampa potbagajului. Cand palpaia stopul led de pe haion , a bazait dioda din lampa portbagajului , probabil tot prin centrala . Becul este ok , am probat la baterie.  Ps- unde este pozitionata? Si cam cat face la dezmembrari?

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, yuk said:

unde se afla modulul ce trimite curent la lampa din portbagaj? Broasca este ok, dar lampa nu se aprinde. Celelalte lumini din habitaclu functioneaza. Nu apare eroare.

pe BC iti arata cand deschizi hayonul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, F l o r i n said:

pe BC iti arata cand deschizi hayonul ?

nu, probabil de aceea nu are eroare considera ca nu il deschid. Pe langa ca nu este lumina, deschid centralizarea , deschid haionul si dupa cateva minute/secunde se inchid celelalte usi ... logic "crede" ca nu s-a deschis nici o usa

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica firele dintre hayon si caroserie - in mansonul de cauciuc - mergi pe partea pasagerului, pana in mufa albastra din contraaripa spate - daca zici ca sigur este switch-ul/yala ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/28/2016 at 2:34 PM, F l o r i n said:

verifica firele dintre hayon si caroserie - in mansonul de cauciuc - mergi pe partea pasagerului, pana in mufa albastra din contraaripa spate - daca zici ca sigur este switch-ul/yala ok. 

am curatat mufa albastra , cred ca intre mufa si calculatorul care manageriaza luminile este problema, ala nu stiu unde se afla. Cand a curs lichid in mufa bazaia dioda (sau ce o fii piesa electronica din lampa de langa bec ) continuitate ar fi , dar nu ii da comanda. Voi desface iarasi mufa de la broasca sa fac "punte" direct in mufa.

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, sari peste yala si da comanda direct in mufa....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

3 minutes ago, F l o r i n said:

da, sari peste yala si da comanda direct in mufa....

asta nu mai stiu daca am facut cand am verificat broasca. Parca broasca are pt centralizare si lumini, cun 4 fire , daca leg gresit se arde ceva sau sunt numai minusuri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cele 2 mai groase sunt de la motoras.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vine masa pe pin 2, pleaca spre confort si lampa, pe pin 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai break sau berlina ?

 

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

break. Firele albe din burduf (la balalma) par ok.

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mufa dintre broasca si confortul de lumini are un pin cu problema, s-a rupt usor. Am facut tot felul de legaturi, se pare ca nu ala comanda lumina portbagajului. De pe firul maro gros si cred ca(nu mai sutiu sigur) de pe cele 2 maro subtiri ce sunt pe acelasi pin, s-au aprins lampile din habitaclu (apoi s-au stins ele automat dupa mai multe secunde), insa lampa din portbagaj nu. Lampa din portbagaj este ok, plus are, iar daca am legat o masa de pe caroserie s-a aprins.

Acum trebuie sa inlocuiesc pinul rupt care nu stiu de la ce este , centralizarea functioneaza, stergatorul functioneaza, pozitii ok... ar fi lampa de ceata (in cazul in care exista lumina de ceata si pe dreapta, stanga lumineaza si pare ca si dreapta are leduri, dar nu lumineaza), pt ca numai pe partea cealalta functioneaza. In mufa a ajuns lichid de parbriz, de aceea s-a oxidat pinul in halul ala. Sina transversala roz se deplaseaza 2-3 mm , dar tot nu am putut sa scot pinul rupt (firul este cel albastru/galben insemnat cu sageata).image_9590.JPG

As putea zice ca problema este pe firul ce duce comanda de la BCM la lampa, masa!, ca plus are lampa. Cum lampa nu se aprinde , nu imi arata in bord ca este haionul deschis.

Unde este BCM? cumva intre panoul de sigurante si volan?

image_9589.JPG

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pinul s-a rupt din cauza corodarii - dupa cum se vedem in mufa... asa este, ajunge lichidul de la spalatorul lunetei, aprinde lampa de frana de sus, din cauza apei.... etc. E boala comuna la B7, din pacate - sa verifici in mansonul de cauciuc de pe partea stanga, dintre hayon si caroserie, nu cumva este furtunasul rupt deja... ? daca da, sa-l repari

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

este reparat furtunul de 3 luni, nu mai curge (este in burduful de pe dreapta furtun, stergator, broasca la B7), dar cum lipsa luminii din portbagaj ma agaseaza, acum este o noua "ofensiva" ,speram ca pinul ala duce curent la lampa portbagajului, dar se pare ca este pt lampa de ceatza dreapta, singurul consumator de pe haion care nu functioneaza. Cand uda cu lichid facea figuri lampa de pozitie de pe haion, cea de frana de sus functiona ok.

Multumesc!

Modificat de yuk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze.... am scris eu aiurea - furtunasul e pe partea drepta (pasager)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!