Jump to content

EGR valve


torqqqe
 Share

Postare recomandată

17 hours ago, sdR+ said:

Nu este blocat...pe acolo trage aer.Ideal era ceva ca in poza de mai sus.

Ba cam e blocat la mine, gen in capat unde a fost dracia aia, pare ca e astupat capul furtunului, am avut dracia aia ca in poza de mai sus, dar am pierdut-o pe drum si nu am nici cea mai vaga idee cum mama masii a cazut... ?

Ma gandeam ca are vreo legatura cu vacumul sau ceva, ca am niste pierderi de putere (cand trage cum trebuie cand nu prea...), si am zis ca poate poate, am masurat si vacumul si iese doar 0.6 ?, trebuie luat traseul la purecat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 96
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • cornel -g3

    6

  • lupo_bv

    6

  • Liviu_sbn

    6

  • Rebelul001

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Se largeste furtunul de la caldura si pica...totusi cine a infundat acolo chiar nu inteleg?Vacuumul se afla in galeria de admisie masurat de maf deci scoate furtunul ala infundat si cam asta este.Nu iti face de lucru ca nu are rost...sau poate ai bani de aruncat na' fiecare cu ale lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am scos furtunul sa verific si intradevar e infundat, acum o sa circul cu el scos de tot si daca se comporta ok, ori il las fara nimic ori tai furtunul unde e topit la capat si blocat, din pacate acum filtrul ala sau ce era se pare ca e pierdut definitiv si la dezmebrari cred ca le vand cu tot cu egr, dar nu am bani de aruncat aiurea...

Ce m-a mirat e ca in momentul in care am desfacut sa curat egr+clapeta de acceleratie, in gaura din clapeta ce pleaca pe teava spre egr era imbacsit/infundat total... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate teava aia de tot afara si bagi pe ea decarbusol apoi tii degetele la capete si agiti ori o lasi nitel la murat...este posibil sa fie obturata chiar daca ai curat la capete.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E curatata, cand am scos afara clapeta si egr am scos si teava, am turnat diluant si niste wd40, curge, pare curatica....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Buna ziua,am o rugăminte,ma poate ajuta cineva cu o firmă buna de EGR,ptr ca vreau sa schimb EGR-U!Multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 18 ore, sdR+ a scris:

Despre ce masina este vorba?

1.9 TDI AXR

Multumesc frumos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut. Masina in cauza: Golf4 1.6 16v an 2001 cod motor AZD

i-am schimbat EGR cu unul nou, aceeasi marca, model ce aveam pe masina (Pierburg)... deoarece asta vechi ramanea mereu blocat pe deschis.

Problema... nu ii pot face adaptarea cu VCDS la EGR cel nou..imi da eroarea de mai jos:

17812 - EGR System 
            P1404 - 35-00 - Basic Setting not Performed

17847 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1439 - 35-00 - Error in Basic Setting
 

 

Ce e de facut?? Am dat si 400 lei pe el..nu stiu ce sa ii mai fac... am urmat exact pasii care trebuie pt adaptare.

 

Modificat de Gabbi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa verificarea vizuala (sa nu fie intrerupt, taiat sau smuls vreun fir) ..cum pot verifica altfel ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...
Eduard Mocanu

Salut, am o problema cu EGR-ul, am observat la o inspectie vizuala ca furtunul de vaccum de la actuator era sarit, era rupt la capat, l-am indreptat si l-am pus la loc, l-am strans cu un "soricel" si atat. In mers am observat ca masina nu mai tragea ca inainte sa pun furtunul la loc, asa ca l-am scos, dar observ ca, cu el scos motorul e cumva mai "smucit" atunci cand il opresc si porneste mai greu. L-am infundat si l-am lasat asa pana o sa aflu ce e de facut. Pana acum motorul a mers bine, tragea. Este vorba de Golf IV 1.9 ATD.

Va atasez mai jos niste poze si o scanare cu VCDS. Multumesc!

https://imgur.com/a/j4RPNQ6

Scan-WVWZZZ1JZ2W156009-20200829-1213-222760km-138416mi.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu EGR anulat maşina este mai vioaie, dar şi consumă mai mult plus altele dar nu intrăm în detalii acum. Posibil ca el fiind nefuncţional vreme mai îndelungată să fie uşor ancrasat şi după activare să nu mai închidă bine pentru că pornirea mai grea nu prea ar fi normală.

Ce este de făcut? În primul rând ia la mână toate furtunaşele de vacuum şi înlocuieşte-le pentru că probabil că nu numai ăla a avut de suferit. De preferat să pui furtunaşe originale, aşa temporar poţi folosi furtun de combustibil la aceeaşi dimensiune, dar mai mult de un an nu ţin şi crapă din nou.

Este bine că ai vcds. Ca să se vadă funcţionarea EGR fă un log în Basic settings pe grupul 003. Laşi vreo 6-7 cicluri de ON/OFF, salvezi logul şi îl pui aici. Despre cum se face logul citeşte AICI. Dacă în continuare maşina nu trage corespunzător şi ai probleme cu pornirea discutăm pe alt topic, dar acum să lămurim treaba cu EGR

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Va salut, doar ce am achiziționat un egr, pentru 1.9 tdi ajm, dar când am început să caut codul după acesta am sesizat că este pentru motoarele ATD. Dat fiind că este de la un model cu mai puțin căluți afectează cu ceva? Mulțumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EGR este identic la ambele motoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mulțumesc pentru răspuns, am văzut că diferă terminația codului 038131501M fata de ce aveam eu 038131501E. Mă gândeam că fiind cai mai puțin și cantitatea de de gaze ce va trece va fii mai mica.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut, o sa am nevoie de ajutorul vostru. Motorul pe care il am este un 1.6 azd din 2002, 201.000 km. De circa o luna am inceput sa imi faca probleme, initial cu motorul pornit si cald a inceput sa trepideze, s-au aprins EPC si Check Engine, si tot odata nu puteam tura motorul mai mult de 2500 rpm. Am scos mufa de la egr, si am putut parcurge 100 km pana in Bucuresti ok. Ajung acasa, scanez cu vcds, gasesc o eroare interna electrica a egr-ului. Sterg eroarea, schimb egr-ul cu unul functional de pe un AUS, merg ok cateva zile cand iar, brusc, incepe sa trepideze motorul, aceleasi simptome. Ok, merg cateva zile cu mufa egr scoasa. Urmeaza alte cateva zile in care ba am mers cu mufa conectata, si de cateva ori s-a sters si check engine, au reaparut erorile, scos mufa si tot asa. A inceput mai nou sa mi se aprinda EPC si Check chiar si cu mufa egr scoasa, indiferent ca motorul este rece sau cald. Am curatat mufele de la egr si de la clapeta cu spirt pulverizat, si am rezolvat sper strangerea flansei de la egr pe baza corpului de clapeta- cineva a strans la un moment dat suruburile pana a forfecat filetul, bucurie mare. Cand am cumparat masina pornea turata in jur de 1200 rpm, ca si cum ar fi tras aer fals.  Atasez si erorile pe care le-am salvat.
Asta este de la cumpararea masinii:

 

16786 - EGR System 
            P0402 - 35-00 - Excessive Flow  . dupa ce l-am curatat adaptat nu am avut probleme aproape 2000 de km, de fiecare data masina pornea turata.


Asta este de saptamana trecuta:

 

18058 - Powertrain Data Bus 
            P1650 - 35-10 - Missing Message from Instrument Cluster - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller 
            P1545 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
17848 - EGR Valve (N18) 
            P1440 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 0000 0000

Ultimul log de de ieri:

 

17953 - Throttle Valve Controller 
            P1545 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller 
            P1545 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-00 - Signal too Low
17848 - EGR Valve (N18) 
            P1440 - 35-00 - Open Circuit
Readiness: 0000 0000/

Ce pot sa verific, ce imi scapa fiindca nu mai am idei? Am o problema electrica? ce sa verific- vizual nu am gasit fire taiate, dezizolate sau topite?
Multumesc.


 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ai EGR-ul infundat + conductele dintre EGR si clapeta colmatate. 

Vad doar ca ai curatat mufele de conectare dar nu vad sa fi zis ca ai dat EGR-ul jos si clapeta si le-ai curatat. 

La partea cu EGR functional de pe alta masina, da-mi voie sa fiu sceptic, posibil si acela sa fi fost pe moarte.

 

Cel mai bine da-l pe al tau jos, curata-l cu atentie. Daca tot umblii acolo, da jos si clapeta si curata cu atentie + adaptare din VCDS si urmareste evolutia. 

 

Sunt tutoriale pe youtube in care iti arata pas cu pas ce trebuie sa faci. Atentie sa nu montezi ceva gresit. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am uitat sa dau mai multe detalii. Masina am cumparat-o cu 199.000 la inceputul anului, si atunci am schimbat bujii, bobine, ulei, filtre, multe altele dar am curatat clapeta, egr-ul si tubulatura. nu erau neaparat murdare, dar le-am curatat ok. Egr-ul rezerva este posibil sa nu fie intr-o forma buna, dar de fiecare data cand am schimbat egr-urile sau am umblat la clapeta le-am adaptat cu mesajul Adapt ok (am verificat egr-urile conectand pinii 1 si 5 la baterie, bobinele sunt ok). Sa umblu la mufa de la ecu, sa o curat cu spray de curatat contacte? O sa revin dupa ce sterg erorile si o sa pornesc masina cu un log nou. Aveti idee unde m-ar ajuta sa ma uit in measuring blocks? 🥴

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru Egr etapele verificării ar fi:

-dacă ai un egr care știi că este ok, îî dai să facă adaptarea http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Exhaust_Gas_Recirculation_(EGR)_Valve_Adaptation

-dacă merge adaptat ar trebui ca lucrurile să fie ok si sa se remedieze prin schimbarea Egr

- dacă nu merge adaptat trebuie verificat cablajul până la mufa ECU prin măsurarea cu multimetrul

- dacă cablajul este ok se verifică tensiunile pe mufa egr cu el conectat. Dacă tensiunile nu sunt ok (în condițiile în care, așa cum am spus mai sus, egr este ok)atunci problema este ECU

Dacă ai multimetru îți pun diseară schema si tensiunile de verificat

Vezi ca am postat pe acest topic valorile din Measuring blocks pentru Azd

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te salut, imi pare rau ca nu am verificat forumul dimineata. Am coborat de dimineata fara sa vad raspunsul, am conectat mufa egr, am dat un scan, din care a reiesit 

3 Faults Found:
17851 - Potentiometer for EGR (G212) 
            P1443 - 35-10 - Signal too Low - Intermittent
17953 - Throttle Valve Controller 
            P1545 - 35-10 - Malfunction - Intermittent
17848 - EGR Valve (N18) 
            P1440 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
Readiness: 0010 0101

iar apoi am adaptat clapeta si egr-ul (ok, ca de obicei). Am iesit la o tura de 30 km prin oras si pe autostrada (tot ca de obicei motorul porneste la sfert), totul bine. Va tin la curent, probabil o sa cumpar un egr nou, tot Pierburg. Am si multimetru, sa nu uit.

Multumesc frumos pentru ajutor.

cla.PNG

egr23.PNG

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

verifica cablajul de la ecu motor la egr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!