Jump to content

Omologare motor


SmoKeyBv
 Share

Postare recomandată

Detin un golf 2 si vreau sa omologhez un motor 1.3 MH carburatie non-euro care e acum pe masina iar in acte e 1.3 NZ injectie euro 1. Stie cineva care sunt costurile la rar ? Daca seria de pe motor ar fi stearsa e mai bine ? motoarele sunt identice difera norma de poluare si ca cel de pe masina e carburatie.

astept un raspuns.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o simpla cautare pe site-ul RAR aflai ca "Conform Ordinului ministrului transporturilor, constructiilor si turismului nr.2132/2005 pentru aprobarea Reglementarilor privind omologarea individuala, eliberarea cartii de identitate si certificarea autenticitatii vehiculelor rutiere - RNTR 7- prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante." :exclaim:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU se va permite niciodata montarea unui motor cu o clasa de poluare inferioara,indiferent de circumstante. Invers,da,se poate omologa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iar ca sa fie cel putin euro 1 trebuie sa fie injectie . Deci din punctul asta de vedere nu prea ai cum sa o dai cotita.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca o masina are ca norma de poluare cel putin euro1 atunci trebuie montat motor de acelasi tip (ex ADP AKL)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc de raspunsuri. Stie cineva cam care sunt preturile ? daca vreau sa omologhez un motor de capacitate cilindrica mai mica sau mai mare cu aceeasi norma de poluare ? de ex. pe acte am 1.6 non euro si vreau sa pun 1.3 non euro.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tracto am dat doar un exemplu AKL e euro 2, doar am insiruit niste tipuri de motor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare - sunt in ceata totala cu omologarea:

Am un golf Mk2 care initial (si in acte ) figura cu cod motor RV, (motor golf 2 GL USA, 1781 cmc, 79kw) insa blocul a fost schimbat cu unul cod ABS - motor golf 3, 1781 cmc, 66kw, chiulasa,sistemul de injectie si management ramanand acelasi, schimbandu-se doar "fundul".

Am sunat la diverse centre RAR din diverse judete fiecare avea raspuns diferit, la unii mi-au zis ca ma costa 1100 ron + necesar factura de la service, la altul ca ma costa 250 lei + ITP + declaratie la notar pt provenienta motor, sa duc doar C.I.V si la unul au zis, ca daca s-a pastrat management, chiulasa, alimentare, si daca blocul constructiv e identic cu cel vechi, atunci ma costa 150 lei + itp, nimic altceva.

Acum oare pe cine sa cred? La RAR cluj si hargita par a fi mai permisivi, la Brasov se cer si stelele de pe cer. Se pare ca fiecare centru RAR interpreteaza diferit legislatia, sau ficeare isi face propriile legi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

A fost cineva in situatia de a schimba un motor cu aceeasi capacitate insa performante diferite? Trebuie neaparat reomologat motorul in acest caz? La RAR pe site scrie: "Dacă se montează un motor diferit, autovehiculul va fi reomologat, iar în cazurile în care noul motor are performanţe mult diferite faţă de cel iniţial (putere mai mare, configuraţie diferită care presupune reamplasarea suporţilor motorului etc.) se efectuează probe specifice în cadrul Laboratorului de încercări pentru securitate rutieră al R.A.R., inclusiv cele legate de stabilirea normei de poluare a vehiculului, în noua configuraţie."

Diferit la ei inseamna alt cod motor. Momentan am un motor de 1.4 16v, 75 cai si vreau sa il schimb cu unul 1.4 16v 101 cai. Am inteles ca trebuie sa fie cu cel putin aceeasi norma de poluare, dar oare pot scapa de reomologare(care costa 700RON)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie, costul este DE LA 700 de lei, nu 700 de lei. Iar din cate stiu eu fiecare motor are cate o serie unica iar daca schimbi motorul se schimba si seria si o sa ai probleme la ITP.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am omologat un motor de motocicleta, aceeasi capacitare, dar 1-2 cai in minus! fiind serie diferita (o litera!) au trimis datele la centru,verificari si paraverificari,am platit intai, apoi a urmat omologarea. nu stiu ce se intampla daca nu mi-l omologau,eu deja achitasem , nu cred ca-mi dadeau banii inapoi...

Plus declaratia la notar privind provenienta motorului, apoi la inmatriculare mi-au cerut declaratia! mi-au spus ca nu era treaba celor de la rar sa-mi verifice provenienta motorului, ei doar tehnic verifica, naiba sa-i ia.

Si vezi ca de la 75 la 100 cai e mare diferenta, cam 25%, nu stiu daca masina a fost configurata pt puterea asta. frane,ciclistica,etc. parca 20% se accepta maxim...

Modificat de megamotoreta
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu trece de 40% puterea, se poate omologa fara probleme. Conditia - norma de poluare sa fieminim acelasi, si acel motor sa fie pus pe modelul respectiv - SAU - mai nou - blocul motor sa fie din acelasi familie de motoare. Pana la urma eu am reusit sa omologhez fara probleme bloc motor de golf 3 pe golf 2, acelasi cilindree.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Cred ca suntem
destui pe aici cu modele mai vechi care luam in calcul swap-uri de motor, sau
deja am facut-o. Legislatia permite swapuri doar daca acel motor a fost montat
de fabrica pe modelul respectiv. Altfel ori apelezi la omologare artizanala (~6
000 RON parca si nu e sigur ca o treci) fie mergi la risc.


Pe langa riscul
de a fi oprit de RAR in trafic (control serii, etc) sau neajunsul care apare in
cazul inspectiei ITP, ar mai fi o situatie destul de putin stiuta dar care
poate fi cea mai grava.


Mai exact, din

cate stiu, in cazul producerii unui accident in care este implicat un
autovehicul, comisia de ancheta poate dispune o analiza tehnica a starii
masinii. In caz de accident rezultat cu decese, analiza este obligatorie iar in
caz de accident cu avarii (serioase), societatea de asigurari care trebuie sa
despagubeasca cere aceeasi analiza. Probabil deja intuiti ce vreau sa zic. Ca
fara sa vrei, capeti statut de vinovat si ti se pot pune in carca diverse
lucruri; situatia cea mai apropiata e cazul in care unul te loveste, deci e
clar vina lui, dar tu ai baut un paharel si iesi ca avand alcoolemie si deci tu
esti vinovatul.

 

In legislatie nu
am gasit clar reglementata situatia de mai sus, asa ca va cer opinia: daca da,
ce complicatii apar in cazul in care faci accident si motorul nu este omologat?


Mergand mai

departe, se poate aplica logica si in cazul altor elemente neomologate adaugate
si care au rol in siguranta deplasarii: discuri frana (de pe golf 3 pe golf 1
de ex), sau suspensii?



 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!