Jump to content
Sign in to follow this  
s_c

Alarma presiune ulei

Recommended Posts

s_c

A4 1.8T 2002: s-a aprins semnalul de alarma de presiune ulei.

- la relanti se stinge

- daca turez motorul (pe loc) sau in mers, se aprinde

Ce se intampla? Ulei exista (am verificat nivelul dupa ce a aparut semnalul)

Singura potentiala problema de care am stiinta este ca am pus mai mult ulei decat trebuie (adica niste aditiv peste plinul de ulei), dar asta se intampla acum vreo 2 luni si n-am avut nici un semnal de alarma. Cumva ma indoiesc ca asta e problema.

Ma intriga faptul ca se aprinde la turatie si se stinge la relanti - daca era presiune joasa ar fi trebuit sa fie invers, presupun?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vlad MHL

Uleiul adaugat in plus poate afecta catalizatorul, caz in care acesta trebuie schimbat. Insa nu cred ca asa s-ar manifesta. Cu siguranta nu s-au folosit doua tipuri de ulei?

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Clar! Doar ulei si aditiv, ambele Liqui Moli, cu norma corecta (503-00)

Alarma nu e de kat, e de presiune ulei.

Edited by s_c

Share this post


Link to post
Share on other sites
miriamtoyo
A4 1.8T 2002: s-a aprins semnalul de alarma de presiune ulei.

Ce culoare: rosu sau galben?

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Rosu, impreuna cu mesajul "Ol drucken" (sper ca am scris bine)

Share this post


Link to post
Share on other sites
miriamtoyo
Rosu, impreuna cu mesajul "Ol drucken" (sper ca am scris bine)

Naspa :) Lipsa presiune

Later: Si de ce nu scrie-n engleza? :(

Edited by cc_seat

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexrosiu

Intr-adevar, atentionarea "pres. ulei" se declanseaza doar la o anumita turatie (nu o mai retin). Mi-e teama ca problema este reala, deci nu o eroare a senzorului (in acel caz avertizarea ar aparea aleator si nu s-ar mai respecta regula cu turatia).

Pompa de ulei, sorb..... poate altceva. Nu vreau sa imi dau cu parerea degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Probabil ca regula cu turatia e aplicata de bord, nu de senzor (care nu "stie" turatia). Senzorul nu e luat in considerare pana la turatia potrivita. Asa ca poate fi si senzorul.

Oricum, "marfa". Cum ajung cu ea la service?

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Inca ceva interesant: dupa ce s-a aprins senzorul, masina a mai facut cateva ture in jurul casei + motor ambalat pe loc de mai multe ori. Stiu ca nu e cea mai smart abordare posibila (si nici nu-mi apartine), dar nu asta vreau sa discut.

Ceea ce vreau sa spun e: am patit odata sa raman fara ulei intr-o masina, din cauza unui filtru prost (sau montat prost) la un schimb. Dupa cateva minute la relanti incepuse deja sa scartaie si presupun ca in cateva (zeci de) secunde s-ar fi gripat, daca nu as fi oprit-o. In cazul de fata, daca s-a mai putut merge semnificativ de mult cu ea si inca mai are motor, este oare alarma reala? Exista posibilitatea sa mergi cu un motor fara presiune la ulei mai multe minute, in sarcina, fara sa-l gripezi?

Stiu ca e rationament cumva invers, post-factum, dar am in vedere si motorul meu care a "fiert" intr-o veselie o vara intreaga si de fapt era "o iluzie".

Share this post


Link to post
Share on other sites
miriamtoyo

Cel mai bine e sa-i faci o testare, sa vezi daca sonda de presiune e in toate mintile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
Cel mai bine e sa-i faci o testare, sa vezi daca sonda de presiune e in toate mintile.

o sa pun vag-com pe ea deseara, desigur. sonda are cod de eroare? exista vreun grup de masura pentru ea?

Share this post


Link to post
Share on other sites
miriamtoyo

- sonda are cod de eroare? DA

- exista vreun grup de masura pentru ea? Nush, ca n-am mai verificat pana acum

Share this post


Link to post
Share on other sites
valiauto

stim bine ca motoarele astea au probleme cu ungerea de ulei.

km multi inseamna mizerie in baia de ulei = presiune scazuta in partea de sus a chiulasei

rezolvare= baia jos, curatat sorb, verificat cuzinetii, demontat capac tacheti , curatat cat se poate si pe sus , montat si verif presiunea de ulei !

stiam ca cei de la computest au zis ca masina e impecabila nu?

0722 515 305 platforma.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

@valiauto: Cei de la Computest au masurat niste parametri (cuplu, putere etc) si acestia au iesit corect. Nu au desfacut baia - nici voi nu stiu s-o fi facut.

V-o aduc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Vin si eu daca imi e permis cu ceva din experienta veche pe mai multe masini:

1. Intr-adevar cand exista motive "hardware" de scadere a presiunii uleiului, ele se manifesta pe manometru ulei (analog cel putin) in primul rand la relanti, iar la turatie mai mare, presiunea crescand mai mult sau mai putin (vizibil pe manometru), martorul luminos se stinge.

2. Daca aditivii din ulei contin bisulfura de molibden sau grafit coloidal nu ar trebui sa fie nici o problema pentru motor cateva zeci de minute sau cativa km parcursi cu presiune de ulei insuficienta.

Imi amintesc in context si experimentele facute la Inst. Politehnic din Iasi, cu ani in urma, de specialisti in tribologie care au parcurs cu diverse masini intre 50 si 100 km dupa ce au evacuat uleiul care avusese astfel de aditivi. La demontarea ulterioara a motoarelor nu s-au gasit uzuri dramatice.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Are aditiv Liqui Moli cu MoS2

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Deci ar trebui sa nu ai probleme daca motorul a functionat doar cateva zeci de minute sau cativa km.

Oricum bafta la service (si sa nu se uite de curatarea de mizerii a intregului circuit al uleiului) si cheltuii cat mai mici ... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
valiauto
Deci ar trebui sa nu ai probleme daca motorul a functionat doar cateva zeci de minute sau cativa km.

Oricum bafta la service (si sa nu se uite de curatarea de mizerii a intregului circuit al uleiului) si cheltuii cat mai mici ... :P

da da sa nu uite sa curete tot ( asa ca stai langa ei )

manop nu e chiar asa de usoara mai ales la baia de ulei ,dar vino sa masuram pres de ulei !

Share this post


Link to post
Share on other sites
mikye
A4 1.8T 2002: s-a aprins semnalul de alarma de presiune ulei.

- la relanti se stinge

- daca turez motorul (pe loc) sau in mers, se aprinde

Ce se intampla? Ulei exista (am verificat nivelul dupa ce a aparut semnalul)

Singura potentiala problema de care am stiinta este ca am pus mai mult ulei decat trebuie (adica niste aditiv peste plinul de ulei), dar asta se intampla acum vreo 2 luni si n-am avut nici un semnal de alarma. Cumva ma indoiesc ca asta e problema.

Ma intriga faptul ca se aprinde la turatie si se stinge la relanti - daca era presiune joasa ar fi trebuit sa fie invers, presupun?

iti recomand schimbarea de ulei sa scapi de acel aditiv din motor,dupa care pune un altul pentru curatare(poate mai ieftin)mergi putin cu masina ,dupa care pune uleiul final si vezi rezultatul.Este posibil ca aditivul de ulei sa se fi depus unde nu trebuie si pompa de ulei s-ar putea sa nu poata ridica presiunea uleiului la turatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
Later: Si de ce nu scrie-n engleza? :P

De lene... acum insa scrie :)

Am pus VC, nu e nici un cod de eroare, nici la engine, nici la instrument cluster. Maine dimineata ma plimb cu platforma :) Vedem ce-o mai iesi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Am fost azi dimineata cu ea la Dan-Don (pe platforma :) ) si am descoperit (si sper si remediat) problema: contact imperfect la mufele care intra in bord sau bord stricat. Pana una-alta am re-conectat mufele si merge bine - sa vedem si pentru cat timp.

Pentru mine, care am avut o vara plina de peripetii cu un alt bord de Audi A4 (care imi indica motor in clocot) e de acum tragi-comic.

Oricum, pasii de urmat in astfel de cazuri sunt:

- tractezi masina la service (dupa cum ne poate spune colegul PGV care si-a recuperat o bucata de biela din compartimentul motor, nu e foarte sanatos sa presupui ca indicatia e falsa)

- iei presiunea uleiului cu un manometru conectat in locul sondei, atat la relanti cat si in turatie

- daca presiunea masurata e proasta => intri in altele in care n-am avut "fericirea" sa intru

- daca presiunea e buna cureti senzorul si-l montezi la loc

- daca da alerta in continuare, verifici electric senzorul cu un multimetru (presiune normala = continuitate intre pinii senzorului) sau schimbi direct senzorul

- daca da alerta in continuare, verifici continuitate intre senzor si pinul corespunzator din bord

- daca e continuitate, ai curatat mufele, ai re-conectat bordul si tot da eroare, arunci bordul pe geam (sau te apuci sa te distrezi cu el cum am facut eu toata vara... pumni in cap si altele)

Cam asta e.

Edited by s_c

Share this post


Link to post
Share on other sites
razdan

Bine ca a fost numai atat.

Sper sa nici nu mai ai probleme.

In fond motorul nu cred ca e atat de uzat incat sa aiba realmente probleme de ungere.

Si oricum MoS2 e foarte utila.

Algoritmul de verificare mi se pare util, dar sper sa avem nevoie cat mai rar de el. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c

Recunosc ca e prima masina (din 5, dintre care 4 Audi) la care am vazut alarma de ulei (si asta falsa :D ). De aceea m-am si "panicat" initial, pentru ca e un domeniu care mi-e total strain.

Un avertisment totusi, pentru cine citeste acest topic si se intampla sa i se aprinda aceasta alarma: nu o ignorati, opriti imediat motorul si tractati-o la service! pentru ca va puteti trezi ca va decoleaza bielele prin capota sau mai stiu eu ce alte fenomene distructive. Nu e de gluma.

Edited by s_c

Share this post


Link to post
Share on other sites
valiauto

si daca tot va duceti cu masina la un service sa fie unul care sa aiba si piese noi de schimb pe care sa le dati inapoi in cazul in care " nu era de acolo... " :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
s_c
si daca tot va duceti cu masina la un service sa fie unul care sa aiba si piese noi de schimb pe care sa le dati inapoi in cazul in care " nu era de acolo... " :P

da, am apreciat (am ramas fericitul posesor al sondei vechi :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri