Jump to content

Puterea in functie de altitudine.


stealth
 Share

Postare recomandată

Va prezint urmatoarea intamplare:

Am montat de vreo 8 luni un indicator de vacuum pe masina mea. Are 10 gradatii cu cate 5 subgradatii intre ele.

De cind l-am montat, la relanti cu motorul cald imi indica mereu valoarea ~51-52, iar la frina de motor, valoarea 59-60 (deci vacuum puternic). in sarcina, in treapta 5 ,mers constant cu 100 km/h fara vint frontal sau pasageri/bagaje indica ~ valoarea 38 uneori chiar 40. Se stie, cu cit ai un vacuum mai puternic cu atat mai bine .

Dumnica trecuta am fost pina la Brasov (din Slobozia),prima data dupa ce am montat Vacc-ul. La dus am mers pe ruta Buzau-Nehoiu,cu ochii lipiti de indicator, eram foarte curios sa vad cum se comporta. Nu am remarcat nimic anume, valorile pareau ca dintotdeauna. Masina tragea bine, rulam cu a 3-a pe serpentine in urcare,fara efort.

La intoarcere insa cu totul alta situatie ! Am venit pe Cheia. Deodata, cind au inceput serpentinele in urcare, observ ca motorul nu mai face fata cu a 3-a ,era nevoie de a 2-a si talpa la podea.

Vacc-ul o luase razna! in relanti arata valoarea 39-40 ! in frina de motor abia-abia trecea putin de 41 ! Deci nu mai era vacuum puternic in colector. La accelerari,unde alta data era suficient partial sa calc, acum se ducea vaccumul la zero, echivalent cu WOT.

Am tras pe dreapta,convins ca ori s-a defectat "ceasul" ,ori trage aer fals ori am o avarie la motor. Motorul insa mergea rotund,teava de evacuare foarte curata, consumul foarte bun, pornea usor numai ca nu prea avea puterea normala. Am continuat drumul,cu ochii pe Vacc. In apropiere de Ploiesti deja observam la Idle cum vacuumul se marea kilometru cu kilometru ,la accelerari nu mai era nevoie de WOT, iar in Ploiesti, la semafoare, vad iar Vacc 50-52 in Idle si ~38 in cruising, adica valorile din totdeauna,foarte bune dealtfel.

Masina a consumat la acest trip (bec galben-bec galben) fix 4,83 l/100hm,un consum excelent de bun.

Mi-am amintit "teoria" , ca la altitudine scad performantele din cauza rarefierii aerului. De acord ! Am fost uimit sa vad cat de rarefiat putea fi aerul acolo,ce diferente mari a putut arata Vaccum-metrul meu.

Dar de ce la dus, pe Nehoiu-Intorsura Buzaului nu am avut loc fenomenul? Sa fi fost o variatie puternica a presiunii atmosferice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este o cursa automobilistica, Peakes Peak in Colorado unde se stie ca masinile merg la 40% din putere datorita altitudinii mari de 4300m. Acolo se observa clar cum pierzi puterea pe masura ce urci. ( Duster a luat locul 3 la cursa asta dar era modificat la 850 CP). Poate la tine s-a simtit mai puternic pierderea de vacuum doar pe o portiune a traseului datorita caldurii. La caldura aerul este mai putin dens asa ca intra mai putin in motor. ( Si organismul sufera la altitudine. Eu personal am fost in Colorado si la 4300m cand am inceput sa fug am avut palpitatii. Era un grup de tineri americani-cu un VW Jetta- si o fata dintre ei a cazut ca lemnul si s-a umplut de sange la cap)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca a fost si temperatura aerului, la dus, pe ruta Nehoiu, era dimineata, erau cca 25-26 de grade, la intoarcere pe Cheia,erau orele 15 si foarte cald,32-34 de grade ,dar fara indoiala cred ca a fost si un puternic front atomosferic depresionar local, ca prea imi arata Vacuumetrul razna totul. Imi pocneau urechile dar nu am dat importanta,stiam ca e ceva normal in astfel de situatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Puterea scade proportional cu scaderea concentratiei de oxigen si/sau cu cresterea temperaturii.

Cele mai afectate de temperaturile mari sunt motoarele turbo (nu e cazul tau). Mai ales ca o diferenta de pana 10 grade nu se simte asa mult.

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu pct1.

Cu 2 nu cred, tocmai pentru ca ECU are la dispozitie turbina care poate compensa prin marirea presiunii, de fapt asta este unul din avantajele motorului turbo, ca nu-l afecteaza altitudinea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, numai ca la punctul 2 a spus ca turbo sunt afectate de cresterea temperaturii ceea ce este adevarat. Nu ai cu ce sa compensezi daca pe canicula nici intercoolerul nu mai este eficient. ( nu e cazul nostru).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar e cineva care a simtit efectul exact ca mine?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am pus cap la cap cu ce-a zis taica-miu legat de masina mea vara trecuta cand s-a intors din vacanta. E un Leon 1M cu motor 1,6 16V in conditie impecabila din punct de vedere mecanic. In primul rand s-a "plans de consum" pentru ca el a devenit fan al motoarelor Diesel. Si in al doilea rand s-a plans de putere, a zis ca pe serpentine a tras rau de ea, ca cica n-ar avea putere la urcare, ceea ce la un Tdi nu s-ar intampla. Eu n-am ajuns cu masina pe zone inalte pana acum, dar sunt sigur ca el a patit ce-ai patit si tu, mai ales ca era la jumatatea lui august, sigur a fost si cald.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dieselul are cuplu mai mare e si normal sa nu simta serpentinele:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost si eu pe Cheia dus-intors pana la Brasov, si tot pe temperaturi de 32-33 grade....o pierdere de putere se simtea insa urcam cu a 3-a destul de bine si cu 5 pers in masina!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se simte destul de tare efectul altitudinii si mai ales pe caldura...

Tigaia mea cu care urcam pante in 3-4 fara probleme, a inceput sa gafaie la aceleasi pante fortind spre 2...asta la peste 1000...

Pe Transalpina am folosit "AC-ul manual/natural" , am dat geamurile jos, sa mai cistig ceva putere de acolo...

Initial am crezut ca e de la GPL de proasta calitate dar si pe benzina de 99 tragea la fel de greu...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!