Jump to content

Modificare turatie relanti, se poate ?!


Mr VW
 Share

Postare recomandată

Salut, dupa lungi cautari fara nici un rezultat, am decis sa deschid un topic nou pentru problema mea. Exista vreo posibilitate sa cresc turatia de relanti la motorul de 1.4 16V de pe al meu g4 ? Se poate adapta cu vagul !? Momentan sta undeva la 720-760 si variaza asa mereu, si as vrea sa o ridic maxim pana in 790, Am tot cautat prin vag-com setari dar ma depaseste. A mai facut cineva operatiunea asta ?! De ce este nevoie si pe unde as putea sa o fac pe ruta is ,vs,brl,gl,fcs ? Mc anticipat :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate din VAG-com.

Nu am incercat insa pasii sunt urmatorii:

[select]

[01-Engine]

[Login-11]

introduceti codul 12233 pentru a activa adaptarile speciale

[Do it!]

[Adaptation-10]

introduceti valoarea numarului canalului ales:

canalul 2: turatia de relanti

valoarea din fabricatie este 32768 care corespunde unei valori de 903 rpm

turatia se modifica prin cresterea sau caderea valorii date.

[Test]

observati cum se modifica relanti-ul si daca sunteti multumiti

[save]

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parca se poate la diesel...la benzinare la carte zice ca nu se poate modifica...

La ale noastre turatia de relanti este mica intradevar fata de alte marci...

Dar asa au fost proiectate...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un coleg de forum are o Octavia 1,4 16V si la el stiu ca ralanti-ul zicea ca e mai mic decat la alte motoare pentru ca are un soft eco sau ceva de genul asta. Deci, ma gandesc ca se poate numai prin resoftare. Ceea ce la motoarele noastre vechi nu cred ca se poate, ca resoftarea se face cu inlocuire de cip din cate stiu eu. Si nu stiu daca cip-urile alea se pun ca atare sau daca se pot face modificari la mape astfel incat sa iasa cum vrea clientul.

Voinea ar trebui sa stie daca se poate rezolva in felul asta. Din ECU nu cred ca se poate, pentru ca trebuie modificate cantitatile de benzina si aer, cel putin asa banuiesc. Nu garantez ca e corect ceea ce am scris!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul post ai spus ca turatia variaza intre 720-760. Daca crezi ca turatia variaza din cauza ca este prea mica, si de aceea vrei sa o maresti, nu este bine ce faci. De obicei turatia de ralanti variaza si chiar se opreste motorul, cand clapeta de acceleratie este murdara. Se curata prin demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ebi r am trecut de mult de etapa "cum functioneaza motorul otto" , dar oricum mc pt sfat :) Si da clapeta plus multe altele au fost curatate si adaptate, acum sunt mult mai adanc in inima motorului ca sa zic asa:D

@undan : am sa incerc , mc mult de coduri, vad eu ce iese :) sper sa mearga si cu vagu 411.3.

Modificat de Mr VW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi te credem ca ai trecut de clasa amatorilor, insa e prea mare variatia aia. Eu cu benzina OMV 100 si bujii neschimbate de aproximativ 35.000 de km, aveam ralanti-ul fix intre min si max recomandat de producator, cel putin asa mi s-a zis. E normal sa varieze putin ralanti-ul, insa nu cu mai mult de 10 unitati din cate am auzit. Daca o sa pui benzina cu cifra octanica mai mare, sunt convins ca ai sa scapi de variatie.

De asemenea poti verifica si sondele lambda daca sunt in regula. Chiar daca nu dau erori, e posibil sa fie imbatranite si sa dea valori eronate, dar aproape de realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Precum si mapele de injecftie se pot modifica prin resoftare, eu zic ca o firma de tuning care stie sa modifice corespunzator un soft de ecu, poate realiza modificarea valorii ralantiului fara pbme.

Asta daca nu cumva se poate doar cu vagcom-ul.

Insa, versiunile noi de motoare 1.4 au soft-ul orientat spre consum minim de carburant, de aici si valori mai mici ale ralantiului

Avem un coleg Razraz cu octavia 2, care o are de noua iar ralantiul din start i-a stat la valori mai mici, insa si scoate consumuri f bune pt acel motor.

Daca masina nu tremura, merge bine, e curata ( clapeta, egr, filtre) eu zic sa nu umbli la ea si sa te bucuri de ceea ce-ti ofera.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact acelasi lucru am zis si eu, domnu' Dan. Dar nu cred ca merita sa dea 800 de ron doar ca sa isi creasca ralanti-ul. Presupun ca cip-uirea la aceste motoare se face prin inlocuirea cip-ului(procesor sau ce-o fi) din ECU, deoarece in cel de fabrica nu se pot modifica valorile. Ca la calculator, o fi Read-Only.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@undan : am sa incerc , mc mult de coduri, vad eu ce iese :) sper sa mearga si cu vagu 411.3.

Sa ne spui si noua daca rezolvi ceva cu Vag-ul, ca si eu sunt interesat. :icon_thumleft:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu vagcom nu se poate.Doar prin remapare se poate.La diesel se poate prin modificarea cantitatii de combustibil injectate din vagcom(vcds).

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pff.. am fost dezamagit crunt de vagcom-ul meu, pe versiunea mea (ieftina de altfel), nu se poate face adaptarea de mai sus , nu ma lasa sa modific nimic. Asa ca o sa caut un coleg cu o vers mai noua. Ideea sta in felul urmator,pe langa ca am curatat mai tot ce se putea la acest motor (cred ca a mai ramas sa dau jos chiulasa:) ) mai am aceasta mica variatie de turatie care se manifesta uneori cu un mic tremur(anormal din punctul meu de vedere). Insa cand cuplez clima (porneste compresorul creste turatia) totul dispare. De aceea vreau sa ma joc putin cu valorile sa vad ce si cum. Nu ca mi s-a pus mie pata pe el. Incerc ce se poate cu investitii minime , in nici intr-un caz remapare, sau alt ecu, astea de acuma is in cazurile cand masina are cu adevarat probleme. Oricum pt cei interesati si vad ca sunt , am sa va tin la curent :) Oricum mc de interesul acordat topicului ;)Stima domnilor !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel tremur la relanti il am si eu, exact acelasi simptom...fara clima pornita se simte foarte usor, pe cand cu clima pornita dispare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E de la benzina tremuratu' asta. Ma indoiesc ca o sa faca diferenta cateva unitati in plus la ralanti. Una e sa ai 900 de ture si alta 790 sau cat ai zis ca vrei sa-i dai.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nici cu 10.6 sau 908 (ce am eu) nu se poate din pacate:(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate e mai bine asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pff, deci m-am lamurit , si eu care speram ca daca gasesc o interfata mai noua merge :(( Nu am fost atent si am facut plinul acuma tot cu 95 , trebuia sa ii pun de 100 sa vad daca observ vreo diferenta. Si cine a zis de turatia 900 , mi se pare deja foarte mult , eu vroiam putin de tot , sa fie ceva insesizabil nu sa o ridic asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal sa fluctueze putin turatia.Care este turatia specificata pentru acest motor?

Sistemul de alimentare merge pe close-loop,ecu saraceste putin amestecul,cu o usoara scadere de turatie pina primeste feedbackul "lean" de la senzorul de oxigen (cca 0,16V),apoi imbogateste amestecul pina primeste semnalul "rich" (cca 0,9V)si tot asa penduleaza continuu intre 800 si 880 rpm de cca 15 ori pe minut,la o sonda buna.

Pe linga asta sistemul de alimentare mai are si canistra de carbon, careia cind ii incep ciclurile de reciclare normal ca baga niste vapori de benzina in admisie ceea ce duce la imbogatirea momentana a amestecului,ecu prin sezorul lambda sesizeaza si reduce timpii de injectie, ma rog toate astea duc la niste mici variatii de turatie la relanti.

Treaba e serioasa si semnaleaza o problema cind turatia sare de la ~600 la 1500 rpm,atunci e vorba de aer fals, de TBA,de clapeta foate murdara sau altele.

In mod normal, ECU face tot posibilul sa tina turatia in jur de 850 (800-880) prin ajustari mici ale clatepetei,ale avansului si ale timpului de injectie,deci greu sa nu aiba 800 rpm.

Si mai ales, NU trebuie niciodata schimbata sau modificata turatia rpm,pentru ca alea-s chestii fine stabilite de producatori,tin de poluare,economie si suficient cuplu pentru alternator ,servodirectie etc.

Nu inteleg de ce vrei tu sa modifici relantiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ex relantiul la AEX e intre 770-970rpm pt cutie manuala...

Citi km ai in bord? Sonda 1 e schimbata sau e cea originala?

O variatie mica de relanti poate fi si de acolo...

La fel de la benzina proasta...mai ales la 16V...

In mod normal sonda la voi variaza 0-1V minim de 10/min...dar o sonda imbatrinita da semnal eronat si cu intirziere...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa fim clari la un lucru, pe mine nu ma intereseaza sa fac smenareli (cum am inteles ca se zice) si apoi sa dau masina.Asta este masina pers pe care o sa o tin mult timp de aici in colo. Ideea era sa observ daca la o turatie default mai mare, se mai pastreaza tremuratul aleator. Momentan singura eroare data este sistem to rich, cu 2 sonde lamnda noi , s1 pe original , s2 din dez dar la teste iese f buna, curatare egr,clap. acc, distrib schimb de cand s-a luat masina, filtre noi, benz,aer, motor, baterie noua ,bine acuma are 2 ani dar tocmai ce a fost reinc si e pe verde iar,mai zic stai asa: map verificat , pompa vacuum nu are probleme nici la frana , nici ambreiaj,nici un consumator de curent adiacent,test compresie facut valori ok, mai zii, valori injectoare masurate ok, timpi injectie ok,ulei schimbat la 8 mii, mai ziceti ca le-am facut pe toate:D bine mult erau facute din placere altele nu neaparat:) Asa ca , mi-a trecut prin cap cum ar fi sa incerc si asta sa vad reactii ale motorului, imi mai da oare sistem to rich? si da am cautat pe rosstech cam tot ce tine de eroarea asta si am verificat pe rand. Nu are nici pe dreaq, dar din cand in cand imi tremura insesizabil aproape la relanti. happy now ?!:))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tine apasat mereu butonul de A/c ca sa-ti tina ralanti-ul la 900 de ture ca ziceai ca acolo nu se mai simte tremuratul. Asa e si la mine, la ralanti normal se simte o usoara tremurare, dar cand pornesc aerul, nu se mai simte. Iar cu benzina cu cifra octanica cea mai mare de la OMV, nu se mai simte acea mica tremurare nici la ralanti normal. Plus ca din cate zici ca ai facut la motor, la tine o sa se simta bine de tot motorul cu benzina "jmekera". ;)

Edit: ziceai ca ai facut un plin cu benzina de 95. Baga o sticluta d-aia de aditiv pentru curatarea injectoarelor, si o sa-i mareasca cifra octanica. Eu nu sunt de acord cu aditivi d-astia ca am avut aceeasi "problema" de fiecare data cand am bagat asa ceva in rezervor, insa daca tu n-ai nimic impotriva poti face asta. Eu nici n-am respectat exact dozajul scris pe sticluta, ca atunci cand alimentez nu umplu rezervorul si poate am pus prea multa zeama de-aia si a facut rau injectiei...

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

suportii motorului sunt in stare buna?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

unul schimbat ca l-au rupt destaptii de la schimbul distributiei(ca sa vezi incompetenta) si unul este in regula ,iar aditivi nu stiu ce sa zic am citit mult in leg cu ei , bine ca acuma fiecare cioara isi lauda puiul dar nu am vazut rezultate bune pana acuma , decat regrete si cu injectoarele pe masa la curatat :( Acuma nu mai este plinul :D s-a dus intr-o zi jumate :) O sa ii pun acuma benzina 100 sa vad daca se mai simte vreo ceva in schimb ma macina asa putin amestecul ala bogat :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Helllouuuu :) nimeni nu se ia de tine dom' doctor :)

La sf saptaminii viitoare ma gasesti in Iasi ...tragem un ochi impreuna sa vedem ce si cum...poate cine stie...

Ridicarea turatiei de relanti nu e o solutie...si oricum e costisitoare...

Un mic tremur poate fi de la orice : bujie proasta de noua, fisa/bobina individuala, si multe altele...o mica fisiiala pe la un furtun etc ...

Intre timp posteaza eroarea pe care o ai...si codul motor...

Modificat de Moog
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da cine asa zis asa ceva :)) nici vorba de agitatie din partea mea;)) poate ne vedem prin is totusi asa macar o fuga... iar eroarea o aveam notata pe undeva ,da ii mai fac o scanare cand vin de la munci , si o pun aici :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!