Jump to content

Suporti motor, cutie viteze - zgomote


Aditu
 Share

Recommended Posts

Userul Dun se confrunta cu zgomote in compartimentul motor:

- De la 7.000 km dinspre blocul motor vine un zgomot ca un cloncanit in momentul in care masina trece peste obstacole care o fac sa se balanseze lateral sau in unele situatii cand trec cu ea peste limitatoarele de viteze. Din experienta cu precedenta masina stiu ca este vorba despre slabirea suportului motorului sau/si al cutiei de viteze.

Oare chiar pot aparea probleme cu acesti suporti asa repede?

Link to comment
Share on other sites

De ceva asemanator am si eu parte. Masina este Polo Gti 1.4TSI, DSG7, in prezent 2300km.

De pe la 1700km am inceput sa aud un zgomot in genul celui descris de Dun. La mine apare la mers usor subturat cand rezoneaza(cateodata sunet usor de metal, cateodata ca de plastic. Mai exact: o saiba de plastic, pusa pe un surub si nestransa de piulita).

Alte momente cand apare sunetul asta buclucas sunt:

1. La ciupiri fine si din scurt ale acceleratiei, in cazul acesta transformandu-se in "cloncanit" specific uzurii tampoanelor de la motor (stiu foarte bine sunetul de la fosta masina)

2. La accelerari constante si fine de o durata mai lunga. In cazul acesta daca se petrece intr-o treapta mult superioara setata manual, sunetul care rezoneaza este continuu.

3. La accelerare in forta cu pedala la fund, in momentul in care din padele urc o treapta de viteza, din 2 in 3 sau din 3 in 4 am sesizat. In cazul asta sunetul este puternic si scurt de metal pe metal dar totusi infundat, adica o pocnitura.

4. Si un ultim mod de manifestare asa cum spune si Dun: la denivelari fine, piatra cubica, acele benzi reflectorizate puse special inaintea unor trecerei de pietoni sau intersectii pentru a da vibratii scurte si intense, cu scop de atentionare. Aici zgomotul e ca un rontait in genul ascutirii unui creion la ascutitoare.

Toate astea nu se manifesta chiar imediat dupa ce plec cu masina, e nevoie sa merg putin, sa se lase acel "ceva" care produce zgomotul.

Am fost la dealerul Cardinal din Constanta, de unde am luat masina pentru ca tot aveam drum la ei. Ii cunosc foarte bine de cand sunt pe piata si stiu ca la partea de service sunt jalnici si nesimtiti chiar dar pentru o proba ce aveam de pierdut. Asa ca s-a urcat seful de service de la constatari la volan pentru o tura cu mine in dreapta. I-am zis cand apare sunetul etc. la care scurt vine intrebarea "E DSG7 masina?", si raspunsul meu "Da, si stiu ca fata de DSG6 e cu ambreiaje uscate si nu umede, adica ulei". Mi-a spus ca de la cutie e sunetul, au mai avut o problema cu o cutie de genul asta dar pe alta motorizare tot benzina. Mai concret, el zice ca de la schimbatorul treptelor e sunetul, sunet pe care el la comparat cu cel al unei timonerii de cutie de viteze manuala in momentul schimbarii treptelor. Din modul in care v-am descris momentele in care apare la mine acest zgomot, mi se pare destul de clar ca nu aduce a sunet de timonerie :); sunet care, la o manuala cum zice el apare cand masina e pe loc, nepornita si cu geamul deschis. La o cutie in toate mintile acel zgomot nu-l auzi in mers pt ca e foarte fin si acoperit de turatiile motorului. In cazul respectiv de care mi-a spus s-a dat cutia de viteze jos, demontata si facute poze pentru producator. Respunsul producatorului a fost: "e normal sa faca asa, este un angrenaj mecanic". Evident ca atunci cand mi-a zis ca i-au desfacut respectivului cutia s.a.m.d, am scurtat discutia prin a spune ca nu vreau sa aud de asa ceva. Exista si posibilitatea sa ma fi adus in mod voit in directia asta pentru ca a fost destul de repezit la discutie. Adica mai mult dadea el cu parerea decat apucam eu sa descriu tot ce aveam de reclamat.

Acum astept si eu pareri sau sfaturi ce ar putea sa fie, desi sunt constient ca e imposibil sa imi zica cineva ceva concret, daca nu a trecut prin asta.

Un ajutor major din partea celor ce citesc ar fi sa imi recomande unul din dealerii din Bucuresti, care si in cazul garantiei sa fie lafel de amabil ca atunci cand incaseaza bani pe o manopera. De asemenea as avea pretentia sa iau parte la constatarea din service (mai exact, sa stau langa masina cand o inspecteaza si nu sa o las peste noapte sau cate zile vor ei. Stim cu totii ce se petrece in service-urile de la noi chiar si in reprezentante. Eu am "n" motive si dovezi sa nu imi las masina).

Multumesc

Edited by Circoloco
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu cat ajuta ceea ce voi spune mai jos, dar ... ai zis de service-uri.

La precedenta masina - Polo 9N3, 1.4 MPI 80 Cp M5 - am fost, spre sfarsitul perioadei de garantie cu ea la Midocar, reclamand mai multe disfunctionalitati, printre care si acel cloncanit.

La a doua vizita pe la ei domnul Boltas a mers cu mine cu masina si a remarcat zgomotele reclamate. Nu stiu cine s-a ocupat de masina in service, dar la predare tot dansul a fost cu mine si am constatat ca zgomotele disparusera - este adevarat ca doar pentru scurta vreme, dar cand am luat masina de la ei eram fericit. Explicatia dansului a fost ca s-au desfacut suruburile de la cutia de viteze si aceasta a fost asezata mai bine, dupa care suruburile au fost stranse la loc.

Peste un am, la revizia urmatoare, am schimbat pe banii mei cele doua "amortizoare" - despre care mai multi mecanici imi spusesera ca sunt duse - pretul fiind de 1.000 RON (cred ca am beneficiat de ceva reducere atunci, dar nu mai stiu cat. Daca intereseaza pe cineva, sa imi dea PM si mai uit pe facturi). La demontarea lor, fiind prezent in service, am vazut cu ochii mei cum rezolvase Midocar Otopeni problema mea, in garantie: sub fiecare dintre tampoane era montat cate un manson gros, dintr-un cauciuc portocaliu. Evident ca dupa ce le-am schimbat am simtit ca renasc, zgomotele disparand integral.

De remarcat ca ulterior schimbarii celor doua repere, zgomotele au reaparut dupa vreo 7.000 Km. Si de asemenea, de remarcat si faptul ca dupa schimbarea celor doua repere am mers cu masina cu si mai multa atentie decat o facusem inainte.

Edited by Dun
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei care au cutii cu 5 trepte la Polo 6R , si isi cumpara o cutie de 1.2 TSI cu 6 trepte, merge montata ?

Link to comment
Share on other sites

Sigur iti trebuie alt kit ambreiaj. In rest nu stiu detalii. La MK4 am vazut swap de la 5 la 6 trepte

Link to comment
Share on other sites

Aditu.. legat de acel sunet din compartimentul motor. si la mine se aude lafel cum ai descris tu. A insa la mine se aude si la pornire :D

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Desi nu mai era nevoie, confirm ca acum la 22.xxx km zgomotul a devenit pregnant si inconfundabil. Se manifesta - atentie si la temperaturile exterioare care acum, pe timp de vara, sunt frecvent de peste 20 de grade - la schimbarile din Treapta 1 in T2 si din T2 in T3, dar si la anumite denivelari  care induc si miscari laterale ale masinii. La trecerea peste limitatoarele de viteza - la care eu aproape ca opresc - parca nu s-ar manifesta.

Asa cum am precizat si in primul mesaj, manifestarea a aparut de la 7.000 de km.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Problema a evoluat, din nefericire.

Avand in vedere ca acel cloncanit incepuse sa se manifeste si la schimbarea treptelor de viteza mi-am pus problema inlocuirii a trei repere: cele doua tampoane, cel de la motor si cel de la cutia de viteze si a bieletei anti-balans. Cum cel mai usor era de verificat starea biletei am fost la serviceul lui Buss si am urcat masina pe elevator, am dat scutul jos si am extras acea bieleta. Hm ... arata perfect si nu prezenta urme de oboseala. Mecanicul din service mi-a spus ca, dupa parerea lui, tamponul motorului - cel de pe partea dreapta a masinii - pare cam flexibil. La cel de la cutia de viteze nu ne-am uitat ca este sub baterie si cutia cu filtrul de aer. Am montat totul la loc si ... ce sa vezi, pentru o saptamana cloncanitul la schimbarea treptelor de viteza a disparut. Asta mi-a permis, in momentul ala, sa sesizez un alt zgomot ce se manifesta la schimbarea treptelor 1-2 si 2-3. L-a auzit si mecanicul lui Buss, dar mi-a spus ca este un zgomot absolut normal la schimbarea vitezelor. Mda ... dar eu nu stiam de el.

Dupa aceasta saptamana de aparent calm, zgomotul relativ discret de la schimbarea treptelor de viteza a inceput sa roada din nervii mei pentru ca a devenit din ce in ce mai puternic. La schimbarea treptelor de viteza, dar de data chiar si pana in treapta a cincea, zgomotul a evoluat si acum se aude ca un fel de "clanc". Nu este un zgomot totalmente metalic, dar este preponderent metalic, poate un pic infundat. Acest zgomot se manifesta atat la debreiere cat si la ambreiere - cel mai bine se aude cand schimb a doua, dar el nu se manifesta deloc la pornirea de pe loc. Pentru ca de lunea trecuta acest zgomot este dublu - sunt momente cand se aude de doua ori, ca si cum ar fi vorba de un recul "clanc - clanc" - am zis sa merg la Florin@Caractere sa se uite si baietii lui. Va spun sincer ca eu credeam ca acea bieleta a cedat si ea este cea care produce zgomotul respectiv. Ei bine ... se pare ca nu am noroc sa fie atat de simplu. Dupa doua probe de drum si vreo doua ore pe elevator cu diverse miscari, smucituri, mers in gol cu ESP-ul dezactivat si schimbat treptele 1-2-3 Marius - unul dintre baietii lui Florin - mi-a spus ca, din pacate, se pare ca zgomotul provine de la cutia de viteze sau de la amberiaj.

In cursul saptamanii precedente, am facut urmatoarea manevra: am lasat masina sa mearga cu vreo 40km/h, am scos-o din viteza si am actionat de cateva ori ambreiajul. Nici un zgomot. Nu stiu daca asta dovedeste ceva, dar ... am zis sa incerc.

In momentul de fata eu cred ca acest nou zgomot nu are nimic de-a face cu cloncaneala care se aude de la 7.000 de km - cea pentru care a fost deschis acest topic - si ca pe langa tampoanele de la motor tocmai ce am fost pocnit de o alta problema. Pe care sper sa o descopar curand.

 

Problema: avand in vedere ca eu am schimbat suspensia, cum naibii sa actionez (mai am pana in 21.10 garantia de doi ani si apoi inca doi ani de garantie extinsa). Cea mai simpla cale ar fi sa pun la loc suspensia originala si rotile de 16" si sa duc masina la o reprezentanta. Dar ... parca nu as vrea sa trec prin chestia asta si as incerca sa duc masina asa cum este acum. Pentru sfaturi privind metodele ocolitoare ale sistemului, ca sa nu intram in conflict cu cine stie ce prevedere din regulamentul forumului, va rog sa imi scrieti in privat. Pentru discutii tehnice pe marginea acestei probleme putem continua discutia aici. Dupa ce se va stabili despre ce este vorba, daca va fi cazul, vom muta postarile intr-un alt topic.

Link to comment
Share on other sites

Pai treaba sta in felul urmator, tu ai facut modificat  trenul de rulare da? Acolo gata cu garantie :(

 

Dar pe parte motor,cutie,electri nu ar trebuii sa ai probleme cu garantia.

Edited by robi_zet
Link to comment
Share on other sites

Master_Blaster

Dubios, si eu aveam un colncanit dubios la schimbarea treptelor dar s-a dovedit ca imi cazusera piulitele de la acutatorul egr-ului si ala cloncanea un pic cand inchidea si deschidea valva.

 

Calitate VW. :P

 

Imi pare rau de problema ta speri sa o rezolvi mai ales ca stiu ca tii f mult la masina aia.

Link to comment
Share on other sites

Am fost astazi la Avia Pantelimon.

Multe nu ar fi de spus: s-au plimbat si ei cu masina, au ascultat - cu geamul inchis, cu geamul deschis, in genunchi la curbura rotii, in pisioare, cu capul sub capota - s-au dat cu parerea, au bagat-o in service si au urcat-o pe un elevator  si apoi pe rampa pentru geometrie. Au tras, au impins, au pipait, au ascultat, au oftat si in cele din urma au spus ca mai mult decat atat nu se poate face fara sa se murdereasca serios pe maini. Au zis ca sunt doua variante: planetara de pe stanga, sau ... altceva, eventual chiar cutia de viteze.

 

Prin urmare, pasul doi este sa puna mana pe o masina din retea - o Ibiza, sau o fabia, poate chiar un Polo - de pe care sa desfaca o planetara si sa o monteze pe Polac ca sa vada daca zgomotele provin de la planetara sau din alta parte.

Astept in continuare sfaturi si ajutoare  :icon_cheesygrin: .

Link to comment
Share on other sites

Eu inclin tot spre tampon cutie si tampon anticuplu

Link to comment
Share on other sites

Ce-i drept si eu as vrea sa fie schimbate aceste doua piese. Sa vedem.

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca a mai trecut inca o saptamana in care Polacul a stat pe dreapta si nu s-a intamplat mai nimic (am sunat joi la Avia si mi-a spus omul de acolo ca inca nu au gasit o masina care sa aiba o planetara ca a mea si ca sa mai asteptam) o s-o iau pe calea cea dreapta: strnag din dinti, pun la loc suspensia originila si le-o duc astora de la Porsche.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am dus masina la PBN si astazi s-a facut o constatare. Zgomotul a fost remarcat si de ei si chiar au zis ca cica au auzit si cloncanitul de care ma vaitam eu de pe la 7.000 de km.

Pentru moment a ramas ca vor descrie cazul fabricii si ca asteapta sa primeasca o rezolutie din partea lor - ce anume urmeaza sa desfaca in prima faza pentru a verifica daca de acolo este problema.

 

Tehnicianul din service cu care am vorbit si care se ocupa de masina mi-a spus ca el presupune ca problema este generata de ambreiaj, dar ca asta nu exclude o problema in planetara sau in cutia de viteze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dupa mai multe plimbari pe la PBN, cu mai multe rasturnari de situatie in care zgomotul ba era prezent, ba nu era prezent, ba era remarcat, ba nu era remarcat, ba era normal, ba, in final, a fost catalogat ca impropriu am ajuns sa dau jos suspensia Bilstein B14 si sa revin la cea OEM in ideea de a nu avea probleme din partea importatorului la diagnosticarea problemei.

La trecerea pe suspensia OEM zgomotul a disparut. Asta pentru ca problema era generata de amortizorul stanga fata care avea joc in tija.

 

Toti cei pe la care am fost cu masina de cand a inceput sa faca figuri au remarcat jocul din tija amortizorului respectiv, dar nimeni nu a pus manifestarea de care m-am tot plans pe seama lui.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Am avut si eu aceeasi problema cu sunetul ce se auzea de la motor. Eu am schimbat telescoapele fata si dupa aprox. o luna au inceput sa curga. Le-am trimis la garantie, iar dupa ce am montat amortizoarele noi nu s-a mai auzit sunetul respectiv.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

salut, am si eu o problema cu 6R a meu, acum 1 saptamana cand am bagat in marsarier am auzit un zgomot ca de metal lovit rupt, si m-am cam speriat, acum cand schimb vitezele se aude un cloncait mai tare decat era de obicei, ce ar putea fii?este normal acest ''clanc'' cand schimb si in mers si pe loc cu motorul oprit/pornit.
p.s. acum ceva vreme in urma pe deal in sus am dat T2 in forta si s-a auzit ca si cum s-ar rupe ceva pe sub ea, planetara...ceva la cutie...si sunt un pic pe ganduri, sa merg la service pe garantie sau nu,ma pot ajuta ei?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut, am un zgomot de huruit la relanti care dispare complet când apas ambreiajul, de asemenea pedala de ambreiaj este mult mai tare, am 125000 km. Ați schimbat ambreiajul, costuri eventuale?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
On 10.07.2018 at 17:47, bebepolo a scris:

 

Am schimbat ambreiajul intre timp dar zgomotul nu a disparut,  de la cutia de viteze provine zgomotul. A mai avut cineva probleme cu cutia de viteze? Ce recomandati alta cutie sh sau sa o repar?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare!

Am si eu un polo 6r 1.2 tsi manual, achizitionat in 2017. 

De ceva vreme a început să te audă o troznitura atunci cand franez in mers cu spatele si am rotile virate. Am fost la service si mi-au spus ca s-au slabit niste suruburi de la cadrul motor si bascula staga. Au strans suruburile dar a doua zi a reaparut problema. Acum sunt din nou la service. 

Revin cu detalii dupa constatare.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Scuze de intarziere!

25-Martie

Mi-au spus ca e de la o bucsa de pe bascula stanga si un surub. Au comandat piesele.

 

29-Martie - Vineri

Mi-au schimbat o bucsa de la bascula dreapta si un surub. Cand a trebuit sa plec de la service am facut o proba si am constatat ca nu zgomotul a ramas. Au luat iar masina pentru vreo doua sau trei ore si mi-au spus ca au umblat la placutele de frana si s-a rezolvat problema temporar dar vor contacta  suportul tehnic de la importator ca sa vada daca schimba placutele sau fuzeta (fuzeta vine cu tot cu etrier, spun ei), urmand sa ma contacteze luni.

Au trecut doua saptamani si nu am primit un raspuns...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
deveanu
On 10/4/2018 at 10:16 AM, bebepolo said:

Am schimbat ambreiajul intre timp dar zgomotul nu a disparut,  de la cutia de viteze provine zgomotul. A mai avut cineva probleme cu cutia de viteze? Ce recomandati alta cutie sh sau sa o repar?

Am si eu aceeasi problema! Ai aflat ce a cauzat aceasta problema si cum ai rezolvat-o pana la urma? 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
valentinsen

S a cam pus praful pe aici,ceea ce nu poate fi decat imbucurator pentru majoritatea,dar nu si pentru mine.

De vreo 2 saptamani au aparut niste zgomote la schimbarea treptelor de viteza,preoponderent treptele 1,2,3.

Toate vitezele cat si marsarierul le schimba perfect,dar face un zgomot metalic,clasicul "cloncanit",asemanator unei bile de fier care loveste ceva.

Momentan sunt cu masina in concediu. 

La ce problema si ce costuri sa ma astept cand vin acasa? 

Am mai observat ca daca manevrez schimbatorul foarte fin,cu pedala de ambreiaj apasata cu putere in podea,zgomotul apare la 3.4 din 10 incercari.

 

Edit : motorizare 1.6 TDI 90 CP

Edited by valentinsen
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept