Jump to content
Sign in to follow this  
teti_m

CE MASINA SA ALEG?

Recommended Posts

teti_m

SALUTARE TUTUROR! AS CAM VREA SA-MI IAU ALTA MASINA , CARE SA NU DEPASEASCA 4000-4500E, SA NU FIE SCUMPA LA INTRETINERE SI SA REZISTE CAT MAI MULT PE DRUMURILE NOASTRE!EU AM AUZIT CA AUDI A4 TDI DE PRIN '96 AR FI FOATE BUNE SI REZISTENTE!TINAND CONT CA SUNT LA PRIMA IUBIRE :censur: (MASINA) M-AS BUCURA SA-MI DATI CEVA SFATURI!

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

G4 1,9 Tdi Alh sau 1,6 16V codurile Azd si Bcb. Audi-urile alea sunt prea vechi pentru vremurile astea. Daca tot nu conteaza anul, mai bine iti iei Audi 100.

Share this post


Link to post
Share on other sites
teti_m

OOO... CONTEAZA MULT SI ANUL SI DOTARILE DAR DEPINDE SI DE PRET :( LA FEL DE MULT!GOLFUL MEU ARE CEVA DOTARI DAR STII CUM E... DUPA CE TE-AI OBISNUIT CU CEVA PARCA VREI CEVA MAI MULT!

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_U_T

Daca as fi in locul tau m-as uita la un Bmw E46,gasesti la banii astia unul bunicel si parca arata mai bine decat MK IV. O alta varianta ar fi Octavia 1,e una argintie pe forum 1.8T absolut superba,cu piele alba,etc..sau mai astepti un pic sa mai strangi niste bani (~5500E) si gasesti Golf 5 sau Octavia 2 pe benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites
golf3ale

Audi a4 din 1999 min Ahh(parca ii euro3) sau golf 4 alh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cyp88

golf 4 sau bora alh

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

Chiar si Octavia Tour Alh.

Share this post


Link to post
Share on other sites
MRC

Si un A3, primul model, se incadreaza in banii aia. Acum depinde ce motor vrei tu. Recomand 1.9 TDI ALH sau 1.8T.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Andrei_Tdi

Atat A4-ul B5 cat si Golful 4(si surorile bazate pe aceasi paltforma - octavia 1/tour, leon 1m) sunt masini foarte rezistente si fiabile. Eu as merge pe golf 4 sau octavia. Iar ca motor 1.9 TDI ALH. Motor mega fiabil, foarte economic. Sau 1.8 T dar e destul de gurmand, iar din cate stiu modelele mai vechi aveau ceva probleme. Stiu ca in special A4-urile b5 aveau ceva probleme dupa 150.000km, destul de serioase. poate te ajuta cu ceva lamuriri colegii ce poseda astfel de motoare. Un amic si-a cumparat in 2009 un a4 b5 din 96 1.8t quattro, l-a dus undeva la 4000E cu inmatriculare. Masina avea cam 160.000km si stiu ca avea trecuta in carte o actiune efectuata la motor cu destule piese schimbate. Mi-a spus el la momentul respectiv despre ce era vorba dar nu mai tin minte asa ca nu vreau sa spun aiureli.

Edited by Andrei_Tdi

Share this post


Link to post
Share on other sites
volnick1986

O Bora berlina sau variant 2002-2003 mi se pare best deal. Motorizare: 1.6, 1.9 TDI (90, 101, 116) sau 1.8T.

Edited by volnick1986

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Ieftina la intretinere si fiabila :icon_cheesygrin: - masinile din ziua de azi nu mai satisfac demult aceste dorinte, deci esti un norocos ca te incadrezi in 4500 euro. Ca si sfat care mi l-a dat unu mai batran si mai experimentat ca mine el zicea asa: ,, Frate cand stai in 5000 euro iti iei masina de 4000, cand stai in 8000 euro iti iei masina in 6500 - 7000 samd, nu iti iei niciodata masina de 5000 euro cand ai 4000 in buzunar'' si dupa un timp l-am inteles perfect. De ce? Pai uite de aia: iei masina cu 4000 cand ai 5000, si de restu 1000 te duci frumos in service, ai tragi o distributie, un schimb de ulei si eventual toate lichidele posibile, filtre etc., iei asigurare, iei rovinieta, eventual tragi o spalare si un polish profesional si ai masina tuti cum ar veni :icon_cheesygrin: Doamne fereste sa nu te pricepi sau sa ai ghinion, iti iei masina de 5.000 (deja ai imprumutat 1000) si te trezesti ca mai cade o bucsa, un rulment o treaba si apoi o tii in fata blocului ca tre sati platesti datoriile, am vazut multi din astia.

On topic:

fiabilitate si intretinere ieftina: Octavia, Golf IV, Leon, Bora. Inainte sati achizitionezi masina gandeste-te cati km faci anual si pentru ce iti trebuie : oras, extraurban, ai copii, nu ai, ai bagaje des, nu ai, etc si impartaseste cu noi nevoile tale ca sa putem sa-ti dam niste pareri pertinente si la obiect.

Edited by silviu4you2003

Share this post


Link to post
Share on other sites
TEHNO

Vad ca ai break. Eu am Octavia 1 Elegance break din 2001 (MY2002) cu motor AHF (1,9TDI 110CP) si ti-o pot recomanda (am cu ea 266000 Km).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Orienteaza-te catre platforma de golf 4, cu toate modelele fabricate e aceasta platforma: Audi A3, Golf4, Octavia 1 Si Leon 1.

Nu zic ca platforma pe care sunt construite A4, Passat B5 nu e buna, insa pana in anul 1999, au fost probleme cu diferite elemente din motor precum si cu suspensia. Introducere acelei suspensii cu mai multe brate precum si intorducerea aluminiului in componenta suspensiei nu a fost una prea fericita pt grupul VAG. Abia incepand cu anul 1999 au remediat bolile copilariei, insa aceste platforme nu sunt imune jocurilor in articulatii, desi, chiar si pe drum mai prost dau impresia de mai mult conformt decat platforma pe care sunt facuta hatch-urile.

De altfel, dupa 1999 vw a rezolvat multe din pbmele modelelor sale. Vezi role de plastic la motor ce crapau, bucse care curgeau si s-au revizuit ulterior, bobine de inductie ce se ardeau si ulterior s-au reproiectat, smdp.

Daca fiabilitatea o urmaresti si probleme potentiale cat mai putine, orienteaza-te catre motorare TDI cu pompa rotativa ( ALH-ul e campion aici) sau te poti orienta si catre un motor 1.6 16v AZD sau BCB.

Insa, e f important sa inspectezi masina inainte si sa-i stii trecutul. Oricat de bune ar fi motoarele enumerate mai sus, o intretinere necorespunzatoare le pune pe butuci si vei avea numai probleme.

Bafta in decizie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
soila

1.6 AZD si BCB sunt motoare reusite, dar din pacate vor numai benzina buna 99+ ca sa-si dovedeasca fiabilitatea

Share this post


Link to post
Share on other sites
Muraru Dan

Putin offtopic, insa e bine sa se stie.

Pentru motoarele in 16v:

E recomandata aceasta benzina de peste 98, ina NU una neaparat necesara.

Intradevar, benzina de 100 are avantajele ei in comparatie cu cea de 95 si asta e general valabil pentru orice motor.

Eu decand s-a scumpit benzina peste 4.2 lei am trecut pe 95. si cam tot de atunci s-a trecut si la benzina Euro5. Pana atunci numai cu cea de 98/100 am mers.

Tin sa va spun ca nu sesizez ca motorul sa mearga mai prost, doar ca in anumite momente, intradevar, are mai multa vlaga cu cea de 100, insa e absolut normal sa fie asa. Poate rareori, am ceva mai multe vibratii la ralanti decat cu cea de 100, insa insesizabil si mai mult ca sigur se intampla sa mai aiba si apa (condens) benzina in ea.

La aceste motoare MPI, nu e ca in cazul celor FSI, unde e musai sa-i pui de la 98 in sus pentru ca e sensibil motorul la calitatea benzinei.

Motoarele in 16v cer cifra octanica, si se recomanda minim 95 pentru ca altfel pot apare detonatii. Cer aceasta cifra octanica doar pentru ca au raportul de compresie mai mare comparativ cu motorul in 8v.

De aceea nu e recomandat sa pui sub 95, cum se poate spre exemplu la cele in 8v, unde poti alimenta si cu 91 ( desi acest sortiment nu mai e disponibil in UE)

In rest, aceste motoare in 16v nu fac figuri si rezista si la benzina mai proasta.

Atat timp cat se alimenteaza de la peco de incredere, puteti merge cu 95 fara probleme.

Desigur, o sa constatati ca la un drum lung si mai ales daca sunteti incarcati, cu 100 o sa consume ceva mai putin si o sa aiba mai multa vlaga la subturari, respectiv depasiri, iar diferenta dintre cele 2 sortimente de benzina se va echivala cu diferenta de consum.

Cel putin la mine asa e.

Insa, in oras, nu am sesizat un avantaj in favoarea celei de 100, doar in cazurile in care ma dau mai tare la masina si intradevar, demarajul e mai bun cu 100.

In concluzie, daca mergeti normal, alimentati cu 95 fara pbme, daca sunteti vitezomani si trageti tare de masina, atunci avantajul benzinei de 100 isi va spune cuvantul.

Ca idee, proprietarul neamt al golful-ui cu 600.000 de km ce am avut ocazia sa-l vad, folosea sortimentul premium de acolo, echivalentul 95 la noi. El mi-a spus ca mai mult cei cu masini puternice si in general sport folosesc sortimente superioare de benzina. Desigur, nu comparam benzina de la noi cu cea de acolo, insa e un lucru remarcabil ca nu a avut nici o pbma la motor in tot acesti km.

Edited by Muraru Dan

Share this post


Link to post
Share on other sites
teti_m

Ai perfecta dreptate in ceea ce spui, de aceea cred ca va fi o decizie grea.Eu inclin spre un tdi,poate un g iv kombi.Iata si de ce:lucrand in fibra de sticla mai prind lucrari si in ''deplasare'' si atunci ia cu tine compresor,scule si cutii cu materiale....trb spatiu pt asta,iesim la plimbare in general spre munte (eu sotia si copilul) cat de des ne permitem(aprox. 150- 450 km la o iesire) +naveta aproape zilnic la serviciu 20km(spun ''aproape '' pt ca avem si transport).Stiti si voi zicala:''Si sarac si cu pretentii nu se poate'' , dar nici obsedat ca mine nu e bine,am schimbat la golful asta de m-am acrit:bucse, arcuri amortizoare,modul ABS , chedere usi (sa nu intrebati cat costa) acum urmeaza sonda lambda ca cica de aia bea 10%,norocul e ca n-am avut probleme cu motorul de cand o am!Sper sa ma intelegeti de ce vreau ca masina pe care daca e s-o cumpar sa nu necesite reparatii macar un an :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bitanu daniel

Ce ti-au recomandat cei de din-aintea mea, iti recomand si eu: orice marca dar cu motor ALH. Este el putin mai galagios, dat ar merge si cu ulei de bucatarie folosit, nu alta! :lol: Eu detin golful din semnatura, i-am mai bagat si ceva caluti prin intermediul lui Turbocip - Iulian Oancea si in plus de cele scrise, cred ca este cel mai econimic motor din seria TDI.

Pana la urma sti cum este, fiecare se faleste cu ce are si lucrul lui este cel mai bun.

Edited by bitanu daniel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serj Arad

O Bora Kombi ar fi perfecta! :icon_thumleft:

Share this post


Link to post
Share on other sites
BigSAL

Ca si sfat!

Nu ai sa gasesti masina la mana a doua sa nu bagi in ea nici un ban in primul an. In primul rand cauta sa o iei de la cineva care o are el de ceva timp (de preferinta de peste un an si sa nu fie al 3 -lea sau al 4-lea proprietar pe cartea de identitate) si inainte sa o iei (cu riscul de a ma repeta) lasa-ti o marja de eroare acolo sa ai un banut sa-i faci o revizie generala dupa ca o achizitionezi si abia atunci cand o faci tu cum stii ca e mai bine poti sa zici ca cel putin un an nu mai ai treaba cu masina dpdv al reparatiilor.

Subscriu si eu la parerea colegilor (desi nu sunt dieselar) - ALH dat fiind faptul ca faci ceva km zilnic si mai ai si anumite lucruri de carat ... acum depinde foarte mult cu ce situatii te intalnesti... decat un diesel cu 300 mii km se la nustiuce samsar la a nustiu cata mana mai bine un 1.6 de la un proprietar care o are de ceva timp si e ingrijita....

Golf IV break...

Skoda Octavia break

Audi A4 de prin 2000 - 2001 break

Share this post


Link to post
Share on other sites
B_U_T

Sper sa nu supar pe nimeni..dar nu vi se pare depasit Golf-ul 4? Mai ales ca ar avea bani de ceva mai bun..un Golf 4 din 2001 e 2300E,si-a cumparat un amic saptamana trecuta..

Share this post


Link to post
Share on other sites
rcs66

recomand motorul ASV 110 cai(cu cip ajungi si la 140) la fel de fiabil ca ALH

pe Golf 4 sau Octavia si nu ai treaba nici cu suspensia pe drumurile noastre

Edited by rcs66

Share this post


Link to post
Share on other sites
bossake

Si eu am un amic care fix aceeasi suma de bani ca si tine si nu stie ce sa aleaga.

Sincer, nu contest fiabilitatea golfurilor4, insa nu este in niciun caz o masina care sa valoreze in anul 2012 4000-4500 euro. Chiar ma uitam la ce preturi se cer pe forum, cred ca respectivii pun preturile alea asa....sa aiba masina la vanzare. Daca era vorba de 3000eur, atunci alegerea corecta ar fi fost fara doar si poate un golf4, insa la 4000-4500 nu cred ca se mai poate pune problema de golf. Poate doar de vreun caz special, gen sa fie 2003-2004, sa fie luat de nou din romania, unic proprietar timp de 10 ani, toate reviziile la reprezentanta, pana in 120-140.000km etc. Dar astea sunt cazuri mai mult SF :).

Nu mi se pare deloc rea idea cu bmw e46. Stiu ca o sa sara multi in capul meu ca e bmw, ca e rupt ca nu stiu ce, dar sa fim seriosi la aceeasi suma de bani sa zicem 4500 cum poti sa alegi un golf4 inaintea unui e46 data fiind diferenta imensa de calitate? Cine garanteaza ca golful a fost super intretinut sau ca bmwul e o cazatura?

In orice caz trebuie tinut cont si de bugetul de dupa achizitie. Daca nu vrei sa bagi bani dupa ce o iei lasa masinile astea de 10 ani vechime, si uita-te la ceva mai nou, mult mai nou. Poti gasi masini si din 2007-2008 la banii astia. La o masina din 2002 desi va fi net superioara calitativ uneia care o iei din 2008 vei avea mult mai multe probleme. Mai mici, mai mari dar vei avea. La anul masina va avea 11 ani, peste 2 ani 12 ani si tot asa..problemele vor aparea inevitabil datorita uzurii masinii indiferent cat de fiabil a fost ea ca model in tineretea sa.

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderdj

Ceva mai "bun" nu-i mai satisface lui conditiile alea. Am inteles din ceea ce ai scris ca pentru tine mai bun inseamna mai nou din moment ce consideri G4 depasit. Intr-adevar e foarte depasit si foarte urat G4, motiv pentru care eu am ales Leon 1M cand a fost cazul la mine.

Si ce are pe el Golful ala de face doar 2300 de euro? Mi se pare dubios de ieftin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Serj Arad

Eu de exemplu luna viitoare sper ca voi merge in Germania dupa un Audi A4 din 2002-2003 1.9 TDI.Am observat ca berlinele sunt mai scumpe,in jur la4700 si kombi la4400 acceptabile.Deci daca ai bani si de inscriere de ce sa nu incerci un A4 despre care zic eu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Calin78

Eu as lua un Logan aproape nou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri