Jump to content

Octavia 1 1.9tdi ALH fara putere


m2myo
 Share

Postare recomandată

Salutare tuturor de pe forum sunt nou prin zona dar am zis ca asta e ultima solutie. Am o problema cu o Skoda Octavia din 2001 1.9 TDI ALH de 90cp.

Masina o am de 2 ani si de cand am luat-o nu trage, adica mai mult de 130km/h nu prinde, nici limp nimic. Dar are momente in care in treapta a 4-a la 70km/h cu pedala la fund urca foooaarte greu. Cel mai bine trage cand este motorul rece (adica ajunge mai repede la 130) dar.. doar atat.

Ca si probleme a avut:

1) intrercooler-ul fisurat (datorita deflectorului de aer) - l-am inlocuit

2) actuator turbina gripat (ramanea blocat undeva la jumatate) - am desfacut turbina am curatat geometria variabila, acum merge usor

3) capsula vacumatica turbo fisurata (scapa aer) - am inlocuit-o temporar cu una de pe o laguna 2 de 120cp (ma ocup cu piese de renault), am reglat-o cat de cat etc.

4) pompa vacum tragea aer fals pe la stut - am dat cu silicon si poxipol si am etansat acel stut

5) egr infundat (scapa ulei pe exterior dar nu este blocat, adica functioneaza) - l-am curatat

6) dupa ce opresc motorul se aude un bolborosit de aer (dupa un drum de 20 - 30km), mai exact se intoarce aer in vasul de expansiune dar nu prin furtunasul de aerisire ci pe jos prin furtunul gros si face presiune (mentionez ca fenomenul asta se intampla numai dupa ce opresc motorul, daca scot capacul de la vasul de expansiune iese afara punt abur si atat, nu se vad bulburuci in apa, acestia aparand dupa ce opresc motorul - asta nu am rezolvat-o a aparut dupa ce am facut distributia iar motorul nu fierbe si baga si caldulra asa ca am zis sa mai astept sa nu umblu iar.

7) consuma 10-12% ( la drumuri scurte 20-30km, pe BC), cu un plin nu pot sa merg mai mult de 550km (in afara orasului) fara sa se aprinda rezerva.

Mentionez ca la masina am schimbat distributie in service (inainte de schimbare au constatat ca avea avansul "maricel"), verificat avans cu vagcom (sau vcds .. nu mai stiu) dupa inlocuire cand au pus pompa la semnele ei pe fulie masina nu pornea, au mai umblat putin apoi a pornit fara sa se schimbe mersul.

Alta curiozitate este ca masina nu scoate gram de fum, nici cand avea intercooler-ul fisurat nici acum. Singurul "fum" care il vad este dimineata cand o pornesc arunca un puf de fum albastrui. Dar daca o turez pe loc in gol nu scoate fum si nici in mers.

Pe tester nu are absolut nici o eroare, rar apare senzorul de temperatura din pompa de motorina dar dispare daca este sters.

Nu pot face log pentru ca nu am tester-ul meu. Singurul lucru care mi l-au spus este ca turbina ajunge greu la presiunea ei normala, si ca avand in vedere toate verificarile si piesele inlocuite ei banuiesc pompa de injectie nu ar baga suficienta motorina atunci cand masina este in ture si de aici aceste probleme.

Am mai incercat sa slabesc teava de esapament care se prinde la turbina sa o fac sa rasufle pe acolo ( am banuit ca o fi catalizatorul infundat) dar nici un rezultat, in afara de fluierat.

Azi am incercat sa ferific injectoarele daca sunt infundate le-am scos pe rand le-am legat la pompa si am dat la automat sa vad daca "pufaie" motorina sau picura, toate au pufait dar am observat ca nici unul din ele nu dadeau gram de motorina pe retur, din contra cu conductele de retur scoase iesea motorina din pompa pe la conducta de retur. (este normal asa ceva?)

Va rog daca mai are cineva idei..le ascult cu placere, daca nu are nimeni.. va multumesc ca mi-ati citit post-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 81
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • spidi

    19

  • pop cristian

    14

  • m2myo

    13

  • liqweed

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

Verifica debitmetrul, presimt ca de acolo e problema. Scoti mufa din el si daca masina merge mai bine sau la fel, el e de vina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un log in mers ?

Si chiar era nevoie de inca un topic cu problema asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@ vs91mrc - am incercat si cu debitmetrul scos si merge si mai rau,

@Al Bundy - nu am unde sa fac log in mers, nu am diagnoza mea. Daca am gresit ca am deschis un topic nou imi cer scuze, poate un moderator ma poate ajuta sa inchida topic-ul si sa reinvie unul mai vechi cu subiect asemanator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum spune Al Bundy, un log in mers ar elimina debitmetrul, s-ar putea vedea activitatea turbo, deci ar ajuta mult. Diagnoza ta sau ce folosesti arata acesti parametri? Cei de la service s-au rezumat doar la "turbina nu ajunge ..." dar nu au investigat de ce??

Nu pot sa afirma nimic gen "de ce ai cumparat masina daca facea asa"...dar pot spune ca nu e ok sa stai 2 ani asa. Cati km are?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@tcsib - nu am eu personal tester, cei de la service au vcds. Din ce mi-au spus EGR-ul functioneaza, debitmetrul este ok, nu isi pot da seama de ce turbina nu ajunge repede la presiunea de lucru normala, si ei dau vina pe pompa de injectie ca nu ar baga suficienta motorina. Am facut si compresia la motor si are 1) 30, 2) 27, 3) 30, 4) 27.

Masina nu am cumparat-o, pot spune ca am mostenit-o si de aceea nu stiu nimic despre ce s-a intamplat cu ea inainte sa ajunga la mine, stiu ca nu este ok dar timpul si banii isi spun cuvantul din cand in cand. Este cineva pe aici prin zona covasna care are un tester si ma poate ajuta cu un log?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In aria de servicii gasesti colegi care se ocupa de asa ceva. Vezi care este mai apropiat de tine.

La service daca ti-au spus ca este pompa de injectie nu ai mai continuat tu din cauza preturilor sau ai indoieli?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@tcsib - ambele variante, sunt si scumpe, + ca trebuie sa fac distributia din nou (distributia este unul din putinele lucruri care nu stiu sa le fac singur la masina), iar daca ar fi pompa de vina de ce imi consuma mult? In oras merg cu consum de 11- 12 iar in afara de 9 -10. Am sa incerc sa ma uit poate gasesc pe cineva din zona, multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cineva in zona, Brasov, Covasna cu diagnoza? care ma poate ajuta cu un log?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Brasov, la AMC, cauta-l pe Koz aici pe forum. Au si service.

Fum albastru la pornire...as zice eventuale probleme la semeringurile de supapa, insa faptul ca masina nu trece de 130km/h posibil sa indice si o lipsa de compresie daca toate celelalte sunt ok (MAF, turbo, etc.) Banuiesc ca ambreiajul nu patineaza....

Modificat de Cowboy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum a spus compresia a fost masurata si este OK, pompa de injectie nu are treaba cu tutbina. Asteptam logul in mers.

Posteaza o imagine cu avansul. Cat este cantitatea de motorina injectata in mg/str ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor. Revin (destul de tarziu) cu log-ul in mers.

Logs.zip

post-80247-0-31084200-1340737325_thumb.p

@Cowboy - multumesc mult pentru sfat/recomandare, nota 10, am luat legatura cu el, si m-a ajutat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

senzor carburant defect. IQ mare si avansul dereglat, debitmetrul aproape mort, turbina ar fi ok doar ca se incarca greu din cauza mafului, reediaza ce am zis si masina va merge mai mult decat ok

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@pop cristian - cand am facut distributia in service au incercat sa micsoreze avansul dar masina nu a mai pornit. Sa incerc sa micsorez si IQ si dupa aceea sa umblu iar la avans? (cam care ar fi valoarea IQ normala?)

- din ce spui tu (ce inteleg eu) este ca daca inlocuiesc debitmetrul masina ar trebui sa arate o imbunatatire in mers nu? (cu debitmetrul ei ajunsesem in stadiul in care masina nu se mai tura peste 2500-3000rpm, debitmetrul care este acum pe masina este luat din dezmembrari)

KOZ de aici de pe forum m-a ajutat cu log-ul in mers. Una din erorile descoperite a fost ca ECU functioneaza intermitent si nu poate fi diagnosticat. Intrebarea mea este cum poate porni masina fara un ECU functional?

Cealalta intrebare ar fi daca este cineva aici pe forum din zona mea care poate procura piesele necesare si contra cost sa incercam rezolvarea problemei, cu posibilul retur la debitmetru daca se constata ca nu aia este problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu exista sa nu poti regla avansul, inseamna ca nu e montata bine distributia, trebuie folosite la distributie uneltele speciale de blocaj nu cu vopsea sau dupa ureche, remediaza prima data problema cu senzorul de carburant defect, costa 80 de lei aici pe forum pe original, il inlocuiesti, pe urma reglezi avansul la cineva care stie regla, dc nu reusesti repui la punct distributia ca la carte si ar trebui sa fii in grafic, reglezi cantitatea iq prin metoda hamermode, normal nu se deregleaza decat dc ai umblat in pompa sau ai modificat din adaptation, aici poti verifica dc valoarea de adaptare este cea standard, pe urma iei un maf si il probezi de pe o masina functionala, cele din dezmembrari pot fi mai proaste ca si al tau, e dupa noroc.

dupa toate astea ar trebui sa fie foarte functionala si sa mearga bine, dc nu foarte bine, asta dc si turbina e in prametri si lucreaza ok geometria, iar actuatorul e reglat ok, consumul ar trebui la fel sa fie in grafic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

@pop cristian - eram de fata cand s-a facut distributia si aveau ceva truse speciale, si cand au incercat sa regleze avansul (sa il micsoreze) masina nu a mai pornit, si au zis ca se poate sa se fi umblat in pompa (eu nu stiu ce s-a intamplat la masina inainte sa ajunga la mine) pe ea se vad doar niste semne galbene. Daca ar fi avut probleme pompa nu trebuia sa porneasca greu? (la -25de grare cat au fost iarna trecuta a pornit la a 2-a cheie, dar vara acum porneste normal). De senzorul de temperatura stiam ca are probleme, dar nu apare mereu si "stiu" ca influenteaza consumul dar nu il dubleaza. Masina mea consuma in jur de 8 sau 9% la drum lung, si 10-12% in oras, si tot nu trece de 130. Legat de eroarea cu ECU ai idee ce poate fi?

Alta intrebare ar fi daca este normal ca pe rampa de retur la injectoare sa nu tasneasca motorina? (am scos furtunul care pleaca din ultimul injector inspre pompa si in loc sa tasneasca motorina din el (cum stiam ca se intampla la common rail) la mine tasnea motorina din pompa. - este normal?

Modificat de m2myo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe langa ce a spus colegul Pop Cristian, as veni cu observatia ca acolo este si o problema de electronica. Ti-am dat si pm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare

@pop cristian - multumesc pentru ideea cu hammermode, am reglat IQ sa fie intre 3 si 5mg/str. Am atasat si niste log-uri. Am incercat sa reglez si avansul (nu stiu daca m-am uitat unde trebuie) acum este la relanti 0.4IPMS (si prescris si masurat), doar ca cel masurat are momente cand oscileaza putin.

Masina se misca lafel. Am sa incerc sa fac rost din dezmembrari de un alt maf sa vad daca se simte vreo schimbare. In cazul in care fac rost de un alt ecu... cum se face adaptarea? sau ce trebuie facut ca sa porneasca masina?

Ce am mai observat la IQ este faptul ca daca apas pedala la fund in treapta a 4-a, a 5-a( doar la astea m-am uitat) in tester imi spune ca soferul cere 40mg/str (sau 42) iar pompa se opreste la 32mg/str, numai cu pedala la fund, daca accelerez treptat cantitatea ceruta si cea injectata sunt apropiate, doar ca pompa se opreste la 32mg/str. Poate fi pompa de vina pentru aceste probleme?

LE: Am mai pus 4 print screen-uri, sunt ok valorile?

Log-CL55LUC1.txt

Log-CL55LUC2.txt

post-80247-0-74467300-1341142345_thumb.j

post-80247-0-03073300-1341142358_thumb.j

post-80247-0-96236100-1341142364_thumb.j

post-80247-0-10741600-1341142373_thumb.j

Modificat de m2myo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are nimeni idee?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut

Intampin aceasi probema cu o Octavia 1.9. Asta iarna s-a bulit turbina , s-a turat singura la maxim apoi s a calat motorul. Reparatie o caruta de bani la Ausburg.(Mai bine nu o mai reparam) Inlocuit o gramada de piese si acum rezultatul este consum urban 11,12 consum extra 8,9 si putere si cuplu ioc. Pe autostrada abia urca la 140km/h demaraj deloc iar daca este o panta lina gafaie eventual trebuie sa schimb viteaza. Am dus o inpoi la Ausburg, verifica schimbat debitmetru + alte verificari nimic, Schimb service ul ma duc la Porsche Vest. Doua saptamani masina in service schimbat pompa vacum alte verificari si schimbari de diverse piese si nimic. Masina in acelasi stadiu. Cica au verificat tot si nimic.

Intre timp mi s a dus si servofrana. Cred ca e in legatura cu problema globala.

Cred ca ma apuc de mecanica. Ce interfata mai ieftina pentru o skoda octavia 2006 stiti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci astazi am recuperat o. Cica presiune compresie prea mare . Trebuie verificata chiulasa. Sau verificat volant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu vad ce legatura ar avea volantul cu lipsa de putere..mai degraba ambreiajul daca patineaza, da, rezulta putere lipsa, dar volant..ma indoiesc.

Cand ai schimbat turbina ai facut si un reglaj al tijei actuatorului? Un simplu log in mers ar trebui sa arate daca poate fi o problema si de acolo

Verifica in primul rand senzorul de pe volant daca este in mintile lui, sau daca nu cumva este murdar (o simpla picatura de ulei scursa pe el si poate da efecte tare neplacute in mers) Am vazut ca concret masina cu aceleasi simtome ca alte tale; a schimbat omul o gramada pana (reperatii de peste 3000 eur) si in final un mecanic mai mosulica asa i-a depistat problema care era 100% de la senzorul ala care era plin de mizerie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fugi la Cipos. La cate recomandari are, macar ca-ti mai elimina din dileme, asta daca nu ti-o repara mai mult ca sigur

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu aveti senzor pe volant.

Oare? estiu sigur ?

Dar de senzor hall ai auzit? G28 ce o mai fi ?

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!