Jump to content

Scaune prea rigide la O2?


Cain
 Share

Postare recomandată

Nici pe mine nu ma deranjeaza... din cand in cand mai misc pozitia, atat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    9

  • DArtagnan

    9

  • Rama

    7

  • shcoada

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Rog/propun ca un moderator sa deschida un nou topic "pozitie corecta la volan" si sa mute de aici tot ce tine de acest subiect ;-)

Am mutat scaunul mai infata, am dai dat volanul 1 cm mai jos si deja nu mai am picioarele stresate insa mana cu umarul stang tot ma dor.

Nimeni n-a spus nimic de pozitia volanului, @rvacaru si eu am scaunul dat jos la refuz insa acest lucru defavorizeaza volanul, ramane prea sus :-)

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si volanul l-am dat mai in jos un pic. Chiar stau bine acu... vad ceasurile, vad si oglinzile... nu-i rau :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Zi-mi te rog (ca ai inaltimea mea):

1. cat de mult ai tras volanul spre tine

2. cat de mult ai tras volanul in jos (eu l-am tras in jos incat abia mai vad becurile de la semnalizatoare)

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aualeu...pai si cu ce unitate de masura vrei sa iti spun? ;) Ma uit acum cand merg acasa si incerc sa estimez (iti fac si o poza).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-am facut poza, ca nu aveam la ce :(

Volanul este impins pe orizontala la maxim spre bord, iar pe verticala este exact la jumatate din cursa. Vad perfect toate ceasurile.

Scaunul este la maxim jos (n-am idee pe orizontala cam pe unde e, depinde cum iti place sa tii picioarele, e chestie de gustibus).

Eu am 1.90 aproape insa sunt sub 100 Kg, incap "numa' bine" in scaun :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.76 /80 kg (inca, sper). Daca ma asez ca la carte stau foarte comod, dar nu e practic in oras, pentru ca am volanul prea aproape de picioare si incurca la coborari. Asadar in oras trisez un pic si apuc volanul din zona 7-8 o'clock cu palma in sus, iar cand e nevoie de viraje mai ample pun si cealalta mana din dotare pe volan.

Am facut lejer mai bine de 1k pe zi cu cateva ocazii fara sa simt dureri in fizic, abia astept acum si tempomatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar scaunele sunt destul de rigide insa cred ca se incadreaza in "stilul" nemtesc. La drumuri si de peste 1000 de km. nu am simtit vreo indispozitie sau durere din aceasta cauza ; probabil ca pentru cineva mai sensibil sau cu ceva probleme la spate pot sa devina un inconvenient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mutat scaunul mai in fata si cred ca e mai bine...oricum, conduc si cu bocanci...deci normal sa nu ma simt cel mai confortabil :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.76 /80 kg (inca, sper)

(...)

Am facut lejer mai bine de 1k pe zi cu cateva ocazii fara sa simt dureri in fizic

fara sa vrei, ai vorbit si-n numele meu. Ma gandesc ca totusi inaltimea si greutatea influenteaza. Eu am 1.78m/78kg si cum spuneam am parcurs de multe ori sute de km fara oprire fara sa simt absolut nici un fel amorteala sau durere. Desi mai tari decat la alte masini, scaunele Octaviei mi se par foarte ergonomice si relaxante. Tapiteria este cam aspra dar nu ma deranjeaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mie mi se par destul de incomode eu sunt ceva mai maruntel (sub 1.75) si nu am stilul ala de condus cum am vazut ca se mai poarta, adancit in scaun, ca nababul fara sa vezi mare lucru in fata .Eu daca nu vad cat de cat macar ceva din botul masinii, nu ma simt in siguranta :) . Si ca sa vad ceva in fata trebuie scaunul trebuie destul de sus si in fata. Pozitie in care lovesc cu genunchii mereu in volan (desi e dus maxim in sus pe verticala!). cand duc piciorul drept catre frana de exemplu de pe acceleratie. Nu sunt foarte multumit de pozitia la volan. Plus ca lovesc cu genunchiul drept in consola centrala. Din punctul meu de vedere scaunele sunt unele cel mult mediocre, ca si pozitia pe care mi-o ofera. Dar poate am eu "setari" mai ciudata pentru condus si de aici ratingul mai slab :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa stii ca ai o leaca de dreptate aici. Nu intotdeauna ce credem noi ca e confortabil, chiar e. La fosta masina, imi reglasem spatarul prea pe spate, crezand ca asa e confortabil. Dar dupa jumatate de ora de condus, ma durea spatele. De ce? Nu il tineam sprijinit de spatar, si automat, suporta el toata greutatea. L-am ridicat mai spre verticala, si am impins sezutul inapoi, un pic. Si a devenit foarte confortabil.

E posibil sa trebuiasca mici ajustari, si poate nu intotdeauna, in directia in care crezi tu.

Eu nu pot sa ma plang, am condus 7 ore si nu am simtit nici un fel de oboseala a spatelui. Dar, am 1,90 si 100 de Kg, si totusi, nu ating cu genunchii volanul, sau cu capul, tavanul.

Mie mi se par destul de confortabile.

L.E. Aceeasi gresala o observ la multi care au postat aici. Conduc cu spatarul lasat mult pe spate. Fara sa-si dea seama, nu isi sprijina spatele de spatar, iar coloana suporta singura greutatea. Este normal, in cazul asta, sa te doara spatele chiar si dupa 10-20 de minute, pentru ca, in plus, muschii spatelui, mai trebuie sa se opuna si fortei G (franari, accelerari, viraje...) Incercati cu spatarul mai ridicat si cu "cocoasa" lombara umflata, astfel incat sa umple golul dintre spatar si coloana lombara, si mai discutam. Cu alte cuvinte, pozitia corecta la volan... :D

Scuze daca este off-topic

Modificat de mario75
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect de acord. incercati sa va ridicati spatele scaunului cat mai la verticala. si daca nu va place idea ca va ridica si corpul, lasati scaunul la maxim in jos. de asemenea, folositi cu incredere suportul lombar. umflati-l la maxim cu incredere. o sa simtiti diferenta la drum lung.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact asa il tin si eu. Sezutul mai jos, se impunea obligatoriu la inaltimea mea, iar avantajul colateral e ca nu lovesc cu genunchii in consola volanului. Spatarul e ridicat doar ca sa pot apuca partea de sus a volanului cu toata mana, fara a fi nevoie sa ridic spatele de pe spatar. Iar sezutul este la o asa distanta, incat sa pot apasa ambreiajul pana la fund fara a indrepta de tot genunchiul. In felul asta mi se par foarte confortabile. Daca ar fi fost mai moi, m-as fi afundat in ele, iar coloana poate ca nu ar fi avut o curbura normala, ducand la oboseala ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bai fratilor, mie deja imi vine sa plang. Dupa ce am facut revizia de 30.000km, iar am inceput sa am probleme. Baietii destepti de la service au dereglat tot, vertical, orizontal, sparat, volan (parca au facut test drive cu ea). Nu-mi gasesc pozitia, ma simt nesigur la volan, imi vine sa rup scaunul in doua.

Este singura masina cu care am/am avut problema asta. Sincer nu stiu ce sa-i mai fac. Aceiasi problema cu perna de sub genunchi ridicata o am si eu, iar faptul ca nu am reglaj lombar ma termina psihic si mai tare.

Cand stau si ma gandesc la fosta Dacie a lui tata ... cu ce placere o conduceam, cati km faceam cu ea, fara dureri, fara stres, placere maxima. Asta poate pentru ca nu avea niciun fel de reglaj. :)

M-am gandit serios sa-mi marchez pozitiile pentru volan (verticala/orizontala) si scaun (verticala, orizontala etc) ca sa va dati seama cat de disperat sunt.

M-am uitat pe site la ceh si ma bate gandul la un scaun macar cu reglaj lombar ... e in jur de 2500 de coroane, sper ca am vazut bine.

Modificat de shcoada
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Regleaza-ti scaunul ca la carte, si incet incet o sa se invete corpul cu postura corecta.

Adica, picioarele usor flexate (sa fie un 30 grade acolo cand ambreiajul e la fund), scaunul ridicat cat sa nu iti gatuie in spatele genunchiului circulatia (si atunci si vizibilitatea va fi pe masura pe cale de consecinta). Volanul reglat pe inaltime in asa fel incat sa vezi perfect ICul, scaunul cu spatarul aproape vertical, la un 15-20 grade, cred, in nici un caz mai mult, si volanul adus din adancime suficient cat sa atinga incheietura mainii partea de sus a lui fara a dezlipii umerii din scaun.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru reply.

Nu sunt incepator, nu vreau sa ma laud, dar am destui km la bord si multe masini conduse. Deja stiu cam in ce pozitie ma simt bine.

Nu vreau sa fac o lista de masini, dar crede-ma ca n-am avut probleme cu nicio masina din punctul asta de vedere (poate daca stau bine si ma gandesc, cu un ford focus, dar numai dpdv al duritatii scaunelor).

Cu masina asta am deja 36.000km din aprilie ac. si efectiv nu ma simt bine/in siguranta in ea.

Sunt o persoana pasionata de masini/pasionata de condus, dar sunt momente in care prefer sa fac o pauza pentru ca mi-e sila sa ma urc in ea.

Dupa 200-300km sunt terminat de spate (din cauza reglajului lombar) si sezut (am o durere pronuntata pe fesa dreapta, dar recunosc, pentru ca ma sprijin excesiv de mult pe cotiera)

Din puctul meu de vedere, o pozitie "standard" confortabila nu exista, ci doar una "corecta".

Reglajul scaunului - volanului la o masina cu transmisie automata (mi-am adus aminte de filmuletul pus de cineva mai devreme) este diferit pentru ca nu ai ambreiaj.

Nu stiu daca ai observat, dar cursa ambreiajului este intotdeauna mai lunga decat la frana si acceleratie si din start vei simti un oarecare disconfort (vei avea impresia ca piciorul drept sta mai flexat decat ar trebui), in consecinta trebuie gasita solutia perfecta pentru ambele picioare. Asta e una. A doua, skodele, daca ai observat au acceleratie de "autobuz", ca multe alte masini. Problema este ca apare alta diferenta de pedale, anume intre pedala de frana si cea de acceleratie, cea din urma fiind la un nivel mai jos.

Reglajul la o masina cu scaune electrice este iar diferit, deoarece perna de sub genunghi se lasa si ea odata cu sezutul, nu stiu daca e o regula universal valabila, dar tot ce am condus eu asa era.

Din punctul meu de vedere gradul de confort la masina asta este foarte scazut, nu scazut. Repet, am cu ce sa o compar.

Singurul lucru care ma consoleaza este ca nu sunt singurul care are problema asta. Am sa puctez cateva "defecte" observate de mine si nu numai de mine.

1. Diferenta mare de nivel dintre pedale. Mai ales intre cea de acceleratie si cea de frana.

2. Perna frontala a scaunului este prea ridicata fata de sezut.

3. Scaunele sunt prea rigide.

4. Volanul nu coboara suficient, cel putin pentru mine.

5. "Cocoasa lombara" este prea pronuntata si prea dura (oricum e o chestie subiectiva, dar trebuie mentionata), mai ales ca eu nu am reglaj lombar.

Am uitat sa mentionez ca am 1,72m si 65kg.

Nu doresc altceva decat sa gasim impreuna o solutie, o perna lombara, o perna pentru sezut, nu stiu ...

Cu stima,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Craciun fericit.

Salut.

Nu te mai scuza atat deoarece ai exact aceleasi simptome ca multi altii de aici.

Ai enumerat exact ce ma deranjeaza si pe mine, mai ales faza cu pedala de autobuz (expresia mea preferata).

Singura solutie la care ma gandesc (si scumpa) este sa cumpar scaun cu reglaje electrice...

Cam atat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista diferente intre scaunele pe care le am eu pe elegance din 2005, fata de cele pe care le avem pe 2 masini de firma, trend 2008. diferenta consta atat in felul in care "te tine" scaunul, la trend fiind mai larga "scoica", precum si la nivelul de coborare. nu coboara atat de mult scaunul, precum la elegance. de asemenea, neavand suport lombar pe trend, este inca un dezavantaj.

eu ma simt foarte bine la volan. si am condus 850 km cu mici pauze de cafea, fara sa resimt dureri sau oboseala. (1,76m cu 72kg).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este posibil sa fie diferente intre nivelele de echipare, sau anii de fabricatie? Sau doar diferente subiective rezultate din reglajul corect sau mai putin corect al scaunului, respectiv pozitia corecta versus pozitia pe care o credem a fi confortabila la volan - care nu intotdeauna este?

Deoarece constat ca parerile sunt impartite. Unii le considera confortabile, altii mai putin.

Iar comparatia cu Dacia, nu cred ca isi are locul. Si eu am avut o 1310 inainte de Octavia, si nu cred ca e cazul sa mai spun ca nu se compara. Mai ales din prisma sigurantei la volan. Nu vad cum ai putea sa te simti mai in siguranta in Dacie, dar asta e, parerile sunt impartite!

M-am urcat in Dacie, dupa ce am condus 2000 de Km cu Skoda, si am crezut ca nu-i adevarat. Pana sa-mi iau masina, credeam ca pozitia e corecta si confortabila. E, am crezut ca m-am urcat in tractor, cu scaunul mai sus decat era necesar, nu-mi gaseam pozitia, cu pedalele asezate ciudat, ma impiedicam intotdeauna de pedala de frana, ... nu mai continui

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu port 43, si pe cuvant ca ma inteleg bine cu pedalele, asta cand merg normal. Cand ma apuca sa merg sport, intr-adevar, mi-ar placea sa fie acceleratia normala si mai sus, si distanta mai mare intre acceleratie si frana, ca sa fie loc de 2 talpi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmm ... comparatia cu Dacia a fost una pur artistica. Eu n-am avut dacie inainte, poate de asta sunt si asa pretentios.

Din fericire/pacate nu m-am mai urcat de mult intr-o Dacie sa vad care e senzatia ... Si, intradevar, uitandu-ma la alte O2-uri "mai vechi" ... 2005, 2006 am observat si eu o oarecare diferenta fata de a mea (2008) la planeitatea spatarului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

That might be it. A mea e MY05, ambele scaune fata cu reglaj lombar si inaltime.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutii... pozitia corecta o faci regland de la tetiera pana la distanta intre piept si volan; bratele trebuie sa fie usor arcuite, nu intinse cand prindem volanul, apoi se poate regla pe inaltime - ceea ce va mai corecta din pozitia talpilor pe pedale.

Confortul oferit este satisfacator spre bun, dat fiind faptul ca e o masina de familie.

Eu am facut comparatia asa: am avut Solenza, pe un drum CJ-TM am fost nevoit sa opresc pentru odihna de 4 ori (fara pauzele de toaleta sau masa), cu un pejo 206 doar pentru toaleta si/sau masa, iar cu O2 senzatia este peste Pejo...daca doresc comfort, am niste fotolii super ok in living :)

Nu uitati ca, scaunele prea confortabile sau prea moi, accentueaza relaxarea muschilor si a coloanei si gasirea unei pozitii de somn... la volan nu e permis asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!