Jump to content

Scaune prea rigide la O2?


Cain
 Share

Postare recomandată

Nu stiu altii cum sunt dar mie imi place sa am cand conduc un scaun comfortabil … in special la drum lung si sincer pe O2 scaunele sunt super tari si rigide.

Putem schimba ceva la ele ? Nu vreau sa vin cu patura si sa o pun sub mine.

…. Suggestions anyone?

Modificat de Cain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 89
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • rvacaru

    9

  • DArtagnan

    9

  • Rama

    7

  • shcoada

    6

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cam asa e trendul la nemtesti :blink: Scaune moi gasesti la frantuzoaice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Experienta spune ca tocmai scaunele tari sunt mai bune pentru calatorii lungi...

Am avut un Renault 19 Chamade timp de 6 ani...care avea niste scaune foarte moi (cred ca ti-ar fi placut) :blink: ...era foarte comod sa ma duc prin oras...insa dupa un drum Cluj-Brasov (300km) eram foarte obosit si amortit (ma dureau muschii si oasele).

Cu Octavia 1 (care are si ea scaune tari)...m-am dus pana la Budapesta non stop (doar cat am luat vigneta si vama) si ma simteam relaxat...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaunele ergonomice nu sunt de obicei "confortabile", adica nu sunt moi, dar efectul la drum lung este de scadere a tensiunii osteo-musculo-articulare si deci de intarziere a aparitiei oboselii.

Ma gandesc ca poate nu esti obisnuit si nu ai mers multa vreme la drumuri lungi cu astfel de scaune, dar efectul ar trebui sa se vada.

Eu pot sa si compar permanent la drum lung scaunele ergonomice (sport) de pe G5 cu cele mult mai moi pe care le are sotia pe Opel Astra, si pot sa-ti spun ca ma simt mai relaxat dupa ce conduc mai multe ore G5-ul.

In ultima instanta e si o problema de obisnuinta, si o spun si avand ceva notiuni de ergonomie. Mi-asi permite sa te sfatuiesc sa mai astepti pana la modificarea scaunelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa parerea mea scaunele la O2 sunt super relaxante la drum lung, eu aveam probleme cu coloana la drum lung dar acum sunt incantat,sa nu mai zic ca au si o sustinere laterala pe care nu o gasesti la multye masini :D Asta este un subiect care ma incanta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In ultima instanta e si o problema de obisnuinta, si o spun si avand ceva notiuni de ergonomie. Mi-asi permite sa te sfatuiesc sa mai astepti pana la modificarea scaunelor.

<{POST_SNAPBACK}>

Mersi mult - cred ca nu le schimb in final - poate sunt mai sanatoase ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sincer mie mi se par extraordinar de confortabile si de incapatoare scaunele. Ca sa nu mai vorbim de marginile de sustinere care aduc putin cu scaunele sport. Scaune mai confortabile am gasit numai pe noul A6 (poate m-am lasat putin dus de val, dar eu cred ca sunt printre cele mai bune scaune standard).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

sincer si mie mi se par super.Si sunt mult mai sanatoase decat cele moi in care intri cu spatele si stai acolo ghemuit.Am si eu o intrebare referitoare la plasticul care inconjoara in fata si in lateral scaunul soferului.Cred ca stiti la ce ma refer.Carcasa aceea.Pt ca am tot frecat-o cu incaltamintea cand ma urc in masina as vrea sa o schimb.Se poate?Ca ma deranjeaza cum arata zgarieturile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cain,

Si eu am venit de pe o frantuzoaica la origini (Dacia) si imi place, in general, confortul scaunelor moi. Asa incat cand am luat prima Skoda am strambat din nas ca sunt prea tari. Dar, dupa cateva drumuri lungi, nu ma mai dureau picioarele si spatele de stat prea mult in scaun si, parca, le-am privit mai cu drag si nu mi s-au mai parut asa de rigide. :icon_thumright:

Serios vorbind, cred ca e mai bine sa nu le schimbi si incearca-le mai mult timp. Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am experimentat scaunele de Solenza, la un drum CJ-AR-TM (putin peste 300km) am avut nevoie de 3 opriri pentru dezmortirea spatelui (in afara de cele pentru mictiune), cu pejo 206 nu am simtit nevoia sa opresc... avea scaune sport, sau ma rog, semi-sport.

Cu cele de pe O2 ma inteleg bine, nu am facut inca mai mult de 250 intr-o zi, insa nu am simtit ca as avea probleme.

Oricum, se recomanda la maxim 200km 15 minute pauza, daca ai unde, macar 5 min pauza la 100km.

Pauza inseamna dat jos din masina, respirat adanc, miscari de incalzire si relaxare articulatii, gat, maini si picioare, ca la educatie fizica in clasa a patra... Plus apa sau suc la indemana...

La G4, era uzat scaunul soferului si intr-o anumita pozitie, simteam ceva la coapsa stanga, ceva din cadrul metalic al scaunului...dar golful era vechi, avea peste 240 000km...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi mie se par super scaunele... vin de pe un Clio la care nu mi-au placut scaunele.

Daca ziceti ca sunt tari la O2 sa va urcati intr-un Megane si acolo sa vedeti ce "moi" sunt.... ca sa nu mai zic ca sunt si mici in comparatie cu O2 :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le gasesc foarte comfortabile, si am ceva drumuri lungi la activ (1000 km si uneori un pic peste pe zi).

Am mici probleme cu spatele, dar imi gasesc o pozitie comoda daca ma joc la suportul lombar suficient. Pe urma mai variez cate putin de-a lungul drumului ca sa nu amortesc (deh, n-am tempomat), si totul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am cateva drumuri cu peste 1000km/zi si n-am avut nicio problema! Sunt ok!!

Modificat de garfield
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare - Wow cum ati gasit asta - topicul fusese deschis in 2005 si masina a ramas la mama cand am plecat :rolleyes: acu in 2008 imi iau a doua Skoda Octavia 2 de aia eram pe aici ca sa mai citesc ceva pana imi vine in 2-3 sapt (si uite asa poate scap si eu de taxa noua). Am fost super norocos ca am schimbat si la 35.500 curs vreo 8000 de euro de era BNRul mai mare ca Porche.

Desi aveam o O2 2.0 am mers again pe la toate marcile si am verificat toate modelele similare. Plus am neamuri in Germania asa ca am facut un studiu de imi crapa capul. Am vrut sa il postez ca sa beneficiezae si altii de el insa cu taxa cea noua se schimba datele problemei si am lalait-o.

A fost o lupta stransa intre Brady si Avia pana a cedat Avia pe la 550 euro.

Btw pe prima O2 aveam aproape toate optionalele asa ca pe al doilea model am ales doar ce foloseam cu adevarat pe prima - un bun ajutor.

Si da - tot nu imi comvin scaunele desi parca conteaza mult si textila care e pe ele. Unele sunt mai rigide decat altele din cauza asta... Le-am calarit pe toate modelele la reprezentanta si am simtit diferente.

Ideea e urmatoarea - cu pachet de drumuri grele se simt rau si eu schimb des Dacia cu Octavia asa ca simt cel mai bine. Ideea e ca coloana nu suporta bine toate denivelarile astea made in asfalt ro si nu vreau sa simt cand trec peste un creion cu masina in viteza.

Solutia e sa imi fac eu pe modelul scaunului un mic burete de piele care sa absoarba aceste mici bumpuri.

Modificat de Cain
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scaunele sunt confortabile (nu foarte..doar confortabile) insa au o structura anatomica care le face foarte sanatoase sa zic asa...mai trebuie spus ca tapiteria de pe Elegance contribuie la cresterea confortului fiind putin mai moale...un alt aspect care imi place (pe langa sustinerea laterala super) il reprezinta tetierele...care se articuleaza si imi vin in contact direct cu ceafafara sa fiu nevoit sa ma las pe spate (ca la peugeot 307 de ex)...o chestie super daca ai ghinionul sa te loveasca cineva din spate...le dau 8.5/10.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Ce inaltime ai? Eu am 1.95 si o vreme am tot cautat si eu pozitia perfecta. La mine s-a rezolvat din clipa in care m-am asezat cu fundul in capatul scaunului (adica cu spatele lipit de spatar incepand de jos). Inainte stateam asezat putin mai in fata si spatele se curba provocand dureri. De cand sunt atent si ma asez asa nu am mai avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca sa nu mai stai cu mana pe cotiera sa vezi ce bine e , coloana se lasa pe o parte daca te sprijini de cotiera in cateva ore se va resimti.

Acuma daca nu stai pe cotiera nu stiu ce sa zic, eu am condus aproape 1300 de km incontinuu si nu am simtit nimica , chiar sa am eu scaune mai bune? ca suspensia ta sigur e mai moale ca a mea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, o sa incerc şi fără cotieră.

Suspensia la mine e tare, căci are pachetul de drumuri grele. Dar tot nu mă aşteptam să fie aşa de rău la poziţia

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa mi s-a parut si mie la inceput, ca scaunele sunt tari si ca nu ma voi obisnui. Pe distante scurte scaunul mai tare da o senzatie de disconfort, dar la drumuri lungi este cel mai indicat. Vei vedea ce diferenta este.

Pozitia scaunului trebuie reglata corect in functie de persoana. O pozitie corecta este aceea in care mana pe volan nu este intinsa la maxim si nici sa nu iti intre volanul in piept. Picioarele sa ajunga bine la pedale, dar genunchii sa nu loveasca in carcasa volanului. Reglajul pe inaltime se face astfel incat sa vezi putin botul masinii. Eu unul prefer sa fie la limita minima :), dar chiar si asa vad putin din capota. Reglajul lombar se face in asa fel incat spatele sa sa fie lipit pe spatar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu vad botul si nu am cum sa il vad vreodata la pozitia mea din scaun, am 1,75 si scaunul la max in spate cat sa ajung sa calc ambreiajul si coborat de tot ca nu sunt cu autobuzul, volanul e coborat la jumate cat sa vad aproape toate ceasurile .

Daca vad botul, ca il pot face si asa, nu pot merge drept...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am simtit si eu cand m-am urcat prima data si, dupa ce am mai condus ceva timp, m-am razgandit. Nici eu nu-mi gaseam locul, dar in final am gasit un compromis. Prea jos, nu vedeam bine bordul. Prea sus, ma loveam cu capul de pragul de sus al usii.

La sfaturile primite, mai adaug si eu: am ridicat scaunul pana sa pot vedea peste mijlocul volanului cifrele de la cati Km. am rulat. Dar nu prea sus ca sa ridice picioarele de sub genunchi si sa apese pe ele, adica genunchii sa sa se miste lejer. Volanul il am ridicat sus, pentru a nu ma lovi peste picioare.

Scaunul l-am dus in fata ca sa pot apasa pana la fund ambreajul. Eu merg cu spatarul destul de lasat, ca sa fie mai comod, dar atat cat sa nu fie nevoie sa ma ridic din scaun cand cotesc la colturi. Eu nu suport cocoasa lombara, deci nu am scos-o in afara.

Modificat de Daniel 57
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt foarte confortabile...daca aveti pozitia corecta (descrisa in manual)!

Si cu vazutul botului masinii eu nu sun de acord...am intalnit multe persoane care stau cocosate la volan doar sa respecte "regula" asta! Bine ca nu sunt soferi de tir :frigbaitata:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu m-am chinuit vreo cateva zile pana sa gasesc o pozitie confortabila la volan. Scaun jos la maxim si spatar putin inclinat pt drumuri lungi si mana pe cotiera (o zi intreaga de condus si nu apar semne de oboseala sau de amortire mai ales ca spatarul ma tine bine in curbe), si scaun putin ridicat, spatar mai jos si volan maxim tras spre mine si lasat jos - pt oras- ma ajuta sa am o vedere mai buna a traficului si a obstacolelor. Practic am gasit compromisul ideal ca sa stau ok la volan. Si DA, prefer scaunele tari in locul celor moi, in conditiile in care pana acum 2 ani am fost dealer de masini la 3 mari constrctori diferiti :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!