Jump to content

Probleme la sistemul de racire Seat Ibitza


Anturaju Daniel
 Share

Postare recomandată

Anturaju Daniel

Salut.

Detin un Seat Ibitza din 94, benzina, motor 1.8 ABS de 66 KW, cu care am ceva probleme cu sistemul de racire.

In mers mi-a explodat flansa de pe chiulasa (asa cum se vede in poza atasata), noroc ca am vazut ca temperatura la apa in bord a crescut, am oprit repede masina, am remediat problema, am completat cu apa si am ajuns acasa.

Dupa ce am schimbat flansa distrusa cu una noua, am observat ca ventilatoarele nu mai pornesc atunci cand temperatura la apa creste, asa cum facea in mod normal. Initial am crezut ca este de vina termocupla de pe radiator, pe care am schimbat-o cu una noua, dar nici de aceasta data nu porneau ventilatoarele.

Dupa alte investigatii la masina, am observat ca radiatorul si furtunul de jos - stanga ce intra in radiator e rece, cu toate ca motorul este supraincalzit, deci termostatul era blocat pe inchis, apa nu mai ajungea in radiator, ceea ce a dus si la problemele mentionate mai sus.

Astazi am schimbat termostatul cu altul nou, radiatorul se incinge bine, toate furtunele se incing, inclusiv furtunul de sub radiator, dar nici de aceasta data nu pornesc ventilatoarele. :(

Ventilatoarele porneau atunci cand temperatura apei ajungea la jumatate (acul in bord era perfect vertical), dar acum am lasat apa sa se incinga pana ce acul a trecut de jumatate si a ajuns la a 3-a [cenzurat] :(, dar ventilatoarele nu pornesc. Am verificat cu o sarma la mufa de la termocupla , unde sunt 3 fire, un minus si doua plusuri, deci 2 viteze, cu sarma am facut conexiune intre conectorii mufei, amandoua viteze functioneaza, deci ventilatoarele pornesc pe direct cu sarma pe ambele viteze, dar pe termocupla nu. Atunci cand pornesc aerul conditionat pornesc automat si ventilatoarele, dar de la termocupla nu. Termocupla se incinge si ea destul de tare, odata cu radiatorul dintr-un capat in altul, dar ventilatoarele nu pornesc, temperatura la apa tot creste. Am doua termocuple, cea de pe masina initiala care mergea si una noua, le-am probat pe amandoua pe masina si cu niciuna nu pornesc ventilatoarele. Cea noua am testat-o in apa cu un aparat de masura si functioneaza pe ambele viteze, dar pe masina nu....

Ce as mai putea face in cazul asta ca nu mai am idei.... ? :((

post-40953-0-71808100-1338669986_thumb.j

Modificat de Anturaju Daniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scrie cu incredere in aria golf 3. Ai mai multe sanse mai multi posesori motoarele fiind aceleasi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_idea: Verifica si senzorul de temperatura al apei , este situat chiar deasupra la flansa din poza atasata de tine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anturaju Daniel

Senzorul este okay, testat cu VAG-COM si oricum acel senzor l-am schimbat vara trecuta.

Apa ajunge la 106 grade (conform VAG-COM), acul la temperatura la apa trece de jumatate, ventilatoarele nu pornesc.

Am verificat sigurantele, toate sunt okay. Ventilatoarele pornesc daca dau drumul la aerul conditionat si daca, cu o sarma, fac contact intre cei 3 conectori din mufa care intra in radiator pe termocupla.

106 grade apa si ventilatoarele nu pornesc.

img1167g.jpg

Acul la temperatura apa la 106 grade C:

img1168h.jpg

Tot sistemul de racire al masinii functioneaza, am caldura in masina, toate furtunele sunt fierbinti, radiatorul este fierbinte dintr-un capat in altul, inclusiv termocupla este fierbinte la atingere (pe rama metalica) de nu poti pune mana pe ea, dar cu toate astea nu pornesc ventilatoarele, termocupla nu inchide circuitul, nici macar pe prima viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi poti da anul masinii si codul de la motor sa ma uit pe o schema electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-39116-0-17568400-1338925779_thumb.j

post-39116-0-17568400-1338925779_thumb.j

din ce vad pe aici ar putea fi siguranta nr 19 sau senzorul ala de temperatura , ca altceva pe traseu nu mai este....

post-39116-0-42772700-1338925784_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Parerea mea e ca nu e niciuna din termocuplele puse de tine buna. Incearca sa faci rost si tu de una de test de pe o alta masina, sau eventual sa pui una din astea ale tale pe alta masina ca tot aia e. Daca functioneaza astea ale tale, trebuie sa te apuci sa controlezi firele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anturaju Daniel

Toate sigurantele sunt okay, verificate de mine cu aparatul de masura.

Ventilatoarele pornesc atunci cand dau drumul la aerul conditionat sau daca fac legatura, cu o sarma, direct in mufa cu 3 pini care intra in termocupla.

Am predat termocupla cumparata saptamana trecuta si am dat comanda de alta mai scumpa si model diferit, acum ramane sa incerc. Voi posta aici rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anturaju Daniel

Astazi am pus pe radiator alta termocupla tot noua, bineinteles ca nu pornesc ventilatoarele nici cu aceasta din urma. Am fost la un service si mecanicul de acolo a turat motorul pe la 2k rpm si surpriza, ventilatoarele au pornit asa cum trebuie, daca las motorul la relanti, problema reapare, asa ca mecanicul mi-a spus ca este infundat radiatorul.

Astazi am dat comanda de altul nou.

Modificat de Anturaju Daniel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anturaju Daniel

Pana la urma am renuntat sa mai cumpar radiator nou, cel de pe masina fiind inlocuit in 2008. L-am dat astazi jos, l-am curatat (oricum infundat nu era), a iesit un pic de nisip si rugina din el si atat. L-am montat inapoi si tot asa face, ventilatoarele nu pornesc decat daca accelerez motorul, nici caldura nu mi-a bagat in masina la relanti, chiar daca apa era la 100 grade, cum am accelerat cum baga caldura si porneau si ventilatoarele. Cand imi va permite bugetul voi schimba pompa de apa, pana atunci merge si asa. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, cred ca ti s-a rupt o paleta la pompa de apa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...
Anturaju Daniel

Am schimbat si pompa de apa (fara sa dau jos distributia), pompa veche avea un pic de joc, paleta e din fier, deci nimic rupt, dar a ramas cu aceeasi problema, la relanti ventilatoarele tot nu pornesc. :(

post-40953-0-34750000-1341547926_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Ia verifica tu putin la ce temperatura pornesc ventilatoarele pe vag-com cu motorul turat.

E foarte posibil sa nu fie nevoie de ele sa porneasca.

Sa nu te gandesti ca senzorul acela de temperatura indica exact 100%. Spre exemplu stiu o groaza de g3 (aceleasi motoare) pe vag com nu porneau ventilatoarele decat la 103-104 pe vag-com. Temperatura reala fiind mai mica.

Ai mers prin aglomeratie bara la bara vara sa vezi daca pornesc ?

Modificat de Tracto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pana la urma am rezolvat... eu cred ca problema venea de la senzorul de temperatura de pe flansa de la chiulasa, senzor care cand l-am pus inapoi nu i-am mai pus garnitura ci l-am uns cu silicon, din aceasta cauza el intrand mai adanc in flansa, obturand mai mult din fluxul de apa. L-am scos si i-am pus garnitura fara silicon si acum ventilatoarele functioneaza ca la inceput.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut băieți, am un seat ibiza 1.4 mpi din 2000 44kw, am o problema la cu ventilatoarele, nu pornesc or ce as face nu pornesc. În urma cu 4 luni am mers din Oradea pana la Cluj la aeroport după care am mers în centru clujului la un suc când să parchez se aprinde beculetul roșu din bord care îmi indica ca temp ii la 120 grade binenteles ca o ieșit aburi etc. La-am lăsat să se răcească am completat cu apa și am pornit spre casa pe drum observ o chestie ciudata și care acu care indica temperatura cade de 90 la 60 după 15 min iară urca la 90 și tot așa tot drumul. Acasă am bătut orașul pe al mecanici in cele din urma am schimbat termostatul ca mecanici ziceau ca ăsta ii problema totul ok dar acul tot cade și urca. Am făcut un drum pana în germania și pe autostrada accident și mergeam din 1-2 trafic mare când iară începe să fiarbă apa. Când încep să iau viteza iară scade temp. Și ce am observat e ca nu se mai învârt ventilatoarele . In treapta mica se încinge și nu mai răcește ca nu se învârt radiatoarele. Oare sa fie aia problema. Cum as putea sa ii dau de capat sa pot sa fac sa pornească.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!