Jump to content

Miros de ars la turatie ceva mai mare.


blackmilk
 Share

Postare recomandată

Mi se intampla de ceva timp, ca dupa ce o turez peste 4000 rpm, sa se simta un miros de ars dinspre compartimentul motor. Nu imi dau seama daca e miros de ulei... De plastic nu pare a fi. Am verificat nivelul uleiului si e ok. (Uleiul folosit in ultimii 4 ani e 5w40 si imi sugera cineva sa incerc cu un 10w.)

E vorba de un 1.6, 16V, BCB si cu 80.000km la bord.

Acum conduc ceva mai usurel si pentru ca am mai patit o chestie ciudata, dar care mi s-a intamplta de doua ori si deja e un tipar: la turatie puternica, tinuta cateva secunde in a-ntaia sau a doua (forjat la joaca) s-a ars de fiecare data cate o bobina de inductie. A doua oara s-a topit tot plasticul de deasupra. Raspunsurile primite de la trei mecanici pana acum se incadreaza in "se mai intampla". Mda.

Asa ca acum cand simt miros de ars devin foarte atent.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul tau e prea "tanar" ca sa folosesti 5w40. Baga 10w40.

Al meu are 260k si e recomandat sa folosesc 5w40, dar la al tau nu. E posibil de la ulei sa vina mirosul de ars.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam ca e tocmai invers.Pentru tanar 5w40 si batran 10w40.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiam invers. Ca indicii 5 sau 10 se refera la vascozitate si 5w40 e mai putin vascos decat 10w40 primul fiind recomandat pentru motoarele mai "tinere".

LE Scriam acelasi lucru cu fiestax :)

Modificat de blackmilk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BCB este motor long life, care precum AZD-ul e confirm servisarii QG1, ceea ce presupune folosirea de nou a uleiurilor long life 0w30.

Dupa un nr mai mare de km, respectiv daca nu se merge in regim de autostrada, se recomanda folosirea uleiului 5w40, care teoretic ar trebui sa te tina mult si bine.

Eu am vazut un azd cu 600.000 km care folosea 5w40. 10w40 sincer trebuie folosit doar daca iti papa ulei datorita unor neetanseitati din motor si in loc sa le remediezi poti merge cu 10w. In rest, pt un motor care functioneaza corect si in parametrii, 5w40 e recomandat.

Mai degraba m-as uita la producatorul si provenienta uleiului decat la vascozitate. Poate foliosesti un ulei slab aditivat ( contrafacut) si astfel e posibil sa ti se supraincalzeasca motorul.

Daca ti se ard asa de repede bobinele si ele sunt de calitate, as verifica imediat bujiile.

Daca bobinele se supraincalzesc e posibil sa mioasa a ars, mai ales ca peste ele e si capacul motorului ce contine filtrul de aer, capac care fiind de plastic si el poate sa genereze mirosuri, desi e un plastic special care e gandit sa reziste la temperaturi f mari.

Nu exista asa se intampla, cine iti spune, clar nu e de meserie sau nu-si da interesul.

Poti avea unele scurgeri si e posibil ca in contact cu zonele fierbinti sa se arda uleiul respectiv. Zone cu pierderi poti avea pe la epuratorul de ulei, care are 2 garnituri, ce in timp se duc astfel incat ti se prelinge pe baie ulei.

Dar eu am avut aceasta problema si nu am avut parte de mitrosuri ciudate.

Apoi, e posibil sa-ti patineze ambreiajul si sa miroase a ambreiaj ars.

Orisicum, recomand inspectia bujiilor si schimbul lor daca e necesar, apoi ar fi bine sa ridici masina pe un elevator si sa o inspectezi cap coada de orice scurgeri si alte lucruri suspecte.

Daca nu te pricepi, apeleaza la un mecanic priceput care a mai vazut un astfel de motor in viata lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspunsul detaliat si pareri, Dan. Am notat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum am procesat ca esti din Bucuresti.

Pai in cazul asta, vezi ca in aria de servicii, exista volksparts, care au linie de itp, respectiv service.

Din ce am citit, sunt f seriosi, au preturi bune ( discount pt membrii grupului ) si mai mult ca sigur ei iti vor verifica cum trebuie masina, respectiv iti vor recomanda piesele corespunzatoare.

Posibil sa fie si alti membrii cu serivce-uri, eu pe ei ii stiu pt ca le-am cerut mai demult niste cotatii de pret pt piese, au fost prompti si desigur buni la pret.

Bafta si tine-ne la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La ulei, cifrele de dupa w reprezinta vascozitatea, nu cele dinainte! Cu cat e mai mare numarul de dupa w, cu atat e mai gros uleiul ! 60 e mai gros decat 40 !

Cele dinainte reprezinta tipul uleiului ! Astfel, 0 si 5 sunt uleiuri full sintetice, 10 este ulei semisintetic, iar 15 si 20 sunt minerale !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se pare ca sunteti cam in ceata cu cifrele astea. Cifrele de dinainte reprezinta vascozitatea la rece, iar cele de dupa w vascizitatea la cald.Pot fi si 10w40 full sintetice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Subscriu la ultimul post.

Vezi ca mirosul de ars iti vine si daca n-ai antigel destul pe instalatie si verifica si dupa ce mergi 15-20 de minute cu masina daca furtunul de retur, cel care pleaca din radiator, e la fel de fierbinte ca si cel care intra in radiator. Pentru ca ai BCB ca mine, ai acces la ambele furtune pe partea dinspre cutia de viteze a motorului. Eu n-am patit asa ceva la motorul asta, cu arsul bobinelor. Ar trebui sa mergi sa-ti verifice cablajul sa nu cumva sa fie ciupit vreun cablu si de la caldura se dilata si face masa cu caroseria sau alt cablu.

Eu recomand sa mergi la service in alta parte, Volksparts e in aparatorii patriei ca service, ceea ce e aproape sau departe in functie de zona unde stai. Am gasit preturi mai bune si la piese si la manopera fata de ei. Si calitatea lucrarii din punctul meu de vedere e foarte buna! La fel, vezi sa nu cumva sa miroasa de la baterie, poate ti-a luat-o razna alternatorul si incarca prea mult!

Eu am bagat 5w40 in a mea la ultimul schimb de ulei si am 185.000 de km. N-am absolut nicio grija ca ar putea sa-mi scada nivelul uleiului din motor pentru ca n-are motorul meu obiceiuri d-astea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de ulei, extrem de important e ca un ulei sa respecte cerintele producatorului.

In cazul nostru, poti folosi orice ulei care respecta norma Vw 502.00.

Dar, din ce am vazut, peste 5w40 nu am vazut sa respecte aceasta norma, si daca aveti curiozitatea sa cautati uleiul recomandat pt acest motor in configuratorul marilor producatori, veti vedea ca mai toti recomanda cel long life ( 0w30) si in ultima instanta 5w40. Daor atat, nici vorba despre alte norme de vascozitate. De acee ti-am spus, 10w40 se pune doar daca ai pierderi in motor si vrei sa amani remedierea lor astfel incat sa nu iti pape mult ulei trebuie sa treci pe un ulei mai gros.

Dar, din moment ce motorul nu iti papa 5w40, eu personal as schimba producatorul uleiului.

Nu comparati cu cerintele motoarelor AUS,ATN, care tot in 16v sunt, insa nu au interval extins de service ( long life). De aceea, uitati-va in cartea masinii caci acolo sunt trecute normele, vazcozitatile si chiar producatorul recomandat pt ulei.

Personal recomand uleiul Rheinol, care e fabricat in Germania, Castrol, Aral, Mobil, cer se gasesc in supermarketuri si la firmele de profil nu sunt de laudat.

Am avut o singura data posibilitatea sa folosesc Castrol adus din Germania, si pe langa faptul ca diferea pana si ambalajul, iarna motorul s-a comportat mai bine decat cu orice alta marca folosita de aici din Ro.

Legat de service, eu am recomandat ce am citit pe forum, iar criteriul recomandarii a fost seriozitatea, calitatea servisarii si feed back-urile date de clienti, Important pt tine e sa se uite cineva priceput, care stie ce face, nu un mecanic care isi da cu presupusul.

Cauta in aria servicii, sigur vei gasi multe alte firme specializate care te pot ajuta. Le poti da pm si astfel iti vor raspunde punctual pt solicitarile tale.

Modificat de Muraru Dan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!