Jump to content

Timonerie passat b6 3c


nushi
 Share

Postare recomandată

Buna ziua dragi colegi.

Daca stie cineva cum se regleaza timoneria la un passat b6 3c 2.0l va rog sa-mi spuneti si mie. Am urmatoarea problema ; am schimbat toata transmisia , inclusiv pompa de ambreiaj si dupa 2 saptamani a aparut urmatoarea problema , cand ma apropii de vreo intersectie si apas frana si ambrieaj si bag in prima viteza pentru a ma pregatii sa o iau din loc observ ca daca iau piciorul de pe frana masina merge usor inainte deci nu debraiaza , ba mai mult nu o mai pot scoate usor din viteza decat daca trag tare de maneta sau accelerez pe loc pana la egalizarea unor arbori sa o pot scoate din viteaz , aceeasi problema o am si la mersul inapoi , nu o mai pot scoate. Sa fie oare o problema in cutia de viteza ? mi-e frica ca asa este . Va rog sa ma ajutati cei care stiti sau banuiti cum trebuie rezolvata problema .

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AI O PROBLEMA LA AMBREIAJ NU DEBRAIAZA COMPLECT MAI TREBUIE REGLAT SAU AERISIT

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, aceeasi problema am avut-o si eu, chiar ma obisnuisem de-acuma, insa de 1 luna am schimbat kitul de ambreiaj si nu mai am aceasta problema, intra super in viteza si nici nu mai ramane blocata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am aerisit de 10 ori cred . de reglat nu stiu cum ???? aici daca ma puteti ajuta . are cineva idee daca volant ar putea astfel de simptome? sa fie defecta? nu bate nu nimic - am schimbat-o acum 4 luni . si placa de presiune si rulment si pompa de ambreiaj si disc .... chiar nu stiu ce sa-i mai fac . HELLLPPPPP!!!! cineva mi-a sugerat ca ar putea fii o problema in cutie pe la sincroane ?!?!? dar eu stiu ca la marsarier nu este sincron . o schema cu cutia daca are cineva m-ar putea ajuta enorm .

MA BAZEZ PE EXPERIENTA VOASTRA FORUMISTI SI NU NUMAI .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rifflections

Din proprie experienta (cu alta masina ce-i drept) iti spun ca atunci cand sincronul e dus iti caraie cand bagi in viteza. Eu sunt aproape in aceeasi situatie ca tine... adica acum 4 luni am schimbat ambreiaj + volant iar acum imi agata usor la cuplarea vitezelor... Eu personal astept raspunsul Volksparts (caci de acolo l-am luat) si sper sa-mi schimb ambreiajul pe garantie caci cu siguranta de acolo e problema...

Nu vreau sa-ti dau false sperante insa cred ca si la tine ambreiajul montat este defect si-ti sugerez sa mergi la cei de la care l-ai luat, sa-i pui sa ti-l dea jos si sa-l verifice... eu asta am sa fac.

Bafta iti doresc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nushi, cand introduci selectorul in marche arriere, ce joc ai (lateral dreapta) cand misti de schimbator?

Merge cumva greu sau este tensionat? Daca da, este din timonerie.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut, theo.

am actionat schimbator pozitia mers inapoi, nu am joc decat spre stanga cicrca 1 cm , spre dreapta nimic , nu am joc deloc . Daca ar fi din reglaj as fi super fericit, ar ramane sa-mi dau seama cums e face reglajul.?!?!?!?!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, este din reglaj. Mergi la cineva care are rabdare.

Sa-l faca din procedura, dupa care sa faca ajustari si sa adapteze final la uzura ce ai tu.

Obligatoriu mai multe probe. nu iese din prima. Ca la carte este doar la timonerie noua si cv (de fapt bucsa de pe furca).

Cu rabdare iese ca din fabrica. Trebuie sa ai jocuri laterale usoare si sa nu iasa greu din viteza (probe la la rece).

La tr. 1 si 2 ai joc lateral axial stanga foarte usor(este jocul de cursa moarta), tr.3, tr.4, tr.5 (si 6) plus mersul ca racul :lol: , joc lateral dreapta.

Cand sa sa intruneasca toate acestea, o sa mearga mai bine decat cand a fost noua.

Este o contragreutate la timonerie care trebuie sa stea perfect in balanta. Din cauza reglajului defectuos iese sau intra greu. Exceptam cazurile cand sunt probleme la cv.

este primul pas ce trebuie sa l faci.

Succes si asteptam vesti bune, sper.

ps.

Daca l faci acasa, este nevoie de doi oameni. Unul la ace si unul sub capota.

Daca ai legatura cu tehnica o poti face linistit acasa. Daca nu, la mecanic. Unul bun si cu rabdare.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Buna seara,vreau sa reglez timoneria maine,nu stiu cum pot scoate capacul si husa din piele de la schimbator mie frica sa nu crape capacul din plastic care tine husa,rog frumos pe cine stie sa ma ajute

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

T.R.C. PASSAT 2006

Buna dragi colegi de forum,cu informatiile din aceasta sectiune, am reusit ieri sa reglez timoneria.Simtomele erau: tr1,marche arriere,agatau si la schimbatul vitezelor cursa era greoaie se simtea ca trebuie putina vasilina.Capacul de la schimbator se scoate cu atentie (cadru griu cu cele 6 butoane pe el) cu ajutorul uni spaclu lat de 3-4 cm maxim flexibil si subtirel si unul mai lat,sunt 4 cleme laterale stanga dreapta plus 2 micute in fata la colturile scrumierei si unul in spate.Introduceti cel subtire intre cadru gri si carcasa neagra de plastic, ridicati in sus se simte cand se desface o clama, dupa faceti contra cu cel lat asa trebuie procedat la toate clemele, daca nu va bazati mergeti la service sa nu se rupa.Dati jos bateria cu carcasa ei plus carcasa filtru aer.Am urmati tehnica din filmulet de pe youtube,sfat semnati cu o carioca galbena pozitia celor 2 arcuri si plastic negru pe sufa surub asa vedeti diferenta daca se rregleaza sau nu.La mine dupa ce am facut de cateva ori procedura am observat ca placa din fier si capete din plastic alb care e prins la capatul sufelor are inscriptionat serie pe ea) are consumat plasticul alb,vreau sa o schimb (cred ca se gaseste separat de sufa).Puneti vasilina pe angrenase care se misca plus la schimbator.Am urmati informatiile lui Theo cu miscarile stanga dreapta la trepte .Am completat diferenta de ulei pana la 1,9l pe la tija de marche arriere(dati jos senzorul cu fire dupa desfaceti surubul). Schimbare enorma intra foarte usor in viteze se simte diferenta dar tot agata putin marche arriere de asta am decis sa schimb clema aia de fier scuze nu stiu cum se cheama.Merita facuta operatiunea nu strica unse angrenajele.Sper sa fie de ajutor si altora daca decideti sa faceti timoneria.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc tuturor celor care au incercat cu experienta lor sa ne indrume in aceasta problema . Tutorialul este de un real ajutor, in urma acestei operatiuni de reglaj am observat ca o bucsa din capul de prindere cablu pe cutie era deteriorata ( rupt ceva in eva acolo un cauciuc ceva ) si am decis sa la schimb pe ambele ( pret/ set 100 ron) , am uitat sa mentionez ca am schimbat si uleiul in cutie care ERA NEGRU ca si cel din motor. ?!?!?!?!? . Maine o sa finalizez montajul noilor capete de cablu si sper sa am rezultatul dorit. Multumesc inca odata. Theo si ceilalti colegi de suferinta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Azi am patit o belea, unul din cablurile de la timonerie s-a rupt (desi imi vine greu sa inteleg cum, s-a rupt ...)

Masina are 130.000km, reali deci ...

In fine, trecem peste! A schimbat cineva un astfel de cablu?

Avand in vedere ca este sambata, nu am avut unde sa ma interesez de preturi INSA am aflat ca vine doar pe original si ca este posibil sa dureze ceva!

Este vorba de reperul 41.

Pareri, sfaturi?

post-6376-0-29794800-1339851593_thumb.jp

post-6376-0-63429600-1339852429_thumb.jppost-6376-0-26169200-1339852439_thumb.jp

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

D@ny, ti-am atasat schemele de inlocuire ale reperului respectiv.

timonerie.zip

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ehe. Le-am descoperit si eu. Partea delicata este pe sub masina ...

Momentan am improvizat putin: am tras acele moate peste partea metalica din fata, le-am asigurat cu un colier si am reglat timoneria cf clipului de pe youtube. Totul merge perfect insa urmeaza sa fac toata procedura cu un cablu nou. Miezul cablului este intact, el aluneca usor in teaca. Probleme pare a fi la invelisul exterior. Cumva a reusit sa iasa din acea parte metalica, banui ca sta acolo prin strangere. Nu imi explic ce forte actioneaza strict asupra invelisului exterior pt a il deteriora ...

Coincidenta sau nu dar masina a cedat la o zi dupa ce a stat 2 saptamani in service, neavand nici o problema anterioara, de acest gen.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate un mecanic mai ''destept'' ti-a schimbat cablul.Din pacate cablurile au un pret pe masura.Pozitia 40 in jur de 550 lei si pozitia 41 in jur de 500 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De desfacut nu se pune problema pt ca observam daca demonta toata consola centrala DAR de fortat maneta schimbatorului, fara sa se apare ambreiajul, este foarte posibil.

Oricum mai in treacat cand am ridicat masina m-au intrebat daca stiu de problemele de la cutie, ca au avut probleme cu ea cand incercau sa o mute de colo colo, prin service.

Eu nu am experimentat niciodata o astfel de problema, anterior, iar la doua zile dupa ce am luat masina, a crapat ...

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, unde ai avut masina in service? Nu au dezvoltat un pic subiectul cu problemele de la cutie? La ce anume mai concret se refereau, nu ai intrebat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba au dezvoltat problema. Au descris exact simtomele pe care le-am intampinat eu cand a sarit teaca cablului din acel reper in care era capsata!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ciudata situatia. Nu strica sa te uiti atunci la cum era cablul respectiv. Tare ma gandesc ca au contribuit cumva la stricarea lui - prin exploatare defectuoasa. Despre ce service e vorba? Macar sa stim sa fie evitat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Mie imi vibreaza schimbatorul in treapta a 4-a in frana de motor, indiferent de turatie. Se misca aproximativ 2-3mm stanga dreapta. Daca accelerez nu mai vibreaza. In treapta a 2-a in accelerari puternice mai simt iar aceeasi vibratie, in rest sta nemiscat. Un reglaj de timonerie credeti ca ar ajuta la ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu prea are legatura, vibratiile se preiau din alta parte!

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai gasit un singur coleg cu problema asta, undeva in topicul general cu probleme, dar l-am contactat si a zis ca nu a rezolvat-o, asa a vandut masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ... gandeste-te ca maneta schimbatorului este conectata prin doua cabluri (ca cele folosite la frana bicicletelor, dar mai groase) de cutia de viteza, in doua puncte!

Varianta 1 - arcul care tensioneaza maneta stanga-dreapta este slabit. Nu este chiar un arc, este o "sarma" mai mare, tensionata.

Varianta 2 - prin cele doau cabluri se transmit ceva vibratii provenite din compartimentul motor (daca vibreaza putin cutia dintr-un tampon, acea miscare se transmite pana in schimbator)

Daca vrei sa investighezi varianta 1, trebuie sa eliberezi cele doua cabluri de la timonerie si sa observi cum joaca maneta, sranga-dreapta!

Rezolvarea in caz ca este de aici este destul de costisitoare deoarece se ajunge la acel arc pe sub masina, trebuie demontat esapamentul!

Eu cred totusi ca nu timoneria este problema, mai ales ca nu iti face decat in anumite conditii si daca la punctul mort maneta sta destul de teapana, cu atat mai mult ma face sa cred ca problema este din alta parte!

Parerea mea.

Modificat de D@ny
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Daca ai un elevator nu dai esapamentul jos. Cablurile sunt deasupra scutului de aluminiu care protejeaza termic podeaua. Va trebui sa scoti clipsurile si sa lasi acel scut pe esapament. Ai destul loc sa bagi mana pe acolo. Am schimbat eu ambele cabluri in felul asta. La mine au picat la 80k. Dupa ce le-am tot chinuit vreo 2000 km. din cauza ambreiajului. Am avut aceleasi simptome ca la colegul care nu ii debraia. Trageam cu 2 maini de schimbator ca sa scot din viteza la semafor. La mine problema a fost rulmentul de presiune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!