Jump to content

passat vs A4


maryuskkk
 Share

Postare recomandată

hai ca am incetat!!!

eu am vorbit cu cineva care lucreaza pt o reprezentanta audi si a zis ca nu stie de amplasarea motorului de 170 cp pe A4. stau si ma gandesc ca nu are rost sa o faca , cheltuielile fiind mari tinand cont ca vor trece imediat pe common rail. astfel, motorul de 170 cp va avea viata scurta, si cheltuielile pt amplasarea lui pe masinile din grupul vag vor fi mari si nejustificate.

cred ca achizitia unui passat cu acest motor este riscanta, pt ca aceste motoare vor fi putine pe pamant, si vor fi cu boli ale copilariei, si asa vor ramane.

dadusem eu mai demult de un site care avea insiruite pana prin 2010 toate noile modele de masini care vor apare. toate noile aparitii. de acolo ai informatia ca noul A4 va aparea in 2008??? stia cineva de existenta unui site care sa aiba aceste informatii??

da-mi si mie link-ul unde scrie ca un nou A4 va aparea in 2008.

Nu se stie nimic despre amplasarea lui 2.0 TDi 170 CP pe A4, intr-adevar. Insa despre ce tehnologie common-rail vorbesti tu ca se va pune pe A4? Nu este de ajuns ca 2.0 TDI 170 CP are injectie piezo? Nu e destul de noua? Iar despre cheltuielile grupului VAG cred ca nu e nimeni de aici in masura sa spuna ceva. Stiu ei mai bine ce fac, cum si cand o fac. Nu stiu insa despre ce boli vorbesti tu acolo. :)

Despre aparitia lui A4 in 2008, am fost in Germania acum 3 saptamani si am citit ceva reviste de pe acolo. Trebuie sa ma justific in fata ta si eu nu stiu?

Ca sa ne intoarcem la problema ta, Passat-ul are cateva atu-uri importante: tren de rulare nou, interior nou, exterior nou, tehnologie noua, motorizare noua (2.0 TDI 170 CP). A4 este model 2005 ca exterior, insa 2001 ca interior. Aici intervine alegerea ta. Din punctul meu de vedere, as alege Passat pentru motorizare si dotare, deci practic este o alegere buna si rentabila. Daca este sa aleg dupa design si calitate as alege A4 insa investitia nu ar fi una corect gandita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se stie nimic despre amplasarea lui 2.0 TDi 170 CP pe A4, intr-adevar. Insa despre ce tehnologie common-rail vorbesti tu ca se va pune pe A4? Nu este de ajuns ca 2.0 TDI 170 CP are injectie piezo? Nu e destul de noua? Iar despre cheltuielile grupului VAG cred ca nu e nimeni de aici in masura sa spuna ceva. Stiu ei mai bine ce fac, cum si cand o fac. Nu stiu insa despre ce boli vorbesti tu acolo.
Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maryuskkk

sa stii ca exista si bora variant (chiar are un coleg de pe forum), deci separarea nu se face asa usor in clasa asta. chiar au fost prob de marketing, pt ca intre golf variant si bora variant sunt diferente minime.

deci ce ziceai tu ca bora are mereu 3 volume nu chiar perfect valabil..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@maryuskkk

sa stii ca exista si bora variant (chiar are un coleg de pe forum), deci separarea nu se face asa usor in clasa asta. chiar au fost prob de marketing, pt ca intre golf variant si bora variant sunt diferente minime.

deci ce ziceai tu ca bora are mereu 3 volume nu chiar perfect valabil..

<{POST_SNAPBACK}>

sincer sa fiu, nu stiam ca exista si bora variant. insa ceea ce conteaza este ca bora este o masina compacta si nu de clasa medie. oricum vw nu puteau renunta la unul din modelele traditionale: golf sau jetta/bora/vento. aceasta este o problema de marketing la fel si asemnarea clara dintre golf si bora variant.

Modificat de maryuskkk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rudolf.s

daca imi permite colegul rudolf.s sa-l dau ca exemplu...:)

Modificat de bogdan_wrc
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acesta este vw de clasa mare din gama A6, seria 5 E klasse

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- pozitionez prost (zici tu) A4/A6/Passat = "nu ma pricep la marci" = "lacune grave" = "discutie de abecedar"? OK, cand o sa dau examen in locul lui Clarkson o sa tin minte.

<{POST_SNAPBACK}>

:banghead: :santa: :blink:

Din cate imi aduc aminte era in discutie job-ul lui Richard Hammond ... ca cica ar fi prea scund :D iar Jeremy Clarkson era dispus "sa-l schimbe" cu tipa ce a condus Fordul van :D

OK, lasand gluma la o parte, daca vrei spatiu interior mai generos se recomanda Passat, si eventual de ce nu de diferenta care ai dao pe A4 mai pui optionale pe Passat ca de exemplu 4Motion, sau un DSG, pacat ca nu merg amandoua odata :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator
vechea generatie de passat era pe platforma comuna cu A4.

acum , passat-ul nu mai este pe platforma comuna cu A4, dar ar fi trebuit sa fie , conform unora, pe platforma de A6.

A dracu' : acum

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PS: nu dati cu pietre in mine dar postul asta l-am vazut constructiv la ceea ce s-a scris mai sus.

<{POST_SNAPBACK}>

Multumesc si imi corectez informatiile.

Si mie mi se pare ca asa trebuie sa arate un post constructiv (si documentat), spre deosebire de extrasul de "Romania Mare" de mai devreme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

am vazut si eu postul gen "romania mare" al domnului maryuskkk . Sincer atitudinea a fost prea defensiva si cum a zis si s_c - daca postul era adresat unui membru junior sau senior se scanctiona cu avertisment. Fiind la adresa lui s_c sunt de acord cu ce a zis el ca se va striga abuz de functie si ramane doar verbala atentionarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, cred ca am exagerat incercand sa-mi impun punctul de vedere cu orice pret.

revenind la subiect, passat-ul are avantajul unei masini complet noi, spatioase, cu motor puternic de 170 cp care nu atrage dupa sine accize mari si taxe mari ulterioare achizitiei.

insa ce ma ingrijoreaza pe mine cel mai mult este semnul de intrebare privind fiabilitatea acestei masini: passat.

daca nu ar fi aceasta problema nu as mai ezita, as considera ca arunc banii pe fereastra dandu-i pe A4.

daca acest model de A4 ar fi fost o revolutie cel putin la aspectul interior si exterior asa cum este A6 fata de generatia precedenta sau passat-ul, poate ca as fi platit diferenta intre passat si A4.

insa A4 aduce mult cu generatia veche, si nu as vrea sa platesc bani multi pe o masina sa zicem... mai conservatoare.

din cate am inteles pe la alti forumisti, passat-ul nu ar sta chiar asa bine pe asfalt!! si asta ar fi o problema. m-am urcat in acest nou model cu motor de 140cp si in A4 cu acelasi motor, iar passat mi s-a parut mult mai prost antifonat, si , muuuuult sub toyota(ce-i drept cu common rail).

consider motoarele PD calcaiul lui Ahile in grupl vag. ce-i drept au si avantaje. insa masinile vibreaza din toate incheiturile, iar zgomotul interior peste 3000 ture este inacceptabil.

ma bate gandul sa astept motoarele common rail, mai ales ca acum am o tentativa de ....masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un drive-test cu noul Passat Variant Highline 2.0 TDI 140 CP, cu jante de 17 si sta impecabil pe sosea. Dar impecabil. Desi stai linistit ca nu o sa ai probleme, mai ales cu sedanul. A4 sta la fel de bine, ambele dispunand de suspensie multibrat pe spate. Diferentele mari dupa cum am spus mai sus sunt la spatiu si tehnologie. Calitatea, chiar si la un model mai vechi cum este A4, este foarte buna si antifonarea pe masura.

Despre punctul slab la PD, eu as zice ca zgomotul mare este la relanti. Common-rail mi se pare mai zgomotos la turatii ridicate. Insa poate fi doar parerea mea. O chestie la care trebuie sa fim atenti, este rodajul unui PD, care este foarte zgomotos in primii 10.000 km, daca nu mai mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca sa iei un Passat sau un A4 e o chestie personala sau de fite. Depinde daca iei masina pentru cum iti place si cum te simti in ea sau daca o iei pentru ce va zice lumea despre tine, asa cum un prieten al meu e fan Audi dar dupa ce a cumparat un Mercedes "nu se mai poate cobora" la Audi. Eu unul am avut un Audi A4 cu motor de 2,6 pe benzina de care am fost foarte multumit. De curand mi-am luat un Passat Highline 2.0 TDI DSG cu toate ca din start am vrut tot un A4. Dupa ce m-am dat si cu una si cu alta mi-a placut mai mult noul Passat fata de A4. E chestie de gust. Daca nu ar fi fost diferenta asa de mare de pret as fi optat pentru un A6, dar nu cred ca se justifica in cazul meu diferenta de bani. Parerea mea este ca daca ai bani iei un A6 nou care e superb, daca nu.... eu prefer noul Passat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vizual Passatul este o masina interesanta(frumoasa,eleganta) dar la condus Audi parca este mai bine legat mai compact si mai silentios in interior.Sfatul meu,asteapta commonrail.Dupa 100 de demaraje pe zi urechile iti vor multumi.

_____

1.9 dCI

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca "sound"-ul e foarte important fa un drive test si cu un T5 de la Volvo (iertare pt. OT), sau cu un V6 aspirat VAG. :offtopic:

Am constatat si eu, asa cum scrie Vlad MHL, ca zgomotul e mai mare in prima perioada de viata a TDI PD.

Tinuta de drum e intr-adevar foarte buna, e tinuta platformei A5, si nu mi se pare influentata negativ de faptul ca suspensia fata ar fi una mai putin sofisticata, "mai ieftina" (fata de cea a vechiului Passat) cum au scris unii ziaristi din presa noastra la primele drive-teste cu noul Passat.

Estetica poate fi discutabila, dar nu cred ca e esentiala in alegerea unei noi masini, chiar daca de obicei elementul subiectiv domina ratiunea in astfel de momente.

Daca tii neaparat sa ai o masina cu certe valente sport si in care soferul sa se simta cel mai bine, mai gandeste-te la A4, dar fara sa uiti ca daca vrei sa iei si familia, locurile din spate sunt la nivelul clasei compacte de azi, nu la al celei medii.

Pentru locuri in spate si portbagaj mare trebuie sa mergi cert pe noul Passat care, cu o motorizare adecvata unor mici pretentii sportive (de la 100 CP/tona in sus) iti va oferi si el suficiente satisfactii.

Oricum si mie investitia cea mai pragmatica mi se pare Passatul.

... iar topicul in sine mi se pare mereu actual, cred ca merita sa mai vedem si opiniile altor forumisti ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

insa ce ma ingrijoreaza pe mine cel mai mult este semnul de intrebare privind fiabilitatea acestei masini: passat.

....consider motoarele PD calcaiul lui Ahile in grupl vag. ce-i drept au si avantaje. insa masinile vibreaza din toate incheiturile, iar zgomotul interior peste 3000 ture este inacceptabil

<{POST_SNAPBACK}>

Eu nu m-as indoi de fiabilitatea Passat-ului chiar asa de tare, sunt oricum peste medie din punctul asta de vedere!

Cat despre motoarele PD, no offense dar poate ai mers tu cu vreo masina mai ''varza'' vreodata dar eu am PD si nici nu vibreaza decat putin si numai la relanti, iar zgomotul interior la 4000 de ture (nu la 3000) permite o conversatie perfect audibila pe ton normal (nu ca trebuie tinut la 4000 de ture, doar ca idee :offtopic: )

Cred ca in cazul Audi mai intervine si un factor psihologic - masina premium care nu e asa zgomotoasa, mai bine finisata etc si se tinde spre face unele concesii, de exemplu eu am si un Peugeot 307 si mi se pare mai zgomotos decat Passat-ul cu toate ca e commonrail, desi bineinteles ca nu e asa! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca am mai precizat, dar masina asta o voi tine 10-12 ani. voi face un efort mare pt o o cumpara si de aceea trebuie sa fie " bazata".

nu ma intereseaza valoarea ei de revanzare, pt ca peste 10 ani oricum nu va mai valora nimc.

despre fite ce sa zic: imi place numele de audi, si faptul ca te invidiaza lumea, dar nu ma dau in vant dupa asta. prefer sqa fiu mai pragmatic.

exact cum spunea cineva: decat sa dau baii pe audi, mai bine imi dotez passat-ul cu ..."de toate"

mi-ar placea la nebunie tractiunea integrala, dar va creste destul consumul masinii care va avea 170 cp, si sincer nu ma incanta ideea. probabil ca vor fi momente in care ar fi mai indicata tractiunea integrala, insa le voi numara pe degete. mai e si pr5oblema zgomotului pe care partile suplimentare in mioscare ale tractiunii integrale le fac. am un fix cu zgomotul si vibratiile. cred ca de la actuala mea masina.

dsg-ul nu ma atrage. stiu ca are avantaje. insa sunt adeptu "mestecarii in motorina" daca la un anumit moment voi avea bani sa imi iau o masina de lux as fi oripilat ca nu ma lasa sa trag de schimbator ca apucatul.

normal ca spatiile mari de la passat ma atrag, peste vreo 4 ani va veni un copil(sper ca nu mai devreme), sunt genul de om care ma duc de 2 ori la mare pe an si de 2 ori la munte. bagaje multe dupa mine(ca asa vrea nevasta).

deseori mai car si pe mine pe altii, asa ca spatiul mare este avantaj.

cineva ma intreba daca vreau masina cu valente sportive, si ca mi-ar recomanda A4 pt asta. sincer sa fiu ma intereseaza ca motorul sa fie puternic, si cred ca passat cu 170 cp este mult peste A4 cu 140 cp. poate ca ar fi suficienti si 140 cp pe passat, insa prea m-am saturat sa fiu batjocotit in trafic de cei 65 cp pe care ii am. ma atrage motorul de 170 cp si pt ca va fi cu injectie Piezo.

intretinerea cum este la noul passat si la A4. probabil ca sunt multi care au 15, 30 mii km??

unde imi recomandati sa-mi fac reviziile???

m-ar interesa sa stau langa masina sa vad ce fac baietii aia in timpul reviziilor.

masina ideala pt mine ar fi asa : A4(imagine si prestanta) cu motor de 2.0tdi(ca sa nu platesc taxe mari si ca sa am consum mic de combustibil) common rail (fara vibratii si zgomot) si vreo 200 cp(ca sa ma duca asa ca ... vantul), quattro(sa ma scoata din noroi si zapezi), dimensiuni maricele(asa cum este passatul acum- nu mai mare si nu mai mic), suspensie pneumatica(sa pot merge peste tot in ritmul in care vreau eu) si cu multe alte dotari interioare si exterioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Spatiul in spate la A4 este destul de restrictiv fata de Passat.

Pe de alta parte, Passat e pe platforma lui GOLF5 modificata ( a se citi alungita) deci nu are o platforma identica cu cea a lui A4 (care zic eu e superioara).Diferenta de pret s-ar putea astfel justifica. Depinde si ce vrei de la masina...Repet in A4 nu prea ai spatiu in spate.Dar lucrul asta e la fel si la BMW serie 3.

Oricum am lua-o, chiar si motorizarile (pe care le vizezi) difera deci...masinile sunt complet diferite.

Ideea e sa le iei la un studiu pe ambele si sa le gasesti singur puncte forte si puncte slabe...in functie de prioritatile tale...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Vreau sa-mi achizitionez o noua masina care sa fie un VW Passat sau un Audi A4 dar nu stiu cum este mai bine..sa fie 4 motion respectiv quattro sau cu tractiune pe fata si daca gasesti ceva bun in max. 15000 €.....ca nu vreau sa mai bag multi bani dupa ce o cumpar.....vreau sa ma consult cu voi....daca poti gasi o masina dupa 2003 cu km sub 100.000......si cate stele a obtinut passatul si a4 la testele EURONCAP...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oricum ai pus prea multe intrebari deodata si la majoritatea nu-ti poate raspunde nimeni.

1.- 4 motion/quattro bani mai multi, consum mai mare, stabilitate si senzatii in condus mai mari si ele

2.- cati bani bagi in ea dupa ce o cumperi nu iti poate garanta nimeni, incearca sa deschizi cat mai bine ochii inainte

3.- www.euroncap.com

4.- 2003 cu <100.000 km putin probabil daca a fost adusa din afara

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am uitat pe www.euroncap.com dar nu mai figureaza passatul si a4 modelul din 2001-2005 si de asta nu stiu siguranta la cele 2 si am gasit un passat din 2003 care are 68k km si e cumparat de la porche romania si are carte service si pot fi verificati.............si care e achizitia mai buna????(4motion respectiv quattro sau tractiune fata??) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu te-ai uitat bine

A4 >2001 4 stele

Passat >2001 4 stele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as zice macar A6 daca e vorba de audi. Daca nu as alege passat. despre A3 nici nu vreau sa aud pt. ca este practic un fel de golf dar mult mai scump :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as merge pe passat din cateva motive.

Chiar daca Audi e marca premium si deci calitatea e f buna, inca n-am vazut vreun passat sa-i curga tabla sau sa fi auzit pe cineva care sa se planga ca nu merge nu stiu ce buton sau ca nu mai e multumit de masina.

Apoi, mai exista si o diferenta apreciabila intre preturi. 4000 parca. Sunt bani si poti sa mai bagi eventual niste optionale.

Am lasat la urma motorul. 170 cp vs. 140 cp. ambele sunt pd asa ca, e destul de usor sa alegi.

p.s. raspunsul era ptr maryuskkk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

m-am interesat de un passat si un a4 4motion/quattro si am aflat k costurile de intretinere sunt mari fata de modelul cu tractiune fata si asi iesi in dezavantaj.......cum spunea si maryuskkk momentele cand ai nevoie de tractiune integrala poti sa le numeri pe degete asa ca achizitia mai buna este una cu tractiune pe fata dupa cum am inteles eu de la voi........si sunt nedumerit in faptul ca voi ziceti k passatul are 170cp.....ce motorizare si ce cilindree k nu am dat importanta la 170 cp....si daca imi iau un passat cu 101cp si pus un CIP tuning de 30 cp merita???am observat ca diferenta la preturi este sesizabila la un model cu 131 cp si unul cu 101...... :offtopic:

Modificat de oozz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!