Jump to content

Caseta directie Golf 5


just_clausz
 Share

Postare recomandată

Treaba era ca m-am zapacit si nu mai intelegeam care senzor apartine de care ECU.

Se pare ca avem ECU cu ID 04 pentru calculatorul de coloana si alt ECU cu ID 44 pentru caseta de directie.

M-am uitat prin ELSA nitel si am gasit cam asa (ECU-urile sunt cu prefix "J", in timp ce senzorii sunt cu prefix "G"):

- Power steering box
        - With power steering control unit -J500- --> asta ar fi ECU cu ID 44
        - With electromechanical power steering motor -V187-
        - With steering moment sender -G269
- Steering column electronics control unit -J527- --> asta ar fi ECU cu ID 04
- Steering angle sender -G85-

 

Ca sa revin la subiect, G269 apartine de J500 (ECU caseta), aceasta comunicand prin CAN cu J527 (ECU coloana), care include G85. Cei doi senzori apartin fiecare de cate un ECU. Ei nu comunica direct, au nevoie de un ECU care sa aiba transceiver de CAN.

 

De acord, o sa verific, e in interesul meu; dar nu vad legatura cu problema mea: eu am erori de lipsa comunicatie pe magistrala de powertrain, nu erori de lipsa semnal de la vreun senzor. E mult mai grav ce am eu. Esti de acord cu mine?

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cauza neînțelegerilor de senzori îți dă eroarea asta am întâlnit un turan și îi dădea cam tot atât de multe erori de am crezut inițial că este calculatorul coloanei dar era motorul casetei partea electronică ....ia în calcul prima eroare pe care ai postato 

 

Nu ai probleme pe partea de ecu lăsai in pace e mai greu sa fie probleme acolo...

Verifică banda de pe axul casetei nu o scoate vezi lipiturile de oxid daca mai sunt întregi lipiturile etc....și mai verifica partea electronică la motor are un capac in spate  lateral (intra apa) cauți condensatori umflați oxid pe lipituri sau lipituri sărite etc..nu umbla in altă parte că nu ai de ce

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Partea electronica a motorului este ECU de servodirectie. De aceea intra mufa de CAN in el si tot de aceea vine iesirea lui G269 tot inspre motor (adica spre ECU).

Am vorbit si cu Papi si m-am convins ca miroase a alta caseta pentru mine.

Nu ma pot lipsi de masina si nu am timp sa o repar pe cea veche, intrucat ar dura mai mult de o zi, asa ca voi cauta o caseta gen2 din dezmembrari si eventual o reconditionez daca e cazul, inainte de a o monta. Merg pe varianta plug and play cu gen2, intrucat nu am gasit nici un avantaj pentru a face conversia la gen3.

E foarte probabil sa fie vreo lipitura rece, cum zici tu, insa nu am timp sa depanez la nivelul asta, din pacate. In plus, daca refac lipiturile (toate) si tot persista problema, va fi un moment din ala cu bila care demoleaza cladiri, o sa imi caut cei mai grei bocanci inainte sa dansez pe plafon. :D

Va multumesc tuturor pentru informatii si voi reveni cu informatii dupa ce solutionez problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și daca schimbi caseta și este din alta parte ??? Schimba doar motorul casetei că este mai ieftin in partea cealaltă la banda ai de făcut niste lipituri doar atât asta daca vrei sa economisești niste bani ....ai sa cumperi caseta gen 2 făcută aproape pilaf dar cu motorul bun ...acum e alegerea ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Intre timp am luat o caseta gen3 (asta arata mai ok decat altele disponibile), cu tot cu harnasament si am inceput sa o pregatesc de montare. Am gresat-o prin locurile usor accesibile, de genul cremalierei si axului cu G269 pe care l-am scos, pentru ca nu am de gand sa ii desfac tachetii.

Ceea ce imi ridica un semn de intrebare este disponibilitatea si modificarea in timp real a valorii rotirii axului casetei in campul pentru senzorul G85, desi i-am dezactivat senzorul intern al casetei, iar rotirea axului casetei am facut-o fara sa misc volanul. Repet, nu am montat caseta pe masina, ci doar i-am conectat harnasamentul in locul celei vechi. Oare va tine cont de senzorul G85 de la volan dupa ce o voi monta pe masina si voi finaliza procedura de calibrare a G85? In clipa de fata imi este clar ca valoarea unghiului afisat in blocurile de masurare este a senzorului intern al casetei, intrucat nu are de unde altundeva sa ia o valoare corecta. Ati mai intalnit o astfel de situatie?

Sper sa accepte SI un update de firmware pentru controller-ul casetei dupa ce o montez si o duc in reprezentanta pentru flashing de curba caracteristica. Cea defecta gen2 era pe "curve index" 74 (Sport), iar cea gen3 este pe 69 (Normal 3). Ma astept sa aiba un grad prea mare de asistare pentru felul in care m-am obisnuit cu cea veche.

Daca totul merge bine, o sa incerc si activarea TSC (Torque Steer Compensation). Pe cea veche, cand era functionala, aceasta setare nu ajuta la nimic. La o plecare mai convinsa de pe loc, cu carosabil umed sau acoperit de polei, mereu o lua spre dreapta vizibil, desi geometria era bine facuta. Planetara dreapta nu se mai gaseste din doua segmente, pentru a avea ambele planetare de lungime egala si unghi cu asfaltul similar.

 

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Deeeci... wow! Ce aventura, nene!

Am pus caseta gen3 si merge bine de o zi incoace. Am montat bielete si capete de bara noi Lemforder, am gresat caseta pe la senzorul de cuplu (dupa ce l-am scos) si pe la cremaliera. Am fixat pozitia subframe-ului cu suruburile alea speciale, am "copiat" pozitia bieletelor de pe vechea caseta ca sa am convergenta ok si pare sa imi fi reusit.

Cea mai grea parte a fost cu calibrarea senzorului G85. Desi i-l dezactivasem pe cel intern al casetei, nu voia sa il calibreze pe cel deja existent pe masina, la volan. M-am plimbat prin setarile de la controllerele de ABS si Steering Assist de m-a luat cu ameteala. Am reusit in final calibrarea, dar nu mi-e clar ce am facut exact ca sa mearga; banuiesc ca a fost necesara activarea basic settings cu ajutorul parolei pe unul din cele 2 controllere si apoi o proba de drum. La cat am frunzarit canalele de adaptare am reusit sa trantesc controllerul de ABS in modul de System Function Test Activated si ramanea aprins martorul de ABS din bord. Evident, asta nu e chiar o eroare si dispare automat doar dupa efectuarea testului cu succes. A fost de ajutor canalul de youtube al RossTech: 01486 - System Function Test. Trebuie sa apesi pe loc pedala de frana mai tare, pana incepe sa clipoceasca martorul ESP si ai la dispozitie un minut sa termin procedura; adica, sa mergi drept cu minim 20 kmph si apoi sa virezi volanul la un unghi intre 90 si 180 de grade si sa continui deplasarea cu viteza >= 20kmph. Doar dupa ce am gasit o parcare libera am reusit sa urmez procedura complet si s-a stins martorul din bord. Daca nu va iese din prima incercare, puteti sa reluati prin full stop, apasare puternica a pedalei de frana si reluati pasii descrisi anterior.

E cam ciudata senzatia cu gradul asta sporit de asistare pentru echiparile comfort. Aproape ca te deconecteaza de asfalt, misti volanul cu un deget pe loc... Ce bine era la gen1 unde puteai schimba nivelul de asistare din controller. S-au gandit ei bine cum sa mai faca un banut prin flashuirea de curbe caracteristice in reprezentante.

Aaa, si a trebuit sa setez in Steering Assist pe canalul de DSR (Drive Steering recommendation) valoarea propusa modelului meu de controller de ABS, ca sa imi dispara eroarea de Steering Rack J500 - Implausible signal din ABS.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam multe ai facut ...eu doar am pus-o si atat fără nimic si merge ca la inceput

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e. Se pare ca am nimerit un gen3 de pe un golf 5 din ultima jumatate a lui 2008, cand au inceput sa treaca de la gen2 la gen3. De aceea  era configurata altfel caseta. Din ce luna a anului 2008 e masina ta? A mea e din aprilie si a venit cu gen2. Din iunie incolo au trecut la gen3 pe golf 5 si jetta din 2008. 

Sunt curios daca voi putea observa usor ce s-a stricat in vechiul controller si daca il pot repara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2008 luna iulie august cred dar am avut tot gen2 pe ea ...

Si iti zic din proprie experienta tot mai bună e generația 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa pastrez caseta veche pentru ca am desfacut.o pana la ultima piesa si pot spune ca partea mecanica arata impecabil. Am gresat.o, reasamblat.o si o "urc in pod". Practic, ii trebuie doar un ECU si revine la viata. Si cum nu se gaseste doar ECU, probabil voi lua motoras sau caseta intreaga, daca va fi nevoie vreodata. Sper sa ma lase in pace cativa ani, ca altfel o voi lua razna...

Vizavi de ceea ce spuneai tu cu gen2 mai buna, nu pot spune nimic, intrucat nu cunosc suficiente detalii. Pot spune doar ca gen3 mi se pare mai bine fixata, chiar daca are un surub in minus si pare mai usor de desfacut/reparat.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Salutare baieti .

Problemele incep in felul urmator .

Am schimbat caseta de directie , pe golf 5 gti , din cauza mecanicii stricate , si am ales optiunea de caseta reconditionata cu caseta mea la schimb.(garantie samd ).

Pe caseta veche in afara de bataile incredibile la denivelari , nici un fel de probleme.

Am montat caseta cea cumparata , cu volan blocat (asa am fost sfatuit ) .

La pornirea masinii dupa instalare , s-a efectuat calibrarea manuala a casetei (cred ca zic bine ) cu stanga 5 sec , dreapta 5 sec, mers putin samd ... a disparut martorul de volan de pe bord.

Am zis bravo noua suntem buni(mecanicii in cauza fiind eu cu un prieten mecanic)

Problemele acum incep.

Mi s-a aprins in bord dupa cativa metri - maxim 1 km , ESP si sezor presiune roti.Stiind ca am butoanele in masina pentru asa ceva , am oprit masina si am repornit-o , am apasat pe acele 2 butoane , au disparut martorii din bord.Dupa alti cativa m - 1 km s-au aprins , si atunci i-am facut o diagnoza.

Steering angle senzor G85 - Mecanical failure - intermitent

ASR/ESP button E256 implausibile signal - intermitent

Power steering control module (J500) - No signal comunication.

Am sters erorile , dar cea cu power steering control module a ramas.Ce ma enerveaza faptul ca sunt genul de om , ce nu suporta becuri aprinse in bord  , iar cand stiu ca e vorba de directie / frane innebunesc.

Am facut calibrarea si senzorului G85 (nu imi apareau deloc valori pe el , acum si-a revenit , imi arata acum unghiul volanului la miscare.Dar in continuare ramane cea cu Powe steering 01309.

Vreau sa va intreb cei care ati patit aceeasi chestie , se poate rezolva prin codare ? s-a stricat ceva cand am montat noi caseta ? sau a venit caseta cu partea electrica stricata ? daca da , atunci voi primi alta caseta , nu e problema , am garantie la ea , vreau sa stiu daca se poate remedia , sau trebuie sa schimb caseta.

As aprecia din suflet , daca ma puteti ajuta.

Multumesc din inima .!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum ori ai schimbat generatiile de caseta ( 4 prinderi....trei prinderi)si cand schimbi  generatiile trebuie sa opresti un senzor  sau asa de buna a fost caseta si trebuie sa o dai inapoi ca sa busit senzorul ( panglica din ea ) 

Ce caseta ai avut ? Din cate stiu nici nu mai vin cele cu 4 prinderi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

te referi la prinderile casetei pe jug ? 2 suruburi si o panglica metalica , la fel prinsa in 2 suruburi .

Din ce am inteles , tipu a zis gen 2 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da gen 2 ...asta e buba lor ...trebuia sa iei gen 3 ...mergi si schimb-o  asta e problema lor  cade senzorul din ea 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun chestia e ca e noua , adica ma rog , reconditionata in germania .I-am trimis poza cu eroare pe vcds , cea cu 01309 si a zis ca o trimite la ei , daca ei spun ca e stricata , imi dau alta.

Acum intreb si eu , fiind reconditionata , ma gandesc ca atunci cand iasa din firma , se fac niste teste pe ele , sa vada daca partea electrica e ok , intelegi ce spun.

Se poate ca , la mine sa fie problema nereunoscandu-l ? 

Se poate cumva adapta din VCDS , calibra , recalibra , pe mama lui de senzor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu se mai poate face nimic ....acum ori a venit defecta ori sa defectat la montaj

Cat tea ajuns caseta reconditionata ?

De obicei la reconditionare se umbla la rulmenti cremaliera si cam atat partea electrica ramane aceeasi

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1250 + a mea si 18 luni garantie.

la montaj cum mai exact s-ar putea strica ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stii cumva de cine este facuta reconditionarea?? Bosch , Elstock??

Dar sigur daca atat a costat sigur sunt facute de autototal ? cinestie pe unde si sunt praf adica nu sunt bune deloc

Intreaba de curiozitate daca e adusa prin autototal ...ca nu esti primul care se loveste de asta 

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e o firma in oras la mine ce se ocupa doar cu casete de directie , ei le reconditioneaza pe cele mecanice - hidraulice , iar cele electrice sunt facute in germania .

Nu e adusa prin autotoal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok .Parerea mea sa o duci inapoi sa iti de alta 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

10 hours ago, iahimmihai said:

Da gen 2 ...asta e buba lor ...trebuia sa iei gen 3 ...mergi si schimb-o  asta e problema lor  cade senzorul din ea 

unde mai exact e senzorul asta? in motorul de pe caseta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe caseta , chiar unde intra caseta prin caroserie in interiorul masinii , unde se leaga de spira de la volan , e aproape sus de tot la caseta pe partea aia in unghi.

cauta pe google 01309 , si dai la poze , despre senzorul ala e vb , nu comunica cu calculatorul de coloana al masinii.

o sa verific maine cablajul , poate prin absurd nu s-a mufat bine , siguranta am verificat`o , siguranta nr 2 cea de 10 A , si nu e arsa .

Tot ce vroiam sa stiu e daca se poate coda , acel senzor cu coloana 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Screenshot_20200526-071406_Chrome.jpg

dupa cod pare sa fie j500 problema ,adica motorul de pe caseta

eu am avut o pb similara,aparea becul rosu in bord,la un seat altea care l am dezmembrat,nu mai gasesc un scan cu masina...am aruncat motorul de pe caseta crezand ca de la el e problema

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU mai ametiti omul cu diferiti senzori, codari si adaptari. La el este NO COMMUNICATIONS, deci nu o vede, daca are cablajul bun si mufele bagate cum trebuie, caseta este defecta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!