Jump to content

Caseta directie Golf 5


just_clausz
 Share

Postare recomandată

Gabriel totuși să ne spui rezolvarea ....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aduce cineva acesti tacheti? Am strans tachetii, am gresat bine axul, totul e perfect. Dar vreau sa fac treaba ca la carte. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar unul se găsește pe piata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi convine situatia asta.trebuie sa existe o solutie.

Nu fac km asa multi ~7-8000 pe an, dar candd mi se pune pata pe ceva trebuie rezolvat cum trebuie

Modificat de flavyus1987
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,am și eu o problema cu un golf 5 1.9 tdi bls, se aude un bâzâit când stau cu motorul pornit eu cred ca e de la servodirectie. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am un golf 5 an 2004 iar acum 2 săptămâni am avut becul aprind de la epc in bord fără a mai putea fi funcțional din butonul de la schimbător, am ajuns la service a pus băiatul testerul și avea erori la unghiuri parca așa mi.a spus, a reglat înapoi cum trebuia acele unghiuri a șters și eroarea, toate bune ai frumoase pana acum 5 zile când iar a a apărut in bord acel bec. Mașina se comporta normal nimic ieșit din comun  

Acum întrebarea mea este aveți idee din ce cauza sau ar putea sa fie caseta de direcție ? Mulțumesc și o zi frumoasa tuturor ! 

Modificat de AndreiGabi
Corectare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa postezi exact eroarea/erorile stocate, ca sa te putem ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 3/28/2019 at 1:38 PM, AndreiGabi said:

Salut, am un golf 5 an 2004 iar acum 2 săptămâni am avut becul aprind de la epc in bord fără a mai putea fi funcțional din butonul de la schimbător, am ajuns la service a pus băiatul testerul și avea erori la unghiuri parca așa mi.a spus, a reglat înapoi cum trebuia acele unghiuri a șters și eroarea, toate bune ai frumoase pana acum 5 zile când iar a a apărut in bord acel bec. Mașina se comporta normal nimic ieșit din comun  

Acum întrebarea mea este aveți idee din ce cauza sau ar putea sa fie caseta de direcție ? Mulțumesc și o zi frumoasa tuturor ! 

ce treaba are EPC cu butonul de ESP ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna seara, scuzați neatenția mea ESP îmi este aprins in bord. O sa pun o poza pentru lămurire :d 

CF8F6CBA-FA67-4928-B493-E9F752877B61.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

21 hours ago, F l o r i n said:

trebuie sa postezi exact eroarea/erorile stocate, ca sa te putem ajuta.

Andrei - trebuie facuta o diagnoza/scanare sa vedem ce erori ai si care este solutia de rezolvare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am înțeles am, am crezut ca ajuta aceasta poza,mecanicul mi.a spus ca este o problema cu caseta de direcție (senzori de la unghiuri) ia reglat cum trebuia atunci a șters și eroarea iar după câteva zile a apărut înapoi. O sa revin eventual cu o poza când o sa fac o diagnoza. Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate nu ajuta la diagnosticare doar poza cu martorul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Becul ăla aprins in bord poate însemna multe....ce spun colegii: mergi la un tester și pozează codul de eroare după care poți să revii numai așa te putem ajuta

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut. Este posibil sa curga lichid din caseta de directie de la golf 5? Am lichid pe bieleta de directie pe partea stanga.. ce-i drept e aruncat peste tot si pe telescop.. nu am niciun martor aprins .. nu se invarte volanul mai greu...singurele semne niste pocnituri la franare/accelerare brusca.

Mecanicul zice ca e caseta..

Screenshot_20190711-114016_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Golf 5 are directie asistata numai electric - deci, nu are ce ulei sa iti curga de la caseta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am schimbat planetara cu totul din cutie si rulmentul de sarcina de la telescop, recent. 

Burduful de la planetara pare uscat.. sa fie telescopul curs?

Screenshot_20190711-114644_Gallery.jpg  Screenshot_20190711-114650_Gallery.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa verifici.....nu-ti pot preciza din poze

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cam asa se repara  casetele astea de directie ......3 rulmenti (INA)schimbati si multa vaselina .....

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,

Ca sa incep cu sfarsitul, cred ca mi s-a stricat tot ce se putea strica pe masina asta, de-a lungul timpului, in 12 ani.
Mai ramane sa imi zica ca i-a expirat "licenta" de CAN, ca la Windows...
Iar acum, voi incepe sa povestesc (asta chiar e poveste, la cat am scris) cum mi-a pocnit mie caseta... 

Descriere problema:
------------------------------------
- In urma cu o saptamana mi-a cedat servodirectia la golf 5 (model 2008), aprinzandu-se martorul galben in bord. 

- S-au stocat erori de "Power Steering Control Module - No Signal/Communication"  pe celelalte module din masina (ABS, Centrala electrica, Gateway, Instrument Cluster), iar pe modulul de Steering Assist apar erorile:

            Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-144-G2V3.clb
               Part No: 1K1 909 144 M
               Component: EPS_ZFLS Kl.074 H08 1901  
               Shop #: WSC 00028 028 00001
               VCID: 3561E3B95C0E0AE744-8060

            5 Faults Found:
            00568 - Position Sensors in Steering Motor 
                        008 - Implausible Signal - Intermittent
                         Freeze Frame:
                                Mileage: 123790 km

            01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533) 
                        004 - No Signal/Communication - Intermittent
                         Freeze Frame:
                                Mileage: 123790 km
                                Temperature: 30.0°C
                                Voltage: 12.60 V
                                Voltage: 12.40 V

            01314 - Engine Control Module 
                        004 - No Signal/Communication - Intermittent
                         Freeze Frame:
                                Mileage: 123790 km
                                Temperature: 30.0°C
                                Voltage: 12.70 V
                                Voltage: 12.50 V

            00625 - Vehicle Speed Signal 
                        004 - No Signal/Communication - Intermittent
                         Freeze Frame:
                                Mileage: 123790 km
                                Temperature: 33.0°C
                                Voltage: 13.60 V
                                Voltage: 13.40 V

            01312 - Powertrain Data Bus 
                        014 - Defective - Intermittent
                         Freeze Frame:
                                Mileage: 123790 km
                                Temperature: 31.0°C
                                Voltage: 13.50 V
                                Voltage: 13.30 V
                    
- E caseta de generatia a doua si la cum simt masina pe drum, nu cred ca e o problema mecanica. 

- Martorul are si momente cand se face rosu pentru cateva clipe (cel mai mult vreo 2 minute), sau clipoceste galben/rosu de vreo 3 ori si revine pe galben. Cred ca intra in vreun FailSafe Mode si se reseteaza de 3 ori, dupa care isi da shutdown (am mai intalnit comportamentul asta de FUSA - Functional Safety prin Automotive, fiind adesea folosit de arhitectii de sw). Am si momente cand pornesc masina dimineata si merge servo pentru cateva minute, iar dupa ce se reconfirma vreo eroare intra in modul de avarie si opreste asistarea.

- Am demontat harnasamentul casetei de pe masina, l-am verificat din cm in cm si arata impecabil. Ar ramane cealalta "jumatate" a firelor de CAN ale casetei, care pleaca din conectorul din spatele farului stanga, pe sub baterie, pana intra in habitaclu spre gateway. Mi-e cam greu sa cred ca s-au macinat tocmai firele astea, aflate intr-o zona mai putin expusa la vibratii si temperaturi inalte.

- Toate fuzibilele sunt ok, in toate compartimentele.

- Inainte cu 10 zile de aparitia problemei, am demontat volanul sa il duc la reconditionat / imbracat in piele, insa am lucrat atent si nu am nici o eroare de senzor G85. Deci, refuz sa cred ca asta ar fi cauza.

============================================================

Concluzii personale:
------------------------------------
- Tind sa cred ca ECU de servodirectie a luat-o razna dupa vreo reconectare de baterie. Ultima data am deconectat bateria cu doua zile inainte sa apara erorile/defectiunea. Are un comportament predictibil, adica la cateva minute dupa ce pornesc motorul si merg cu masina, se aprinde martorul de servodirectie in bord si nu isi mai revine pana la urmatoarea pornire sau pana a doua zi (dimineata).

Pareri personale:
------------------------------------
- Daca ar fi sa aleg o caseta, as fi preferat gen 1, unde puteai sa selectezi curba caracteristica pentru asistare.
    Address 44: Steering Assist        Labels: 1Kx-909-144-G2V3.clb
    Part No: 1K1 909 144 M
    Component: EPS_ZFLS Kl.074 H08 1901
    
Acel H08 este hw version, Kl. 074 este curba caracteristica (profilul sport sau comfort pentru asistare), iar 1901 este sw version, din cate am dedus eu.
Daca acel numar pentru curba este mai mare de 020, atunci profilul nu mai este selectabil, ci ramai cu ce a venit din fabrica.

- Oricum, dupa ce reusesc sa o repar, trebuie sa fac o vizita pe la reprezentanta sa imi flashuiasca curba corecta pentru masina mea si sa imi refac geometria.

- E interesant sa mergi fara servo, intrucat volanul nu mai revine la fel ca inainte la iesirea din viraje. Sper/trebuie sa rezolv asta cat mai urgent.

=======================================

Intrebari:
------------------------------------
- Avand in vedere ca partea mecanica, ECU-ul, senzorul G269 si motorasul constituie o singura piesa, ma intrebam daca am sanse sa gasesc un ECU din dezmembrari, intrucat partea mecanica pare sa fie in mintile ei. Am sanse sa gasesc asa ceva sau se vinde doar caseta cu totul? 
- Aveti idee ce diferenta e intre generatiile 2 si 3 ale casetei, care sa ma convinga sa aleg gen 3? Pana acum, eu am aflat ca difera prinderea (cu un surub mai putin la gen 3), harnasamentul si amplasarea senzorului G85 in caseta de gen 3 (care va trebui sa fie dezactivat daca o montez pe o masina care avea gen 2, pentru a folosi G85 de la volan). 
    

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai bușit banda de pe volan după eroarea pe care o ai ...sau nu ai montato corect ....ai învârtit de ea nu ai centrato ..

Modificat de iahimmihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si merci pentru pont!

1. Zici de banda aia cu fire de sub capacul negru de plastic aflat sub caseta? Asa cum aratau baietii aia rusi din filmuletul postat de tine?

2. Sub volan e senzorul G85 si cred ca as fi primit eroare specifica. Dar, cine stie, ma voi uita si pe acolo. Ar fi culmea ca firele CAN de la caseta sa intre in calculatorul de coloana (cel cu senzorul G85) si de acolo sa mearga spre gateway.

3. Nu am miscat banda de sub volan. Volanul intra pe canelurile coloanei si are doua gauri in care sa intre ciocurile de ghidaj din plastic care antreneaza spirala. In plus, spirala aia se ocupa de ceea ce este pe volan: airbag, claxon si comenzi radio. Chiar nu am desfacut carcasa neagra de sub volan. Voi verifica si acolo, dupa cum scriam la punctul 2. Eroarea pe care o am imi sugereaza ca tocmai la volan nu este problema mea. Asa inteleg eu.

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau banda din axul de pe caseta ....

Editasem că e una din ele ambele benzi "intra in can"

Pare că nu se citesc una pe alta e ceva in neregula una citește o poziție alta citește alta poziție ambele trebuiau să aibă aceeași poziție ...undeva nu e bine ai scos când ai demontat volanul niste fire-mufe pe dedesubt sub volan le-ai pus cum trebuie???

Ceva nu e așezat cum trebuie

Din cauza asta pentru câtva timp merge și după numai

Nu ai umblat cu vcds prin setări?? Sa fi codat altceva fata de ce este??

Sau firele din ax trebuie verificat și luate pe rand

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ne-am suprapus cu editarile mesajelor. :)

Sunt curios daca firele CAN ale casetei intra mai intai in calculatorul de coloana, ca slave-ul intr-un master. In cazul asta as putea incerca sa dau cu ceva spray de contacte pe la mufele calc. de coloana.

Stau si ma intreb: oare privesc problema cu susul in jos? Oare ECU este fix cel de pe coloana de directie si inglobeaza senzorul G85 - steering angle (constructiv sa fie aceeasi piesa), iar jos la caseta sa fie doar senzorul G269 (steering torque), fara nici un ECU? Cu alte cuvinte, unde se afla ECU cu ID-ul 44: la caseta sau la coloana? Ma poate lamuri cineva, va rog?

Modificat de adyp2003
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E pe coloana și le înglobează pe amandoua

Este exact sub capacul negru dedesubt  sub volan are un sigiliu pe el de culoare galbena cu semnul atenție și o mufa galbenă și una neagra parca

Nu înțeleg ce treabă ai cu can și calculatorul de direcție ecu sunt doua lucruri diferite

G269 comunica cu g85

Verifică ce ți-am spus ....adică ambii senzori ambele benzi

Unul din ei nu vede pozitia

s-l1600.jpg

 

Asta este

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!