Jump to content

nu mai porneste cand pun contactul!


COSMIN27
 Share

Recommended Posts

ieri am ramas si eu ca "in pana prostului",am oprit masina intr-un varf de deal si cand am dat sa ii pun contactul,s-au aprins toti martorii dar nu a pornit,...tot asa am pus contactul de vreo 10-15 ori si nimic,decat am pus iar contactul ,am lasat-o sa se duca la vale ,i-am dat a-2 a si a pornit.

mecanicul meu mi-a zis ca e problema de la contact partea electrica ,nu cea mecanica,a cheii.in cazul asta stie cineva cum as putea sa o rezolv?sa ii schimb ce?

cineva mi-a scos 2 fire,care daca le unesc dupa ce am pus contactul cu cheia porneste masina,dar vreau sa o fac la loc cum era,cum sa procedez?

astept sfaturi de la cei patiti sau profesionisti,multumesc!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 59
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • COSMIN27

    19

  • venom2110

    9

  • dic

    7

  • Al Bundy

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ai vrut probabil sa spui ca nu mai invarte, ca de pornit porneste. Trebuie sa schimbi partea electrica a contactului daca se gaseste separat sau tot contactul.

Link to comment
Share on other sites

alexanderdj

Ti-a zis bine mecanicul tau. Desfa contactul acolo si vezi ce fel de piesa e si daca e partea electrica separat o poti schimba doar pe-aia.

Link to comment
Share on other sites

@ dic: da,pun contactul si nu invarte nimic,nu face nimic,decat aprinde martorii.daca ii dau drumul la vale cu a2-a porneste dar altfel nu.

ce ar insemna schimbarea contactului?desfacerea volanului,a manetelor de la semnalizare si stergatoare,a coloanei de directie? nu e destul de munca pentru chestia asta?cred ca tot la mecanic ajung fara doar si poate,nu ma simt in stare sa fac personal asta

Link to comment
Share on other sites

OvidiuB52

Hmm...Patit si eu asa, am ramas cu ea in vama cand ma duceam in concediu, la mine problema a fost de la electromotor, era imbacsit tare si s-au dus si carbunii sau ce mai are el pe acolo, tot la fel cand dadeam cheie nimic, peste cateva zile a pornit iar la cheie dar dupa ce am mers aprox 100 de km am oprit in peco si la fel a facut, nu mai pornea decat impinsa :)).

Link to comment
Share on other sites

Cand pui contactul se aprind doar martorii si e normal, ca sa invarta (trebuie alimentat demarorul care invarte arborele cotit din motor) este urmatoarea pozitie a cheii pe care unii o denumesc "start motor", "dau cheie" etc. Tu ai probleme cu cea de a doua pozitie unde probabil este si defectul la contact. In principiu nu se dau jos volanul si manetele. Se demonteaza in general carcasa de pe coloana volanului pentru a avea acces la contact. Pentru cineva cu indemanare, cunostinte si nu in ultimul rand scule nu ar fi o problema operatia.

Link to comment
Share on other sites

pai am fost azi la mecanic si mi-a zis ca trebuie scos volanul si manetele de la semnalizare si stergatoare,scos contactul de pe coloana de directie a volanului si schimbata doar partea electrica a lui.am gasit piesa de schimb identica 100% de la un Golf 3,acum sa vad cand voi avea timp sa ma ocup cu alt prieten bolnav cu electronica fara sa mai ajung la mecanic sa il lovesc cu bani intr-una.

voi anunta ce am rezolvat,multumesc de sfaturi si le astept in continuare!!!bafta!

Link to comment
Share on other sites

azi am desfacut volan,manete semnalizari si stergatoare,coloana de directie de la volan,am schimbat partea electrica a contactului cu cea de la un Golf3 si surpriza,nu merge.am pus la loc partea electrica la contactul Golfului 3 si am incercat sa-l probez bagandu-i mufa si dand cheie a pornit 2 secunde dupa care s-a oprit,la fel de cateva ori,semn ca nu imi recunoaste cipul de la cheia respectiva probabil.am probat iar si contactul de la mine si nimic.pana la urma ,dupa cateva ore de munca,tot la cele 2 fire am ramas,inseamna ca partea mecanica a contactului e de vina,ce sa ii fac?sa ii pun un buton?

gasesc un contact cu tot cu cheie nou noutz pt polo 6n?

in cazul in care nu gasesc decat contact cu cheie second-hand si ECU nu imi recunoaste cipul de la cheie ce sa fac?

cum se scoate intreg contactul de pe tija aceea a volanulu?

am vizualizat si trimiterile la posturile din forumurile respective dar din posturile in limba engleza nu inteleg mare lucru ca am studiat prea putin limba engleza din pacate.nu mai stiu ce sa fac,va rog ,ajutati-ma!

Edited by COSMIN27
Link to comment
Share on other sites

Pune partea electrica de polo.

Link to comment
Share on other sites

partea electrica de polo este identica 100% cu ea de golf3,pt ca le-am desfacut pe amandoua ,nu exista diferente intre ele.

Link to comment
Share on other sites

.....am pus la loc partea electrica la contactul Golfului 3 si am incercat sa-l probez bagandu-i mufa si dand cheie a pornit 2 secunde dupa care s-a oprit,la fel de cateva ori,semn ca nu imi recunoaste cipul de la cheia respectiva probabil. .....

In momentul in care a pornit cu contactul de golf 3 trebuia sa ai cheia ta de polo in apropierea bobinei sa o poata citi (vb de bobina de la immo)

Daca pui partea electrica de polo pe contactul de golf 3 porneste? Deja ma faci sa cred ca partea mecanica de polo nu actioneaza partea electrica nici de polo nici de golf3 (daca tot zici ca sunt identice).

Link to comment
Share on other sites

"In momentul in care a pornit cu contactul de golf 3 trebuia sa ai cheia ta de polo in apropierea bobinei sa o poata citi (vb de bobina de la immo)"

am luat coloana de directie cu intreg contactul de Golf 3,i-am bagat mufa in contact si i-am dat cheie fara sa fie cheia de la masina mea in apropiere si a pornit asa 1-2 secude dupa care s-a oprit.am mai incercat asa de cateva ori si a facut la fel.

am zis sa incerc cu acelasi contact de Golf 3 cu cheia lui si cheia mea lipita de aceea ca sa o pornesc,am pornit-o si nu s-a mai oprit ,semn ca aici ceva nu e in regula!

mentionez ca la contactul de Polo cand l-am desfacut i-am gasit un guler de plastic negru care inconjoara intreaga parte mecanica a contactului de care era prins,din care iese un cablu negru cu 3 fire care este mufat si duce intr-o cutiutza de plastic ce se prinde pe tzeava in care intra coloana de directie a volanului,ce poate fi aceea?

"Daca pui partea electrica de polo pe contactul de golf 3 porneste? Deja ma faci sa cred ca partea mecanica de polo nu actioneaza partea electrica nici de polo nici de golf3 (daca tot zici ca sunt identice)."

pai asta ma chinui sa ma fac inteles,ca nu porneste masina daca ii pun contactul mecanic al meu si partea electrica tot de la contactul meu sau de la Golf3 sub nici o forma,se aprind doar martorii si cand invart la maxim ...pauza,nimic,nu porneste deloc.

fizic invarte inauntrul conactului piesele ce formeaza acolo intreg ansamblul partii electrice al contactului fie de Polo sau Golf3 dar nu porneste deloc.

nu mai stiu ce sa fac...,sa iau alt contact cu totul,si cu cheie de la dezmembrari,de Golf3 sau de Polo,dar mi-e sa nu patesc la fel si sa arunc banii de pomana,nu stiu ce sa mai fac...sad3.gifunsure.png

pana la rezolvare,cersesc ajutor!

Link to comment
Share on other sites

Pune tot contactul de golf 3 ( si cel electric si cel mecanic), scoate cipul din cheia de polo si inlocuiestel cu cel din cheia de golf. Cutiuta aia este imobilizatorul iar banda aia din jurul contactului din care ies cele trei fire citeste cipul si transmite informatiile catre imobilizator pentru a permite pornirea. Pornirea motorului pentru 1-2 secunde este datorata faptului ca imobilizatorul nu a vazut cipul original al masinii ci pe cel de Golf 3. La fel face si cand incerci sa pornesti masina cu o cheie facuta dar care nu are cip. Nu stiu daca la contactul mecanic se poate face adaptarea dupa cheie ca si la portiera ca sa nu stai cu doua chei dupa tine, am sa ma interesez si am sa iti comunic daca se poate face asta.

Link to comment
Share on other sites

as face treaba asta dar faza e ca tzeava pe care se afla contactul de Golf3 e stramba,deviata un pic,iar de scos contactul de pe el nu prea vad cum as putea sa il scot.

cheia de la Golf 3 pare a fi turnata,nu se desface ca la mine in 2 bucati simetrice

Link to comment
Share on other sites

Se desface sigur cheia, sred ca trebuie sa fortezi putin mai tare. Nu ai posibilitatea sa pui un FAI micut pe coloana aia sa poti scoate contactul?

Link to comment
Share on other sites

"Nu ai posibilitatea sa pui un FAI micut pe coloana aia sa poti scoate contactul?"

sa pun ce?nu inteleg la ce te referi,ori ai scris gresit,ori nu stiu ce inseamna...

Link to comment
Share on other sites

este de la cip ..... mu ai ce sa faci decat sa schimbi cipul . sau tot contactul cu chei cu tot . la fel a patit un prieten .

Link to comment
Share on other sites

eu am scos doua fire acum ,pun cheia in contact ,se aprind martorii si cand ating firele,porneste.daca era sa fie de la cip nu ar fi trebuit sa nu imi porneasca?sau sa porneasca 2 secunde si apoi sa se opreasca?

Link to comment
Share on other sites

Problema ta e de la contact, @cstl.lrs nu il mai zapaci ca problema lui nu e de la immo/chip.

Link to comment
Share on other sites

ok,multumesc dic pentru lamuriri,din una,din alta am ajuns la concluzia ca,contactul (partea mecanica) e defect.

vreau sa scap de problema asta!cum sa fac sa imi fie mai usor sau mai bine?sa schimb contactul?sa pun un buton in locul contactului?

nu stiu incotro sa o iau!...ca mi-e teama sa nu gresesc,avantaje,dezavantaje...

Link to comment
Share on other sites

Daca pui buton si reusesti sa faci o lucrare ingrijita ajungi mai ieftin dar trebuie sa fii foarte atent sa nu mai apesi pe el cand motorul e pornit, sau sa cauti un buton cu capac (impotriva apasarii accidentale). S-ar mai putea face si un montaj cu un releu cu automentinere la punerea contactului si decuplare dupa apasarea butonului de start, care sa evite "darea la cheie" in timpul functionarii motorului.

Daca schimbi contactul trebuie fie sa bagi chipul din cheiaactuala in cheia noului contact (altfel se opreste dupa 2 secunde) si sa adaptezi cateii din butucii de la usi dupa noua cheie.

Ar mai fi varianta de adaptat cateii din noul contact dupa cheia ta.

Link to comment
Share on other sites

cred ca o sa aplic prima varianta,cea cu butonul.numai ca ,din ce m-am uitat pe net ,nici nu prea am gasit,iar ce am gasit au niste scoruri de zici ca au contactele din platina si aur alb

Link to comment
Share on other sites

Am mai vazut undeva niste butoane cu cheie si cu revenire, dar nu erau mignion ci ceva mai marisoare

Link to comment
Share on other sites

@denismoc,daca o sa iti mai amintesti te rog sa imi dai si mie linkul sa vad despre ce vorbesti iar referitor la marime cred ca ramane de vazut asta,daca o fi asemanator cu cel de pe Renault Megane e ok .

dar ma gandesc,acel buton trebuie sa implineasca niste conditii?sa reziste la un anumit voltaj,amperaj,sa fie montat intr-un fel anume,chestii...trestii...???

Edited by COSMIN27
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!