Jump to content

Service - operatii


sarbul
 Share

Postare recomandată

Se poate, am intrebat la Porsche Timisoara dar nu am cum sa iau din alta parte deoarece sunt in Budapesta acum si nu stiu ce si de unde sa iau... Si oricum tva e mai mare aici precum si preturile...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit azi dimineata cu atentie carte de service si mi-a crescut tensiunea brusc de nervi...

Eu am 37000 km in 1.5 ani si deja am facut 2 revizii in care de fiecare data mi s-a SCHIMBAT FILTRUL DE AER si DE POLEN!!! in conditiile in care in carte scrie ca:

Filtrul de polen se schimba la 2 ani (nu zice cati km) iar filtrul de aer la 90000 km (nu zice cati ani).

Ma simt furat pe fata!!!

Asta in care este o masina produsa in Cehia, ptr Europa Centrala si de Est in special, care a fost condusa 60% in Austria si Ungaria pe autostrada!!!! iar restul interurban in Romania... Daca am facut 2000 km in Bucuresti de cand o am e mult.

E clar in urmatorii 2 ani nu mai schimb filtrul de polen si de aer... Le-am pastrat pe cele vechi si arata ca noi (cel de polen chiar e impecabil)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu te ghida dupa datele de serviceare pt Europa de vest.Gasesti un paragraf unde iti spune clar:in conditii de utilizare mai grele..filtrele se schimba mai des.

Filtrul spaţiului de habitaclu - înlocuire (la fiecare 60.000 km/ 2 ani)
Filtru de combustibil - înlocuire (toate 90.000 km)
Filtru de aer - înlocuire (la fiecare 90.000 km/ 6 ani)

 *Service conform indicatorului de perioadă  max. 30.000 km/ 2 ani
 *Service după afişarea intervalului la fiecare 60.000 km  max. 60.000 km/ 4 ani
 *Service ulei conform indicatorului de perioadă  la fiecare 15.000 km/ 1 ani (numai în condiţii de utilizare îngreunată)

Iti garantez ca daca schimbi filtrul de aer la 90km/6 ani si filtrul de motorina la 90km....o sa ai anumite surprize neplacute la desfacerea lor.

Filtrul de habitaclu,este bine sa fie schimbat 1/an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu filtrul de motorina sunt de acord - 30k km mi se pare rezonabil

"Gasesti un paragraf unde iti spune clar:in conditii de utilizare mai grele"

Dar eu nu am condus masina in conditii grele! Autostrazile din Austria-Germania-Ungaria-Romania se pot numi conditii

grele?

Durata de folosire a masinii e foarte scazuta deoarece eu scot medii de aprox 100 km/h de fiecare data cand plec

Din acest motiv niciodata nu mi s-a aprins martorul cu DPF cum am vazut la alti colegi.

Plus ca masina sta in garaj/curte si nu se pune mult praf/frunze pe ea, deci filtrul de polen e ferit...

Sunt niste opaci aceste "consilieri de service". Noroc ca ies din garantie si atunci o sa schimb pe baza manualului de service, nu a sfaturilor "consilierilor"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleg ca in garantie trebuie sa schimbi filtrele obligatoriu la revizia anuala? Eu am masina de 6 ani in afara garantiei si in anii in care am facut sub 10000km nu am schimbat filtrele, am 83000km si 8 ani ai le-am schimbat doar de vreo 4-5 ori.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fiecare isi intretine masina cum crede, dar in garantie trebuie respectate indicatiile producatorului.

 

Eu am schimbat filtrele aer + polen la fiecare 15 000 si filtrul motorina la 30 000 si voi continua pe stilul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu le schimb toate (aer, polen, ulei, motorina) la 15.000 sau 1 an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu la fel ; am considerat ca nu e un capat de tara pretul pt 1-2 filtre + manopera aferenta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nsm: iti inteleg nervii.. eu insa le-am spus clar ca nu imi schimba nimic din ce nu scrie in service plan. Au inceput sa faca figurile cu aici e mizerie ca se aplica niste exceptii si i-am rugat sa imi arate documentul unde sunt acest exceptii si nu au putut... in concluzie au facut ce era in service plan, adica doar ulei :) ( la primele 3 revizii )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa fim seriosi , Thheo, doar ulei la primele 3 revizii, mi se pare cam tras de par, vad ca stai si in bucuresti. adica tu ori ai 3 ani ori 45k km cu aceleasi filtre ( ulei/carburant/aer/polen) ? sau nu am inteles eu bine ?!

eu personal le schimb pe toate cand intru la revizie, si mi se pare oarecum obligatoriu cel de polen/praf habitaclu.  :RO flag:, si sa nu mai zic de cel de carburant, care saracu la cum e calitatea la pompe in ziua de azi , vede multe .. din nou :  :RO flag:

Modificat de Quino
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa fim seriosi , Thheo, doar ulei la primele 3 revizii, mi se pare cam tras de par, vad ca stai si in bucuresti. adica tu ori ai 3 ani ori 45k km cu aceleasi filtre ( ulei/carburant/aer/polen) ? sau nu am inteles eu bine ?!

eu personal le schimb pe toate cand intru la revizie, si mi se pare oarecum obligatoriu cel de polen/praf habitaclu.  :RO flag:, si sa nu mai zic de cel de carburant, care saracu la cum e calitatea la pompe in ziua de azi , vede multe .. din nou :  :RO flag:

Dap, ai dreptate, din pacate :)

 

La Passat am lasat filtrul de motorina 30k km, alimentat doar OMV standard si nu i-a placut. Dupa 27k km deja incepuse sa aiba mici trepidatii ocazionale, mers neregulat si balbaieli. Cum am schimbat filtrul - a fost perfect. Urmatorul, l-am schimbat la 15k si a fost ok.

 

Polenul si cel de aer obligatoriu la 15k. Cel de aer e gri-negru dupa 15k si nu merg pe camp... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Foloseste Petrom... E la fel ca OMV... Nu mai arunca cu banii degeaba... Mai bine speli masina de banii aia :)

Si eu la inceput foloseam OMV dar m-am lasat... Parca motorina standard Petrom se consuma mai greu si face zgomot mai putin... Cel putin la fostul PD...

Oricum pe bon scrie OMV chiar daca pe statie scrie Petrom... E ca si cum ai zice ca motorul 1.6 tdi de pe Golf e mai bun ca cel de pe Octavia... E fix la fel.

Modificat de nsm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand vine Superbul o sa merg doar pe OMV Alpin Dizel. Pentru 15Ron/plin intre Standard si Alpin Dizel, nu merita.

 

Petrom nu-mi place datorita serviciilor slabe (magazin, cafea si mai ales toaleta) si a senzatiei de "benzinarie de camionagii" - no offence -

 

Am observat ca, pe 2.0 tdi, intre OMV standard si OMV Alpin Dizel e diferenta de zgomot si de raspuns al motorului. Cu Alpin Dizel parca se tureaza mai usor motorul.



... E ca si cum ai zice ca motorul 1.6 tdi de pe Golf e mai bun ca cel de pe Octavia... E fix la fel.

Ai fi suprins, dar nu e la fel. Intre G7 si O2 cu acelasi motor si cutie sunt diferente sesizabile, in principal datorita setarilor cutiei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, acelasi lucru l-am observat si eu... si in plus se consuma mai repede un pic...

Eu as merge pe standard din aceste motive... si poate e si mai groasa si poate protejeaza mai bine motorul... desi nu sunt 100% sigur

E adevarat ce spui tu legat de Golf, dar eu ma refeream strict la motor... care e interschimbabil cu cel de pe Octavia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

hai sa fim seriosi , Thheo, doar ulei la primele 3 revizii, mi se pare cam tras de par, vad ca stai si in bucuresti. adica tu ori ai 3 ani ori 45k km cu aceleasi filtre ( ulei/carburant/aer/polen) ? sau nu am inteles eu bine ?!

eu personal le schimb pe toate cand intru la revizie, si mi se pare oarecum obligatoriu cel de polen/praf habitaclu.  :RO flag:, si sa nu mai zic de cel de carburant, care saracu la cum e calitatea la pompe in ziua de azi , vede multe .. din nou :  :RO flag:

 

Primii 45k km ( facuti intr-un an de zile ) doar cu ulei si filtru de ulei schimbat ( evident ca se schimba uleiul cu tot cu filtru ). Cel de polen l-am schimbat ca se umezise si aveam abur cand nu functiona compresorul.

Dar filtrul de carburant si aer chiar nu este nevoie sa le schimbi, daca vrei sa o faci e strict o opinie personala, de stricat evident nu strica, doar cheltuiesti niste bani. Calitatea motorinei pe care o folosesc eu de la Petrom este foarte buna, nu am avut niciodata vreo problema. Filtrele de carburant si de aer sunt gandite sa tina intre 60k si 90k km.. daca eu le schimb la 45k este in regula.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate tara asta e plina de praf. Experienta personala arata ca filtrul de aer este negru la intervalul de schimb al uleiului(13-15000km). Ca atare il schimb odata cu uleiul. Filtrul de polen inghite si el saracul o gramada de praf si noxe, deci il schimb. Cu toate ca folosesc numai OMV maxx, consider ca 100 de lei investiti intr-un filtru de combustibil sunt bani castigati, nicidecum risipiti.

Diferenta intre a schimba toate filtrele sau numai filtru de ulei...probabil 230 ron, in cazul servisarii in afara retelei PoRo.

Dar cel putin scapi de dilemele care apar in momentul cand te intrebi: oare de ce mi-au cazut injectoarele, de ce nu trage masina, de ce miroase in masina etc?

Scuzati ignoranta, dar n-am avut probleme cu masinile niciodata... :icon_thumright: poate sunt eu mai norocos, sau nu le-am pastrat suficient de mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E bine ca filtrul este negru, inseamna ca filtreaza :) asta este scopul lui. Asta nu inseamna ca nu mai e bun filtrul, practic si jegul devine element filtrant la randul lui. Evident pana la pragul unde incepe sa opuna rezistenta mai mult de cat trebuie, dar chiar nu e cazul. In Romania exista alte marci care fac revizii la 30k km pentru filtre similare, ma indoiesc ca sunt probleme daca stai cu filtrul pana la 30k km. Evident exista exceptii daca stai cu masina pe drumuri de tara sau prin nisip, pot sa inteleg.

Oricum asta este efectul societatii consumeriste, ne-a instruit pe toti bine :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrează rimează cu colmatează, obturează, etc.

La un motor aspirat, 30.000 de km sau chiar mai mult, este ok pentru filtru dar la un motor supraalimentat, unde volumul de aer filtrat este muuuult mai mare, e fezabil să fie schimbat mai curând, mai ales pentru cei care folosesc masina în aglomerari urbane, zone industriale etc. Fiecare oraş mare are o staţie de monitorizare a calităţii aerului şi se poate informa oricine cam ce respiră motorul în funcţionare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut revizia de 45 k desi aveam 39 k la Porsche TM si surpriza... Pretul a fost doar 530 lei fara nici o reducere, cu ulei Castrol.

La Brady trade, la 12k KM am platit 630 cu reducere de 20%... Iar la 30000 km la PBA a fost 1100 RON (-250 ron un voucher de la casco...)

Deci e prima data cand nu ma mai simt furat...

Si sunt happy ca nu am mai schimbat iar fara rost filtrul de aer... Mai am acasa pe celelalte 2 filtre de aer care nici macar nu s-au inegrit dar au fost schimbate pe banii mei...

In carte scrie 60 k km... (eu am schimbat de 2 ori in 28k km... la recomandarea "mecanicilor")

Am schimbat in nov filtrul de aer si de atunci am mai facut 14 k km (facuti in 16 zile - restul stat garaj).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca a costat doar 530 lei nu e ceva relevant.. conteaza ce au schimbat in banii astia 

 

 

eu merg pe urmatoarea schema :  ulei + filtru ulei la 7-8000 km ( am motor PD, ala predispus la uzura axului cu came, folosesc ulei 5w-40 care este mai ieftin decat 5w-30). filtru de motorina la 25- 30.000 km, filtrul de aer la 2 schimburi de ulei - adica la 15.000 km.. circul preponderent urban si la 15.000 se imbcaseste deja filtrul de aer....

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu tine andrei_221; cred ca procedezi corect...

Acum am schimbat doar uleiul (Castrol 5w40) + filtrul de ulei + manopera si "materiale mici"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

castrol 5w-30 cred ca ai vrut sa spui... ??!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce ai schimba uleiul la 7-8 mii km? Mi se pare o treaba chiar fara rost. Parerea mea ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@andrei_221 - 5w30 este.... am gresit eu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu tot la 15k km schimb consumabilele. Uleiul si filtrul aferent consider ca trebuie musai ejectate, motorul fiind mai silentios cu uleiul proaspat. Filtrul de motorina am inteles ca se schimba la 30k, dar pentru binele sistemului de injectie e recomandat la 15k, la ce jeg de carburant avem in Ro. Cel de polen- dupa necesitati, nu e musai nevoie de service. Dar filtrul de aer musai schimbat (nu suflat) cand isi schimba culoarea.

Conduc din 1999, asa mi-am intretinut masinile.

Sent from my E-Boda Impresspeed E300 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!