Jump to content

Probleme la pompa de inalta presiune a motoarelor CR


hallucinogen
 Share

Postare recomandată

am si eu o parere...cred ca apar probleme daca:

1. folosesti motorina de la statii fantoma;

2. mergi mai mereu cu becul aprins de la motorina;

3. nu faci reviziile la timp si nu schimbi filtrul de carburant;

Ar fi bine de evitat sa alimentezi cand este cisterna in peco ca ar deranja "mizeria" asezata si sedimentata pe fundul recipientilor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa mai multe incercari, am reusit astazi sa-mi fac timp si sa fac o verificare mai ampla la sistemul de alimentare.

am reusit sa desfac pompa din rezervor si cu un proiector sa vad ce ciudatenii sunt pe acolo.......rezultat: CURAT

am desfacut din nou filtrul de motorina si am golit vasul intr-un recipient de sticla si am lasat la decantat.....rezultat: CURAT

am desfacut la pompa de inalte si am scos senzorul afara sa mai vad odata......rezultat: CURAT

............cand spun curat, ma refer strict la "pilitura".

Se pare ca a fost o alarma falsa si am cumparat pompa de inalte degeaba, dar o mai tin, ca nu cere de mancare......poate pe viitor ma voi decide sa o vand.

Acum stau mai linistit, cel putin o perioada, insa voi monitoriza periodic aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi, alarma falsa n-are cum sa fie, decat daca ti s-ar fi parut ca ai vazut pilitura in filtru, iar acum nu mai esti atat de sigur.

Daca ai vazut in filtru, iar in rezervor nu vezi nimic, cea mai mare sansa este ca ea sa fi venit din pompa de inalta presiune.

Poate ca la o alimentare anterioara ai nimerit motorina mai proasta sau poate sunt alte cauze care au dus la uzura excesiva a pompei. Se speram ca nu se repeta. Stai cu ochii pe filtru si mizeriile din el. Dar nu verifica din 200 km in 200 km. Verifica la intervale mai mari, de peste 1000 km.

Este exact ceea ce trebuie sa faci: sa te linistesti si sa monitorizezi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am verificat si eu.. si din fericire inca nu a aparut nimic in regulator..

post-14134-0-75325400-1352749946_thumb.p

post-14134-0-04525400-1352749955_thumb.p

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

c u m a t i v e r i f i c a t?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi cer scuze pentru intrebare dar eu nu am inteles niste aspecte si poate ma lamuriti mai bine. Pentru un CR e mai buna motorina cu biodiesel sau fara? E mai buna cea cu concentratia de 5% biodiesel sau cea cu 0% ??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

fara biodiesel... scrie pe capacul de la rezervor - pe usita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update: am facut o mica verificare aseara la un OMV din BV:

Motorina standard are 5% biodiesel

Motorina Alpin Diesel are 0% biodiesel !

Dupa cate stiu eu, in UE este obligatoriu ca producatorii de motorina sa includa si biodiesel in motorina, cu un procent minim de 5,75%.

Si discutia este oarecum off topic. Biodiselul face rau DPF-ului si uleiului, nicidecum pompei de inalta presiune, deoarece biodieselul este mult mai bun lubrifiant decat motorina

Aseara am verificat si eu la OMV concentratiile de biodiesel si intr-adevar motorina mai scumpa are 0% biodiesel.

Daca e adevarat ca biodieselul ajuta la ungere dar nu place la DPF, eu merg in continuare pe motorina ce contine biodiesel.

Aseara am alimentat cu motorina mai ieftina, cea cu 5% biodiesel.

Tinand cont ca diferenta de pret (moto mai scumpa vs moto mai ieftina, de la omv ambele) e de vreo 30 de bani per litru, iar eu consum in medie 100 l pe luna, chiar nu ar fi un capat de tara sa mai pun 30 de lei in plus intro luna. Insa tin atat de mult la pompa mea de inalte incat o prefer in favoarea DPF-ului.. :)

Modificat de alexandru_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OMV minte de stinge. Sunt obligati de legislatia noastra si de cea europeana sa amestece biodisel-ul cu motorina. Mai uite un document, fii atent la sigla din dreapta jos. :))

In 7 ani vom avea minim 10%.

P.S. Noi suntem la capitolul minim 5,75%, dar legislatia noastra nu-i obliga sa si anunte asta... :(

Modificat de Valentin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am trimis mail la MOL Romania si am intrebat daca aditivul Keropur din motorina EVO ajuta la lubrefierea acesteia.

Vedeti mai jos raspunsul lor. Pe mine m-au bagat in ceata! Ne apucam sa bagam ulei 2T, ca sa evitam spanul ? :wacko:

"Buna ziua domnule .......,

In primul rand ne cerem scuze daca nu am putut da mai prompt curs solicitarii dumneavostra de informatii referitoare la motorinele comercializate de MOL Romania.

Va transmitem informatiile primite de la colegii nostri din departamentul logistica.

Aditivul Keropur are alte functii decat aceea de a mari lubricitatea motorinei. Capacitatea de lubrifiere a motorinei este reglementata de SR EN 590+A1:2010 prin parametrul denumit "diametrul corectat al urmei de uzura la 60 grade C".

Valorile pentru cele doua tipuri de motorina, Tempo Plus Euro Diesel si Evo Diesel, sunt apropiate.

Motorina EVO Diesel este recomandata atat celor mai noi autovehicule Turbo Diesel, cat si vehiculelor mai vechi. Datorita continutului de sulf practic nul (sub 10 ppm) si a vascozitatii scazute, motorina EVO Diesel este un carburant ecologic, care satisface normele EURO 5.

Motorina Tempo Plus Euro Diesel este destinata tuturor motoarelor diesel. O caracteristica importanta este continutul foarte mic de Sulf, conform standardelor EURO 5.

Motorina produsă de MOL conţine şi un aditiv special care împiedică, inhibă formarea de cristale de parafină la temperaturi scăzute (acesta nu este o cerinţă standard, ci o cerinţă autoimpusă de compania noastră). "

Modificat de volfied
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o informatie aditionala, gasita intr-un articol despre motorina conform SR EN 590+A1:2010, unde la conditiile tehnice sunt trecute urmatoarele:

1. Cifra cetanica, min. 51,0 -EN ISO 5165;EN 15195

2. Indice cetanic, min.- 46,0 EN ISO 4264

3. Densitate la 15C, kg/m3 820-845 - SR EN ISO 3675; EN ISO 12185

4. Hidrocarburi aromatice policiclice, % m/m, max. 8 - SR EN 12916

5. Continut de sulf, mg/kg, max. 10 - EN ISO 20846; EN ISO20884

6. Punct de inflamabilitate PM, C, min. 55 - EN ISO 2719

7. Reziduu de carbon (în 10% rezidiuu de distilare), % (m/m) max. 0,30 - EN ISO 10370

8. Continut cenusa, % (m/m), max. 0,01 - EN ISO 6245

9. Continut apa, in mg/kg, max. 200 - EN ISO 12937

10. Contaminare totală, in mg/kg, max 24 - EN ISO 12662

11. Coroziune pe lama de cupru (3h la 50C), cotare Clasa 1 - EN ISO 2160

12. Stabilitate la oxidare, ing/m3, max. 25 - SR EN ISO 12205

13. Putere de lubrifiere, diametrul corectat al petei de uzură (wsd 1,4) la 60C, in m, max. 460 - SR EN ISO 12156-1

14. Vâscozitate la 40C, in mm2/s, (cst) 2,0-4,5 - EN ISO 3104

15. Distilare -

% v/v dist. la 250C, max. 65 - EN ISO 3405

% v/v dist. la 350C, min. 85 - EN ISO 3405

95% v/v dist. la C, max. 360 - EN ISO 3405

16. Continut esteri metilici ai acizilor grasi, (EMAG), %, max 7 - EN 14078

Deci cam astea sunt motorinele de pe piata noastra.

Ma apuc sa studiez despre uleiul 2T pentru motoarele noastre CR, ca trebuie gasita o metoda sa mai lubrefiem motorina asta.

Oricum, 460 este rezonabil si eu cred in continuare ca aceste cazuri de pilitura sunt de la motorina proasta, de la statii fantoma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a gandit cineva sa puna un magnet undeva, astfel incat sa retina pilitura, inainte ca aceasta sa ajunga la injectoare? Eventual in filtrul de motorina..

Pe acolo pe undeva..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca nu se poate si nu are efect. De filtrul de motorina nu trece oricum nici o impuritate. Pompa de inalta presiune este cea care genereaza spanul si este dupa filtru. Spanul este si neferos deci nu este atras de magnet. Pompa baga 2000 bari asa ca orice magnet, filtru pus dupa ea nu rezista. Filtrul ar exploda, umfla, sparge, iar magnetul nu ar retine nimic la presiunea aceea colosala care este pe conducte.

Nu acuzati motorina din Romania, ca situatia este generala, fie USA, fie Anglia, etc. Poate in istoricul masinii cineva a pus benzina, sau a incercat sa o porneasca fara motorina pe uscat, sau are sute de mii de Km masina.

Modificat de Ebi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare tuturor.

As avea nevoie de ajutorul vostru pentru urmatoarea problema:

Eram (sau poate mai sunt) pe pas de a achizitiona un Passat CC adus din Germania.

Masina foarte frumoasa, 133.000km, motorul de 170 de cai, diesel.

Primul test drive, apasat mai tare pedala, in a 3-a undeva intre 2.500 si 3.000 rpm a "dat in cap" dupa care s-a aprins martorul din bord (cel ondulat) pentru sistemul de aprindere. Am oprit motorul, am repornit, la 2 km a facut din nou, iar a 3-a oara s-a aprins si check engine.

Erori pe tester: P0087, P0090

Testat la dealer VW: Pompa inalta presiune defecta, trebuie inlocuit TOT (pompa, rampa, injectoare) - deviz de 20.000 RON. Dealer-ul a spus ca a mai fost schimbata o data pompa inainte si ca nu e cea originala. In recipientul filtrului de motorina erau foarte multe impuritati, care luminate cu o lanterna straluceau - span. La senzorul de presiune nu au gasit nimic - nici defectiune, nici mizerie/span.

Proprietarul a curatat tot sistemul dupa acest incident, a mai parcurs circa 50km si imi spune ca totul merge perfect.

Sunt constient ca nu poate fi totul perfect... de aceea v-as ruga sa va dati si voi cu parerea. Am citit ce a mai patit lumea si nu as vrea sa cumpar o masina in care sa mai investesc minim 2.000 de euro pe pompa + injectoare.

Daca se poate intr-un timp cat m-ai scurt (trebuie sa stiu daca iau sau nu masina), v-as multumi! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La asta ma gandeam si eu... Sau daca lasa suficient din pret o iau si le schimb eu, macar stiu ca sunt noi si ca o vreme nu o sa mai am surprize.

Mersi de ajutor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o cumpara.... daca nu a fost inlocuit tot ce trebuia, problema o sa revina... si atunci ti-ai facut-o cu mana ta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Max, daca ai ceva de spus, te rog s-o faci cum trebuie, altfel mesajul tau va fi interpretat ca reclama. Iar pentru reclama sunt arii speciale

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost astazi sa fac revizia anuala si am constatat putina mizerie in carcasa filtrului si deloc in locasul senzorului de presiune al pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Nu vroiam sa fac reclama, vroiam sa dau sfaturi. 

 

In locasul senzorului de presiune nu vei gasi span. E un mit.

 

Daca ai mizerie in filtru, incearca sa versi continutul de motorina al filtrului intr-un vas de sticla si sa misti un magnet sub vas - daca mizeria se aduna intr-un loc, dupa cum tragi magnetul, atunci e o problema.

 

Spuneam ca ajut pe cine are nevoie pentru ca sunt proaspat trecut prin asta si am gasit un loc bun cu oameni priceputi si cu preturi decente - in Brasov.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate, ce ai schimbat si cat te-a costat?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!