Jump to content

Jetta 6 - Ventilator racire motor


Jetta20tdiHLDSG6
 Share

Recommended Posts

Salut, va rog sa ma ajutati cu o parere pentru problema mea la Golf 6 variant, 1.6 diesel. La cel mult 5-10 minute dupa prima pornire (adica dupa o noapte de stat a masinii sau motor oprit minim 7 ore) sau chiar imediat dupa prima cheie, cu aerul conditionat oprit si apa inca neajunsa la 90 grade (chiar si cu acul indicator la zero), porneste electroventilatorul de racire si creste turatia pana la putin peste 1000 rpm (pana in 1100). Cu masina oprita, la rotirea volanului maxim stanga sau dreapta, se mai blocheaza volanul apoi isi revine repede, ca si cum ar pierde din putere (doar cand se manifesta asa, cu ventilatorul pornit). Acumulatorul masinii este schimbat recent (mai 2017), sigurantele sunt verificate si bune iar programul de diagnoza nu arata nici o eroare. Pot sa spun sigur ca nu este vorba despre regenerarea DPF, altfel se manifesta masina atunci. Joi sunt programat la un service, dupa ce am fost la un altul unde n-au putut sa ii dea de cap. Ma puteti ajuta cu un sfat ce l-ar ajuta pe urmatorul tehnician?

Link to comment
Share on other sites

Posibil baterie sau alternator defecte, sau vre-un cablu slabit.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Buna ziua !

Sunt posesorul uni golf 6 2.0 TDI. (140 cai)

Masina nu are DPF si nici EGR. Nu am vazut niciodata sa intre ventilatoarele ! (doar cand clima e pornita).  Apa sta mereu la 90 grade, Uleiul se urca pana 120 grade.

- E normal  asa comportament ? 

 

 

 

Edited by YRakis
Link to comment
Share on other sites

Tu ce crezi ?

NU, nu e normal ca o masina sa nu aiba EGR si nici DPF.

Link to comment
Share on other sites

18 hours ago, YRakis said:

Buna ziua !

Sunt posesorul uni golf 6 2.0 TDI. (140 cai)

Masina nu are DPF si nici EGR. Nu am vazut niciodata sa intre ventilatoarele ! (doar cand clima e pornita).  Apa sta mereu la 90 grade, Uleiul se urca pana 120 grade.

- E normal  asa comportament ? 

 

 

 

daca are DPF off si EGR off, eliminate si din soft, automat nu are de ce sa iti intre ventilatoarele, mai ales acum, cand este frig. Daca nu sunt probleme cu temperatura lichidului de racire, atunci nu ai de ce sa iti faci griji

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Multumesc Mult pentru raspuns.

 - Eu am experienta cu un Tiguan cu acelasi cod motor, dar cu DPF si EGR - on, temperatura uleiului nu trece peste 105 grade. (f rare ori si atunci cand ii dau talpa)

120  grade,  Mi se pare totusi cam mult. Ma tem sa nu prajesc garnitura sau in cel mai rau caz chiulasa (stiu ca se deformeaza).
De la inceput am crezut ca e infundat racitorul de ulei, l-am dat jos curatat si schimbat garniturile. Situatia nu s-a schimbat

Ma gandeam ca exista posibilitatea de a modifica cumva softul, sa porneasc ventilatoarele implicit,  cand APA ajunge la 92-95 grade

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Termostatul daca e original e setat sa deschida la 92 grade.

120 grade e cam mult.

Nu cumva cand a anulat dpf si egr a mai adaugat ceva cai ?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Buna ziua,

As dori sa revin la postul meu de mai sus. După o vizită la un electrician am constatat că dacă decuplez mufa de la modulul electronic de pe borna negativă a bateriei (cea cu codul 1k0915181h)  mașina functioneaza normal iar electroventilatorul nu mai pornește decât atunci când trebuie(căldură mare, a/c pornit,etc). Am cumpărat o altă borna de la Materom dezmembrări. Am montat o dar am aceleași simptome. Menționez că am verificat alternatorul la service Uncas Nicu și funcționează normal. Am verificat și eventuale pierderi de curent cu un multimetru dar nu există. Daca m ar putea ajuta cineva cu o sugestie as fi recunoscător !

Edited by shyne
neatentie
Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

Comportament normal ,se regenereaza dpf-ul .

Link to comment
Share on other sites

Comportamentul mașinii este diferit la regenerare, îl cunosc foarte bine. Că să faceți legatura completa , va spuneam că electroventilatoarele pornesc dimineața, imediat după ce motorul a pornit, apropo de fenomene ciudate. 

Edited by loghy
quote post anterior
Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

Vezi cate regenerari sunt ratate si cati km de la ultima regenerare

Verifica temperaturi senzori

Link to comment
Share on other sites

Puteți să îmi explicați va rog ce legătură au cele descrise de mine cu filtrul de particule? Va rog sa nu va supărați că întreb dar înainte să caut pe cineva care poate afla, probabil cu un soft,informațiile de care spuneti, as dori sa înțeleg și eu mai bine.Mașina circula în afara Bucurestiului. Daca se întâmplă să ajung acasă și să observ balbaitul la ralanti specific regenerării, de până în 1000rpm, plec din nou la drum și finalizez procesul. E un aspect la care dau multa atenție și nu înțeleg ce legătură are cu pornirea GMVurilor.

Edited by loghy
quote post anterior
Link to comment
Share on other sites

EEXCALADE

Turatia crescuta si pornirea ventilatoarelor fac parte din procesul de regenerare a dpf-ului.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Eu am un Golf 6 pe benzina si imi porneste ventilatorul (maxim un minut) de fiecare data cand opresc motorul (iar apa e la 90) fie ca merg 4 km, fie ca merg 200 de km. Am schimbat radiatorul si acelasi comportament... ma gandesc sa ii schimb lichidul de racire (antigelul). Mentionez ca acesta porneste si cand afara sunt 13 grade C, de aceea nu mi se pare normal.

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

o scanare-diagnoza ai facut?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Buna ziua, am si eu o problema asemanatoare la golful meu 1.4 tsi. De cateva zile pornesc ambele ventilatoare la turatie maxima imediat cum pornesc motorul indiferent ca e rece sau cald si se opresc doar dupa 10 minute de la oprirea motorului. Am facut o scanare si am primit urmatoarele erori: 

Motor:

1 cod a gasit

001682 - Comanda ventilator radiator 1

P0692 - 000 - scurt la plus

împrejurari cod:

Stare defect: 01100000

Prioritate defect: 0

Frecventa defect: 6

Resetare contor: 255

rulaj: 212255 km

Indicator de timp: 0

Data: 2015.07.02

timp: 18:35:11

împrejurari cod:

RPM: 0 /min

sarcina: 0.0 %

viteza: 0.0 km/h

temperatura: 3.0*C

temperatura: 4.0*C

pres.absoluta: 1000.0 mbar

tensiune: 11.938 V

Gata de functie: 0000 0000

 

Clima automata:

1 cod a gasit

13701888 - Limitare funcţională prin

U1113 00 [009] - detectare valori eroare

[Motorsteuergerät - bitte Fehlerspeicher auslesen]

Confirmat - Testat de la stergere de memorie

împrejurari cod:

Stare defect: 00000001

Prioritate defect: 6

Frecventa defect: 28

Resetare contor: 136

rulaj: 212255 km

Data: 2021.02.08

timp: 18:35:18

Este ceva ce se poate face usor acasa sau este nevoie de un service? E periculos sa mai merg cu masina asa un timp scurt? Am inteles ca e de schimbat ori o siguranta ori un releu, dar nu le am gasit pe internet.

Link to comment
Share on other sites

Verifica cablajul la ventilator 1. Daca este ok, atunci inlocuit

Link to comment
Share on other sites

Siguranta arsa, ventilator mare defect sau cablaj intrerupt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Buna dimineata,

Am avut un mic incident cu golf VI 2.0 TDI care a rezultat in grile sparte sarit conducta de jos de la radiator acesta s-a deplasat si am spart elicea mare, am luat un ventilator SH (cu2 elice), in momentul in care am dat ventilatoarele jos bornele erau scoase, am montat ventilatorul pe masina si cand am cuplat bornele acesta a pornit singur, am pornit masina s-au oprit iar daca cuplez A/c. acestea in cauza nu pleaca. Tin sa mentionez cu ventilatoarele vechi a/c este functional insa bate elicea sparta.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Vezi daca ai ceva erori legate de ventilator, pe engine. 

Vezi sa fie ok sigurantele si cablajul. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Termocuplele mele nu le-am auzit asa des, doar vara dupa ce am schimbat freonul, pana sa il schimb nu functionau. Iarna nu functioneaza deloc, chiar si la 10 grade. O fi datorita radiatorului din fata care e batut de pietre destul de bine? La 100-  105 grade C

ulei tot nu porneste. 

Link to comment
Share on other sites

Termocuplele ???? MAsina ta nu are asa ceva. Daca te referi la ventilatoarele din fata, alea nu sunt termocuple.

Link to comment
Share on other sites

A ramas pe vechi....😊...ca la Gollf 4.

Link to comment
Share on other sites

Ventilatoare, me culpa, la ele ma refeream 😁

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Pornesc in functie de temp lichid racire, etc....nu temperatura ulei 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!