Jump to content

Jetta 6 - Ventilator racire motor


Jetta20tdiHLDSG6
 Share

Postare recomandată

Jetta20tdiHLDSG6

Buna ziua,

Am cautat pana pe ultima pagina si nu am gasit un topic similar iar topicul mare despre Jetta VI a fost inchis. Am mai gasit ceva asemanator intr-un topic despre Golf, parca, dar fara mare relevanta (discutie abandonata)

Vroiam sa va intreb cat de normal este si cat de des(!) e normal sa mai functioneze ventilatorul dupa oprirea motorului.

Mi s-a intamplat o data in ianuarie, o data acum o luna, o data acum o saptamana si azi iar.

Configuratie: Jetta 6 - noiembrie 2011 - 2500 km la bord, 2.0 tdi cr DSG6

Am inteles ca este normal ca uneori, cand motorul este incins, sa mai functioneze ventilatorul insa mie mi s-a intamplat, de fiecare data, dupa rulari scurte (30-60 de minute) cu masina luata de la serviciu din parcarea subterana (racoare) etc.

Inainte de a suna la PBN as dori sa va intreb daca e cazul sa ma alarmez pentru ca nici n-as vrea sa sun degeaba si sa fac o vizita pentru nimic.

Apreciez orice raspuns si va multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Absolut normal!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

iti vine sa crezi sau nu dar motoarele se incalzesc suficient de mult acum pe caldura de afara, deci de cate ori senzorul citeste temperatura lichidului de racire ca este prea mare da comanda de pornire la ventilator, deci subscriu lui Rave. Absolut normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

Va cred, nu asta e problema, doar ca nu ma pricep foarte bine.

Daca acum e cald, in ianuarie nu era...sau chiar si azi, am plecat pe la 7 de la serviciu si nu am facut mai mult de 15 minute pana acasa.

Atunci pot sa intreb de ce ar ajunge lichidul de racire la o temperatura asa de mare?.

Apropo, in cele 4 dati cand a pornit, de 2 ori am simtit si un miros ca de plastic incins vreo 2 min.

Ca e normal, se pare, inteleg darn u prea mi se par ok circumstantele, atata tot. La un rulaj de 4-6 ore la vara prin 40 de grade + (60 la soara, metal negru, etc) sa ma astept sa sara in aer? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E absolut normal.

Motorul ajunge la 90 de grade in 2-3 minute acum. Daca a depasit 91 porneste ventilatorul sa-l raceasca.

Daca porneste ventilatorul fix cand ajungi la destinatie si opresti masina atunci isi va face tura completa si apoi se va opri.

Toate masinile fac asa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca e normal sa se intample asa des,tinand cont ca mie mi s-a intamplat o singura data,dar asta dupa ce am forjat-o cam o ora la temperatura exterioara de aprox. 28-30 grade :scratch:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e normala comportarea ventilatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a intamplat o singura data ce?

Sa porneasca ventilatorul?

Porneste singur la un interval regulat, el iti tine motorul la 90 de grade. Daca nu ar porni ti-ar fierbe motorrul. Nu prea iti dai seama in mers, la masinile de generatie noua, cand porneste decat daca opresti radio-ul si asculti foarte atent.

Sa ajungi la destinatie fix cand pornea/mergea ventilatorul?

Asta e total la noroc... Nu are nicio legatura cu nimic. Masina e ok, terminati!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a intamplat o singura data sa ramana pornit dupa ce am iesit din masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu normal sa ramana pornit. Mie imi ramana aproape mereu pornit dupa un drum in oras (aglimeratie)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Apropo, in cele 4 dati cand a pornit, de 2 ori am simtit si un miros ca de plastic incins vreo 2 min.

Probabil chiar atunci s-a regenerat filtrul de particule. Cand mai face, verifica turatia la ralanti. Daca este mai mare decat normal, asteapta cateva minute cu motorul pornit pana se opreste ventilatorul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

micuzzu_marius

nici o data nu am patit dupa oprirea motorului sa mi ramana deschise ventilatoarele(am vazut ca s doua la tdi cel putin)....deocamdata, inca nu si a intrat vara in drepturi, vom vedea pe la 38-40 grade ce va fi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un diesel nu e normal,se incalzeste foarte greu sa plece ventilatoarele chiar si la temperaturi de peste 25 grade,ai clima pe AUTO si de acolo pleaca ventilatoarele

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jetta20tdiHLDSG6

inr-adevar am clima pe auto.

pana acum nu m0-am uitat la turatie la ralanti pentru ca am auzit ventilatorul dupa ce-am oprit motorul si m-am dat jos din masina.

vad ca parerile sunt un pic impartite dar tind spre comportament normal...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar daca ai clima pe auto, la oprirea motorului, mai ales ca ai mers distante scurte, se opresc si ventilatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi s-a intamplat si mie o data sa ramana ventilatorul pornit (octavia) si am stat langa ea sa fiu sigur ca se opreste :) S-a oprit dupa mai putin de 1 min. Nu stiu daca e normal sau nu. De atunci nu mi s-a mai intamplat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In zile caniculare, la o masina pe benzina se intampla foarte des ca ventilatorul sa continue sa se invarta dupa oprirea motorului.

La un diesel este cam neobisnuit, mai putin in situatia regenerarii filtrului de particule. Iarna asta mi-a functionat ventilatorul dupa oprirea motorului cand afara erau -25 de grade iar masina facuse doar 4 km pana la serviciu. Inainte de a opri motorul n-am bagat de seama ca era in desfasurare regenerarea filtrului, am observat abia dupa ce iesisem din masina, dupa alte vreo 3-4 minute, ca vb la telefon. In tot acest timp ventilatoarele se invarteau la turatie maxima iar de la masina venea un miros puternic de ars

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si eu am patit de mai multe ori sa-mi mearga ventilatoarele dupa ce am oprit masina. La inceput m-am speriat si am pornit motorul...l-am lasat putin pornit si apoi cand l-am oprit s-au oprit si ventilatoarele. Data urmatoare am stat langa masina sa vad daca se opresc... si dupa cat timp. Au functionat destul de mult...nu am cronometrat cat...dar s-au oprit. Am considerat ca asa e normal si nu m-am mai stresat. Nu am mai simtit nici un fel de miros neplacut. Nu ma mai prea mira nimic la masina asta....sunt destul de de dezamagit de ea (apropo...eu nu pot sa deschid topic....nu am gasit vreunul unde sa ma pot plange linistit de masina fara ca acel topic sa se inchida....vreo sugestie....?...un link)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Buna ziua,

Desi topicul a fost deschis de mult timp si vad ca nu s-a mai discutat pe el, imi dau totusi cu parerea. Probabil o sa ii ajute pe cei care nu stiu inca, sau o sa le confirme celor care au aceeasi parere ca si mine, de ce; uneori dupa oprirea motorului, ventilatorul merge si miroase usor a ars.

Este vorba de regenerarea filtrului de particule, fenomen perfect normal, nu trebuie sa va ingrijorati. Mi s-a intamplat si mie de cateva ori; prima data m-am speriat si eu. Am citit pe urma despre asta. Scrie si in cartea tehnica daca avem rabdare sa citim. In ce consta: daca un anume senzor arata ca DPF ul e colmatat intr-un procent mai mare de x% atunci la anumite conditii de drum (viteza de peste 50km/h pe o anumita perioada de timp) se porneste procesul de regenerare DPF. Se injecteaza motorina in exces ca sa creasca temperatura gazelor de evacuare. Daca noi in timpul regenerarii DPF alegem sa oprim motorul... se porneste ventilatorul ca sa raceasca unele componente 'incinse' de sub capota :)

Eu am mai observat ca atunci cand isi face regenerare filtrul de particule, la relanti, sta usor turat motorul (~100-200 rpm mai mult decat de obicei, nu imi aduc aminte exact). Prin urmare, ultima data cand mi s-a intamplat sa vad motorul in starea asta dupa un drum, (ajunsesem acasa de la servici si am observat fenomenul asta), am ales sa nu opresc motorul ci am scos masina din parcare si am mai facut o tura de ~5-6 km dus intors pe un drum mai liber unde am avut posibilitatea sa tin motorul turat bine. I-am dat un pic de talpa cum s-ar spune dar asa zisa 'problema' s-a rezolvat instant dupa asta.

Ca si regula generala, pentru durata de viata a DPF ului si a turbinei la motoarele astea 2.0 TDI CR va dau doua sfaturi (din experienta si dupa tot ce am citit):

1. Nu tineti motorul subturat, nici in oras. Incercati sa tineti motorul undeva peste 1800 rpm. de asemenea fara accelerari bruste de la turatii joase e.g. de la relanti (foarte important asta). Acceleram usor / frumos pana la 2000-2200 si de acolo... talpa. Asta daca ne pasa de turbina si daca vrem ca motorul sa functioneze eficient (arderea sa se faca eficient, de aici intuiesc; ca si DPF ul nu se va colmata asa repede).

2. Daca locuiti ca mine intr-un oras 'prafuit' bine la propriu e.g. Cluj-Napoca: Va recomand sa schimbati filtrul de aer mai des decat e precizat in manualul de intretinere. Am inteles ca daca trece prafu prin filtru de aer (da, se poate intampla daca filtrul absoarbe mai mult praf decat cantitatea pentru care a fost proiectat), atunci palele de la turbo (cele care imping aer in admisie) se distrug cu timpul si turbo ul scoate un suierat inconfundabil. Multe tdi uri la noi 'suiera' asa. Tocmai i s-a intamplat unui prieten, a carui turbo, desi avea axul bun, a trebuit schimbat din cauza asta. Eu de anul trecut schimb filtrul de aer la ~7-8000 km, desi in mod normal ar trebui schimbat la 15000 km.

Sa aveti drumuri bune si fara incidente,

Cristi.

Modificat de neocristi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc neocristi foarte util ce ai spus, mai ales pentru mine, care am deja martor aprins pentru DPF (incerc astazi sa scap de el).

Intradevar aceleasi simptome am intalnit legat de ventilator, insa spre rusinea mea abia la aparitia martorului (pentru a doua oara) am inceput sa sap.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

1. Nu tineti motorul subturat, nici in oras. Incercati sa tineti motorul undeva peste 1800 rpm... Asta daca ne pasa de turbina si daca vrem ca motorul sa functioneze eficient (arderea sa se faca eficient, de aici intuiesc; ca si DPF ul nu se va colmata asa repede).

Nu prea inteleg de unde ai luat sfaturile aste care nu se regasesc in instructiunile de exploatare scrise de producator. Unde scrie ca nu trebuie sa mergi sub 1800 rpm pt ca s-ar colmata dpf-ul sau ca n-ar fi arderea eficienta? Mai ales ca indicatorul de schimbare a treptei de viteza sau cutia automata permit rularea cu turatii sub 1800 rpm

unde se gasesete filtru de particule si cum se schimba ?

se gaseste imediat dupa turbina si se schimba cu multi, foarte multi bani

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Filtrul de particule se regenereaza, doar in cazuri speciale se inlocuieste. Nu e ca un filtru de aer :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg k nu se skimba , si regeneratu se realizeaza tinand motorul la o anumita turatie ?! daca stie cineva exact sa ne prezinte si la cei care nu stiu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!