Jump to content

Studiu privind eficienta franarii / disc ventilat versus disc ventilat perforat


MOTANUL
 Share

Postare recomandată

Evident discutia nu se refera doar la Seat leon 1M - asta ar fi utilitatea imediata pentru mine.

Nu sunt multumit de cum franeaza masina la viteze mari (frana pare insuficienta).

M-am gandit sa pun niste discuri perforate si alte placute pentru a mari eficienta franarii.

Din pacate nu am gasit un studiu sau ceva date tehnice. Singura informatie obtinuta de la un dealer ZIMMERMANN a fost ca eficienta celor perforate se simte in cazul utilizarii intensive (au si racire mai buna cele perforate si continut ridicat de carbon-care se reflecta prin aderenta mai buna la temperaturi mari).

In conditiile unei utilizari normale (frane reci) performantele ar fi similare.

Diferenta de pret este de ~ 1 la 6 doar la discuri. De unde rezulta ca cea mai buna solutie este sa schimb totul complet (etrieri, portetrieri, discuri, placute, probabil si pompa de frana etc). Ceea ce nu doresc.

Pe mine ma interesa sa cresc eficienta franarii la rece (undeva la un 25-40% mai bine decat cu echiparea OEM) Pastrand cat mai mult din echiparea standard.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • MOTANUL

    10

  • G60

    7

  • alexanderdj

    6

  • Geisterfahrer

    5

Salut!

Multumesc pentru topic, este o problema de care ma voi lovi si eu in viitorul apropiat. In privinta franelor de pe Leon 1M, ai destul de multa dreptate, iar prezenta discutie se aplica la majoritatea masinilor cu frane "stock" ca sa ne exprimam asa.

Eu am niste discuri si placute care habar n-am ce marca sunt, stiu ca le-am schimbat la toate rotile in acelasi timp cu ceva teoretic bun.Am acum aproape 55.000 de km cu ele si cred eu ca reusesc sa le mai duc pana la 60.000 lejer. Asta in conditiile in care 65-70% din kilometri i-am facut in Bucuresti.

La utilizare normala, par ca n-ar tine chiar asa bine, dar recent am avut nevoie de o frana de urgenta si m-au lasat masca, uitasem cat de bine opresc saraciile masina. La fel, odata tot cu astea a trebuit sa franez de la 120 de km/h la 0 datorita unui caine pe care nu vroiam sa-l iau in bara si m-am oprit destul de bine parerea mea. Dar, dupa 10 km de utilizare ca lumea, pe extraurban si fara sa franez in ultimul moment pentru ca n-am incredere in frane, se simte ca pierzi franele si e o senzatie foarte urata.

Si eu ma gandeam sa trec tot la d-astea perforate datorita espectului in primul rand, dar daca zici ca diferenta se simte doar unde cedeaza astea ale mele, nu prea are rost.

Cred ca ultima solutie ramane sa luam ce e mai scump si sa speram la ce e mai bine. Fara sa maresti diametrul discului nu prea se poate altfel. Am vazut ca vinde un coleg un set de discuri si placute si niste etrieri care se pare ca iti dau voie sa pui un disc mai mare acolo. El le-a avut pe G4 Gti, deci ar trebui sa mearga si la noi fara probleme.

In caz ca schimbul franelor survine la vreunul dintre noi mai devreme, sa revenim cu feedback dupa rodaj sa spunem ce parere avem.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu ma insel vinde Circoloco un it de 312mm. Acelasi l-am avut si eu pe Toledo 1.9 TDI si am fost mai mult decat multumit de el. Il recomand!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Publicat (modificat)

Eu am pornit discutia urmarind 2 lucruri:

1. Sa nu maresc diametrul discurilor

2. Sa obtin cateva date tehnice din care sa rezulte cu cat se scurteaza distanta de franare in functie de diferite combinatii discuri-placute frana (genul asta de prezentare - dar nu facut la misto in scop de marketing: http://www.ferodo.co...ance-tests.aspx)

Dupa ce am cautat un pic pe internet am ajuns sa definesc un pic mai clar ce cred eu ca ii lipseste setului 1M.

Din punctul meu de vedere ar fi:

Emergency brake assist (EBA) is a safety system in motor vehicles designed to ensure maximum braking power is used in an emergency stop situation. By interpreting the speed and force with which the brake pedal is pushed, the system detects if the driver is trying to execute an emergency stop, and if the brake pedal is not fully applied, the system overrides and fully applies the brakes until the Anti-lock Braking System (ABS) takes over to stop the wheels locking up.

Modificat de X-Ecutor
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit aici un comparativ intre distanta de franare folosind discuri cu diametre diferite (aceleasi suspensii si aceleasi anvelope).

Practic au demontat-montat mai multe discuri (incepand cu 296mm x 24mm si terminand cu 355mm x 32mm).

Rezultatele sunt in feet (1 ft = 0,3048 m).

Diferentele sunt foarte mici. E posibil sa nu fii modificat si pompa de frana (ceea ce este o greseala din punctul meu de vedere).

Nu am avut rabdare sa citesc tot.

frane.jpg

Uploaded with ImageShack.us

sursa: http://www.zeckhausen.com/Testing_Brakes.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Forta de frecare are legatura cu suprafata pe care se exercita .

2. Ai uitat sa iei in calcul elementul final care transfera forta de franare la sol prin aderenta sau lipsa ei, fara cauciucuri foarte bune degeaba ai upgrade de discuri si placute.

3. Nu e necesara schimbarea pompei de frana la instalarea unui sistem upgradat ca si marime decat in cazuri extreme si aici pot sa iti dau cel putin vreo 5 exemple de masini diferite pe care le stiu bine si pe care sunt instalate sisteme fata spate cu etrieri mult mai mari si discuri sensibil mai generoase in dimensiune si functioneaza fara probleme.

4. Ce lichid de frana folosesti si cand l-ai schimbat ultima oara?

Modificat de G60
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o retinere cand vine vorba de discuri perforate (bine, depinde si cum sunt folosite) - anume ca au tendinta de a se ovaliza mult mai usor/repede

In general un disc mai mare disipa caldura mai bine si deci oboseste (se incinge) mai greu / se raceste mai repede

Un aport foarte mare il au placutele (exemplu: ATE stock vs Ferodo DS 2500) - am facut acest "upgrade" iar frana s-a schimbat enorm (dar, tin mai bine la cald decat la rece)

Lichidul nu-si face simtita prezenta atat de mult cum cred unii (ma refer la marca/tip). Ce conteaza este sa fie schimbat la timp, sau, schimbat daca l-ati fiert. Acelasi lucru si la placute.

Daca ar fi sa-mi dau cu parerea, as merge pe discuri OEM mai mari. Mi se pare ca la Golf V se poate trece de la 288mm la 312mm fara a schimba tot sistemul de franare (e suficient disc + etrier + placute - fara portetrier) - sa ma corecteze cineva, e posibil sa le incurc.

+1 la ce spune G60 legat de punctele 1-3.

Modificat de Dreadfull
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Motane, cu tot respectul dar eu n-am simtit nevoia de asa ceva pana acum. De multe ori m-a surprins masina cat de bine s-a oprit in caz de urgenta.

La franare intervin cauciucurile in prima instanta, apoi suspensia care daca nu e buna, cucu frana. Din moment ce am reusit sa pun frana astfel incat au scartait cauciucurile, cred ca e bine. La fel de bine putem schimba si furtunasele cu unele metalice pentru a scapa iar de un mic delay si de o risipire a fortei de franare prin umflarea furtunaselor stock.

Daca masina se pune in nas la franarea de urgenta, se mareste mult distanta de franare. Din punctul meu de vedere, daca s-ar face un studiu si sunt sigur ca sunt, despre rolul suspensiei in distanta de franare, sunt sigur ca o suspensie buna ar reduce considerabil distanta, mult mai bine decat un disc mai mare.

Scuze ca a deviat putin discutia, dar macar sa descoasem problema bine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Forta de frecare are legatura cu suprafata pe care se exercita .

2. Ai uitat sa iei in calcul elementul final care transfera forta de franare la sol prin aderenta sau lipsa ei, fara cauciucuri foarte bune degeaba ai upgrade de discuri si placute.

3. Nu e necesara schimbarea pompei de frana la instalarea unui sistem upgradat ca si marime decat in cazuri extreme si aici pot sa iti dau cel putin vreo 5 exemple de masini diferite pe care le stiu bine si pe care sunt instalate sisteme fata spate cu etrieri mult mai mari si discuri sensibil mai generoase in dimensiune si functioneaza fara probleme.

4. Ce lichid de frana folosesti si cand l-ai schimbat ultima oara?

Masina este servicata in conditii de top. (lichidul schimbat la maxim 2 ani - sau mai devreme); aerisirea facuta sub presiune; amortizoare foarte bune, cauciucuri noi, placute noi - discurile vor trebui schimbate in viitorul apropiat.

Chiar si in conditiile unor cauciucuri noi-noute (Good Year - made in Germany) daca apesi frana intra ABS-ul. Deci franele ating potentialul maxim asa cum sunt. Nu am nevoie de discuri mai mari si etrieri mai mari si implicit mai grei.

Problema mea ar fi la drum lung, la viteze mari (peste 100) cu masina plina - fata de BMW masina franeaza un pic mai tarziu la potential maxim. Exista un delay.

Unul din motive ar fi ca la BMW frana este mai servo-asistata. La Seat trebuie aplicata o forta mai mare (asta e ceva subiectiv ca eu m-am invatat doar sa pisc un pic frana si sa franeze 100% la BMW). Senzatia mea este ca Seatul nu are "Emergency brake assist ".

Poate ma insel - de asta am deschis discutiile sa vad cum stau lucrurile in realitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alexanderdj: ideea era alta, un disc mai mare nu va mari distanta de franare la fel de repede, in urma unor franari succesive. Cand iti oboseste discul/placuta atunci poti sa ai mama suspensiilor si slick-urilor ca tot nu te opresti ! Si asta o spun din experienta. Ca sa-l citez pe un coleg de-al nostru: "Poti sa ai si frane de Porsche 911 ca nu castigi decat 2-3m la o franare de la 80km/h" (sau 120 ?) - e vorba de prima frana. Cu cat "adaugi mai multe", diferenta se va mari.

Concluzie: Discurile mari si perforate (sau cu striatii) obosesc mai greu, mananca placuta mai repede si teoretic (depinde de producator) nu sunt la fel de fiabile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Dreadfull, te corectez eu, pt trecerea de la 288 la 312 e nevoie doar de port-etrier si disc. Etrierii sunt aceeasi, la fel si placutele! Cand am vazut asta mi-am pus intrebarea si atunci cum de franeaza mai bine daca placuta ramane aceeasi? Aparent e vorba de bratul parghiei care face ca cei 24mm in plus sa conteze.

Discurile perforate pe o masina daily-driver de sub 200cp si care nu vede circuit mi se par overkill. O data e nevoie de o frana serioasa nu cred sa trebuiasca franat de la 100kmh la 0 de vreo 3-4ori in 10minute. Eu am o teorie (de noob) ca ar fi bine ca placutele si discul sa fie acelasi producator ca sa aiba un raport performanta/longevitate bun. Inca ceva, cu cat sunt placutele mai performante cu atat franeaza prost la rece, dar foarte bine dupa ce sunt incalzite.

Eu am avut totusi o nedumerire, sistemul pe 288mm dar cu EBC RedStuff (sau un ansamblu disc placuta performance) e mai potent decat cel stock pe 312mm sau size matters ?

Modificat de The_Ego
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Interesant, nimeni nu vorbeste de ABS/ESP etc. Din cate stiu, eficienta ABS nu mai e optima daca se schimba discurile/etrierii etc. Nu m-as baga sa schimb nimic pe acolo, deja vb de siguranta in trafic :o

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@motanul - ca sa vezi exact daca e efect placebo sau nu fa singur un test comparativ intre seat si bmw-ul de care aminteai. Ambele masini aceeasi viteza franezi blana si cuantifici singur rezultatul.

@dinu_s - te rog dezvolta putin ideea cu pierderea eficientei ABS-ului la schimbarea ansamblului cu unul mai generos dimensionat.......asta e o teorie noua si as vrea sa vad care ii este fundamentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Poti sa ai si frane de Porsche 911 ca nu castigi decat 2-3m

De 100.000.000.000 asta. Franele mai mari ofera racire mai buna, implicit consistenta in franare.

Mai exact si prima, si a 50-a frana vor fi aproape la fel, pentru ca se racesc destul cat sa nu produca foarte mult fade.

eficienta ABS nu mai e optima daca se schimba discurile/etrierii etc.

Nu are nicio legatura. Daca treci de la frane de 256mm, un singur piston, la frane de 355, 4-6 pistoane, da, va intra ABS-ul mai repede. Daca treci de la 256 OEM la 312 sau 345 OEM nu se intampla nimic.

Nu am nevoie de discuri mai mari si etrieri mai mari si implicit mai grei.

De fapt, ba da! Eu am trecut de la discuri de 256 la 312 si franarea s-a imbunatatit. PUTIN! Poate am castigat 1 metru la o franare de la 100 Km/h la 0.

Dar, ce am castigat, in schimb, a fost:

- un feeling mai bun al pedalei

- modularitate crescuta a franei

- bite initial ceva mai bun

- consistenta! Daca, inainte, dupa 4-5 frane mai violente franele erau, mai mult sau mai putin, degeaba, dupa schimb puteam sa franez mai mult, de mai multe ori, fara sa simt fade(vorbesc de oras).

Pe un drum gen Cheia, inainte nu aveam "tupeu" sa merg foarte tare pentru ca stiam ca nu ma "tin" franele de destule ori cat sa se merite. Dupa schimb aveam incredere si ma tineau (ajungeam la Cheia cu franele aproape "fierte" dar merita).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

@dinu_s - te rog dezvolta putin ideea cu pierderea eficientei ABS-ului la schimbarea ansamblului cu unul mai generos dimensionat.......asta e o teorie noua si as vrea sa vad care ii este fundamentul.

Un prieten care lucreaza la o firma care face sisteme de franare mi-a povestit odata ca un sistem ABS nu e generic, ci trebuie atent calibrat pentru fiecare model de masina in parte. Se iau in considerare (printre multe altele!) greutatea masinii, dimensiunile si compozita discurilor, etrierilor, suspensiile etc. etc. etc. In plus, softul care controleaza ABS-ul si ESP-ul trebuie si el adaptat.

Implicit, orice schimbare la sistemul de franare va afecta franarea. In bine sau in rau, asta e alta discutie. Ma gandesc totusi ca inginerii aia care lucreaza la sistemele de franare stiu mai bine cum se optimizeaza distanta de franare si stabilitatea in curbe ;)

Daca ai indoieli ca masina nu franeaza bine, mergi la un service si fa un test de franare. S-ar putea ca daca ai intr-adevar o problema, sa nu vina de la discurile/etrierii "prea mici". Inca o data, nu m-as juca cu astea, as lasa profesionistii sa-si faca treaba...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dinu_s - sincer sunt de acord cu Rave si citind argumentatia ta inteleg ca nu esti chiar intim cu mecanica si ceea ce inseamna modificarile auto. Nu o sa intru in detalii tehnice doar o sa iti adresez o intrebare la care daca vei fi gasi raspunsul automat te vei elucida si asupra aspectului legat de functionarea ABS-ului.Daca montarea unui alt sistem de franare mai generos dimensionat afecteaza siguranta in functionare a autovehiculului cum si de ce, o multitudine de firme precum: Brembo, AP Racing, Wilwood, Tarox, produc si comercializeaza astfel de kituri de franare upgrade?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Geisterfahrer

Haha! Hai sa pun si eu o intrebare similara: De ce vinde Burger King hamburgeri cand pentru asta exista MacDonalds?

Daca vrei, putem sa discutam aspectele tehnice...Asa cum ai spus, forta de frecare nu are legatura cu suprafata pe care se exercita. Corect, insa scapi din vedere un lucru: discurile cu diametru mai mare pot fi oprite din rotatie intr-un timp mult mai scurt (daca vrei iti explic mai pe larg de ce). In al doilea rand, gaurile din discuri maresc frecarea (si asta pot explica). Acesti 2 parametri inseamna timpi mult mai scurti in care ABS-ul (si ESP-ul) trebuie sa faca urmatoarele:

- sa detecteze blocarea unei roti;

- sa calculeze ce roata sa deblocheze si cu cat;

- sa trimita semnalul respectiv pompei de frana.

Totul se petrece intr-un sistem distribuit de timp real, unde fiecare componenta are alocat un anumit timp pentru a pune pe interfata de comunicatie (CAN, LIN, FlexRay etc) comenzile de care alte componente (senzori, BC, actuatoare) au nevoie. Daca roata se blocheaza si ABS-ul nu are timp suficient sa o deblocheze atat de repede cat ar trebui, asta conduce automatla o distanta mai lunga de franare.

Nu stiu daca e locul aici despre o discutie mai detaliata aici, dar daca exista interes am putea dezvolta subiectul. Am diploma in automatizari, doctorat in software si lucrez zi de zi cu sisteme de timp real. E adevarat, nu prea sunt "intim cu mecanica si ceea ce inseamna modificarile auto", dar cel putin gandesc si n-am auzit ca Brembo & co. sa fi reusit sa invinga legile fizicii in ultimul timp...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe mine ma intereseaza franarea la rece - si daca stie cineva daca seatul1M are sau nu "Emergency brake assist " cum stiu ca are sigur seatul1P / octavia 2 / golful 5. Adica sa bage presiune suplimentara pana intra ABS-ul la o franare brusca. (sa nu fie nevoie sa apas eu tare pe pedala)

Al doilea punct ar fi (pentru cazul in care nu are): se poate adauga la un sistem de frana clasic cu ABS si discuri ventilate?

Ca pentru franarea intensiva este nevoie de discuri-placute speciale (race) este alta discutie si stiu deja ca la rece nu functioneaza la fel de bine ca la cald. (e posibil sa franeze mai prost ca ale mele).

Eu nu utilizez masina in regim de race - deci ma intereseaza mai putin spre deloc aceasta discutie.

Totul se petrece intr-un sistem distribuit de timp real, unde fiecare componenta are alocat un anumit timp pentru a pune pe interfata de comunicatie (CAN, LIN, FlexRay etc) comenzile de care alte componente (senzori, BC, actuatoare) au nevoie. Daca roata se blocheaza si ABS-ul nu are timp suficient sa o deblocheze atat de repede cat ar trebui, asta conduce automatla o distanta mai lunga de franare.

Se complica lucrurile in acest caz...; Adica sansele sa adaug un "Emergency brake assist " ulterior sunt nule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BurgerKing vinde hamburgeri pentru simplul motiv ca nu toata lumea agreeaza gustul McDonalds.

Dinu, prima oara ne-ai spus ca "ti-as zis un prieten" acum ne explici cum ca de fapt vorbesti din experienta ta interpolata cu bunul simt tehnic.

Ok, sunt de acord cu tine, dar cred ca nu este nevoie de doctorate, masterate, teorii si disertatii academice pentru situatia de fata.

Daca esti de acord putem aborda problema dezvoltand un scurt rationament bazat strict pe afirmatiile tale.

Masina X este echipata cu un sistem de franare aftermarket upgradat Brembo. Conform afirmatiilor tale de mai sus din varii motive acest sistem nefiind gandit de producator este susceptibil de erori si probleme in functionare deci un comportament mai slab decat sistemul original in echiparea de fabrica.

In concluzie, masina x echipata cu sistemul Brembo in conditiile unei franari de la 100km/h la 0 va avea nevoie de o distanta mai mare de franare decat aceeasi masina x in aceleasi conditii de testare dar echipata cu sistemul de franare original.

Interesanta concluzie.........

Extrapoland aceast concluzie putem gandi ca o intreaga industrie cat si dezvoltarea motorsportului este bazata pe o minciuna sau cel putin pe un factor de risc deloc de neglijat.

@motanul - pana la urma care iti e curiozitatea? Titlul topicului tau este " Studiu privind eficienta franarii / disc ventilat versus disc ventilat perforat" , mai jos cateva posturi faci o comparatie intre mere si pere bmw vs seat iar acum ai ajuns sa te intrebi daca masina are "Emergency brake assist " iar in caz ca nu daca este posibil sa fie montat acest sistem. Totusi despre ce discutam?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu ca un senzor de rotatie e citit de catre softul abs de un anumit numar de ori pe secunda ( zeci sau sute de citiri pe secunda ceva in genul).

Din ssp-urile VW, nu mi-a reiesit ca acest interval ar varia in functie de dimensiunile componentelor franei montate pe nivelele de echipare ale modelului respectiv. Poate doar la GTi sau R sa se utilizeze un intreg sistem mai potent, dar fiind caracterul mutl mai sportiv al masinii.

Da-ti seama ca respectivii ingineri ar trebui ( si sunt sigur ca au facut-o ) sa ia in calcul orice posibila cauza, respectiv modoficare posibila facuta de un anumit proprietar.

Si nu pun la indoiala rapiditatea efectuarii citirilor, respectiv a calculului efectuat de abs.

Mai mult, comportamentul la solicitari mari ale unui sistem de franare mai generos dimensionat, respectiv cu discuri perforate, este acela ca si al unui sistem de franare obisnuit in conditii normale de solicitare, deci nu vad de ce un sistem abs sa nu aiba capacitatea sa intervina cum trebuie.

Desigur, nu toate sistemele abs sunt la fel, e absolut normal sa difere de la model la model, data fiind dimensiunea si comportamentul total diferit al sasiurilor modelelor respective.

Insa, in cadrul unui anumit model, nu vad rostul impementarii a mai multor varinate, e ca si cum ar trebui sa fie varinate de abs pt diferite stiluri de condus.

Si subscriu, am vazut pe Discovery o emisiune in care se prezenta un tuning Brabus si la respectivul model prezentat, nu au schimbat decat furtunele la frane, etrierii, placutele si discurile, restul sistemului ramamand stock.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@G60 Hai ca facem totul varza si nu imi place.

Ordinea este evidenta - dar o punctez pentru a clarifica un pic. (am trecut la altele pe masura ce propunerea mea nu avea rezultatul scontat)

1. Discurile majorate si sau perforate nu ajuta prea mult la rece (vezi tabel comparativ din care rezulta cat se castiga la 100-0 + discutia cu dealerul zimmermann). In lipsa altor puncte de vedere sau date tehnice subiectul este inchis. Contraargument aici ar fi reclama la ferodo in care sustin ca as castiga 25% doar daca as folosi Ferodo Premier. (abureli daca ma intrebi pe mine)

2. Comparatia era intre o masina generica (daca te ataca marca BMW) cu "Emergency brake assist " si mai multa servoasistare la frana - versus una cu mai putina servoasistare si ?? fara "Emergency brake assist " ?? (pana acum nimeni nu m-a lamurit).

In cazul in care masina nu are "Emergency brake assist " si acesta ar rezolva problema mea - evident ma interezeaza si finalitatea acestei discutii (ce presupune sa montez asa ceva); Aici deja intru in domeniul speculatiilor - corect ar fi sa obtin intai un raspuns la intrebarea 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

alexanderdj

Mda, deci am mai citit pe google si cautarea emergency brake assist pe leon 1M nu returneaza rezultate satisfacatoare. Din diferite surse am inteles ca acest sistem face ca stopurile pe frana sa licare atunci cand intra in functiune si este dependent de viteza cu care apesi pedala de frana, asta insemnand situatia de urgenta pentru acest sistem. Astfel, pana sa apuci sa apesi cu picioarele din tot neamul pe pedala de frana, acest sistem face asta pentru tine.

Mai e o discutie despre aceasta problema si pe forumul dedicat seat. Daca doriti, dau si link-ul, dar apare in primele rezultate la cautarea de mai sus pe Google. In concluzie, la vremea Leon-ului nostru 1M, probabil ca sistemul nu prea exista. De asemenea se pare ca el vine integrat in Esp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt posesor de Leon, dar totusi nu inteleg ceva: "La Seat trebuie aplicata o forta mai mare (asta e ceva subiectiv ca eu m-am invatat doar sa pisc un pic frana si sa franeze 100% la BMW)."

Am intalnit comportamentul asta cu piscatul franei si franare puternica la Logan si cateva modele Renault. Mie nu mi se pare ok, franarea trebuie facuta progresiv, iar pentru o eficienta maxima trebuie apasata pedala la maxim. Eu cred ca de fapt e doar subiectiva impresia ca Leonul nu franeaza la fel de bine ca BMW.

Totusi, foarte importante sunt si cauciucurile, ai spus Good Year noi facute in Germania, insa nu ai precizat si modelul. Oricum ar fi, eu nu vad rostul unor discuri mai mari in cazul tau, eventual poti incerca niste placute mai eficiente. asa cum s-a spus deja.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Frana trebuie sa aiba progresivitate , adica sa nu te dea in nas in primii milimetrii de cursa ci sa franeze progresiv iar dupa o cursa relativ scurta fortele de franare sa creasca semnificativ. La masinile frantuzesti este specifica franarea foarte puternica inca din prima parte a cursei. Degeaba schimbam placutele si discurile daca mergem cu lichid de frana neschimbat de 4-5 ani sau schimbat si aerisit prost. La Ibiza mea franele fata mi se par mici si la un condus mai sportiv e nevoie sa le cunosti limitele; ca sa imbunatatesc situatia am folosit discuri Ferodo si placute Ferodo DS Performance + lichid de frana Motul - inafara ca scartaie in anumite momente la franarea usoara, situatia s-a imbunatatit semnificativ. Discurile sunt ventilate doar.

Asistenta la franarea de urgenta se refera la actiunea sistemului ABS in scopul mentinerii presiunii maxime de franare pana la oprirea masinii la o actionare rapida si puternica a franei. Exista aceasta asistenta deoarece sunt persoane care la intrarea ABS-ului tind sa ridice piciorul de pe frana si sa mai apese odata lucru care se traduce intr-o distanta mai mare de franare. Treaba cu aprinderea si a semnalelor este suplimentara.

Modificat de SORAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Total de acord cu cristian, bine punctat bine argumentat.

:offtopic: @ cristian - prea adevarata semnatura ta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!