Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

Deci, e la tine. Cele 4 de pe motor se opresc in functionare la peste 2500rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze poate pentru offtopic, dar e de mentionat. Am oprit clima si azi am mers vreo 8km cu ea oprita doar prin oras am avut consum de 6l/100km. Sa innebunesc. Dupa amiaza cand am pornit clima(dupa ce s-a ridicat apa) am facut 17 km cu 6,9L/100km. Deci PTC-ul solicita la greu alternatorul de unde si acest cosum ridicat iarna la masinile noastre. Aaa am uitat. dimineata m-am dus cu clima oprita la munca 3km si am avut consum ca vara 7,4l/100km. Afara erau parca 7-8 grade. Dar pana acum aveam dimineata cand ma duceam la munca intre 8,6-9,5. :)

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci tu credeai ca ai caldurica pe gratis sau ce? :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu tot nu pricep de ce au renuntat astia la bujii

din cate ne spune cosmin consuma mai putin curent, dar oare incalzesc mai greu habitaclul ca PTC?

in plus ele incalzesc si antigelul, deci aduc si motorul mai rapid la temperatura de regim.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motivaţia pentru care au apărut CGP este pentru ridicarea nivelului de confort, adică pentru

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am observat ca indiferent care din cele 2 sisteme echipeaza masina, ajung la temperatura de regim cam dupa aceeasi perioada de timp. Probabil rezistentele alea, prin aerul cald incalzesc si antigelul din circuitul mic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu e chiar asa cosmin. In primul rand PTC e dupa calorifer nu inainte, asa ca aerul trece mai intai prin calorifer si apoi prin PTC, cel putin asa e la passat. Am citit ca in timp ce se incalzeste apa din circuitul de racire si ajunge prin calorifer, caldura degajata de caloriferul dezghetat :D ar incalzi PTC-ul care in acest caz nu ar mai consuma asa mult curent prin mentinerea temperaturii mai usor. In contradictie daca ar veni doar aer rece prin PTC atunci efortul de tensiune suportat de alternator ar fi mai mare pentru aducerea PTC-ului la temperatura de lucru. Ce ma enerveaza e ca masinile dotate cu CGP au consum mai mic de curent decat cele cu PTC. De cand am descoperit acest PTC pe masina mea nu mai folosesc clima decat atunci cand ajunge motorul la cel putin 70*C si consumul astfel s-a dus in cap rau de tot. Atasez poza cu localizarea PTC :icon_thumright:

post-15891-1232694302_thumb.png

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posteaza mai bine schema aia de la fabia ca se vede mai bine acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca sa nu mai lungim prea mult discutiile si sa nu umplem pagini intregi cu polemici inutile:

Legea lui Ohm I=U/R si P=U x I

Bujiile parca au 3 ohmi. Cat are rezistenta PTC sau cat este consumul lui?

Si de aici putem trage concluziile fara dar si poate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers, circuitul PTC are o siguranta de 150A, deci e de asteptat sa consume cca 100A in functionare. Adica cca 1.2-1.3KW.

Si eu as fi preferat un circuit cu bujii incandescente (asa avem la O1) dar asta e. E normal sa solicite alternatorul destul de mult... insa per total, cred ca a fost alegerea corecta; Asigura incalzirea mai rapida a habitaclului, si deci scade riscul de accident.

Totusi as vrea un webasto sau compatibil. Pacat ca e atat de scump.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum am spus intr-un alt post, o bujie consuma cam 16A la inceput (masurat de mine), apoi, pe masura ce se incalzeste, rezistenta sa interna creste, iar curentul scade pe la 10A (x 3 = 30-40A).

Siguranta lor e de 50A daca nu ma insel (asa e la mine).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Concluzie in cazul in care informatiile lui Pisicutza si Cosmin sunt corecte:

PTC consuma de 3 ori mai mult ca si GCP.

Masinile care au PTC nu au cumva alternator diferit (nu de 120A)? Fiindca la asa consum alternatorul este la limita.

Intrebarea asta am pus in locul celor care vor sa-si monteze asa ceva fiindca ECU nu cred ca te lasa fara nici o modificare in soft sa legi un consumator asa de mare pe circuitul electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut de lucru la un Passat din 2003 cu PTC si alternator identic cu al meu (120A). Nu cred sa fie diferente la altii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pe golf am climatronic, si tot alternator de 120A. Nu am PTC, doar coolant glow plug. Ma gandesc sa mai atasez o bujie, pe linga cele 3 ca sa suplimentez puterea de incalzire a apei. Ce zice-ti, merge ?

Ma gindesc sa sch releul mic care comanda 1 bujie ,cu unul mai mare, si sa leg acolo cealalta bujie, atasata de mine.Atunci o sa cupleze bujiile 2+2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mishule, parerea mea ca problemele tale se vor rezolva odata cu schimbarea sondei de apa si fara sa fie nevoie de a 4-a bujie

si pentru toti cititi ce cu rosu si mai ales cu albastru :D

Test_procedure_Z35.doc

Modificat de vicius_the_one
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca fapt divers, circuitul PTC are o siguranta de 150A

la mine PTC are 3 sigurante a cate 40 A fiecare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PTC-ul de la modelul meu beneficiaza de doua rezistente, una de de 40A ptr releul care activeaza 1 rezistenta PTC si una de 60A pentru releul care activeaza 2 rezistente PTC. Deci total 100A in momentul activarii ambelor. Astea sigurante sunt necesare in cazul in care creste consumul pe acel circuit mai mult de 100A(insumat bineinteles :D) si nu s-a ars deja rezistenta de 30A din tabloul de sigurante aferenta pentru cele doua relee. La modelele B5, marea lor majoritate, dotate cu CGP, rezistentele releelor sunt mai mici, respectiv 25A cu 50A, tocmai pentru ca CGP au un cosum de energie mai redus . Iata comparatia intre ptc pe b5,5 si cgp pe b5 :salut:

post-15891-1232742715_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

misule, eu zic sa iti pui un invertor de tensiune si un resou ca riscul e mai mic sa iti strici motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu zic ca nu merita chiu..... ca pui inca una sau pui 10 tot nu o sa ai caldura in masina.... si daca o sa ai o baterie mai prosta o sa ai probleme cu incarcatu pt ca alternatoru e prea ocupat cu bujiile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am sa testez, prima data, si am sa scriu aici, ce si cum. Locuiesc intr-o zona de munte si aici iarna e iarna, nu ca la tara. Inca 1 bujie, pe linga cele 3 o sa grabeasca ritmul de incalzire al motorului, caldura degajata in habitaclu. Asta daca nu cumva ECU, o sa le decupleze pe celelalte :D

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Misu am incercat treba aia de care am vorbit azi dimineata.Pe termometrul de afara erau cam 4 grade.

Rezultat: Nu s-a aprins nici una. Deci cred ca era ori prea cald, ori nici la mine nu pornesc la 5 grade. O sa mai incerc si alta data doar sa mai treaca valula asta de "canicula" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o nelamurire si poate ma lumineaza cineva.

Se poate sa nu am nici un fel de icalzire auxiliara?

Cand e foarte frig afara se incalzeste foarte foarte greu interiorul masinii.

Am dat climatronicul pe toate variantele posibile inclusiv pe high.

Inafara de cele 3 bujii se poate sa existe si alt soi de incalzire aux.? (inafara de webasto)

Cele 3 bujii nu le am sigur dupa cum se vede si in imaginea atasata.

post-33167-1233743459_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca nu le ai.... daca masina a fost proiectata pt spania nu cred ca era nevoie sa puna incalzirea auxiliara....

poti sa le montezi dar trebuie modificari serioase la electrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!