Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

Totul este "ok" pana acum, referitor la acest PTC Heater cum descopar daca il am sau nu?Bine ca s-a mai incalzit vremea(Tine Doamne-Doamne cu mine) :icon_bounce:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acest sistem e cumva o rezistenta care se incalzeste in aeroterma pina ajunge motorul la regimul de functionare, ca sa sufle cald in masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cum afli daca ai sau nu pe masina, si daca functioneaza sau nu...???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salut!

As vrea sa stiu si eu daca am asa ceva pe masina din semnatura si cum functioneaza. Ca mi se pare ca anul asta mi se incalzeste mai greu in masina decat anul trecut si nu imi dau seama de ce. Acel webasto se gaseste pe modelele vag mai vechi sau vreun sistem de incalzire auxiliara pana cand se mai incalzeste moturoul. Tin sa mentionez ca am climatronic pe a mea. Daca ma poate ajuta cineva astept raspuns.Ms mult si o zi buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele pe benzina nu au bujii de incalzire a apei si nici PTC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms mult pentru informatie si pentru promptitudine...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam ce putere au bujiile astea? Ma gandesc ca un banal fierbator de ceai, un termoplonjon de 1000W incalzeste greu o cana (200 ml) de apa, dar apoi sa incalzesti 6 litri de apa de la -25oC inconjurati de 100 kg de fier foarte rece (piesele motorului cu care interactioneaza apa)? Nu cred ca 1000W cat pot sa disipe bujiile-minune au vreun efect masurabil asupra lichidului din sistemul de racire.

Si aici discutam de MAXIM 1000W, avand in vedere ca alternatorul are 90A, x14V = ~1200W. Mai trebuie curent pt pompa de motorina, pt aeroterma, incalzire oglinzi, incalzire scaune, si unde mai pui ca unii (necunoscatori) au obiceiul sa omoare complet alternatorul cu farurile+proiectoarele aprinse in timpul deszapezirii masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o bujie consuma cam 12A la 14V inseamna aproape 170W ori 3 maxim 500W. Si sa stii ca timpul de incalzire se reduca la mai puti de 1/2 cu bujii fata de fara.

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am observat ca, la temperatura exterioara de 2-3 grade, se incalzeste mai greu motorul, fata de atunci cind este -2..3 grade, afara.

@albundy, ce parere ai ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca bujiile nu intra in functiune. Ai marit temperatura la care sa intre ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am reusit sa fac asta, inca

Ziceai tu ca ai pus leduri pe la acele bujii, sa vezi care cum lucreaza. Poti sa imi zici si mie, ce ai observat tu ? Ca sa nu ma mai apuc acum pe frig sa trag fire pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam astea: daca dupa pornire se cupleaza faza scurta, lunga, aeroterma, oglinzi incalzite, etc nu mai cupleaza 2 sau 3 bujii, ramane doar 1, max 2 in functie de incarcarea (load) alternatorului .

Modificat de al bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de la cate grade celsius cupleaza toate 3 si cit stau cuplate. Da mai multe detalii, te rog. Inca ceva, cupleaza dupa ce se opresc bujiile incandescente din cilindrii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Face parte din sistemul de recirculare a gazelor.EGR.

Are ca efect reducerea oxiziilor de azot rezultati in urma arderii, in

general la motoarele supraalimentate cu aer(oxigen).Racirea cu apa se face ptr

a aduce gazele la o temp mai scazuta, fiindca urmeaza sa reintre in cilindru, si sa

nu schimbe efectul dat de intercooler.

O explicatie cat de cat mai tehnica

Motorul meu alh, nu are acest EGR COOLER. In cazul acesta, gazele de evacuare intra fierbinti in motor, in periuada cat motorul este rece. Oare de ce nu au pus la toate modelele acest cooler ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar de la cate grade celsius cupleaza toate 3 si cit stau cuplate. Da mai multe detalii, te rog. Inca ceva, cupleaza dupa ce se opresc bujiile incandescente din cilindrii ?

Sigur cupleaza dupa decuplarea celorlalte de pe cilindri. Temperatura ar terbui se fie la fel cu cea la care intra in functiune bujiile de pe cilindri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

imi poate spune si mie cineva care ar fi timpul optim de incalzire al agentului de racire....(cam in cat timp va ajunge la 90gr si in ce conditii).........

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca iti functioneaza bujiile de preincalzire a apei ,in 1,5 - 2km,daca ai lasat pornit motorul vreo 5 min inainte sa pleci,ar trebuii sa iti ajunga la 90*C! Eu o spun din experienta pe masina din semnatura doar ca cei 1,5km ii fac pe drum de tara pana la asfalt deci merg destul de incet!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate mari temperatura la care sa intre bujiile la preincalzire cu vag banuiesc?a facut cineva asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o nelamurire,mecanicul era de parere ca masina porneste cam greu si a pus-o ce vag si habar nu am ce i-a facut, ceea ce am constatat e ca, luminita de la bujiile incandescente se stingeu dupa 10-15 secunde,si cu motorul cald, in schimb pornea la sfert.

Dupa ce pornea motorul ,indiferent de temp, timp de stationare se tura la 1100RPM, dupa care la cam 3 minute, brusc se reducea turatia la normal.

El zicea ca ceva bulb de temperatura imi vede temp gresit.

eu zic ca atata timp cat temp de pe bord e cea buna ,adica 90 de grade, de ce nu ar merge senzorul?

i-am zis sa scoata porcaria care o facuse ca ma enerveaza sa am morotul turat de fiecare data cand pornesc.

A facut iar ceva si nu trage motorul de nimic. i=-am zis dupa care s-a luat cu masina si cu laptopul la o plimbarica,dupa ce a venit a spus ca i s-a descarcat laptopul si sa vin maine.

In fine i-am dat o talpa si a sarit ca ars motorul.nu m-am mai dus inapoi.

intrebarea e : la ce bulb se referea? si ce i-a putut face sa porneasca la sfert numai din soft?

Vreau sa zic ca nici de atunci nu am schimbat nimic si acum cand sunt -2 grade se tureaza cam la 1000rpm ,ceeea ce e normal ,zic eu. Deci iarasi,nu inteleg de ce bulb vorbea.

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzori de temperatura G2/G62.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ziceam: temp be bord imi ura si ajunge la 90,fix la 90

daca sunt -2 grd se tureaza putin, ceea ce inseamna ca "simte" ca e mai firg.

deci astea 2 indicii nu duce la faptul ca temp este vazuta crect de ecu?

Esti sigur ca g2/g62 e problema?

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!