Jump to content

Mod functionare preincalzitor lichid racire motor


Al Bundy
 Share

Go to solution Solved by marius1982.11,

Postare recomandată

Eu asa cumva am inteles situatia. in chestia aia de plastic (cu 4 picioruse(pini))din poza sunt 2 termorezistente variabile

post-34985-1229035354_thumb.jpg

G62 e una dintre ele care e conectata intre masa si ECM(engine control module)

G2 e cealalta care ,merge la gauge(indicatorul de pe bord).

iata si schema electrica

post-34985-1229035379_thumb.jpg

M-am uitat acum dar e seara si nu am vazut nimic,e posibil sa nu am asa ceva?motor ALH

Am folosit codul acela de la climatronic si la pozitia 40 imi arata -51 grade,dar nu stiu ce e pozitia aia(am numai vreo 44 de pozitii nu 70 si ceva).

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai sigur si eu am alh, si are senzorul cu pricina. Eu am avut senzorul defect, dar nu facea chestile cu turatia la rece, ca al tau. Dupa ce l-am schimbat , a inceput sa indice si in bord. ERA BULIT NUMAI SENZORUL DE LA BORD, CEL PT ECU, ERA OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motoarele AXR sunt prevazute cu acest sistem de preincalzire a apei ? Daca da, care ar fi procedura prin care sa verific daca functioneaza corect? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are si AXR, acele 3 bujii incandescente, care ajuta motorul sa ajunga la un regim termic normal, mai repede. Asa o scurta verificare poti sa faci cu o lampa de control, scotind cele 3 mufe de pe buji, Pui un fir, al lampei de control, la masa (-) si unul la fiecare contact din mufe. Daca ai tensiune acolo se aprinde becul. Faci asta dupa 1 min de la pornirea la rece, dimineata.

Tot cu o lampa de control sau aparat de masura , poti verifica si daca bujiile sint OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da are si sunt comandate de un releu aflat in partea stanga a motorului J360(100)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce stiu eu sunt 2 relee: unul ptr o bujie si celalalt pentru celelalte 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot citit despre aceste bujii, pe care si masina mae le are. Nelamurirea mea este urmatoarea - acestea pornesc indiferent daca climatronicul este pe ECON sau pe AUTO ???

Modificat de Naomi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie setata temp pe HIGH.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate am gasit seppare ca acestea sunt comandate de ecu la o temperatura a aerului la intrare mai mica de 5 grade si o temperatura a apei mai mica de 72 grade putand fi vizualizate de vag-com :

16,0,Additional Heater (coolant glow plugs)

16,1,Generator,loading

16,2,Additional,heater

; reason heater switched OFF:

; xxxxxxxx

; 1 Not relevant

; 1 Not relevant

; 1 Coolant Temp. sensor G62 or Intake Air Temp. sensor G72 faulty

; 1 Engine start in last 10 seconds

; 1 Engine below 870 rpm

; 1 Battery below 9 volts

; 1 Generator faulty

; 1 Coolant temp > 70-80C or Intake Air Temp. > 5C

16,3,Elements Active,J360/Hi - J359/Lo

; xx

; 1 High heat output,J360 on

; 1 Low heat output,J359 on

16,4,Voltage,supply

ce descrii tu sunt parametrii de functionare pentru auxiliary heating pentru habitaclu care foloseste un element electric de incalzire (PTC) amplasat sub heat exchangerul aflat in bord (capatul frontal al consolei centrale) - deci nu are legatura cu bujiile pt incalzirea antigelului

practic e un radiator electric care functioneaza prin intermediul a 2 relee si are 3 rezistente care ofera o functionalitate in 3 trepte in functie de cuplarea releelor: low, high, low+high

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca pe masinile fara climatronic exista incalzirea auxiliara. Si am mai observat ca nu depinde de temperatura de afara ci numai de cea din inauntru si de la motor!

exista si la cele fara climatronic daca sunt suficient de "smechere" ca sa includa dotarea

functionarea auxiliary heating depinde de temperatura ambientala (mai mica de +5 celsius teoretic, practic merge cam pana la +8 grade), temperatura lichidului de racire (mai mica de 70-80 grade) si incarcarea alternatorului

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tras cite 2 fire, la 2 leduri de la relele care comanda aceste 3 bujii, ca sa vad modul lor de lucru, in functie de temperatura de afara, starea de incarcare a bateriei,turatia motorului, consumatori cuplati, etc.

@al bundy` stie de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce descrii tu sunt parametrii de functionare pentru auxiliary heating pentru habitaclu care foloseste un element electric de incalzire (PTC) amplasat sub heat exchangerul aflat in bord (capatul frontal al consolei centrale) - deci nu are legatura cu bujiile pt incalzirea antigelului

practic e un radiator electric care functioneaza prin intermediul a 2 relee si are 3 rezistente care ofera o functionalitate in 3 trepte in functie de cuplarea releelor: low, high, low+high

Vezi ca scrie clar acolo COOLANT GLOW PLUGS.

Si nu conteaza ce are, CGP sau PTC, principiul de functionare e acelasi, rezistentele=3 sau bujiile=3 sunt comandate prin aceleasi 2 relee de catre ECU

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din cate stiu bujiile de preincalzire antigel s-au cam scos pe unele modele mai noi

motivul?

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vin si eu cu o rugaminte pentru colegii care se pricep. Cum functioneaza PTC-ul? Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai io despre ce am scris mai sus?

posturile septesunu-septejdoi

Modificat de FABIAn RuSu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

evident :D

ma refer la motivul tehnic

Incalzire mai rapida in habitaclu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma omori... :censur:

eu as fi preferat sa se incalzeasca mai repede si motorul

oricum nici PTCul nu poti spune ca te face in 2 minute sa ramai in maiou...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai cum sa dea saracul alternator chiar daca are 120A curent si la bujii si la cele de incalzire antigel si la PTC. Cosumul de curent e mare . Cat ar trebui sa fie puterea disipata pentru a incalzi habitaclul in 2 minute? Oricum, peste cea instalata de alternator adica 14x120=1680W.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am un sistem mai ciudat de incalzire a lichidului de racire cu un sirocol-aeroterma-webasto sper sa fii inteles.

problema e ca aceasta nu imi porneste si imi scoate pe esapamentul aerotermei un fum alb foarte foarte dens.Ma poate cineva ajuta un sfat in legatura cu problema mea?? Eventual unde este pozitionata aeroterma si unde este bujia ei deoarece am inteles ca din cauza ei nu porneste.

masina mea: vw caravelle t4 -2001 motor 150 cai, esapamentul sirocolului langa roata soferului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ieri dimineata cand am pornit masina erau -6* si am ridicat capot sa vad daca se simte ceva caldura in zona acelor 3 rezistente. Se simte foarte tare din primul minut de funtionare, este chiar foarte fierbinte.Atasez si o poza sa nu mai umblam pe teren minat.

post-34985-1230637218_thumb.jpg

In rest, nu stiu la ce temp trebuie ele sa intre in functiune (pt. ca din anumite motive nu am vag-com) in orice caz ,la toata lumea e cam frig si acum e momentul sa va testati asta. Simplu,pui mana. Daca nu merg iei aparatul de masura si vezi daca sunt interupte rezistentele,banuiesc ca nu au mai mult de cativa zeci de ohmi. Daca sunt ok,bagi +ul in mufa si -ul pe caroserie si (asta e doar o presupunere,dar asa e logic nu?) ar trebui sa ai tensiune(cam 12-13V).

Modificat de marius1982.11
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi fiind inca in concediu an decis sa verific cele 3 buji si am constatat ca 2 erau arse iar la una i se aprindea doar 1mm din varf (banuiesc ca si aia e pe duca), am comandat altle noi dar ajung doar luni.

O mica nelamurire am insa, in momentul in care am scos bujiile afara nu a curs deloc apa din gaurile unde sunt infiletate, doar se vedea pe fundul gauri ceva apa. E normal? Pe cei care le-au inlocuit ii rog sa imi spuna daca la fel a fost si la ei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DAca scoteai capacul de la vasul de expansiune sa intre nitel aer curgea si apa pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!